Hee meiden, net even al jullie berichten gelezen, wat een heftige dingen kwamen er voorbij, sommigen van ons hebben dus al heel wat moeten doorstaan. Laten we allemaal hopen en bidden dat deze keer helemaal goed gaat en we gezonde kindjes op de wereld mogen zetten en een goede bevalling mogen hebben Ik ben ingeleid met 40 weken omdat ik tijdens de controle te weinig vruchtwater bleek te hebben dus kon meteen in t ziekenhuis blijven! Ging allemaal moeizaam (na ruggenprik stopte alles) en toen de kleine er eindelijk uit kwam (werd bijna een spoed ks), had hij het even heel moeilijk dus dat was ook best een beetje heftig maar al gauw ging het goed en was alles in orde! Hij moest wel een dag op de observatiezaal blijven en de dag daarna mocht hij bij mij. Hier blijf je standaard twee volle dagen in het ziekenhuis na de bevalling en met een keizersnee zijn het er 3 of iets meer (Weet even niet meer). Gisteren nog maar een keer geprobeerd voor de zekerheid met de doppler en meende weer het hartje te horen, met vlak daarnaast een suis wat denk ik de navelstreng was..! Nu laat ik het even met rust Maandag echo... eindelijk!
Laten we het hopen! Ik maak me iig al iets minder ongerust aangezien de tests nog knal positief zijn (had een pakje van 6 gekocht voor de zwangerschap dus die heb ik meteen maar opgemaakt haha), en nu ik ook het hartje zelf gehoord heb.. Bij mij trouwens ook nog niets te voelen hoor, althans ik voel wel af en toe wat plopjes en dingen maar denk dat dit mn darmen zijn. Ik hoorde de baby echt op mn schaambot dus bij mij zit het ook nog erg laag. Hier ook een darmen buik! Heb een redelijk platte buik van mezelf dus ik merk het dan ook snel, maar s avonds is ie echt groot!!
Wat duurt wachten dan lang he @Meis28. Maar gelukkig is het nu echt bijna maandag. Ik heb nog niks van de nipt gehoord en de 10 dagen zijn ruim voorbij. Is het raar als ik maandag even bel?
@Robijn89 heftig verhaal maar gelukkig heeft ze er zelf geen last van! Ik zou gewoon bellen. Bij mij zeiden ze toen ik geprikt had dat ik na een week de vk al kon bellen..... dus misschien dat ik eind volgende week ook wel gewoon eens een belletje eraan waag haha @Meis28 nog maar 2 nachtjes Ik ben nu totaal 4 kilo afgevallen en helaas soms nog steeds misselijk (als ik in een supermarkt sta of te koken) maar goed, in het ergste geval is het tot april
Wow veel afgevallen zeg..! Ik woog in het begin 60.5 geloof ik en zoiets weeg ik eigenlijk altijd. Bij mijn zoontje woog ik aan t einde 74! Dus zal nu ook wel weer die kant op gaan haha.. m'n zoontje woog ook wel bijna 4 kilo bij de geboorte en gelukkig was alles er vrij snel weer af. Ben benieuwd hoeveel ik de volgende keer weeg bij de vk. Verder al dames aangekomen?
Ja ik helaas al wel aangekomen. 6 kilo al. En dat komt door het eten. Als ik niet elk half uur iets eet voel ik me zo beroerd. Ik eet wel veel gezonde dingen, maar zit inmiddels al op 6 a 8 boterhammen per dag. Normaal 2. Ook 5 stuks fruit per dag ipv 1. En ik sport niet meer omdat ik me daar simpelweg te beroerd voor voel. Normaal sport ik 3 x per week. Bij mijn zoontje viel ik alleen maar af omdat ik heel veel eten uitspuugde. Nu spuug ik ook dagelijks, maar vooral gal. Ik heb echt gehuild toen ik van de weegschaal afkwam in t zkh. Klinkt stom, maar ik schrok me suf. Heb inmiddels de conditie van een nijlpaard. Ik hoop dus ook maar dat ik me snel beter ga voelen zodat ik weer wat meer in beweging kom.
Ik begon dit keer op 63kg en zit nu op 62kg. Voor de zwangerschappen woog ik 53kg, dus ik heb nog steeds wat kilootjes staan. Ik zal eerst wel weer groeien tot 75kg ofzo en dan gaat het er daarna wel weer af. Hoort erbij.
Bij Mn dochter was ik 30! kilo aangekomen. En ik at echt niets raars. Bij Mn zoontje was ik eerst afgevallen en toen totaal 12 kilo aangekomen. Nu dus -4 en die wilde ik toch al kwijt dus op zich geen ramp haha. Moet ook zeggen dat daar ik voorheen dol was op chocolade, ik het nu niet meer hoef. Mn vriend vroeg al of ik ziek was.
Zo is elke zwangerschap dus weer anders blijkt maar weer. Ik had een beetje de hoop dat ik deze zwangerschap dus niks zou aankomen, net als bij mijn zoontje. Ik woog na de zwangerschap nog lichter als voor de zwangerschap. Maarja, de weegschaal liegt niet helaas De assistente in het ziekenhuis zei dat ik het maar een beetje naast me neer moest leggen en me er vooral niet te druk om moet maken
Ik ben begonnen met 66 en ben nu al 2 kilo aangekomen. Bij mijn dochterook bijna 30 kilo aangekomen. Gelukkig wel alles kwijtgeraakt. Ik maak me niet druk om de kilotjes als het maar goed gaat met de baby vind ik alles best.
Halloo hoe is het hier? Ik ben ook al aangekomen, voordat ik zwanger was woog ik 64 kilo nu 70.. Sinds gister is mijn stem half weg.. en sinds nu begin ik snotterig te worden en te niezen.. Gelukkig vanmiddag lekker bordje snert eten
Hopelijk wordt je niet ziek @Babylovebaby @Beyzam heb je helemaal gelijk in, ik maak me er eerlijk gezegd ook niet heel druk om, bij de vorige ging het er door de borstvoeding denk ik ook snel weer af dus dat was heel fijn. Ik sport helemaal niet helaas, wil wel maar lukt niet omdat ik Savonds altijd alleen ben en overdag werk. Hier vandaag huilen om alles, en erg prikkelbaar en sjaggerijnig, vreselijk! Weet niet of t door de hormonen of vermoeidheid komt haha! Maar kijk uit naar morgen!
Hallo iedereen,hier snipverkouden en moe en rugpijn en pijnlijke spataderen en ook nog chagerijnig net als jou @Meis28.Al mijn zwangerschappen was ik 7 a 8 kilo per zwangerschap aangekomen.Bij de eerste woog ik 50.In de loop der jaren en 4 zwangerschappen verder eindigde ik na de 4de met 66 kg.Dat was mijn gewicht tot ik ongeveer 3 jaar geleden door diverse klachten bij de huisarts kwam.Huisarts nam mij niet serieus en vond mijn klachten niet samenhangend.ik moet ervan huilen nu ik erover schrijf.3 jaar geleden per ongeluk getest op schildklier,de waarden waren op het randje.Huisarts vertelde dat ik 6 weken later opnieuw moest testen.Ik ben toen niet goed ingelicht over de schildklier en wist niet wat voor impact t zou hebben op mij.Ik was toen flink afgevallen met heel hard werken.Ik dacht ook dat mijn klachten ook door t afvallen konden zijn.ik was op dat moment 63 kg.Afijn ik heb niet opnieuw getest en huisarts Heb ik er ook niet meer over gehoord.Al die jaren kon ik niet uit bed komen.Ik was depressief geworden omdat ik ook niet meer buiten kwam,niemand meer zag.Ik sliep en sliep en kon niet genoeg slaap hebben.Extreme haaruitval hartkloppingen enz enz.Vorig jaar kwam ik weer bij de huisarts en moest wederom prikken voor de schildklier.Uiteindelijk bleek het dus verergerd te zijn en werkte mijn schildklier traag.Sinds april dit jaar ben ik juist ingesteld met de medicijnen en mocht ik ook zwanger worden.Ookal neem ik medicijnen ik blijf altijd moe.Ben ook altijd bang dat het niet in orde is,vooral nu met de zwangerschap.Vorige week belde de ha ,waarom ik hun niet op de hoogte heb gebracht vd zwangerschap.Ik kom er zowiezo niet graag.Word niet serieus genomen.Dat allemaal heeft er toe geleid dat ik nu 80 kg weeg.De kilos komen eraan maar gaan er niet af wat ik ook deed.Ik maak me nu niet druk om mijn gewicht maar 17 kg aankomen in 3 jaar tijd,ik moet ervan janken.Na de bevalling ga ik er wat aan doen.Nu is het welzijn vd baby het allerbelangrijkste.Ik ga proberen onder de 10 kg aankomen te blijven.
Wat vervelend mery!! Ik herken heel erg wat je schrijft over die eeuwige vermoeidheid, dat had ik ook, zat totaal niet lekker in m'n vel en vaak down etc. Met een random bloedonderzoek op m'n werk kwamen ze er achter dat m'n schildklier onwijs traag werkte, m'n tsh was 11,0!!! Echt erg, dit is een zo'n 5 jaar geleden. Meteen aan de medicatie en dat sloeg al snel aan. Met de jaren en zwangerschappen erbij wel opgehoogd maar ik blijf klachten houden hoor (vermoeidheid en haaruitval etc), al kun je nooit zeker zeggen dat t daar aan ligt. Ben er niet van aangekomen. Ik ben nu ook extra onder controle hiervoor omdat het met de zwangerschap belangrijk is dat je waarden goed zijn.