Ps m'n vriendin heeft ook haar doppler meegenomen voor me en wil m natuurlijk dollllgraag testen met me, maar vind t ergens ook wel eng hoor
Bij mijn zoontje heb ik hem rond de 11/12 weken gebruikt en toen kon ik het goed horen hoor. Maar als je van tevoren weet dat je in de zenuwen gaat zitten als je het hartje nog niet hebt kunnen vinden zou ik het niet doen.
Hallo allemaal..hier ook vanmiddag goed nieuws gekregen.De nipt uitslag is helemaal goed!!!Yaaayyyy!!! Heb ook uitslag van vanmorgen van suiker,was ook helemaal goed.Moet alleen ijzertabletten nemen.Wat een opluchting zeg.Jij ook gefeliciteerd @NORAH1979!!!
Super fijn @NORAH1979 en @Mery. Ik heb nog steeds niks gehoord. Duurt nu wel lang hoor... @Lucindalice Hoe was jouw echo? @Meis28 Ik snap dat je dat spannend vind. Wanneer is je echo?
Wij hebben net een prachtige echo gehad! Kindje was al 6.1cm en ik ben n week naar voren gezet. De nekplooi was 1.6mm en de NIPT is ook gedaan. Volgende week vrijdag uitslagen van de testen, bloed en het geslacht. Voor nu is het 75-80% geschat op n jochie en tussen 38-39 weken gaan ze inleiden. Heel fijne arts in een heel fijne privékliniek.
@NORAH1979 wat fijn dat de uitslag goed is!! Dan ga ik volgende week ook gewoon bellen hahaha. @Mery heerlijk, ook een goede uitslag! Jippie @Meis28 ik vind het hartje ook nog steeds niet hoor maar hoor het kindje wel lekker bewegen en dat vind ik ook wel leuk... @Lucindalice super goed nieuws!!! En gewoon al het geslacht, super leuk. Hoe voelt het nu je het een keer wel weet? Mooie foto zeg!
Hoi...heel fijn voor je! Wat een mooie echo zeg,zo duidelijk al.Heb je er lekker van genoten? Je moest er lang op wachten.Hopelijk zijn de uitslagen van de testen goed.Hoe is de schatting voor een jongen zo tot stand gekomen?Heeft de dokter naar de nub gekeken ofzo?Ik ben wel heel nieuwsgierig geworden. Je hebt al 3 jongens en 1 meid toch? Wij ook,ik voel dat dit kindje ook een jongen is.Als dat zo is hebben we straks misschien dezelfde gezinssamenstelling...
Oohh fijn zeg @Lucindalice ! En ze keken dus meteen al ook naar het geslacht? Nu hoef je niet meer nerveus te zijn, genieten vanaf nu Ik heb vanmiddag stiekem de doppler getest, hij riep me..! Er zat geen gel bij dus heb het met water geprobeerd (heb gelezen dat dit ook zou kunnen), lukte niet echt maar toen ineens hoorde ik een ritmische suis wat leek op een hartslag alleen ging die te traag voor een babyhartje naar mijn mening dus dacht wellicht is het de navelstreng? Geen idee.. maandag de echo dus dat is al gauw!
De navelstreng klopt even snel als de hartslag van de baby. Waarschijnlijk heb je een van je eigen bloedvaten gehoord
Ik hoor idd ook mijn eigen hartslag. Maar waarschijnlijk hoor je wel dat er iemand beweegt in water, plopjes..... ik hoor het kindje duidelijk bewegen en soms komt h/zij tegen de doppler aan’zwemmen’ dat maakt even een herrie maar wel leuk. Ik heb gewoon babyolie en werkt perfect. Misschien heb je nog massageolie dat werkt ook prima. De eerste keer dat ik de doppler gebruikte was ik net zo ver als jou. Gewoon proberen, ik hoor het meest als ik de doppler links naast Mn navel hou (voor de kijkers rechts) maar misschien is het voor jou anders. Herkennen zal je zeker
Okee ga het proberen haha. Ik las dat baby olie slecht is voor een doppler? Maar denk dat water (dus een wat vochtige huid van water) niets echt voldoende is. Kan natuurlijk ook de gel bestellen hier maar daar gaan dan ook weer een aantal dagen overheen voor ik t heb
Als je het hoort naast je navel heb je denk ik ook wat anders gehoord. Je baarmoeder komt namelijk nog lang niet zo hoog nu; pas rond 24 weken zit de bovenrand ter hoogte van je navel. Je moet nu net iets boven je schaambot zijn, daar hoor ik het hartje ook steeds
Het kan trouwens helpen om het hartje te zoeken als je blaas goed vol is; dan ligt je baarmoeder namelijk wat hoger.
Ik heb het net toch weer een x geprobeerd, met wat amandel olie ...(!) en ik geloof dat ik het hartje gehoord heb! Het was lang zoeken hoor en uiteindelijk echt op m'n schaambot zowat, wat meer aan de linkerkant hoorde ik iets kloppen wat duidelijk een stuk sneller was dan die ritmische ruis van vanmiddag! En klonk echt als het baby hartje.. wil het dingetje niet te vaak gebruiken want ik weet niet veel over eventuele nadelige gevolgen oid maar het is wel erg leuk en spannend dat zoeken haha
@Fluss1984 zit ietsje lager dan Mn navel maar toch hoor ik het daar. Zit een beetje tussen de navel en schaambot in. Een heel duidelijk kindje bewegen. Nu zitten ze met de echo ook steeds daar dus weet zeker dat ik goed zit. Bovendien is dit geluid niet te missen.....daarnaast voel ik het kindje soms ook ‘schuren’ op die plek. En is ook bevestigd door de vk. Niet elke buik is hetzelfde net als dat niet elk kindje even groot en zwaar is. @Meis28 bij mij staat in de beschrijving van de doppler dat babyolie ook prima kan. Maar als het voor jou niet goed voelt dan moet je het niet doen. Leuk is dat hè, even luisteren. Ik doe het meestal 2x per dag eventjes. Ik lig wakker. Wat een drama, eerst plassen en toen niet meer kunnen slapen pfff. Meerdere wakkere? Haha
Net eens geprobeerd met de doppler heel laag en hoorde daar idd het hartje wel! Maar als ik naar de plek ga waar ik altijd zit en de vk met de echo’s, hoor ik het kindje juist weer duidelijk bewegen. Had vaker zo laag geprobeerd maar dan hoorde ik niets. Dat ik zo hoog het hartje niet zou horen dat wist ik wel, maar getrappel is ook een teken van leven . Ach je moet wat doen als je niet kan slapen haha. Maar gevonden, nu heb ik 2 favoriete luisterplekjes. Vriendlief ook getrakteerd op de hartslag van ons kindje, hij is ook al een tijdje wakker en ligt te lezen. Wel zo loyaal.... Zo maar een kop thee zetten ofzo.
Het klopt dat kindjes in grootte en gewicht gaan verschillen, maar met 12 weken nog niet, nu wordt zelfs de termijn bepaald op die grootte dus met 12 weken zijn ze allemaal precies even groot Het is overigens zeeeer uitzonderlijk als je met 12 weken al beweging voelt. Het kan, als je al meerdere keren zwanger bent geweest zou je het kunnen herkennen en zeeeeeer minimaal kunnen voelen vanaf 12 weken ongeveer. Ik zie hier allemaal dames die met 9-10 weken al vanalles voelden, maar dat is echt onmogelijk dat dat van het kindje komt. Alles is nog zo klein, die bewegingen (spieren, botten) zijn nog niet krachtig genoeg om het te kunnen voelen en er zit veel vocht om de baby heen. Ik voel ook allemaal plopjes hoor, soms zelfs opeens een soort bultje wat even omhoog komt. Allemaal mijn darmen En dat voelt heel gelijkaardig als beweging van de baby. Bij de 1e voelde ik het al met 16 weken en dat was al heel vroeg. Maar leuk dat je het hartje hebt gevonden!