Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Mijn misselijkheid is trouwens vandaag wat minder...zo raar. Begin me dan ook af te vragen of dat een kenmerk is dat er wellicht iets niet goed is.

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ben net bij de gyn geweest; het risico tijdens zwangerschap is het grootste bij varicella infectie (het waterpokkenvirus), en aangezien ik dat nooit heb doorgemaakt gaan ze daar nu op testen (om zeker te zijn dat dat niet is wat ik nu heb, en om te kijken of ik het misschien toch zonder ziek te zijn heb doorgemaakt toen ik klein was). Dat had eigenlijk vorige zwangerschap al moeten gebeuren maar is over het hoofd gezien. Het risico met de meeste andere virussen is met name hoge koorts wat miskramen kan geven. Gelukkig heb ik dat niet (gehad).
    Maar ik heb wel een sneak preview gekregen van onze rijstkorrel; zelfs een beginnend kloppend hartje! ♡
    Mijn volgende afspraak wordt nu wel een week achteruitgezet, dus iets langer wachten op de volgende echo... maar ben in ieder geval al voor een groot stuk gerustgesteld :D nu maar hopen dat het geen waterpokken is wat ik heb, en dat ik wel antistoffen daartegen heb...

3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Gaat bij mij ook op en af hoor, is heel normaal.

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Oeh dat klinkt ook niet fijn :(
    Je hebt vroeger alle vaccinaties gehad toch? Ook voor bof met name...

5. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83

Bedankt..daar hopen we op.
    En voor jullie allemaal een goeie zwangerschap en dat jullie in april allemaal een gezonde kleine hebben

6. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Ja, heb ik. En het was geen bof, daar was hij vrij zeker van. Kon wijzen op een beginstadium van pfeiffer maar gelukkig heb ik dat al gehad. Dus voor nu houden we het op een onschuldige virale infectie.

Wat fijn dat je al even binnen hebt mogen kijken! Hopelijk geen waterpokkenvirus.

7. tamara78

tamara78 Actief lid

12 jul 2015
    117
    75
    28
    NULL
    NULL
    Wat goed een kloppend hartje op 5,5 week. Het gaat om milimeterwerk, zeker in het begin. En fijn dat je weer snel een echo krijgt. Zeker als je zorgen hebt, kan de tijd niet snel genoeg gaan.

8. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Ik duim voor geen waterpokken

9. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn zeg, een kloppend hartje. Stiekem had ik al gehoopt dat ze een echo zouden maken voor je.

Maar waterpokken zal wel niet toch? ? Dan zou je verwachten dat je dat op wel meer plekken op je lichaam zou moeten krijgen.

10. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Spannend zeg. Ook fijn dat je naar de baby mocht kijken. Mag ik weten hoe groot die was? Of hebben ze niet gemeten?

11. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Beyzam wat fijn van je goede echo!
    En als je zelf niet zeker bent van de dag van je je eisprong dan kan het idd natuurlijk altijd dat je dan wat dagen terug wordt gezet of juist vooruit.
    Rot dat je al zoveel mk's hebt gehad trouwens...

@Fluss1984 super zo'n onverwachtse echo met kloppend hartje, echt een geruststelling! Ik duim voor je dat het geen waterpokken zijn. Uit zich dat bij volwassenen dan anders dan bij kinderen trouwens?

@Robijn89 jeetje, jij ook al in de lappenmand, dat klinkt ook echt niet prettig! Beterschap!!
    Oh en we wisten het geslacht de vorige keren wel van tevoren. Daarom wil ik nu graag meemaken hoe het is om het niet te weten. :)

@Lucindalice om diezelfde reden willen wij het geslacht nu juist niet weten haha :D

@NORAH1979 ik ben nu amper nog misselijk, al sinds een week. En ik heb dinsdag dus een hele goede echo gehad, dus het zegt gelukkig niets (en zoals ik al eerder zei ging het tijdens mijn vorige zwangerschap ook ongeveer zo). Daarvoor dus een kleine twee weken wel misselijk en beroerd geweest, al wisselde dat ook. Soms voelde ik me echt oke in de ochtend en kwam het eind van de middag of begin van de avond weer opzetten of andersom! Is dus idd echt normaal.

Lucindalice vindt dit leuk.
  12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ik ben benieuwd wat we beiden aan het eind van de rit het leukst vonden :D

13. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Ja ik ook! Heb jij een gevoel trouwens wat betreft wat het geslacht is? Ik had dat de vorige zwangerschappen wel sterk (en het klopte beide keren ook), maar nu minder. Eerst dacht ik een meisje, nu denk ik meer een jongetje haha

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Bij de eerste 3 zat ik goed, bij de vierde twijfelde ik wel wat meer, maar zat ik ook goed. Momenteel heb ik nog niet heel duidelijk n gevoel. Bij ons meisje zat ik op n grote roze wolk en af en toe maar misselijk, maar wel met heftige pieken / spugen en niet zo moe. Bij de jongens was ik continu misselijk, maar wel wat milder,m en minder spugen, alles rook vies en ik was echt zo ontzettend moe en voelde me wat somber/niet zo fit. Vorm van m'n buik was ook anders trouwens.
    Momenteel heb ik eigenlijk bijna geen last van kwaaltjes, dus kan het nog niet plaatsen of wellicht n meisje dan?

15. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    @Robijn89 gelukkig geen bof; een van die andere virussen die je liever niet wilt tijdens de zwangerschap.
    Hopelijk trekt het snel weg...

@NORAH1979 lief dat je hoopte op een echo. Ze (arts-assistent gynaecologie) vroeg: "vind je t fijn als ik even met de echo kijk?" UITERAARD! :D
    Ben wel blij dat ze t voorstelde, anders had ik er wel naar gevraagd want ik heb al sinds de tijd van de innesteling met enige regelmaat een zeurend plekje, maar dat zit echt linksonder. En sinds enkele dagen ook weer de pijntjes die ik normaal heb rondom mijn eisprong. Was dus ergens toch ook een beetje bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Wat het geslacht betreft; bij onze dochter dacht ik eerst jongen; met 12 weken van idee veranderd en het bleek inderdaad een beisje te zijn. Nu heb ik een iets sterler gevoel voor een jongen. Ik voel mij deze zwangerschap ook heel anders, dus ben benieuwd...

16. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    @Elizia waterpokken alleen in mijn mond zou wel heel atypisch zijn, maar zeg nooit nooit. Maar ik denk (en hoop) niet dat dat t is. Vooral waterpokken uit zich bij volwassenen heftiger dan bij kinderen, en tijdens zwangerschap kan het heftige complicaties geven met soms zelfs fatale afloop.

@Beyzam 2.2mm, rijstkorrel dus :p Ze heeft op basis daarvan geen uitspraak gedaan over de termijn, kan ook niet. Maar hartje gaat pas kloppen met 5+4, in het begin traag en in de dagen erop steeds sneller. En uitgaande van mijn ovulatietest kan ik nooit verder zijn dan 6+0 of 6+1. Dus ik denk zelf 6+0

17. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Nee indd. Bij mij kwam de Gyneacoloog uit op 4,3 mm tweede meting 4,6 mm. En ze gaf aan dat dit bij de termijn hoort van 5,5. Vandaar dat ik vroeg hoeveel mm jullie vruchtje was. Scheelt toch wel

18. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Als ik het zo zie is het wel een beetje krap gemeten, denk dat t ietsjes meer moet zijn dan 2,2. Wat ook nog kan is dat ze bij mij de dikte heeft gemeten ipv de lengte, dat is bij deze termijn nog lastig te differentieren.
    Klopte het hartje al snel of nog heel traag?

Bijgevoegde bestanden:

19. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    @Beyzam ik ben nog even de literatuur ingedoken. Eigenlijk is de CRL (Crown-Rump length) niet betrouwbaar voor de 6 weken. Dan moeten ze eigenlijk de hele vruchtzak meten. De spreiding is nog heel groot; bv voor 42 dagen (6+0) is een normale CRL tussen 1.9mm en 5.4mm, met gemiddelde 3.4mm.
    Niet erg betrouwbaar dus om een uitspraak te doen over hoeveel dagen je precies bent :p

20. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Is ook nog zo klein indd. Ligt er ook maar net aan wat jij zegt hoe ze het opmeten. Hartje klopte trouwens snel. We zien het wel over paar weken is er iets meer over te zeggen.

Deel Deze Pagina