Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Original : nee ze komen m kosteloos in elkaar zetten.

Hadden ze de levering maar niet 3 x moeten uitstellen ;)

2. Original

Original Niet meer actief

Nog beter!!
    Hebben ze de levering 3x uitgesteld?! Wauw! (Nu je het zegt bedenk ik me ineens dat je het verteld hebt..... hormonen pff).

3. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Haha..dat was ook al heeeeel veel pagina's terug. Ik kan t ook niet allemaal onthouden meer.

Original vindt dit leuk.
  4. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Ah @NORAH1979 ook wakker vannacht, ik wist dat ik hier iemand moest vinden die ook niet aan het slapen zou zijn.

Helaas, mijn eerste slapeloze nacht gehad. Ben nu maar beneden gaan zitten, ben er klaar mee.
    Voornamelijk misselijk, daarnaast beetje drukkende pijn op mijn hoofd. Ga vanmiddag bellen want ik moest bellen bij meer symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Zal dus vanmiddag wel weer naar het ziekenhuis moeten denk ik.

5. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Dat wakker zijn 's nachts is hier standaard de laatste weken. Ik kan er gelukkig goed tegen.
    Heb maar een zomerjas en andere zomerkleding voor mn zoon van 8 geshopt haha...zo fijn dat de kinderbijslag komt vandaag :D

Wat vervelend dat je nu op het laatst nog allerlei klachten erbij krijgt. Het is fijn dat ze het in de gaten houden, maar leuk is anders. Gelukkig duurt het niet lang meer.

Vandaag over twee weken word ik wakker in het zkh en als ik dan naast me kijk zie ik onze kleine man naast me liggen. Ik ben zo ongelooflijk nieuwsgierig.

Elizia, Mvp en Original vinden dit leuk.
  6. Original

Original Niet meer actief

@Mvp succes straks!! Hopelijk valt het mee. Vreselijk hè zo een nacht, helaas hier al een tijdje last van.

@NORAH1979 doe je goed! Ik ga na school met de 2 (7 en 9 jaar) naar de stad even shoppen nog. Wat een heerlijk vooruitzicht.....wakker worden en naast je kijken en een prachtig wondertje zien.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Spannend allemaal meiden, ik ben ook erg benieuwd naar hoe het zal gaan bij iedereen en wanneer vooral hihih..! @Original ik begrijp dat je de datum voor je wil houden, ik zou er ook helemaal zenuwachtig van worden als iedereen het zou weten want je krijgt dan toch berichten of telefoontjes en mensen wachten op jouw nieuws etc..!
    Qua geboortekaartjes, ik moet ze nog bestellen en verzenden, had zoiets van: dan maar wat later.. heb me er gewoon niet zo mee bezig gehouden en nu vanuit t ziekenhuis natuurlijk ook lastig maar ga m’n man vragen de addressen lijst te zoeken en mee te nemen en dan doe ik de bestelling vanuit hier gewoon. Heb t kaartje al wel af. Wij sturen ook maar naar een aantal mensen, geen zin allemaal geld uit te geven aan familie die ik toch weinig zie en weinig mee heb etc..! En m’n man vind het allemaal prima haha.
    De jongens zijn trouwens geboren met gewichtjes van 2340 en 2190 gram, dus best prima nog uiteindelijk! 44 en 45 cm en geboren om 05:02 en 05:13. Ik zal m’n bevallingsverhaal anders nog wel schrijven een keer maar weet niet in hoeverre jullie daar ‘behoefte’ aan hebben? Haha.. want misschien zeggen jullie wel: ehh ik moet nog ik wil er niks van weten! Ik heb alleen een 1e graads scheurtje gehad en verder niets dus ik voel me eigenlijk goed, geen tot weinig last van iets! Beetje zwakke spieren en botten aan de onderkant maar dat lijkt me heel normaal. Moet alleen ijzer slikken gedurende een maand, misschien toch aardig wat bloed verloren ofzo. De jongens doen het goed en drinken nu samen aan de borst met behulp van de zusters, en de kleinste met een tepelhoedje en dat gaat echt beter. Nog geen nieuws over wanneer we naar huis mogen, de kinderarts zei gisteren dat ze eerst iets moeten aankomen en dat ze gewoon wat aansterken en goed drinken. Dan zullen we denk ik eerst een gewone kamer krijgen samen (nu liggen ze in de couveuse kamer en ik heb een soort ‘ moeder kamer’..). En dan naar huis. Ik blijf hier want ivm de voedingen en toch een afstandje naar ons huis, is dit gewoon prettiger. Het is wel eenzaam en mis m’n man en zoontje heel erg ook al komen ze dagelijks meestal twee keer langs.

8. Bulb

Bulb Actief lid

23 sep 2015
    123
    17
    18
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat sommige van jullie zo slecht slapen :( Wel leuk @NORAH1979 dat je even geshopt hebt:p
    Wat een verschil dat sommigen al in dagen tellen, terwijl ik echt nog in de weken zit. Het komt in ieder geval dichtbij:D

@Original Wat een pech van die bloedingen en dat hij uiteindelijk dus niet opgetrokken is. Ik heb gelukkig helemaal geen bloedingen gehad, terwijl m’n placenta bij de 20wekenecho nog deels voor de uitgang lag. De echoscopiste wist bij mij ook vrijwel zeker dat hij nog zou optrekken, want dat was vrijwel altijd zo. Nou niet dus..het enige nu is dat ik medisch ben en dus niet thuis mag bevallen. Spannend dat je de datum al weet :)

@Elizia Wat heftig die twee maanden bedrust:eek: dan is zwanger zijn gelijk wel iets anders. Gelukkig is het nu ‘maar’ rustig aan doen! Fijn dat je man (bijna) zo lang vrij is..lekker samen genieten en met zijn tweeen is het ook wel fijn met de andere kinderen, denk ik.

@Meis28 Wat fijn dat je je zo goed voelt. Een klein scheurtje is wel heel mooi met toch twee geboortes:thumup: Fijn dat je jongens aan de borst drinken en dan ook nog samen, lijkt mij erg mooi!

Inmiddels klets ik wat meer mee. Vinden jullie dat vervelend? Merk dat ik het wel fijn vindt om mee te lezen, omdat alles toch voor het eerst is..

9. Bulb

Bulb Actief lid

23 sep 2015
    123
    17
    18
    NULL
    NULL
    Succes als je naar het ziekenhuis moet. Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je komende nacht weer goed kan slapen.

10. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    @NORAH1979 wat fijn dat de kast dan toch komt, is de kamer eindelijk comppeet :)
    Wij moeten nog steeds een stoel halen; als ik hem alleen in de auto zou krijgen was het al lang gebeurd maar nu moet ik dus met mijn vriend naar de ikea en die staat daar niet echt om te springen :rolleyes:
    Plus onze dochter kan dan niet mee want de achterbank moet plat.

Vanochtend controle gehad bij de gyn, alles was goed. Over 2 weken weer terug.

Ik was vanochtend even op de weegschaal gaan staan, schrok me lam haha! Ben in de afgelopen 4 weken 5kg aangekomen!! Ik zit nu op hetzelfde gewicht als bij dezelfde termijn bij mijn dochter. Ben er wel blij mee want ik was met de borstvoeding etc helemaal uitgemergeld en ik kreeg het er met geen mogelijkheid meer bij. Heb ik nu toch weer wat reserve haha :)

@Bulb alleen maar leuk dat je meekletst toch, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

@Mvp hmm niet fijn dat je meer klachten krijgt :( Laat je ons weten hoe het in het ziekenhuis gegaan is?

11. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    @Meis28 mooie gewichtjes hoor met tweeling op die termijn, heb je goed gedaan! Ik snap wel dat je je thuis en man/zoontje mist nu je de hele tojd in t ziekenhuis bent, maar het is maar voor eventjes. En ook wel lekker om veel bij die kleine mannetjes te kunnen zijn!

Meis28 vindt dit leuk.
  12. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Mvp weet je al meer? Zo vervelend van die klachten!

@Meis28 jaa ik hoor graag je bevallingsverhaal! Ik vind bevallingsverhalen sws wel fascinerend en die van een tweeling nog meer. :D Wat een geluk dat je alleen maar een scheurtje had. Bij de eerste ben ik ingeknipt en ingescheurd en was het best een slagveld down under, herstel duurde ook lang. Bij de tweede alleen een klein knipje gelukkig, herstel ging ook veel sneller. Hopelijk is het nu helemaal niet nodig.
    Mooi gewicht hadden je mannetjes, hopelijk zijn ze snel genoeg aangesterkt en krijgen jullie een kamer samen.
    En kan me heel erg goed voorstellen dat je vaak een soort heimweegevoel hebt naar je man en oudste zoontje, zou ik ook echt hebben.
    Gaat het al wat beter met de bv? Is het je gelukt om iemand te vinden die echt kundig is op dat gebied, zoals een lactatiekundige?

@Bulb gezellig juist dat je meer meekletst!
    En ja die platte bedrust zo lang bij de eerste was geen pretje, dat wordt je echt zooo zat op een gegeven moment en daarnaast ging ook mijn conditie enorm achteruit natuurlijk. Nu gelukkig alleen tot 37 weken rustig aan moeten doen.

@NORAH1979 echt een apart idee dat je gewoon al weet dat je over twee weken je baby’tje in je armen hebt!

@Beyzam ik hoop dat alles goed gaat met jou en de baby

Hier ook een belabberde nacht gehad. Veel last van harde buiken en bekken en rug. En ik heb gister echt teveel chocola gegeten, dus daar werd ik met maagzuur en misselijkheid meteen voor gestraft... :rolleyes:
    Vandaag paar kleine klusjes gedaan zoals de wc poetsen en dan heb ik daarna ook weer meteen zo’n pijn in rug en bekken, behoorlijk frustrerend, want wil graag schoonmaken momenteel haha.

13. Mtje1988

Mtje1988 Lid

29 mrt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Argggghh, last van vocht. Ben een en al worstje! Ik slaap ook super slecht trouwens! Hoe gaat het hier verder met de laatste loodjes/kwaaltjes?

Spannend he ‘onze maand!’.

14. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Ik ben ook wel benieuwd na je bevallingsverhaal @Meis28 dat schrikt mij niet zo af. Mn zusje heeft 20 weken geleden een horror bevalling gehad maar ik word daar gelukkig niet zenuwachtig van.

Ik ben net terug van de VK. Bloeddruk van 88/140. Weer aan de hoge kant net als vorige week. Deze keer geen eiwitten in mn urine.
    VK twijfelde een beetje om me door te sturen maar hoef niet naar het ziekenhuis omdat ik vorige week gehele check gehad heb en alles goed was. Daarnaast is mn bloeddruk nog niet voorbij de 90 grens. Donderdag weer een afspraak en dan weer bloeddruk controleren.

15. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Maar is 88 dan je boven of onderdruk?

Bij ons noemen ze eerst de bovendruk en dan de onderdruk.

16. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw

Oh waarschijnlijk moet ik dan zeggen 140/88. 88 is de onderdruk namelijk.
    Het gaat voornamelijk om dat getal bij het ziekenhuis en de verloskundige waar ik zit, boven de 90 moet ik doorverwezen worden.

17. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Aah ok...ja ik heb ook altijd begrepen dat een stijgende onderdruk niet goed is.

Ik had 'm pas geleden op 83, terwijl ik normaliter rond de 60 a 70 zit. Ik had wel wat zouter gegeten de dagen ervoor. Toen wat minder met zout en controle erna weer op de 70.

Hopelijk blijft je onderdruk nu lager en kan je bevalling spontaan beginnen ipv inleiden.

Nog steeds veel last van vocht vasthouden?

@Original : lekker geshopt en geslaagd?

@Fluss1984 : kun je de stoel niet laten bezorgen?

@Elizia : ja irritant dat maagzuur he? Ik had t pas met aardbeienijs. Teveel gegeten en de hele nacht last van gehad. Ben gelijk genezen. Normaal hou ik niet eens van aardbeienijs, maar was er speciaal voor naar de winkel gereden haha..

@Bulb ja internetshoppen is echt een leuk tijdverdrijf als je niet kan slapen haha...

@Mtje1988 ik hou t vocht vooral in mn voeten vast..vandaag ben ik daarom op badslippers de deur uitgegaan. Het boeit me niet meer ook haha...loop zo de supermarkt in

@Meis28 ik heb er ook geen moeite mee. Krijg sowieso een keizersnede, maar anders zou ik het ook goed aankunnen. Beseft je zoontje t al? Twee broertjes erbij?

@iedereen: hebben jullie genoten van t zonnetje? Ik heb de deur hier gewoon open en in de tuin gezeten. Zo lekker.

Fijne avond!

18. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    @NORAH1979 het is een stoel van de ikea, die vragen echt bizar veel bezorgkosten (denk 40 euro of zo voor zo'n stoel)...

Vanmiddag ook lekker even buiten gezeten in t zonnetje, maar toen ging het bewolken. In de namiddag nog naar de speeltuin geweest maar wel regelmatig regendruppels; gelukkig niet zo erg dat alles echt nat werd maar toch. Maar tegen t weekend zou het mooi weer gaan worden he, kunnen we er hopelijk nog even van genieten!

19. lesley22x

lesley22x Lid

13 jan 2017
    42
    9
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Elizia dat schoonmaken herken ik, haha! Wil graag alles netjes hebben en alle klusjes die op mn lijstje staan af hebben :roflmao: Vervelend dat je zo slecht slaapt, probeer je ook weleens met een kussen onder je hoofd of je bed iets omhoog (als je n elektrische lattenbodem hebt)?

@NORAH1979 ow echt? Hier heeft het best veel gemiezerd vandaag, dus nog niet echt ideaal weertje! Het weekend zou idd lekker worden :D

@Meis28 ik ben ook wel benieuwd naar t bevallingsverhaal!

@Bulb leuk juist dat je meekletst, voor jou dus ook je eerste kindje, spannnend he :rolleyes:

Vocht begin ik nu ook wel beetje vast te houden... Zie t aan mn enkels en ook mn vingers wel, ring zit strakker haha.

20. Bulb

Bulb Actief lid

23 sep 2015
    123
    17
    18
    NULL
    NULL
    @lesley22x Ja het is echt spannend :) Ik ben zo benieuwd hoe het gaat zijn en heb echt zin om ons kindje te ontmoeten! Heb je n lekker begin van je verlof?

@NORAH1979 Het was veel warmer dan ik dacht:eek: Lekker dat je er al van genoten hebt :) Komende dagen ga ik maar even goed opletten en dan heerlijk genieten!

@Mvp Het blijft dan wel spannend.. Ik hoop dat het donderdag er nog steeds goed uit ziet!

@Mtje1988 Ah balen dat je zoveel last hebt van vocht. Ik heb ook wel last van mijn enkels, maar nu ik mijn bed omhoog heb gezet is het wat minder. Misschien nog een idee om te doen?

Deel Deze Pagina