Jep! Ik hoor echt regelmatig van mensen "wij hebben geen kaartje gekregen voor de geboorte van ...... " (niet over ons hoor) Maar mensen rekenen daar dus echt op.
@Elizia Oké, ik denk dat ik gewoon even wat minder eisen aan mezelf moet gaan stellen. De vluchttas is bijna klaar en het wiegje staat klaar, voor nu maar het belangrijkste! Spannend voor jou dan..merk je al iets van weeen? Ben je eerder bevallen van je andere kinderen? @Original Pff..balen is dat! Last gehad van bloedingen? Ik heb het ‘geluk’ dat hij nu op 16mm zit en mag dus gewoon bevallen, maar snap je gevoel! Zet de champagne maar vast klaar voor als het zover is..lang genoeg niets gedronken haha. Ik heb idd nu verlof dus ben druk aan de slag, maar de baby heeft al veel @lesley22x geniet van je verlof!! Dank jullie wel allemaal voor jullie berichtjes! Ik moet gewoon weer even de relax stand in die ik had voor mijn verlof..misschien toch maar weer aan het werk gaan
Even een vraagje tussendoor, is iemand al getoucheerd? Ik heb maandag de 9e een afspraak bij de gyn en wil dan vragen of ze me op ontsluiting wil controleren. Ik word met 38 tot 39 weken ingeleid maar hoop toch dat het eerder spontaan gebeurd. Ik zou zo graag spontaan bevallen ipv ingeleid worden, maar als ik met 37 weken nog potdicht zit zal die kans wel heel klein zijn. Denken jullie dat ze toucheren als je er om vraagt?
Wauw @Fluss1984 dat zijn echt veel geboorte kaartjes! Ik heb mijzelf afgevraagd wie ik allemaal een kaartje moet gaan sturen. Maar heb besloten niet mijn hele familie te doen. Zijn een paar ooms en tantes die ik nooit spreek, als ik ze een kaartje stuur komen ze ook langs op visite en dat hoeft van mij niet zo nodig. Elkaar nooit spreken en dan met een geboorte ineens wel wel willen komen. Denk dat ik veel liever mijn naaste familie en vrienden dicht naast mij heb en vaak langs wil laten komen dan dat mensen langs komen waar ik niet zo veel mee heb. Weet niet goed of dat in dank word afgenomen, aangezien mijn andere neven en nichten dat wel gewoon doen. Qua kosten geboorte kaartjes heb ik enorm geluk. Moet alleen de enveloppen betalen. Mijn vader is drukker en hij drukt de kaartjes gratis (koop wel lekkere slagroomtaart voor ze) en mijn vriendin is grafisch ontwerper en zij heeft een ontwerp gratis gemaakt.
Ik heb mezelf al getoucheerd. Ik denk als je het vraagt dat ze het wel zullen doen, maar het ding is dat het niet veel zegt. Je kan met 33 weken al 2cm hebben en pas met 41 weken bevallen, en je kan vandaag potdicht zitten en morgen bevallen. Als je al eerder bevallen bent heb je vaak al wat ontsluiting (ik kan nu met ruim 1 vinger erin zeg maar, maar mijn baarmoedermond is nog lang). Waarvoor het wel fijn kan zijn om te weten is voor de methode als je eventueel ingeleid zou moeten worden. Als je al wat ontsluiting hebt kunnen ze misschien meteen de vliezen breken, zoniet dan is er eerst voorwerk nodig met een ballon of gel of zo'n hormoonveter. Maar ook dan kan het een week later weer helemaal anders zijn (gunstiger). Ik heb mij de dagen voor mijn 1e bevalling ook getoucheerd en toen zat ik ook nog potdicht, volgens mij de ocjtend zelf nog. En toch heel vlot bevallen. Dus helaas zegt het niet veel... Jij had een keizersnede gehad eerder toch?
@NORAH1979 lekker bezig geweest vanavond dus haha. Wij hebben ook maar 40 kaartjes. Ben heel selectief geweest dit keer. Welke babyfoon heb je gekocht? @Fluss1984 serieus?! Wauw dat zijn nogal wat kaartjes en bijzonder dat mensen dan zo reageren maar goed als het daar ‘normaal’ is dan is het even aanpassen. Al die cadeautjes zijn wel leuk natuurlijk @Bulb ik heb bloedingen gehad tot en met 16 weken (met 5/10 en 15/16 weken). Daarna niet meer. Dus ze hadden verwacht dat hij opgetrokken zou zijn. Met 20 weken zat ie op 0,4 mm en met 30 weken op 0.48 mm. Nou dan weet je wel hoe laat het is. Met 34 weken kwam ie op 0,5 mm dus het is dan gewoon klaar. Ze waren onwijs verbaasd dat ik geen bloedingen meer heb gehad en snappen er niets van. Is ook het eerste wat ze bij elke controle vragen. Maarja zo zie je maar dat niets ‘standaard’ is. Hier zeiden ze dat je idd van 1,5 maar liever 2 cm van de uitgang normaal kan bevallen. Helaas voor ons dus. Maar wel fijn dat de placenta bij jou opgetrokken is!!! Heb jij veel bloedingen gehad? @Mvp wat fijn dat je kaartje ontworpen wordt en gedrukt voor niets. Super service gewoon! En voor hun vast ook super leuk om te doen. Wij doen ook alleen de mensen/familie met wie we contact hebben hoor. Zit niet te wachten op mensen die ik anders ook nooit zie of spreek
@Fluss1984 bij de vorige zwangerschap ben ik ook ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Toen met 37+3. Ik had toen 1cm toen ik binnen kwam en na 1 tabletje had ik 3 cm en hebben ze de vliezen gebroken. De bevalling heeft 10 uur geduurd, wat me heel erg mee viel dus ik ben niet echt bang voor hoe lang het gaat duren. Dit keer gaan ze inleiden tussen de 38 en 39 weken, maar ik hoop dat het in de 37e week vanzelf op gang komt. Komende 2 weken dus regelmatig seks hebben en ananas eten
En voetmassages, vooral regio onder je binnenenkel Proberen om lekker relaxed te zijn (evt zwangerschapsmassage aan huis, ook lekker). Wel fijn dat het vorige keer ondanks dat het nog vroeg was vlot gegaan is met de inleiding. Hoop je vooral op een spontaan beginnende bevalling of is het meer dat je liever niet meer wil wachten tot 38-39 weken?
@Freddel wel het hart van de ananas he! Ik hoop dat je niet ingeleid hoeft te worden en de bevalling volgende week ergens vanzelf begint. Hier donderdag getoucheerd (is normaal hier, was geen specifieke reden voor) en bij mij is mijn baarmoedermond zacht en vlak (funneling), maar nog geen ontsluiting. En dat is eigenlijk al zo sinds 32 weken. Dus uiteindelijk komt het toch wanneer het komt, het zegt allemaal weinig, behalve dat als het eenmaal los gaat het weleens snel zou kunnen gaan bij mij, zei de gyn. Ook natuurlijk omdat het mijn derde kind is. @Meis28 wat fijn dat je mannetjes het zo goed doen, hopelijk gaat het aan de borst ook snel beter, wie weet komt dat vanzelf als ze iets gegroeid zijn! Ben nog steeds benieuwd naar hun geboortegewicht trouwens en ook of er al enig idee is hoe lang ze nog in het zkh zullen moeten blijven. @Bulb onze eerste is geboren met 38+5 en de tweede met 40+3. Bij de eerste heb ik bijna 2 maanden platte bedrust moeten houden, bij de tweede niets en nu bij de derde moest ik vanaf 32 weken rustig aan doen en regelmatig gaan liggen, maar geen platte bedrust gelukkig. Wat weeën betreft ben ik niet anders gewend dan dat ik vanaf het tweede trimester veel harde buiken heb, regelmatig ook vrij pijnlijke. Dus dat is geen indicatie in mijn geval. Ik heb nu ook helemaal niet het gevoel dat het al heel snel gaat gebeuren, dat had ik zo tussen de 32-35 weken wel, toen heel veel last gehad van pijnlijke harde buiken en een drukken gevoel beneden, maar mijn buik is momenteel weer een stuk rustiger. @Beyzam hoop dat alles goed gaat, je zult dit wel pas lezen na je bevalling, maar anders stuur ik je toch nog even wat kracht en energie vanaf hier! Wat geboortekaartjes betreft, ik heb er maar 35 besteld. Woon nu al bijna 10 jaar in Italië en dan dunt je kennissenkring in NL toch wat uit natuurlijk. Hier krijgen wel alle ooms en tantes (zijn er niet veel overigens) een kaartje, maar niet al mijn neven en nichten, heb met een aantal totaal geen contact (meer). In Italië is het niet gebruikelijk geboortekaartjes te sturen, dus dat doen wij ook niet. Hier gelukkig de grootste klussen die op mijn to-do-list stonden nu gedaan, dus dat geeft rust. Zouden eigenlijk deze week ook nog naar Ikea gaan om nieuwe kledingkasten te kopen, maar dat gaat niet door ivm een onverwachtse wending op het werk van mijn man. Maar vanaf zondag heeft hij vrij tot augustus, dus wie weet kunnen we volgende week gaan als ik dan nog niet bevallen ben en anders haalt hij ze alleen op (we hebben ze al uitgezocht op de site). Heb nu veel meer last van mijn rug steeds trouwens, dus het is ook maar goed dat ik niet veel meer hoef te doen. Slapen gaat gelukkig weer wat beter, vannacht eerst 3 uurtjes, toen 2,5 en daarna nog 1 uurtje geslapen, maar twee keer gaan plassen dus. Hoe zijn jullie nachten?
Hier trouwens bij mijn eerste longrijping gekregen met 33 weken. Soms vraag ik me af of dat ermee te maken kan hebben dat verkoudheden bij hem altijd zo extreem zijn en zo lang duren. Hij heeft ook al vaak oorontstekingen gehad, maar nu gelukkig al 1,5 jaar niet meer. Vind het wel apart als ze met 37 en 38 weken nog longrijping zouden geven bij een inleiding, het is toch idd echt niet niks.
Hier vandaag lekker rustig dagje; dochter gisteren voor logeren naar mijn ouders gebracht en ik haal haar morgen op. Dus vanochtend rustig aan kunnen doen, ik heb de envdloppen voor de geboortekaartjes geschreven en de stickers op de kraambedankjes geplakt. Vanmiddag nog even naar de praxis om een paaltje te halen om het geboortebord mee in de grond te steken, en dan is eigenlijk alles wat klaar moet zijn klaar
@Fluss1984 Beide eigenlijk. Het lijkt me heel bijzonder om te merken dat de bevalling spontaan begint, dat ik mijn man kan bellen bijvoorbeeld om te zeggen dat hij snel naar huis moet komen Maar ik ben ook ontzettend klaar met de zwangerschap. Voor mij is zwanger zijn niet zo leuk als voor sommigen helaas, dus ik wil gewoon zo snel mogelijk bevallen en genieten van de baby! @Elizia, ja het hart van de ananas idd! Niet dat dat lekker is maar toch Misschien helpt het toch een beetje. Longrijping hebben ze het bij mij niet over gehad. Vorige keer met de inleiding ook geen longrijping gehad met 37+3. Dus ik denk dat dat heel erg verschilt per ziekenhuis, wat de protocollen zijn enzo.
Er is toch een verschil met inleiden of een keizersnede wat longrijping betreft. Heb het er ook met de vk vandaag over gehad. Met een ‘natuurlijke bevalling’ maak je zelf stofjes aan die de longen er klaar voor maken als het kindje eruit is. Bij een keizersnede komt dat stofje niet zelf vrij omdat het kindje zo uit je buik gehaald wordt en wordt het geholpen dmv longrijping. Ik vertrouw wat dat betreft volledig op de vk en gynaecologen hier, twijfelde gister even maar die is volledig weggenomen.
Goedenavond allemaal,zo te lezen nog niks gehoord van @Beyzam .Hopelijk is alles goed met je en ben je al bevallen en geniet je van je babyboy..Goed om te horen dat het goed gaat met jullie@meis28. Hier beginnen de slapeloze nachten mij echt te vermoeien.Babylief is ook vooral s nachts heel actief en ook heel sterk.Haar schopjes en duwtjes verliezen hun charme midden in de nacht.Nog 10 dagen tot de uitgerekende datum.Ergens hoop ik dat ze toch eerder komt.Ik wens jullie veel sterkte en geduld deze laatste paar weekjes!!
@Original het is een babyfoon van alecto, er zitten liedjes op geloof ik. Mijn vriend heeft m uitgezocht. Vandaag ook een rustig dagje gehad. Kreeg einde van de dag wat krampen die aan bleven houden. Na t douchen weer afgezakt. Woensdagochtend as naar de anesthesist en woensdagmiddag komt eindelijk de kledingkast. Vrijdagmiddag controle zkh en aansluitend intake. Genoeg te doen dus komende dagen. De week zal voorbij vliegen gok ik.
Vreemd Met mijn dochter waren mijn vliezen gebroken met 36+4 en keizersnede met 37w maar geen longrijping gehad
Elke gynaecoloog heeft zo zijn eigen ideeen en werkwijzen, het belangrijkste is dat jij vertrouwen hebt in je gynaecoloog en dat je je goed voelt bij het beleid. Wanneer staat de KS nu gepland? De paar weekjes die we nu in termijn verschillen maken nu wel echt het verschil he. Als ik nu zou bevallen zou het nog "te vroeg" zijn, terwijl anderen al de 39 weken naderen. Zo spannend! Ik ben ook heel benieuwd bij wie de eerste spontane bevalling zich gaat aandienen @Beyzam hopelijk gaat alles goed daar bij jou en heb je intussen je kindje in je armen.
@NORAH1979 met muziekjes is altijd goed. Lekker weekje voor jullie idd. Woensdag ook de kast in elkaar zetten? Haha @Fluss1984 de datum hou ik voor me. Alleen onze ouders weten het en verder niemand. Zo blijft het toch nog een beetje een verrassing voor de familie.