Ja ben er idd wel klaar mee, maar ik wil echt liever niet ingeleid worden. Krijg nu om de paar dagen controles in t ziekenhuis (waaronder elke keer een ctg) en alles gaat met de baby nog goed, dus ik hou nog even vol. Als ze er vrijdag nog niet is zal ik dan wel ingeleid worden, vk zei 12-13 dagen na uitgerekende datum
Is er geen mogelijkheid tot strippen? Bij mij was dat de tweede keer succesvol..duurde best wel even voordat t op gang kwam.Maar eenmaal bezig was mijn kleine meis er ook heel snel.Nou is zij mijn 5de dat heeft er ook mee te maken.Ik wilde absoluut niet ingeleid worden en dit was echt een goede oplossing.
Fijn om te horen dat de zwangerschap nog te genieten is.Ik denk dat je het wel weet wanneer de bevalling echt begint.Ik kan het niet goed uitleggen.Ik had weken harde buiken en soort van weeen,ik dacht ook steeds is dit het?Het was het steeds niet maar toen het echt begon en ik de weeen ging bijhouden en ze ook niet meer ophielden dacht ik nu begint het.En het was ook echt zo.Je merkt het vanzelf!!
Ik heb nog helemaal geen ontsluiting, dus dan kan het sowieso niet toch? Ik heb ze er hier ook helemaal niet over gehoord en moet zeggen dat ik ook echt even niet weet hoe ik dat hier zou moeten vragen/uitleggen, maar heb morgen weer controle, dus dan ga ik het toch maar proberen te vragen. Bij mij is het mijn 3e kindje trouwens he, dus zou ook snel moeten gaan, ook gezien de andere twee bevallingen. Heb jij bij de andere vier een keer een inleiding gehad? Ik bij de andere twee niet (eerste kwam met 38+5, tweede met 40+3), dus ik snap er nu ook niets van waarom er niets gebeurt, behalve ook al een eeuwigheid die ellendige voorweeën die nu ook niets meer uithalen.
Er is in elk land een andere soort bevallingscultuur.Mijn zusje die in duitsland woont vond t strippen ook iets vreemds.Daar doen ze iets met een ‘tampon’en nog wat andere dingetjes.Ben het even kwijt.Ik wist ook niet of ik dat hier kon aankaarten.Was gelukkig ook niet nodig.Mijn eerste 3 bevallingen gingen gepaard met eerst weeen en goede vlotte ontsluitingen en later in ziekenhuis pas werden de vliezen gebroken.Bij de 4de braken de vliezen zonder enige weeen activeit.Na 24 uur moest ik ivm infectiegevaar ingeleid worden.Dat ervoer ik tot deze bevalling als heftig.Nu staat op stip deze bevalling op nummer 1.Deze is te snel gegaan naar mijn idee.Ik ging met 4 cm naar het ziekenhuis.45 minuten later was ze al geboren.De vk is een topvrouw.Ik moest een half uur op mijn linkerzij liggen en heb toen al mijn ontsluiting gekregen.2 a 3 keer persen was mijn dochter er al. Je hebt gelijk dat je eerst wat ontsluiting moet hebben voor deze methode.Ik denk dat jij nog best ontspannen bent,zo blijft de baby nog lekker zitten.Je krijgt vast wel duidelijkheid tijdens je controle.Veel succes gewenst en hopelijk komt je meisie gauw.
Het blijft soms nog wel zoeken hoor Vooral snachts huilt ze ontzettend veel Afgelopen nacht om half 2 fles en daarna wou ze niet meer slapen. Huilen en doen Speen wilt ze niet maar wel mijn pink Uiteindelijk sliep ze en legde haar terug en ze begon weer te huilen Maar vervroegd de fles gegeven sliep ze even daarna was het weer steeds huilen infacol gegeven en is weer gaan slapen tot 7 uur Net dus weer fles gehad ze sliep half en begon te jengelen speen gegeven en die pakte ze nu wel en slaapt heerlijk
Mijn meis is ook vooral ‘s nachts wakker.overdag slaapt ze heerlijk na haar flesje maar in de nacht niet.Dan is ze juist heel wakker en ontroostbaar.Haar ritme is natuurlijk nog niet net als die van ons.Ben soms de hele nacht wakker omdat ze niet wil slapen.Ze wil de speen helemaal niet.Heb 3 verschillende aangeboden.ze wil echt geen speen.Weet me ook geen raad eigenlijk.na de fles blijft ze happen richting mijn gezicht/hals/borst.Denk dat ze de borst wil.Was van plan bv te geven maar na de hele nacht mijn tepel in haar mond te hebben gehad,terwijl ze niet eens dronk maar sabbelen heb ik besloten om fv te geven.ik viel steeds in slaap en vond het een eng idee om per ongeluk in slaap te vallen met haar op de arm.Maar ja nu nog steeds wil ze denk ik mijn borst.Weet niet of er iemand een tip heeft om een baby aan de speen te krijgen?
Dank je! Vanochtend weer alle controles gehad en er is eindelijk weer wat gebeurt! Heb nu wel wat ontsluiting en cervix is bijna weg. Ben gister met opzet flink gaan wandelen en had ‘s avonds een uur lang flink pijnlijke harde buiken, maar niet regelmatig. Maar misschien hebben die toch wat uitgehaald. Vandaag maar weer wandelen
Herkenbaar Hier ook steeds happen en doen en speen drukt ze weg Het kan zijn dat ze de kracht er nog niet voor heeft om hem vast te houden Ene keer pakt ze hem wel en andere keer niet Pink zuigt ze wel goed aan Ach het komt vanzelf wel goed
Ja dat is het ook...komt vanzelf goed. Het is even zoeken en de kindjes zijn nog zo jong. Hier wordt speen wel gepakt, maar L. is een baby al met veel kracht, dus gaat wat makkelijker wellicht. Nachten gaan hier redelijk, vannacht wel wat onrustig, zo'n regeldagje zeg maar waar hij tegenaan zit. Kraamhulp is nu net weg en afgerond. Heb 34 uur gehad ivm uren zkh die eraf gaan. Ze heeft me babymassage geleerd en L. vind dat heerlijk. Ook gaat hij mee onder de douche en ook dat vind hij fijn. Al met al loopt het hier best goed. Voor de zwangere dames onder ons: heel veel sterkte nog met de laatste loodjes. Hoop dat jullie snel jullie kindjes in de armen mogen sluiten.
Daarom ook ik heb nu ook een andere speeen misschien dat die wel beter gaat, op mijn pink zuigt ze wel krachtig Benieuwd hoe het vannacht gaat
Hihi nee nog niet. Wel vaak pijnlijke harde buiken, maar geen regelmaat nog. En verlies stukjes van mijn slijmprop volgens mij.
@Bulb dat valt bij mij nog mee, ik ben vooral heel nieuwsgierig naar wat ons te wachten staat! Gelukkig geen last gehad van de warmte, heb er lekker van genoten! @Elizia ik hoop dat het voor jou snel begint, of wellicht inmiddels al begonnen is!
Spannend @Elizia !! Hopelijk begint het gauw en kun je eindelijk je baby ontmoeten hoe voel je je nu? Die slijmprop hoe ziet dat er uit daar? Ik had altijd gedacht dat dit echt een prop was met wat bloed etc etc, maar ik had die ochtend dat blijkbaar m’n vliezen waren gebroken een soort klodder doorzichtig slijm (zoals eiwit), blijkbaar was dat ook de slijmprop? Heel apart haha bah.. hoe gaat het met jullie allemaal? Nog steeds meiden die moeten bevallen, gek idee dat jullie nog aan de beurt komen, heel spannend! Hopelijk gauw weer baby nieuws, zo leuk. Hoe gaat het met de andere mammies? Aan het genieten van jullie kleine hummeltjes? @Fluss1984 hoe gaat het bij jullie ondertussen? Hier gaat alles goed, babys beginnen al wat onrustiger te worden hihi.. zo stil en rustig ze waren hebben ze nu wel eens protest momentjes vooral met het voeden (denk dus dat het clusteren oid is).. dan hebben ze de borst gehad en willen ze steeds weer. Geloof dat ze ook nog niet echt heel effectief drinken uit de borst. Met flesjes gaat dat wel goed, drinken dan in een keer een goede hoeveelheid en zijn daarna ook rustig. Gisteren naar post-zwangerschaps klasje geweest bij de vk (daar komen alle dames dan met hun babys, sommigen ken ik van zwangerschap klasje en anderen niet want hebben al grotere babys). Was wel even gezellig en fijn even alleen maar over baby dingen te praten met elkaar. Het is hier nu lekker weer dus elke ochtend lekker even er uit met de kinderwagen en soms een koffietje drinken met manlief. As donderdag weer afspraak bij de kinderarts.
Ps over die speentjes, ja dat had ik bij m’n zoontje ook, die wilde nooit een speen (achteraf wel blij mee hoor, zo hoefde ik m ook niets af te leren hihi).. ik heb nu voor de babys een soothie van avent, en een speentje van MAM (die zijn ook fijn!). Gebruik dit alleen als ik denk dat ze zuigbehoefte hebben en beetje huilerig zijn omdat ze moeten wachten oid, als we buiten zijn. En die pakken ze wel aardig, valt wel steeds uit haha.. Maar wil het niet continue geven want wil ook liever niet dat ze heel erg wennen aan de speen
Ja hier gaat het wel goed Alleen ukkie heeft van 12 tot 6 liggen spoken niet willen slapen en huilen last van krampjes en op een gegeven moment was niks meer goed ik voelde me echt slecht