Ach meid je hebt je druk gemakt om niets,gelukkig heb je een lieve baas.Nu nog je collega's...hoe lang hou je dat vol?
@Meis28 , wat een fantastische reactie van je baas! Hopelijk gaat er voor jou nu wat druk van de ketel af
Ja ben er zo blij mee! Zo lang werk ik hier nog helemaal niet.. Maar hij is een super lieve man, heel persoonlijk, begripvol en lief. Dus ergens diep van binnen dacht ik wel dat hij positief zou reageren maar het kon maar zo zijn dat hij zo zeggen van: hmm dat is wel lastig voor ons met oog op contract verlening in februari. We hebben het daar niet over gehad maar hij zei heel duidelijk dat het bij het leven hoort en dat het alleen maar leuk is, en dat ik me niet druk moest maken en als ik minder uren wilde werken wij daar wel uit zouden komen etc. Dus echt heel fijn.. Hij had zich helemaal druk lopen maken zei hij, omdat hij bang was dat ik misschien weg zou gaan of iemand mij iets had aangedaan haha, best sneu! Hij had dit totaal niet verwacht. Wil wel over een paar maanden wat minder uurtjes gaan doen als dat hier okee is (werk nu fulltime en om de zaterdag 3 uurtjes erbij-best veel dus). En als de baby geboren is wil ik naar parttime eigenlijk.. Anders hou ik dat niet vol, mn man werkt namelijk ook heel veel. Werken jullie allemaal? Hier weinig klachten op t moment, misselijkheid is er bijna niet, maar wel futloos en moe nog steeds. Keelklachten zijn ook nog niet helemaal over moet ik zeggen terwijl ik klaar ben met mn AB kuur, heel vreemd dus!! Even aankijken..
p.s. hij stelde voor het alleen aan de office manager te vertellen, ik zei hem dat hij dat mocht doen want hij moest met haar onderweg vanmorgen na ons gesprekje. Ik heb ook wel een goede band met haar dus het is extra fijn dat iemand naast hem het weet. En afgesproken dat na de echo ik het aan de rest bekend zou maken. Dat duurt dus nog even.. maar iig is die ergste druk er vanaf dat NIEMAND het nog wist, want dat begon gewoon te knagen..! Voel me er gewoon ongemakkelijk bij alsof ik iets geheim hou. Bij mn zoontje lukte dat wel tot de 12 weken echo gek genoeg, ik had toen ook nog helemaal geen buikje enzo dus dat was anders.
@Meis28 Wat een fijne reactie van je baas! Een hele opluchting! Hier is ukkie weer helemaal goedgekeurd. Mijn uitgerekende datum is 3 dagen terug gezet omdat de baby voor liep op groei, hij staat nu op 11 april. Eigenlijk hoor ik hier niet meer haha maar ik blijf toch .
@Robijn89 wat fijn!! Heb je een echofoto? Enne idd, het wordt te gek nu hoor, om hier nog te blijven terwijl je op 11 april bent uitgerekend @Sherra wat ontzettend rot dat het mis is gegaan... Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou @Meis28 wat geweldig, zo'n empathische baas! Dat scheelt echt zoveel! Snap helemaal dat je opgelucht bent! @Nugget super dat jij ook een goede echo hebt gehad!! @NORAH1979 zo vervelend dat je je niet lekker voelt en de medicijnen niet voldoende helpen! Ik hoop dat het gauw beter met je gaat. @Lucindalice wat raar dat mensen zo reageren, ik vind dat echt zó onbeschoft eigenlijk! Ik zou dat in zo'n geval geloof ik ook aan zo iemand duidelijk maken. Iets zeggen in de trant van: "Niet dat het je wat aangaat, maar ja het was heel erg gepland en is dus enorm welkom. Misschien even nadenken voortaan voordat je zoiets zegt, want het is eigenlijk echt heel lomp." Jij was trouwens ook zo misselijk toch? Gaat dat nu beter? Heb niet alles gevolgd de laatste tijd... Hier gister ook een prachtige echo (zie fotootje) gehad, zelfs al vijf vingertjes kunnen tellen aan een handje! Kindje was heerlijk aan het bewegen ook, zo mooi om te zien! En alles was goed, combitest ook, kans van 1:1955, wat voor mijn leeftijd (over twee weken word ik 35) echt heel mooi is. Dus we laten geen NIPT doen, want dat moet je hier zelf betalen en kost ongeveer 750 euro...
@Nugget wat fijn dat alles goed is!! Moet je 2x prikken? Nipt en zwangerschap? Bij mij hebben ze het samengevoegd. Vk vond het onzin om 2x te gaan prikken haha. Leuk om volgende week nog een keer babietje te kijken! @Meis28 wag een fijne reactie van je baas!! Valt een last van je schouders hè...... @Beyzam ik loop al 4/5 weken in zwangerschapsbroeken. Buik zet al aardig uit naar heb ik hiervoor ook gehad. @Robijn89 fijn dat je ook een goede echo hebt gehad!! Je kletst al vanaf het begin mee dus lekker mee blijven kletsen toch. Ik ben nog onwijs moe en het is best druk nu met sporten van de kids en schoolvoorlichtingen (wat er dit jaar te wachten staat voor ze). Dus lig vaak op tijd op bed. Koken is nog drama maar het lijkt alsof het eten wel iets beter gaat gelukkig. Ach moet er iets voor over hebben haha. We hebben wel gister een box gekocht tijdens de mamamazzeldagen van prenatal. Wordt over 3 weken geleverd. Wordt dan toch wel weer echt haha
@Elizia wat een mooie echo! Al echt een heel mensje, super mooi. Fijn dat alles goed is en wat een super mooie uitslag van de combinatietest! Ik ben 34 en laat de nipt doen (kost hetzelfde als de combinatietest alleen halen ze bij de combinatietest 86% eruit en bij de nipt 96% vertelde de vk dus onze keus was ook snel gemaakt).
@Meis28 ik werk zelf 31 uur per week en ik denk er wel over na om iets minder te gaan werken. Ik werk nu dinsdag donderdag vrijdag en zaterdag. Mijn vrijdagen zijn van 09.30 tot 20.00. Misschien dat ik om en om een vrijdag en zaterdag er afhaal. Mijn partner werkt bij defensie en daar krijgen ze ouderschapsverlof gedeeltelijk doorbetaald. Dus wellicht gaat hij ook doordeweeks een dag minder werken.
Fijn zon goede echo Elizia!!! En idd ik heb inmiddels toch weer medicatie tegen de misselijkheid, het is redelijk te doen nu gelukkig, hopelijk snel over de piek heen
@Original: Ja, ik heb zelfs dit topic geopend haha. @Elizia: Fijn dat alles er goed uit zag! Als je na de combinatietest nog de nipt wil is dit inderdaad onbetaalbaar. Wij zijn voor alleen de nipt gegaan, dan is het 170 euro. Ik zal onze uk nog even showen
UITGEREKEND april 2018 11 april Robijn89 - 27 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje 15 april Elizia - 34 jaar, 3e kindje - Het is een: Verrassing! Mery -5e kindje - Het is een jongen/meisje 18 april Lavender123 - 33 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje Cynnie1980 -37 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje 21 april Saartje90 - 27 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje 22 april tamara78 - 38 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Dropke81 - 36 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje Leeuwinnetje22 - 22 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje 23 april Beyzam - 31 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Original - 34 jaar, 3e kindje - Het is een Jongen/Meisje 24 april Tiarah - 28 jaar, 3e kindje - Het is een: Verrassing! 25 april Olliebol - 33 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Noah2013 - 4e kindje - Het is een Jongen/Meisje Solidgold - 28 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje NinaB - 27 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje 26 april Antoinet1- 25 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Sokkie87 - 1e kindje? - Het is een Jongen/Meisje Nugget - 26 jaar, 1e kindje - Het is een: Verrassing! 27 april Fluss1984 - 33 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Bulb - 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje Norah1979 - 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje 28 april Lisetje - 29 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Kroon555 - 25jaar, 1e kindje - Het is een Verrassing! MVP - 26 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje 29 april Muisske - Het is een Jongen/Meisje Lucindalice - 5e kindje - Het is een Jongen/Meisje 30 april Freddel - 26 jaar, 2e kindje - Het is een: Verrassing! Meis28 - 31 (bijna 32), 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Babylovebaby - 24 jaar, 2de kindje - Het is een Jongen/Meisje Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (5) __________________________________ AFSPRAKEN NinaB: 28 september - 10 weken echo Antoinet1: 29 september - intake vk Antoinet1: 3 oktober - Termijnecho Norah1979: 3 oktober - Termijnecho Nugget: 3 oktober - Echo + NIPT Bulb: 4 oktober - Termijnecho Original: 4 oktober - Termijnecho Kroon555: 6 oktober - Termijnecho + intake vk Babylovebaby: 9 oktober - termijnecho + intake vk MVP: 9 oktober - termijnecho Freddel: 10 oktober - termijnecho Original: 11 oktober -controle vk + NIPT FLluss1984: 12 oktober termijnecho Meis28: 16 oktober - Eerste echo Nugget: 17 oktober - Controle VK Robijn89: 21 oktober - Geslachtsbepaling Robijn89: 26 oktober - Controle gyn MVP: 6 november - controle VK Robijn89: 23 november - 20 weken echo (GUO) Nugget: 12 december - termijnecho 20 weken
@Meis28 Gelukkig heb je een super leuke reactie gekregen van je baas! En om terug te komen op je vraag: Ik heb een trilhaar afwijking waardoor ik in het begin extra risico had op een BBZ, maar nu dat gelukkig geen waar blijkt te zijn willen ze weten of ik lichamelijk fit genoeg ben om de zwangerschap en de (natuurlijke) bevalling aan te kunnen. Deze trilharen heeft iedereen door zijn lichaam en normaal werken die allemaal één richting op. Bij mij is dit door een foutje in een gen net even wat anders. Verder gelukkig in het dagelijks leven geen last van! @Robijn89 Ietsje vroeger uitgerekend of niet, je hoort nu gewoon bij ons Mooie echo trouwens!! @Elizia Mooie echo! Wat speciaal dat je echt al die vingertjes kon zien en tellen. @Original Moet inderdaad 2x laten prikken omdat de NIPT niet op alle locaties geprikt kan worden... En het "gewone" prikken kan ik nog even gauw voor mijn werk bij de HA laten doen. Ik heb het vandaag ook verteld aan mijn teamleider en diensthoofd. Super positieve reacties en waren heel blij voor ons! En zoals ze het zelf allebei zeiden na een dikke knuffel: dit hadden we wel verwacht, wij vrouwen voelen dat aan van elkaar En bij deze ook even een show-momentje van ons ukkie
@Original en @Robijn89 ik woon niet in Nederland he. Hier krijg je de NIPT sowieso niet vergoed. Maar als de combinatietest een verhoogd risico had gegeven hadden we zeker de NIPT gedaan en het dus zelf betaalt. De gyn liet zien dat op mijn leeftijd het risico normaal gesproken 1:385 is. Na de test dus 1:1955, dat vonden we zo'n mooie uitslag dat we besloten hebben geen NIPT te doen. Er is trouwens ook een mooi neusbotje te zien op de foto en de gyn gaf aan dat dat de kans zelfs nog kleiner maakt, ze berekenen dat alleen nog niet mee in de uitslag. @Robijn89 en @Nugget geweldig die mooie echo's!! Prachtige minimensjes <3 @Lucindalice wat fijn dat de medicatie goed is aangeslagen, zo'n verademing moet dat zijn om je dan ineens beter te voelen! Misselijkheid kan echt bepalend zijn voor je hele dag heb ik zelf ook ervaren.
Hier in Nederland wordt de NIPT ook niet vergoed @Elizia. De combinatietest wel als je aanvullend verzekerd bent, maar als je dan alsnog de NIPT wil zonder aanwijsbare reden moet je rond de 500 euro betalen. Ook al zo'n knapperd @Nugget!