Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Jee.... da's wel even schrikken! En wat slordig van je verloskundige zeg. Inderdaad op vriendelijke manier teruggeven wat nu gebeurd is en dat je ervan uitgaat dat ze in de komende periode sneller en daadkrachtiger handelt.

2. zondag14

zondag14 Actief lid

22 jul 2014
    246
    46
    28
    Vrouw
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    @Insomniac, ik denk dat ik als ik jou was zou kijken naar een andere vk. Eigenlijk vind ik dat je niet het gevoel zou moeten hebben dat je bij een verloskundige voor jezelf moet opkomen. Dan zijn jullie misschien gewoon geen goede match.

LolaBloem vindt dit leuk.
  3. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    @pietje1987 thanks voor je schop hoor :p ik ga er ook zeker weten iets van zeggen. Dit kan eigenlijk echt niet. Maar ik ben zo'n persoon die óf niks zegt óf juist plompverloren boos word. Daarom bel ik bv ook bewust niet vandaag, dan word ik onwijs boos en daar heeft niemand iets aan. Vandaar dat ik tips vroeg haha.

Ik kan helaas niet naar een andere vk. Ik woon in een klein gehucht en dit is de enige in de hele gemeente :( ik voel me helemaal niet fijn bij deze. Ze zijn wel met zn 3e maar dan zul je zien dat ik ga bevallen als deze dienst heeft. Ik moet het er helaas mee doen.

Ik moet morgen terug naar het ziekenhuis. Ze willen mijn nieren in kaart brengen, ze denken dat het daarvan komt. Het is 100% zeker geen infectie zoals een blaasontsteking, maar ik heb wel teveel witte en rode bloedlichamen.

4. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    En als je nou eens vraagt of je gewoon in het ziekenhuis verder onder controle mag komen?

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Goeie! Dat ga ik vragen morgen. Maar moet ik dan ook per se in het ziekenhuis bevallen? Ik wil eigenlijk thuis bevallen maar na deze week voel ik er steeds minder voor... althans het word het overwegen waard. Als ze dit al zo anders inschatten..

6. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Oh dat weet ik eigenlijk niet.... zou je ook even moeten vragen dan:thumup:

7. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Dan moet je in het ziekenhuis bevallen omdat je medisch bent (weeën aan apparatuur etc) . Ik zou niet zomaar medisch worden. Vanuit mijn werk heb ik best wat tevredenheid enquêtes langs zien komen en vk scoort veel beter. In het ziekenhuis is er weinig aandacht voor gevoelens en meebeslissen en zorgen ze vooral dat het goed gaat met je.
    Heb ik een ernstige baarmoederafwijking waardoor er bij mij geen twijfel is en ik het er gewoon mee doe :p maar als het even kan dan zou ik voor de vk gaan.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik denk zelf dat dat echt afhangt van het ziekenhuis waar je bent. Ondanks alle ellende bij mijn eerste kijk ik er toch met een goed gevoel op terug. Er was veel ruimte voor onze wensen en er werd heel goed en duidelijk gecommuniceerd.

9. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
  10. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Ja ik ook hoor. Bij ons in het ziekenhuis is iedereen ook super lief. Ik ben nooit bij een verloskundige geweest maar wat ik hoor en lees is dat er meer emotionele begeleiding en aandacht voor je wensen is. En in het ziekenhuis meer aandacht voor het medisch welbevinden. Ben ik niet zo'n gevoelig type dus vind ik dat prima :p

Zep en pietje1987 vinden dit leuk.
  11. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Zo. Ben ik weer! Van 11 tot 15 in het ziekenhuis gezeten. Nog eens alle onderzoeken herhaald en echo onderzoek later lijkt het op het syndroom van tietze (ontsteking van het kraakbeen van 1 van de ribben, in mijn geval de zwevende) en dat mijn nieren door bepaalde houdingen in de verdrukking komen. Niet gevaarlijk, wel heel vervelend.

Ik heb alles gesproken met de gyn. Ze gaat uitgebreid terugkoppelen naar de vk. Mocht ik me in de toekomst nog steeds onprettig voelen mag ik naar de gyn. Dat mag ook als ik me opnieuw zorgen maak of als er andere klachten zijn.

Maandag even terug naar de huisarts om dit te bespreken en dan het gesprek aan met de vk.

lavenderblush en LolaBloem vinden dit leuk.
  12. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Fijn dat er nu meer duidelijkheid is!
    :thumup:

Insomniac vindt dit leuk.
  13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Fijn dat er nu meer duidelijkheid is!

14. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Brrr het brandend maagzuur is hier nu ook al ingetreden:|
    S’avonds en s’nachts ben ik er echt misselijk van gewoon:|

15. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Pff hier ook helaas :(

16. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Ik werd vanacht wakker met echt stekende pijn aan De zij kant van mijn buik..
    Is dit dan nu bandenpijn? Heb er geen ervaring mee met die pijn ..
    Maar voelde niet prettig aan werd er gewoon beetje misselijk van.

17. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    hier ook heel erg, wat hier helpt is een bakje vla of een evergreen nemen. Dan kom ik redelijk de nacht door.

18. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Kan wel flinke steken geven ja, ik heb meestal een zeurende pijn maar ook wel eens stekende pijn gehad.

19. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier had ik er last van, nu is het weer een week weg. Misschien is de kleine gedraaid ofzo. Vorige zwangerschap de laatste 10 weken ook zittend geslapen ongeveer.

Bij mij hielp het een beetje om na 8 uur niets meer te eten en drinken. Ook geen slokje water bij tandenpoetsen. Soms hielp biologische vla en paar happen ook als ik er niet van kon slapen. Al met al werkte bevallen het beste, haha

20. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Wel fijn dat ze boven water hebben waar de oorzaak is @Insomniac !

Deel Deze Pagina