Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Joehoe 30 weken dansje
    Het aftellen gaat nu echt beginnen!

LolaBloem en lavenderblush vinden dit leuk.
  2. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    #3222 Insomniac, 10 jun 2018
    Laatst bewerkt: 10 jun 2018
    Haha hiervoor kwam ik ook even zwaaien..

Hier is over 6 dagen vriend zijn festival dus ik word een beetje geleefd op het moment. Daarna hoop ik toch wel asap aan alles voor baby te beginnen.

Kruik: kraam was hier niet fan van de elektrische, zij had het over zenzi? Ofzo? Wij hebben gewoon de ouderwetse.

Ze was trouwens ook echt geen fan van de aerosleep (die heb ik nog van dochter en ik vind/vond het idee wel prettig). Alleen zolang er een kruik in ligt mag hij er niet in, prima hoor. Als ze daarna mijn wens maar respecteren.

Edit: net toch maar vast een afspraak gemaakt voor de erkenning.

Beeb voelen: met momenten. Meestal vrij rustige bewegingen maar 1, heel soms 2x per dag gaat het los en is het feest. Wel voldoende beweging op een dag. Beeb ligt al zeker 10 weken hetzelfde: met het hoofd naar beneden, de rug links, billen links onder mijn linker borst en de beentjes of opgekruld naast het buikje of gestrekt vooruit. En dan vaak ook nog met het gezicht naar beneden. Als het wakker is wil het nog wel eens draaien met het hoofd maar het is echt een favo houding merk ik. Hopelijk blijft dat zo :p is het zo duidelijk uitgelegd of zal ik nog ff een tekening maken xD?

3. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Haha hier was mijn dochter ook zo druk in de buik en nu is ze nog steeds erg bewegelijk. Al 2x bij de tandarts gezeten met haar etc :rolleyes:

We zullen dan wel weer zo'n druktemaker krijgen. Op zich wel leuk, mijn vriend en ik zijn ook graag in beweging en hebben veel energie. Dat was mijn enige reden dat ik (voor mijn eerste) liever een jongetje had. Omdat stoeien enzo mij met trekt dan met poppen spelen. Inmiddels zit mijn dochter te schroeven en is ze super wild, haha.

4. zondag14

zondag14 Actief lid

22 jul 2014
    246
    46
    28
    Vrouw
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Dit is echt (weer) een druktemaker en die ledematen herken ik dus heel duidelijk :)

5. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Over de kruik..... zou je er wel eentje nodig hebben in de zomer?o_O
    Onze baby boy is erg druk aan t trappelen vandaag!

6. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Het word wel geadviseerd om ze in huis te hebben..
    En het kan altijd koeler zijn hè hèt is wel in de zomer maar mischien is het erg slecht weer ..
    Aangezien we nu flinke zomer al hebben mischien houd dat straks wel op en is het frisjes

lavenderblush vindt dit leuk.
  7. zondag14

zondag14 Actief lid

22 jul 2014
    246
    46
    28
    Vrouw
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Ja, de meeste kindjes vinden het de eerste dagen toch lastig om hun temperatuur te reguleren. Ik weet nog dat we bij onze zoon ook 's nachts moesten temperaturen om te kijken of dat wel goed ging. Ook een mutsje wordt echt in de zomer nog wel gebruikt. Hoe snel ze dat zelf kunnen is afhankelijk van je kindje maar het lijkt me wel handig om ze in huis te hebben.

LolaBloem en lavenderblush vinden dit leuk.
  8. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Wat de kruik betreft hebben we hier een gewone? 2 stuks. Ik heb ze bij mijn dochter amper gebruikt omdat ik haar inbakerde met hele dikke dekentjes.

Hoe zit het bij jullie wat kraamhulp betreft? Hoeveel kost het bij jullie en voor hoeveel dagen/uren gaan jullie kraamhulp nemen. En maken jullie ook voor de bevalling daar gebruik van of pas na de bevalling?
    Hier staat er over een maand een afspraak gepland dat iemand thuis komt voor een kennismaking. Hoop tegen dan grotendeels klaar te zijn met het huis. Weet nog niet hoeveel uur/dagen ik zou nodig hebben. Ben benieuwd naar jullie!

9. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier is het standaard 49 uur kraamhulp over 8 dagen verspreid. De eerste dagen wat meer. Dit wordt eventueel uitgebreid als dingen niet lekker gaan. Vorige keer was dat voor mij borstvoeding.

De verzekering betaald het meeste, je hebt een eigen bijdrage van 4,30 per uur. Deze wordt soms ook door een uitgebreide verzekering betaald.

Hoe gaat het nu met slapen?

Morgen alweer 29 weken. Donderdag weer een meting van baarmoedermond en een groeiecho. Hopelijk is nog alles goed. Vorige keer was het met 32 weken mis dus ik vind het wel spannend.

10. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik denk dat de baby hier aan het indalen is...voel me echt beroerd:|
    Super veel beweging weer met harde buiken en last van mijn darmen:confused:
    Ook voelt het alsof ze al tussen mijn benen hangt..
    Bleh:(

11. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Ik heb al gesprek gehad met de kraamzorg
    Ik heb gekozen voor 24 uur kraamzorg minimaal dus 3 uur per dag..
    Vind dat meer dan genoeg ..

Ik hoop dat mijn beeb snel gaat draaien haar hoofdje zit me echt in de weg mat bukken en zitten
    Maar mijn gevoel zegt nog steeds dat ze lekker in de stuit zal blijven liggen..
    Als dit zo is mag je dan kiezen voor een keizersnee want zou echt geen stuitbevalling willen

12. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik mocht inderdaad kiezen voor een keizersnede...durfde echt het risico niet te nemen met een externe draaiing of stuitbevalling

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

@mokka88 naar mijn weten mag je dan inderdaad voor een keizersnede kiezen. Ook echt geen pretje, maar ik zou ook geen stuit bevalling doen.

@LolaBloem ik heb over twee weken ofzo een telefonische intake en we vragen het maximale aantal uren aan (49). Persoonlijk ben ik ‘bang’ dat het wat minder uren worden ivm de zomervakantie, maar dat zien we dan wel weer.

Wij zijn nog lekker op vakantie, we genieten er echt enorm van om nog even met zn drieën weg te zijn. Ik merk wel dat ik het moeilijk vind om alles even helemaal los te laten (baby, werk, vrienden etc). Nog 4,5 week werken en dan begint mijn verlof al!
    Wel een lekker beweeglijke baby hier! Erg leuk, bij onze dochter was dat niet zo merkbaar.

LolaBloem vindt dit leuk.
  14. LolaBloem

#3234 LolaBloem, 11 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2018
    Hoop dat de echo goed is binnenkort en controle!
    Wel spannend zo nu je weer dicht bij die 32 weken komt.

Het slapen gaat wel, ik slaap 's nachts max 4 uurtjes en in de middag ook nog eens 4 a 5 uurtjes. Mijn ritme begint langzaam te verschuiven, maar die middagdutjes heb ik gewoon nodig ben echt heel snel uitgeput.

En komt de kraamhulp bij jullie dan iedere dag? Of bijv voor 6 weken lang 2 a 3 keer per week? Ik weet nog echt niet wat ik nodig zal hebben. Heb bij de eerste geen kraamhulp gehad omdat ik dacht dat ik het allemaal wel alleen kon. Toen ik thuis arriveerde meteen spijt, want man had een mini feestje georganiseerd en wat was het daarna een puinhoop. (niemand die wat opruimde..........) Wil ook dit keer trouwens voorstellen aan familie dat ze het best in het ziekenhuis komen voor kraamvisite, zodat ik thuis volledig mijn rust heb. Ik wil borstvoeding gaan proberen te geven en weet nog dat het bij mijn dochter echt slopend was.

Edit: minifeestje= welkom thuis feestje voor mij en de baby

15. LolaBloem

Kan zijn dat ze nog zal draaien en anders doen ze volgens mij zelf een draai poging toch? Wel vervelend dat je nu last ervaart bij bepaalde houdingen... :(

16. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Volgens mij krijg je gewoon aaneensluitende kraamzorg. Dus dagelijks. Ik heb tenminste niet begrepen de vorige keer dat het ook anders kan worden ingevuld.....

17. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Is het indalen of is je bekken slap? Toen ik laatst zo verkouden was en veel moest hoesten had ik dat gevoel ook. Toen wat tips aan de bekkenfysio gevraagd en sindsdien oefeningen doen en een veel beter gevoel.

18. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Nee het is echt indalen...ze is nu ook gedraaid van rechts naar links...ik voel heel duidelijk haar hoofd lager zitten.

19. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Ik doe even n 30 weken dansje:D

LolaBloem vindt dit leuk.
  20. LolaBloem