Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    @Original Heel herkenbaar hoor, een hele nacht doorslapen is voor mij ook al heel lang geleden. Vandaag dan maar lekker rustig aan doen en uitrusten! Begrijpelijk dat je al wat andere kleding hebt gekocht als het niet meer lekker zit. Denk sowieso dat nieuwe spullen kopen anders is als je een kloppend hartje hebt gezien, dan is alles wat meer zeker.

Ik ben voor dat ik zwanger werd 10 kilo afgevallen, dus heb qua kleding nog wel wat speling.
    Tijdens de vakantie helemaal niets aangekomen, niet heel verbaasd want ik kan net als Original niet eens meer een hoofdgerecht op.

Morgen een leuke dag inderdaad! Al ben ik wel heel zenuwachtig, teveel verhalen gelezen op internet over niet kloppend hartje en lege vruchtzak. Ik weet dat ik dat niet moet doen, maar kan het niet van mij af zetten.
    Ik heb morgen intake+echo. Hoop dat de echo aan het begin van de afspraak is, en niet op het einde. Ik weet niet wat normaal is?

Daarna naar de tandarts toe inderdaad, ben na mijn ervaring in Kroatië echt bang geworden en heb er geen zin in. Lees op internet dat een verdoving geen kwaad kan, dus hoop dat mijn tandarts wel wil verdoven. De ontsteking en dikke wang is nog niet weg, dus helaas zit het allemaal nog niet goed. Mijn kies ligt ook nog open, zonder noodvulling, daar ben ik ook niet gerust over. De assistente klonk heel verbaasd toen ik vertelde dat de tandarts er geen noodvulling in had gezet.

@Robijn89 Wel aardig van de buurman dat hij het gewoon eerlijk kwam vragen. Ik ken er hier genoeg die er vooral met anderen over zouden hebben behalve met mijzelf. Al bedacht hoe je het op Facebook bekend gaat maken?

2. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    @Mvp Ze doen normaliter altijd eerst de echo en dan pas de intake. Bij mijn eerste zwangerschap was het een lege vruchtzak, beetje zuur als je dan eerst een half uur intake hebt gehad..
    Maar het komt vaker voor dat het wel goed zit hoor :) dus komt vast helemaal goed morgen! Veel succes alvast.

Inderdaad netjes van de buurman. Hij werkt voor die firma dus had wel verwacht dat hij de flessen zou herkennen haha. Bij mijn dochter kwam hij het toen ook vragen.

Wij hebben iedereen met een foto verteld dat ik zwanger ben. Op die foto zit mijn dochter te stoepkrijten en op de stoep zie je een vrouw, een man en een kindje getekend (ons gezin). En dan bij de vrouw een baby in de buik.
    Die foto ga ik ook op facebook zetten.

3. Original

Original Niet meer actief

@Mvp bij mij was ook eerst de echo en dan de intake. Snap dat je het spannend vind (wie niet haha), een eerste keer je kindje zien en dan is het ook al gelijk een klein mensje en geen boontje meer... uitgaan van het positieve :). Hopelijk valt deze afspraak bij de tandarts mee. Naar hè als je niet veel kan eten maar wel graag zou willen.

@Robijn89 leuk zo een foto! Zie het al helemaal voor me haha.

4. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Ah, fijn inderdaad dat je eerst de echo hebt en daarna het gesprek. Weer iets minder om over na te denken van te voren.
    @Robijn89 super leuke aankondiging! Ik kan mij al helemaal inbeelden hoe dat er uit ziet.

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Robijn89 , leuk idee die stoepkrijtfoto

Ik ben er nog steeds niet uit hoe we het aan gaan kondigen, eerst leuk me een foto oid ook wel leuk, maar m'n man denkt dat de meesten de zwangerschap toch niet leuk vinden dus dat we de moeite niet hoeven nemen. Tja, het kan toch voor ons zelf als leuke herrinnering zijn denk ik dan?

6. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Waarom zouden de meesten jullie zwangerschap niet leuk vinden @Lucindalice ?

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Leuk om allemaal weer even bij te lezen! Hier druk weekend gehad, etentje met familie en m'n zoontje was nogal benauwd/kortademig vannacht en aan t hoesten sinds twee dagen dus erg slecht geslapen. Net heerlijk even bijgeslapen en de kleine slaapt al 3 uur (!). Ben echt zo futloos de hele tijd.. herkennen jullie dat? Het liefste lig ik de hele dag in bed (met eten). Misselijkheid gaat wel aardig

8. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Mvp omdat iedereen nr 4 al veel vond, laat staan nummer 5. Ik trek mezelf er niet heel veel van aan, want het is aan niemand om er n oordeel over te hebben, maar het is wel jammer als mensen niet enthousiast zijn of stomme vragen zoals 'is het gepland?' gaan stellen.

@Meis28 , beterschap voor je zoontje, wat naar!
    Ik herken je futloosheid zeker, ik moet ook echt zin maken om naar buiten te gaan en iets te ondernemen, vaak voel ik me daarna wel beter als ik toch gegaan ben.

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Lucindalice, dat is idd niet leuk..
    Maar mensen hebben zo snel een oordeel over alles, probeer je er niets van aan te trekken, als jullie er gelukkig mee zijn en dat uitstralen dan zullen ze het gauw doorhebben en minder vragen denk ik. Het is alleen maar mooi als het kan, veel kinderen! <3

Heb vanmiddag wat geslapen maar ben nog steeds niet vooruit te branden, misschien komt t ook wel door de ab kuur voor m'n keelontsteking? Heb daar nu ook een schimmelinfectie van gekregen :-/ dus beetje gekwakkel hier hihih

10. Sherra

Sherra Actief lid

4 jun 2015
    312
    174
    43
    Hoi lieve allemaal,

Mijn excuses dat ik nu na een lange tijd pas iets post. Maar ik ga jullie met pijn in mijn hart verlaten ondanks mijn lange afwezigheid.

Vandaag na een spoedcontrole erachter gekomen dat ons kindje het helaas niet heeft gered met 8+4. Ik had vandaag 9+4 moeten zijn...

Heel veel succes met jullie zwangerschappen en hoop op mooie gezonde babies <3 dikke knuf

11. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Meis28 , oef een keelontsteking erbij en dan de ongemakken van de antibiotica zullen er zeker wel in hakken. In dat geval zou ik vooral lekker in je bedje blijven en proberen wat bij te komen! Beterschap!

@Sherra , wat ontzettend verdrietig :(, ik wil je heel veel sterkte wensen

12. Original

@Sherra heel veel sterkte voor jou en je partner

@Lucindalice gewoon lak hebben aan wat andere vinden. Als jullie het bekend willen maken met een foto gewoon doen!! Jullie zijn er blij mee en dat mag echt wel getoond worden vind ik, ongeacht wat een ander ervan vind.

@Meis28 beterschap!! Futloos is wel herkenbaar maar net als lucindalice heb ik ook als ik toch wat onderneem dat het wel gaat. Al is die drempel wel hoog haha vandaag ook veel niets gedaan heerlijk

Lucindalice vindt dit leuk.
  13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    @Lucindalice Voor jullie is een hele blijde gebeurtenis dus ik zou het gewoon zo aankondigen als je zelf wilt. Laat de rest maar kletsen!

@Meis28 Beterschap voor jou en je zoontje!

@Sherra Wat een naar nieuws. Heel veel sterkte.

14. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    @Meis28 Beterschap voor de kleine man. Hopelijk gaat het snel over. Futloos herken ik wel, had er in de 8ste week vooral last van. Gelukkig is dat nu een stuk minder! Moet je nog lang de AB kuur slikken? Mijn laatste twee pilletjes gaan er vanavond in.

@Lucindalice Jeetje, alsof anderen daar iets over te vertellen hebben. Zelf kom ik uit een gezin met 5 kinderen en ik zou dat ook heel graag willen. Man denkt daar alleen anders over. Ik vind een groot gezin echt heel gezellig, vroeger als kind had ik altijd iemand om mee te spelen en nu is het gezellig om elkaar regelmatig te zien inclusief aanhang.

@Sherra Heel veel sterkte de komende tijd.

Aangezien er hier meerdere mensen met ervaring zitten, moet ik nog iets meenemen of ergens aan denken als ik morgen naar de verloskundige ga voor de eerste echo?

15. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Sherra heel veel sterkte, wat naar voor jullie.

16. Original

@Mvp weet niet of je je ziektekostenverzekering al doorgegeven hebt anders zou ik dat pasje meenemen. Ik had verder (naast Mn vriend) niets mee. En had ook niets nodig verder.

17. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Even bijgelezen..gaat ook zo snel allemaal.

@Mvp leuk, samen met je zus zwanger!

Beetje bijgekomen @Beyzam ?

Hier nog steeds niks gekocht. Maar als we zover zijn denk ik dat we bij de kringloop gaan kijken voor een commode en kast die we gaan restylen. Dat vind ik zo leuk om te doen.

18. Sherra

Sherra Actief lid

4 jun 2015
    312
    174
    43
    ]UITGEREKEND 14 T/M 30 april 2018

14 april
    Robijn89 - 27 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje

15 april
    Elizia - 34 jaar, 3e kindje - Het is een: Verrassing!
    Mery -5e kindje - Het is een jongen/meisje

18 april
    Lavender123 - 33 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje
    Cynnie1980 -37 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje

21 april
    Saartje90 - 27 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje

22 april

tamara78 - 38 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Dropke81 - 36 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Leeuwinnetje22 - 22 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje

23 april

Beyzam - 31 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    MVP - 26 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Original - 34 jaar, 3e kindje - Het is een Jongen/Meisje

24 april
    Tiarah - 28 jaar, 3e kindje - Het is een: Verrassing!
    Nugget - 26 jaar, 1e kindje - Het is een: Verrassing!

25 april
    Olliebol - 33 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Noah2013 - 4e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Solidgold - 28 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    NinaB - 27 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje

26 april
    Antoinet1- 25 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Sokkie87 - 1e kindje? - Het is een Jongen/Meisje

27 april
    Fluss1984 - 33 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Bulb - 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Norah1979 - 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje

28 april
    Lisetje - 29 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Kroon555 - 25jaar, 1e kindje - Het is een Verrassing!

29 april
    Muisske - Het is een Jongen/Meisje
    Lucindalice - 5e kindje - Het is een Jongen/Meisje

30 april
    Freddel - 26 jaar, 2e kindje - Het is een: Verrassing!
    Meis28 - 31 (bijna 32), 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Babylovebaby - 24 jaar, 2de kindje - Het is een Jongen/Meisje

Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (5)
    Elizia: 26 september 11/12 weken screening incl. combinatietest
    Nugget: 26 september - Termijnecho + intake vk
    Robijn89 -27 september - 11 weken screening + NIPT
    NinaB: 28 september - 10 weken echo
    Antoinet1: 29 september - intake vk
    Antoinet1: 3 oktober - Termijnecho
    Norah1979: 3 oktober - Termijnecho
    Bulb: 4 oktober - Termijnecho
    Original: 4 oktober - Termijnecho
    Babylovebaby: 9 oktober - termijnecho + intake vk
    Kroon555: 6 oktober - Termijnecho + intake vk
    Original: 11 oktober -controle vk + NIPT
    Meis28: 16 oktober - Eerste echo

19. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @Sherra, wat een naar bericht.. was het erg schrikken of had je ergens een voorgevoel dat het niet goed zat..? Heel vervelend voor jullie :( Ik wens je veel sterkte..

Hier gaat het vandaag wel weer, ik geloof ook dat vandaag/morgen de laatste dag AB kuur is, dus wellicht dat het daarna ook weer iets beter gaat. Verder nog steeds heel erg in dubio of ik het nou wel of niet moet vertellen op mn werk, het duurt nog zoo lang tot 16 oktober. Ben ook zo bang dat het misschien wel mis is en je het niet door hebt. Toch onzekerheid altijd zo zonder echo!

Qua spulletjes hebben wij niet veel meer nodig aangezien we alles nog van mn zoontje hebben (kinderwagen, commode, ledikant etc etc). Maar wil wel een flessen sterilisator kopen (ook al gaf ik borstvoeding, heb ik ook flesjes gegeven ivm werk en de kolf etc).. want die had ik toen niet gekocht. En mocht het een meisje worden moeten er natuurlijk nog wel kleertjes komen :) en eventueel wat andere dingetjes zoals een paar nieuwe hydrofielen, lakentjes etc.

20. Original

@Mvp succes en veel plezier bij de echo!

Deel Deze Pagina