Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Vorige keer een spontane keizersnee gehad met 38 weken braken mijn vliezen. Ik loop in het ziekenhuis omdat wij als bij de feriliteitsarts zaten al twee jaar. Met deze zwangerschap ook nog een bloeding gehad met 26 weken. Ik weet niet of mijn gyno akkoord zal gaan met inleiden. Ga wel alles aangeven misschien dat we een middenweg kunnen vinden. Baby groeid goed en liep al twee weken voor op groei dus zie geen risico voor de kleine. Pfff valt me zwaar . Maar voor de rest gaat het goed hier. Lekker rusten als mijn dochter op school zit en af en toe ga ik kleine boodschapjes doen. Rustig aan dus.

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Een spontane bevalling neem ik aan ipv een spontane keizersnee? ;)

3. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Nee verkeerd geschreven denk ik. Mijn dochter lag in stuit en kreeg een keizersnee. Ik weet niet hoe je dit noemt haahha.

4. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend zeg dat het zo slecht met je gaat!
    Ik heb geen idee hoe dat zit met inleiding, volgende week woensdag misschien eens aankaarten en vragen wat de mogelijkheden zijn. Je zal vast niet de enige zijn die dit heeft dus ze kunnen je er wel het een en ander over vertellen.

5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Hmm als je een keizersnee hebt gehad zijn ze niet happig op inleiden omdat ze dan geen baarmoedermondverwekers mogen geven en ook geen of maar heel weinig weeenopwekkers. Dus dan moeten ze met ballon/vliezen breken aan de gang, en als het dan niet op gang komt wordt het een keizersnede. Je gaat wel voor een vaginale bevalling deze keer? Anders zou je ook nog kunnen kiezen voor opnieiw een keizersnede, die wordt meestal rond 39 weken ingepland...

6. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ziekenhuis waar ik onder controle ben gaf ook al aan dat ze niet inleiden als je een eerdere keizersnede hebt gehad. Ook al is die van mij al 8 jaar terug, ze beginnen er niet aan.

7. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Beyzam : wat vervelend dat je je zo voelt. Heb je een beetje hulp thuis met huishouden ed?

8. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Ik wil graag vaginaal bevallen dit keer. Baby ligt goed dus zou ook graag willen meemaken. Hulp krijg ik helaas niet doen alles zelf met mijn man. Ik weet het niet. We komen er wel. Nog eventjes.

9. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    We zijn vanmorgen bij het huis wezen kijken. Wauw, wat een huis en vooral wat een ruimte! Daar kunnen we een heel weeshuis starten :).

Enige minpuntje is de locatie, de wijk trekt ons niet en is niet centraal gelegen. Dus de komende dagen maar alles eens goed afwegen. Het nadeel is dat er op dit moment niet veel te koop staat in die prijsklasse, dit is zelfs het enige huis wat eventueel interessant is. Dus anders word het wachten tot er een ander geschikt huis te koop komt te staan.

Wel lastige timing nu allemaal, net rond de bevalling en kraamtijd. Niet echt ideaal, aangezien we ons eigen huis ook moeten gaan verkopen. Dus we moeten nog maar eens kijken hoe we dit gaan regelen allemaal mochten we het willen kopen.

10. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Haha daar kunnen idd nog wat kindjes bij.

Idd goed overwegen wat jullie willen. Ik zou persoonlijk niet zoveel zin hebben in mensen over de vloer die mn huis komen bezichtigen als ik net moeder ben geworden. Plus alle papieren rompslomp eromheen.

11. Original

Original Niet meer actief

@Beyzam wat vervelend dat je je zo voelt. Met een kleintje erbij is je rust pakken ook nihil natuurlijk. Nog eventjes volhouden.....

@Mvp wat leuk dat het huis in de smaak valt alleen jammer dat de buurt dat niet doet. Ik zou dan toch nog even wachten voor je later misschien spijt krijgt. En wordt idd druk als je net bevallen bent met verkoop/aankoop/verhuizen ed maar als het voor jullie goed voelt dan moet je het gewoon doen.... rustig de keuzes afwegen, het is geen brood dat je eventjes koopt.

Vandaag alweer 36 weken zwanger.... gister de kamer van zoonlief opgeruimd (2,5/3 uur mee bezig geweest, wat hebben ze een troep joh) en straks met 8! vuilniszakken vol troep naar de stort (uit de kamer van mijn dochter en zoon) maar deze zijn weer knap. Was wel kapot gister. Straks het wiegje even opmaken. Mijn zusje komt de ramen even lappen vandaag. Heerlijk. Kan ik spelen met Mn petekind (1,5 jr) haha. En vanmiddag foto’s maken. Morgen onze kledingkast even uitmesten en dan is alles op mijn to do list klaar. Mag ook wel met de naderende bevalling........

12. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Goedemorgen dames! Hier even een berichtje van op ons weekendje den Haag :)
    We zijn gisteravond last minute naar een voorstelling van the lion king geweest met tickets -50%, was super mooi!
    Eerder al lekker uit eten geweest en we hebben de knoop voor de naam doorgehakt ;)
    Vandaag lekker beetje door den haag wandelen, winkelen, uit eten, misschien keertje naar de bios.
    Het bed in het hotel ligt helaas niet zo lekker voor mij, veel te hard dus ik ben al een tijd wakker en mijn vriend wil van de gelegenheid gebruik maken om eens uit te slapen dus ik lig hier nog in t donker haha.

@Mvp leuk dat t huis mooi was. Dan hebben jullie inderdaad veel te overdenken ;) Ik zou me niet zozeer tegen laten door de drukke periode die er nu aan komt denk ik, maar misschien wel omdat jullie eigen huis nog niet te koop staat. Denk je dat jullie huidige huis makkelijk gaat verkopen?

@Original lekker bezig met opruimen haha, nesteldrang? ;)
    Ik heb de afgelopen weken ook al veel spullen opgeruimd en op de weggeefhoek van onze wijk gezet. Veel spullen waren nog (bijna) nieuw dus het liep storm met de reacties. Enkele dagen geleden heb ik de maxi cosi van onze dochter op de verkoopsite van facebook en op marktplaats gezet. Hij ziet er nog super uit dus ik vraag er 30 euro voor, vaste prijs. Wat voor reacties je krijgt joh, echt brutaal :mad:
    Ik heb hem er nu weer afgehaald, geef ik m liever weg aan iemand in onze wijk die ik zelf uitkies dan dat ik moet gaan onderhandelen over 5 euro met onbeschofte mensen...

13. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Hi meiden

@Meis28 hoe gaat het? Voel je je kleine jongetjes weer meer bewegen nu?

@Babylovebaby haha klinkt alsof jouw uk iig goed is ingedaald! :D Maakt dat eigenlijk wat uit voor een keizersnede? En wat is bij jou de reden dat je die krijgt?

@Original hier verblijf je standaard 3 nachten in het ziekenhuis, al mocht ik bij mijn tweede na 2 nachten op mijn verzoek naar huis. Maar je hoeft dus geen extra babykleertjes mee te nemen voor die tijd, al mag je natuurlijk ook gewoon eigen kleertjes aan doen bij de baby hoor. Maar ik had bij mijn andere twee kinderen niet die behoefte ofzo, vond het wel lekker makkelijk zo en het waren evengoed schattige kleertjes. Maar het pakje wat ze aankrijgt als ze mee naar huis gaat moet natuurlijk wel speciaal zijn, is ook gewoon een bijzonder moment en je komt voor het eerst even buiten. :)
    Ik hoef verder ook geen extra ondergoed of kraamverband mee te nemen, ze hebben daar van die wegwerpbroekjes die je kunt wisselen zo vaak je wilt en die alsnog erg comfortabel zitten met kraamverband erin.
    36 weken! Mooie mijlpaal ook he? En heerlijk dat je to-do-list bijna af is, wat zal dat een rust geven!

@Mvp wat lief van je collega’s, erg leuke cadeautjes ook! Fijne afsluiter zo lijkt me.
    Jammer dat de buurt van dat huis jullie niet bevalt, is wel echt een heel belangrijk aspect, althans vind ik. Ik zou liever een wat minder huis hebben in een hele leuke buurt dan een droomhuis in een rotbuurt moet ik zeggen... Wat vinden jullie precies niet leuk aan de wijk?

@Beyzam wat naar dat je zoveel vocht vasthoudt en zoveel pijn hebt! Die pijn wordt alleen daardoor veroorzaakt? Sterkte!!

@Fluss1984 leuk Den Haag! Daar heb ik gestudeerd en trouwens ook mijn rijlessen gehad, dus ik ken de stad goed. Veel leuke herinneringen ook aan wat betreft mijn studietijd en mijn beste vriendin die ik ken van mijn studie woont daar nu trouwens ook. Veel plezier nog! Enne..ben benieuwd of het Sam geworden is. ;)
    Als ik nu zwanger was geweest van een jongetje dan zou hij Elias gaan heten, al hadden we ook een goed gevoel bij David moet ik zeggen.

Hier word ik echt wat moedeloos van de nachten, had ik al gezegd eerder geloof ik, maar nu is het nog erger... Ik val moeilijk in slaap en slaap elke keer heel kort, word dan alweer wakker doordat ik pijn heb en moet plassen. Kan maar kort in dezelfde houding liggen en op mijn rechterzij krijg ik eigenlijk meteen al last van mijn rechterbeen. Als ik dan uit bed ga ben ik zo stijf als een hark en doet alles pijn. Heb sinds donderdag ook veel rugpijn en daarnaast voel ik ‘s nachts ook echt mijn banden trekken.
    Als ik dan ben gaan plassen kom ik meestal niet snel in slaap, vannacht zelfs wakker gelegen van 4:00 tot 7:00. In totaal denk ik 4 uurtjes geslapen.

En ik wil zo graag van alles doen nu het weer mag, maar dat lukt op deze manier niet goed, word meteen pijnlijk gestraft. :confused:
    Ik probeer toch maar elke dag wat te doen van mijn to-do-list, al voel ik dat dan dus daarna enorm. In ieder geval is de kledingkast van mijn zoontje uitgemest en staat mijn vluchtkoffertje nu klaar, wat een fijn idee is, aangezien je voor drie nachten natuurlijk toch behoorlijk wat mee moet nemen qua kleding en toiletspullen en ik niet denk dat het me tijdens weeën zou lukken om qua inpakken overal aan te denken.

Mijn man heeft de kinderen vanochtend meegenomen naar zijn werk (hij runt een hotel met mijn schoonmoeder samen, zij woont daar ook), dus ik ga nu wat proberen te slapen.

Sorry voor mijn geklaag :rolleyes:

14. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Erg he, zulke reacties @Fluss1984 , 30 euro is al een koopje.

Wel fijn dat jullie nog even lekker genoten hebben van de musical!

We zijn net bij prenatal de laatste inkopen wezen doen. Zag ik nog een leuk pakje. De eerste de beste maat 56 gepakt. Even gecheckt of er geen vlekken/gaatjes oid inzitten. Kom ik thuis en denk ik: wat is dat broekje groot.
    Blijkt het een maat 68 te zijn, maar op het prijskaartjes aangegeven als 56...grrrr...
    Nu moet ik weer terug en is toch 32 km totaal. Op die manier kost t broekje me t dubbele...

15. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Irritant, kun je niet gewoon die 68 houden en ergens anders nog iets in 56 kopen?

16. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Nee want ik heb er een bijpassend truitje bij in 56...t is echt een setje..

17. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Lekker bezig geweest gisteren @Original flink aan het opruimen geweest zo te lezen :)

Wat betreft het huis, we verwachten ons huis wel redelijk snel te kunnen verkopen. Qua prijs is ons huis wel interessant voor starters, al is het niet een heel ruim huis. Wel 2 onder 1 kap. De makelaar had er in ieder geval wel een goed gevoel bij en verwachte wel te verkopen binnen 3 maand.
    De wijk op zich is best leuk, heel kindvriendelijk en veel jonge gezinnen. Maar het is een wijk die 10 jaar geleden gebouwd is en het ligt een beetje buiten het dorp. Dus even met de kinderwagen naar de supermarkt wandelen of naar onze ouders is niet heel makkelijk. Op dit moment zijn we gigantisch verwend want we wonen nu op een hele mooie plek en heel centraal.

Jeetje @Elizia jouw nachten klinken echt dramatisch. Weinig uren slaap en oncomfortabel zo te horen. Lukt het je dan ook nog om 's middags paar uur te slapen?
    Wat vind je er van dat je verplicht een paar nachten in het ziekenhuis moet blijven? Ik hoop namelijk zelf dat ik echt niet hoef te blijven en de baby ook niet, dat is iets waar ik me wel een beetje 'druk' om kan maken. Het lijkt mij heerlijk om direct erna thuis te zijn met de baby, al weet je nooit hoe het loopt.
    Maar waarschijnlijk weet jij niet beter omdat het heel normaal is voor jou.

@NORAH1979 wat irritant dat er een verkeerd label aan zat, ik zou zelf niet er voor terug gaan denk ik. Omdat het best een stukje rijden is. Kun je zowel het shirtje en het broekje niet combineren met iets anders?

18. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Mvp moeilijke beslissing dan wat betreft het huis! Zo verkeerd klinkt het dan idd niet, alleen het centrum op loopafstand zou wel heerlijk zijn natuurlijk.
    Wat die nachten in het ziekenhuis betreft vind ik dat niet erg, het is een heel fijn ziekenhuis nl. Daardoor kom je mentaal ook wel echt tot rust en is het echt geen crime. Vorige keer wel gevraagd of ik een dagje eerder naar huis mocht omdat ik slecht sliep door mijn kamergenoot en dat was dus geen probleem. Maar goed, veel slechter slapen dan nu kan dit keer niet haha. Hier kennen ze ook geen kraamhulp he en is het ziekenhuis voor velen niet naast de deur, dus is het ook wel logisch dat ze je dan een paar nachten laten blijven. Moet ook eerlijk zeggen dat toen ik de vorige keer thuis kwam ik ook meteen toch wat teveel ging doen en eigenlijk vermoeider raakte, in het ziekenhuis blijf je natuurlijk gewoon liggen. En eerlijk, eventjes alleen met de baby zijn (die slaapt gewoon naast me) en me daar volledig op kunnen focussen vind ik ook wel prettig.
    Slapen ‘s middags gaat nu meestal net als in de nacht, na een halfuurtje a drie kwartier word ik alweer wakker... Maar het helpt wel iets om toch net even een momentje echt tot rust te komen.

@NORAH1979 ik zou er ook niet voor terug gaan wat Mvp al zegt en zowel bij het broekje als het truitje iets anders zoeken. Tenzij het echt een superleuk apart pakje is, dan zou ik ‘m ook alleen als 1 geheel willen en dat niet los kunnen laten haha

19. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Elizia en @Mvp ; het is echt wel een geheel en ik ben echt een ontzettende miep met dat soort dingen. Wat bij elkaar hoort, hoort bij elkaar.

Ik heb de prenatal gemaild en gevraagd hoe we dit kunnen oplossen, haha erg he?

@Original: hoe ging de fotoshoot? En heb je eigenlijk al een datum voor de keizersnede?
    8 vuilniszakken vol ja? Jeetje..dat is aardig wat haha...

20. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Wat vervelend trouwens dat je zo slecht slaapt @Elizia
    Maakt t nog uit hoelaat je naar bed gaat?

Deel Deze Pagina