Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik had m woensdag gedaan en bij mij gaf hij ook nog 2-3 aan (met middagurine). Misschien ga ik volgende week nog wel een keer de cb doen, ook voor de 3+ :D:D

Ik word wel elke dag wat misselijker. Dus dan is het HCG wel aan het stijgen.

We zijn trouwens op koningsdag uitgerekend, grappig he?
    En zelf ben ik op dezelfde dag jarig als onze oud koningin Beatrix :)

Hoe voelt iedereen zich verder?
    En hoe voelen jullie partners zich?

Mijn vriend vind het erg leuk, maar nog een beetje onwerkelijk. Hij moet gewoon een eerste echo hebben gezien. Ik hoop dat de weken voorbij vliegen.

Sherra vindt dit leuk.
  2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Freddel en @Sherra , ik wil nog wel even kijken of er n optie is bij n zelfstandig echobureau om rond 8 - 9 weken te kijken. Blijkbaar doen ze in Engeland alleen maar op 12wkn, 20wkn en 32wkn. Waarschijnlijk moet ik toch naar de gyn, hopelijk is het daar wel anders. Hopelijk lukt n inschrijving bij de huisarts snel en kunnen we gauw doorgestuurd worden en wat meer duidelijkheid over hoe en wat

Sherra vindt dit leuk.
  3. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Dat is wel lang zeg, wachten tot 12 weken. Hopelijk kun je bij een pretecho bureau terecht @Lucindalice

@NORAH1979 Wat leuk, op koningsdag. Op die dag hebben mijn man en ik verkering gekregen haha, maar dat was toen nog geen koningsdag.

Ik ben nog steeds flink misselijk, met spugen er bij.
    Mijn man vind het fantastisch en sinds de positieve echo legt hij ook regelmatig even zijn hand op mijn buik ♡.

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Normaal krijg je hier (nederland) ook alleen een echo met 12 en met 20 weken, en dan eventueel met 32-34 weken een liggingsecho als er aan de ligging getwijfeld wordt.
    Veel verloskundigen doen tegenwoordig toch nog een vroegere echo als "extra service", maar dat is dus niet standaard.

5. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Ja ik had dinsdag al 1 gedaan die gaf 2-3 aan was wel met middag urine was ook niet slim vn me. Maar ik ben ook blij dat ik de 3+ heb gezien. Ik hoop dat we een gezonde kindje mogen krijgen.

6. Sherra

Sherra Actief lid

4 jun 2015
    312
    174
    43
    #526 Sherra, 25 aug 2017
    Laatst bewerkt: 25 aug 2017
    De allerlaatste test :)!
    Bij de eerste was ik op 8nod ook 3+.
    Ik laat er meestal 2u tussen zitten (middagurine).
    Nu maar hopen op een goede zwschap :)

Bijgevoegde bestanden:

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Naar dat je zo moet spugen en misselijk bent, hopelijk ven je gauw over de piek heen

Roosje35 vindt dit leuk.
  8. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Het is hier stilletjes vandaag. Hoe gaat t met jullie?

9. Sherra

Sherra Actief lid

4 jun 2015
    312
    174
    43
    #529 Sherra, 26 aug 2017
    Laatst bewerkt: 26 aug 2017
    Goedemorgen! Hier z'n gangetje. Beetje pijnlijke borsten verder wel ok. Vanmiddag een verjaardag :)
    Ga je dit weekend cb doen Fluss? :)

10. Leeuwinnetje22

21 aug 2017
    51
    6
    8
    Vrouw
    Hier ook wel oké :). Nogsteeds nergens last van behalve pijnlijke borsten ..

11. Nugget

Nugget Actief lid

22 aug 2017
    286
    545
    93
    Vrouw
    Hier ook alles oké :)
    Gisteren jarig en dit lekker met m'n man gevierd. Zondag voor de familie, gaat een kunst worden om het verborgen te kunnen houden! :|
    Wij willen het pas na de echo van 3 sept vertellen aan onze ouders en zussen.
    Wie hebben jullie het al verteld en wanneer?

12. Sherra

Sherra Actief lid

4 jun 2015
    312
    174
    43
    @Nugget hey alsnog gefeliciteerd! Dat wordt idd spannend morgen! :)

Hier weten opa's en oma's het wel sinds afgelopen week. De rest pas na de 1e echo of zelfs 2e echo (wk11-12).

Wie heeft er al een soort van buikje? Ik had het al van vroeger terwijl mijn armen en benen best slank zijn, dus hij valt wel op vooral na het eten. Nu draag ik vaker jurkjes maar mijn buik staat toch ietsje anders meer een kleine punt. Ik moet mijn buik inhouden wil ik 'normaal' lijken haha. Mjah dat wordt lastig aankomende weken.

13. Leeuwinnetje22

21 aug 2017
    51
    6
    8
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

Ik heb het al verteld ivm situatie van mijn moeder en mevrouw kwebbelt het aan iedereen door dus iedereen weet het al Haha. Maar als de situatie anders wou had ik idd gewacht tot 3 maanden!

14. Leeuwinnetje22

21 aug 2017
    51
    6
    8
    Vrouw
    Vraagje trouwens .. voor de dames met pijnlijke borsten. Hebben jullie ook dat 1 kant veel pijnlijker is dan de andere? Rare vraag misschien Haha maar het valt me zo op!

15. Sherra

Sherra Actief lid

4 jun 2015
    312
    174
    43
    Jazeker, mijn rechterborst is gevoeliger :)

16. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Goede morgen dames, hier gaat het ook zijn gangetjes. Pijnlijke borsten ook ene borst meer als de ander, af en toe steken en krampjes in mijn buik. Bij lege maag erg misselijk, snel honger en echt al een opgezette buik! Maar ik begin zo ongerust te worden dames voor de eerste echo. Morgen verjaardag van neefje en vandaag een rustige dag thuis een beetje opruimen. Zijn jullie ook zo snel moe en buiten adem?

17. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb hem vanochtend al verschoten helaas :p nog steeds 2-3, maar de streepjes zijn nu bijna even donker en volgens mij is het 3+ als ze even donker zijn. Ik heb er nu geen meer, en ik weet ook niet of ik nog nieuwe haal.
    Voor wie ze wel nog wil kopen; via bol.com zijn ze veel goedkoper (15€ voor 2, en ze worden goedkoper naarmate je er meer bestelt). www.bol.com/nl/p/clearblue-digital-2-stuks-zwangerschapstest/9200000005932655

Ik heb deze keer veel minder last van mijn borsten dan bij de eerste. Ze zijn ook nog niet noemenswaardig gegroeid. Jammer :p

@Beyzam hier idd ook moe en snel aan het hijgen. En duizelig als ik te snel opsta...

18. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    @Fluss1984 ik had op 5-2 ook cb gedaan maar in de moddag had toen ook 2-3. Twee dagen later met ochtend urine wel 3+. Dus het kan nog makkelijk oplopen voor je.

19. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd Nugget!

Mijn vader en zijn vrouw weten het al. Maar de rest van de familie nog niet. We wachten sowieso de eerste echo af en wellicht wel de eerste drie maanden. Het heeft ook wel iets, zo'n lief geheimpje hebben samen.

Ik ga wel mijn werkgever al inlichten as dinsdag. Mijn contract loopt in oktober af en hij wou na mijn vakantie (komende week dus) al het gesprek aangaan wat betreft verlenging. En hij heeft al gezegd dat het goed zit. Mijn bepaalde tijd wordt omgezet naar onbepaalde tijd. Ik werk in een kleine organisatie en heb een hele fijne werkgever, dus ik voel me er niet goed bij om tegenover hem mijn mond te houden en na de contractverlenging dan ook maar even aan te geven dat ik zwanger ben. Ik verwacht ook niet dat het problemen oplevert. Maar vind het wel spannend om te vertellen.

Verder voel ik me redelijk. Mijn borsten gevoelig, vooral 's avonds. En misselijk. Nog niet heel erg misselijk gelukkig. De ene dag wat buikkrampjes en de andere dag nergens last van. En soms voel ik gewoon helemaal niks. Dan loop ik over straat en denk ik; jee ik ben gewoon zwanger en ik voel me als normaal, hahaha..

Vriendlief vind het erg leuk en spannend. Tilde vandaag de zware boodschappen tassen voor me naar boven.

Wie van de dames sport hier? En wat doen jullie? Ik was voor de zwangerschap net begonnen met sh'bam en een andere groepsles met allerlei spieroefeningen. Maar ik denk dat ik het maar even bij cardio fitness hou. En misschien ga ik er wel bij zwemmen.

Fijn weekend allemaal!

20. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Nugget

Mijn ouders, zus en man en mijn man zijn beste vriend wisten het eigenlijk meteen. Schoonmoeder, schoonbroer en gezin, schoonzus en vriend en onze naaste vrienden hebben we het verteld na de echo afgelopen woensdag. 11 september hebben we weer een echo, ik ben dan ruim 9 weken. Denk dat we het dan langzaamaan rond gaan vertellen, ook op mijn werk. En dan na de 11 weken screening mag iedereen het weten.
    Maar goed, zo denk ik nu. Misschien verander ik nog wel van gedachte, haha.

Hier alles goed. Wel nog steeds misselijk en mijn borsten doen elke dag meer pijn, haha. Mijn buik is al aardig opgezet en ik laat de strakke shirtjes maar even in de kast ;)

Ik doe niet aan sport. Wandel wel heel veel en beweeg op mijn werk ook genoeg haha.

Deel Deze Pagina