Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ja hij/zij was goed aan het bewegen. Zo mooi. Het blijft echt een wonder.

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wat fijn @Beyzam, wat een mooie echo ook!!
    @NORAH1979 helaas kan dat hier niet echt. Hier hebben we sociale zorg dus net als vroeger in nederland ziekenfonds er was. Er gaat een deel van je loon naar de zorg. Je kan wel een privé verzekering nemen (en dan heb je veel meer echo's) maar dat kost wel weer een bedrag per maand en ik vind dat eigenlijk niet zo heel erg nodig omdat ik normaal gesproken weinig naar de dokter ga en de sociale zorg in principe daarvoor okee is (voor een zwangerschap is een privé verzekering wel fijn! Maar dan moet je al een jaar geloof ik voor je zwanger raakt verzekerd zijn om ook in die ziekenhuizen te mogen bevallen). Hier gaan de echo's allemaal standaard in t ziekenhuis bij de gyn en de eerste is dus pas met 12 weken. Je hebt hier niet echt zoals in nl echo praktijken.. dus een pretecho kan alleen als je echt voor een 3D echo gaat zegmaar en dat doe je nu nog niet. Anders zou je apart naar een privé ziekenhuis moeten bijv en het dus apart betalen maar das heel duur. Of je moet liegen en zeggen dat je buikpijn hebt of bloedverlies, dan zullen ze echt wel een echo doen in t normale ziekenhuis, maar ik hou daar niet zo van eerlijk gezegd.. vind het niet fijn om daarover te liegen.. je moet dan wel echt een aanleiding hebben.. dus geduld..! Ik loop trouwens ook bij de endocrinoloog omdat ik een schildklier aandoening heb

3. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Meis28 : aah dat verklaart het dus. Wat een geduld moeten jullie zwangere vrouwen dan hebben zeg. Hoe gaat t verdere verloop dan? Wel een 20 weken echo etc?

4. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Wat fijn dat er weer goede echo's zijn geweest! @Beyzam, wat een mooie foto! Je ziet de armpjes en beentjes al heel goed:D

Hier gaat het helaas heel slecht. Sinds gister hou ik echt helemaal niks meer binnen. Zelfs bij een slokje water moet ik al spugen. Ik zit nu weer op mn werk, maar ik denk dat ik morgen toch maar naar de dokter ga. Op deze manier heb ik helemaal geen voedingsstoffen voor de baby en zelf heb ik helemaal geen energie meer over.
    Ik zit ook te denken om acupunctuur te laten doen. Ik las op internet dat dat voor sommige vrouwen ook kan helpen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb zelf nog nooit acupunctuur laten doen namelijk.

5. Bulb

Bulb Actief lid

23 sep 2015
    123
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Even geleden dat ik hier heb geschreven. Ik ben niet extreem moe, maar heb gewoon weinig puf om te schrijven. Vanmiddag mijn tweede echo en ik hoop dat ik jullie straks kan melden dat alles goed is.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Voor nu ga ik eerst even teruglezen.. :eek:
    @Freddel heel veel sterkte! Lijkt mij erg zwaar voor je!

6. Bulb

Bulb Actief lid

23 sep 2015
    123
    17
    18
    NULL
    NULL
    Wat een mooie echo's en buikjes zie ik voorbij komen! Waar ik eerst een mega-darmen-buik had, merk ik nu dat alles weer wat 'normaler' wordt. Nu nog een kwestie van tijd voordat hij weer gaat groeien;)

Wij willen ook de NIPT gaan doen. Vandaag vullen wij het formulier in en dan hoor ik wel of ik nuchter moet en of het binnen 7 dagen moet.

Ik lees dat veel van jullie nog wel goed last hebben van kwaaltjes. Wordt het bij sommige van jullie ook al minder? Ik moet niet echt klagen, maar zal blij zijn als dat weeïge gevoel weg is..

Na de eerste echo hebben wij het aan de ouders en goede vrienden vertelt. Zo leuk die reacties en direct ook kaartjes en cadeautjes gekregen. Echt super om zo verwend te worden haha:D Hebben jullie dat ook?

Fijne dag en veel plezier bij de echo @Original

7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.132
    5.053
    113
    Vrouw
    Ja hier ook kaartjes en cadeautjes gekregen. Merk wel dat het minder is dan bij de eerste, het nieuwe is er toch vanaf bij de mensen.

Hier ook vreselijk misselijk geweest maar nu de 12 weken voorbij zijn is dat gelukkig zo goed al over. Hoop dat dat bij iedereen zo mag gaan.
    Met acupunctuur heb ik geen ervaring, @Freddel. Sterkte!

8. Mery

Mery Bekend lid

24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Vroeger,heel lang geleden tijdens mijn andere zwangerschappen kreeg ik ook pas met ong 12 weken een echo.Mocht ook dan pas komen.Bij mijn derde kindje was ik pas met 13w4d bij de verloskundige.En dan nog een echo met 20weken en dat was het.Bij 1 zwangerschap met 36 weken nog echo gehad.omdat ze iets vermoedde maar was wel gewoon goed.Dus eigenlijk is het best normaal hoor met dat termijn pas een echo.Nu heb ik best wel geluk,nu al twee keer gekeken naar de beeb....maakt toch dat je closer bent omdat je haar/hem hebt gezien.

9. Original

Original Niet meer actief

Jij ook veel plezier bij de echo!

Ik ga even douchen (oh dat aanzetten tot is toch wel een dingetje) en over een uurtje die kant op...

10. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    veel plezier bij de echo!

11. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    succes bij de echo vanmiddag!

Bulb vindt dit leuk.
  12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Mery , ik denk dat dat helemaal klopt wat je zegt dat je closer bent met dr baby als je hem al gezien hebt. Ik merk dit nu bij mezelf, inmiddels 10 weken zwanger, ik ben al 7 weken op de hoogte van de zwangerschap, maar omdat ik nog geen eerste echo heb gezien is het nog steeds erg onwerkelijk, ik denk dat het ook een stukje zelfbescherming is ofzo.

Ik ben erg benieuwd of er nog kaartjes etc. Komen voor deze zwangerschap. Bij nr 4 was de animo al erg laag, dus deze zal helemaal in het niet vallen vrees ik.

13. Mery

Mery Bekend lid

24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Elizia, Robijn89, Original en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Aaaaaaaaw Mery wat lief :):):) Dankjewel!!!!

M'n eerste kaartje :D. Ik heb hem opgeslagen

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja je hebt wel steeds controle bij een verloskundige ook hoor, maar die doen geen echo´s, dat is alleen hartje luisteren (vanaf het moment je de eerste echo hebt gehad), gewicht controleren, bloeddruk, bloed onderzoeken aanvragen etc..
    Dan in het ziekenhuis bij de gyn dus 12 weken echo (geloof dat ze dan ook al de combinatietest doen waarvan je een week later uitslag hebt, of dat is bij de 20 weken echo, weet ik ff niet meer). Dan een 20 weken echo en met geluk dus ook geslachtsbepaling. Dan de 36 weken echo en dat was het eigenlijk.

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @Freddel wat vreselijk zeg... zorg er iig voor dat je toch wat vocht binnenkrijgt.. ik zou ook maar even naar de dokter gaan. Middeltjes tegen deze soort misselijkheid helpen niet?
    Ik heb mijn vader en zijn vrouw een kaartje gestuurd, als het ware namens mijn zoontje die verteld dat hij straks niet meer de enige is met wie opa en oma kunnen knuffelen en spelen. Ik ben benieuwd hoe ze reageren. Mn moeder was hier twee weken dus die heb ik het zelf verteld, maar ik vond het zo saai via de telefoon (ivm de afstand), had ik gewoon geen zin in ofzo heel stom! Heb ik de eerste keer wel gedaan hoor, maar nu voelde ik me beter bij een leuk kaartje. Verder weten al wel wat vriendinnen het maar nog niet echt iedereen, daar wacht ik toch nog ff mee! Maar ik merk nu al dat het echt heel anders is met een tweede, bij de eerste was het idd ook meteen kadootjes etc en nu niet hihihi.. maar komt misschien nog wel een beetje.
    @Bulb veel plezier bij de echo!

Bulb vindt dit leuk.
  17. Original

Vanmorgen de echo gehad en jeetje wat een druk kindje hebben we gezien. Zelfs al even in 3D. We zagen de hersentjes in de maak al, ruggengraatje, benen en armen die alle kanten op ging en een schattig neusje. Ze zag geen verdikte nekplooi wat ook al goed is (we doen de nipt maar dit heeft ze ook evengoed even bekeken). Zo mooi om te zien! We zijn 2 dagen vooruit gezet (wat ik totaal niet verwachtte aangezien we bij de andere echo’s steeds 2 dagen ‘achterliepen’. Flinke groeispurt gemaakt). 1 dec de 20 weken echo en volgende week naar de vk. Krijg dan nog een echo ivm de nipt.....ik ben verliefd <3.

@Lucindalice nog eventjes........ ik tel met je mee af ;)

Meis28, Bulb, NORAH1979 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Original

UITGEREKEND april 2018

11 april
    Robijn89 - 27 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje

12 april
    Mery -5e kindje - Het is een jongen/meisje

15 april
    Elizia - 34 jaar, 3e kindje - Het is een: Verrassing!

18 april
    Lavender123 - 33 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje
    Cynnie1980 -37 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje

21 april
    Norah1979 - 38 jaar, 2e kindje - Het is een
    Jongen/Meisje
    Saartje90 - 27 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Original - 34 jaar, 3e kindje - Het is een Jongen/Meisje

22 april

tamara78 - 38 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Dropke81 - 36 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Leeuwinnetje22 - 22 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje

23 april

Beyzam - 31 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje

24 april
    Tiarah - 28 jaar, 3e kindje - Het is een: Verrassing!

25 april
    Olliebol - 33 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Noah2013 - 4e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Solidgold - 28 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    NinaB - 27 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje

26 april
    Antoinet1- 25 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Sokkie87 - 1e kindje? - Het is een Jongen/Meisje
    Nugget - 26 jaar, 1e kindje - Het is een: Verrassing!

27 april
    Fluss1984 - 33 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Bulb - 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje

28 april
    Lisetje - 29 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Kroon555 - 25jaar, 1e kindje - Het is een Verrassing!
    MVP - 26 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje

29 april
    Muisske - Het is een Jongen/Meisje
    Lucindalice - 5e kindje - Het is een Jongen/Meisje

30 april
    Freddel - 26 jaar, 2e kindje - Het is een: Verrassing!
    Meis28 - 31 (bijna 32), 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje
    Babylovebaby - 24 jaar, 2de kindje - Het is een Jongen/Meisje

Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (5)
    MVP: 9 oktober - termijnecho
    Freddel: 10 oktober - termijnecho
    Original: 11 oktober -controle vk + NIPT
    FLluss1984: 12 oktober termijnecho
    Meis28: 16 oktober - Eerste echo
    Nugget: 17 oktober - Controle VK
    Robijn89: 21 oktober - Geslachtsbepaling
    Robijn89: 26 oktober - Controle gyn
    Original: 4 november - Geslachtsbepaling
    MVP: 6 november - controle VK
    Robijn89: 23 november - 20 weken echo (GUO)
    Original: 1 december - 20 weken echo
    Nugget: 12 december - termijnecho 20 weken

19. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Super goed Original!!!!

En yes, nog iets meer dan n weekje en dan eindelijk m'n eerste echo :D

Original vindt dit leuk.
  20. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.132
    5.053
    113
    Vrouw
    Nog heel eventjes @Lucindalice en @Meis28 en dan hebben jullie ook je eerste echo! Spannend.

Fijn om hier allemaal goede berichten over goede echo's te lezen!

Ik zou vandaag na 16u gebeld worden met de uitslagen van het algemene bloedonderzoek. Ik verwacht geen gekke dingen. Ben stiekem vooral blij als de uitslag van de NIPT binnen is, vind ik toch wel spannend.

Meis28 en Lucindalice vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina