Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hebben jullie ook van die spontane oververmoeidheidsmomenten? Meestal voel ik me heel fit, maar 1.5 uur geleden helemaal ingestort en eigenlijk te moe om mijn ogen open te houden uit het niets. Alsof de baby een spurt maakt een je helemaal leeg trekt ofzo.

Kan ik me van de eerste niet herinneren , maar toen had ik ook nog tijd voor mezelf :p

2. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik weet niet wat je symptomen op dat moment zijn, maar ik heb dat ook soms plots. Ik voel dan een enorme druk op mijn schouderbladen en schouders, net of ik massa's optil en voel me dan draaierig. Ik moet dan liggen, op linkerzij, anders gaat het niet over. Blijf ik staan, dan val ik neer. Had ik bij de eerste ook geen last van voor zover ik het me kan herinneren.

Hoop dat je gauw beter voelt en anders even aankaarten bij je vk of ha.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik kom hier even klagen hoor!

Ik werd gisteravond opeens erg beroerd, hele zere buik! Nu ben ik daar wel mee bekend (obstipatie), maar had niet het idee dat dat nu erg speelde... maar ooo wat deed het zeer! Kon gelukkig wel even naar de wc, dat hielp wel iets. Maar slecht geslapen en vandaag weinig gegeten. Gisteravond was de baby ook ontzettend druk, vandaag al de hele dag rustig (wel aanwezig, maar rustig).
    Ik was echt even bang dat er iets niet goed zou zijn, maar gelukkig lijkt het nu allemaal wat gekalmeerd.

Over twee nachtjes gaan we weer naar huis en dan vrijdag moet ik mij weer in het ziekenhuis melden.

4. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Ik had dit maandag en gisteren. Rond zeven uur val ik als een blok in slaap. Kon mijn ogen gewoon niet meer open houden. Ben vandaag vrij en van plan heeeeeeeel veel bij te slapen.

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik heb 49 uur en de eigen bijdrage wordt door de verzekering vergoed. Ik heb de vorige keer geen bv gegeven en wil dat deze keer wel. Het lijkt me wel fijn dat er iemand bij is die me kan helpen. Ook is het voor vriend zijn eerste kindje en leek het me voor hem ook wel fijn als er nog iemand was. Ze komen 8 dagen.

Hier ook het idee dat baby aan het indalen is. De typische pijn die ik bij dochter had herken ik nu weer. Ook is mijn buik een stuk lager.

6. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Kunnen jullie me helpen met de keuze van een aankleedkussen? Wat is een goede (en grote), maar heeft ook leuke hoezen om erbij te kopen? Ik weet bijvoorbeeld dat de hoezen van de HEMA niet goed passen.

7. pietje1987

Ik heb hele ‘gewone’, standaard maat. Eigen merk prenatal geloof ik. Een aankleedkussen maakt echt niets uit, ze liggen er hooguit 2 minuten op.

Enige wat ik zelf prettig vind, is als de randen goed omhoog staan, zodat ze er niet heel eenvoudig afrollen.

8. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik heb er 1 van prenatal met een draakje er op en een meetlat. Tijdens de mmd waren ze even duur en vond deze leuk. Je ziet er niks van want zit een hoes omheen.

Die heb ik 1 van koeka en 1 van babydump voor als de andere in de was zit. Dochter lag zelden tot nooit op zo'n ding. Ons bed was veel makkelijker.

Evi88 vindt dit leuk.
  9. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Gister groei echo gehad bij de vk alles was netjes alleen hoofdje was niet te meten daar lag ze niet goed voor
    Wel is ze van stuit naar beneden gedraaid met haar hoofdje dus hopelijk blijft ze zo liggen!
    Vanavond vervolg van de pretecho hopelijk is ze dan wat wakker en krijgen we leuke beelden!

10. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Fijn dat alles goed was!
    Pff hier vroeg wakker, toch een beetje nerveus voor zometeen denk. En onze dochter huilde tijdens het draaien om 5 uur...

Wij hebben een hema kussen en de hoezen van de ikea vinden we het fijnst tot nu toe.

Evi88 vindt dit leuk.
  11. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik denk dat ons kussen van de hema komt (we hebben er inmiddels 3 of 4 :confused:) en de hoezen zijn wisselend.
    Hema, prenatal, aantal gekregen.
    Ik merk niet heel veel verschil. Sommige zitten in het begin wat strakker maar zodra er een kind op heeft gelegen zit ie weer helemaal goed :thumup:

Evi88 vindt dit leuk.
  12. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    De controle was goed. Ik merk dat ik super opgelucht ben. Nu weer over dik 3 weken. 2 weken erna al met verlof. Het gaat zo hard opeens :)

Hoe vaak hebben jullie nu controle? En zijn jullie er gespannen over?

pietje1987 vindt dit leuk.
  13. pietje1987

@theeleut55 ik moet morgen voor het eerst weer naar het ziekenhuis, ben erg benieuwd naar het schema voor de komende weken...

Ik ben normaal niet gespannen voor afspraken, maar omdat ik van de week wat ‘probleempjes’ had, vind ik morgen wel spannend. Ook omdat ik hoop wat goede afspraken te kunnen maken voor de laatste weken/bevalling.

14. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Ik ga al een aantal weken minstens 1x per week op controle, dus de spanning is er inmiddels niet meer. Vind het wel erg spannend om aan de bevalling te denken en alles wat erbij komt kijken. Om maar niet te beginnen over de verantwoordelijkheid van het ouderschap :roflmao:.

15. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hopelijk is alles nog goed. Met hoeveel weken begon het de vorige keer? Hoe laat moet je?
    Elke week is vaak zeg, waarvoor is dat? Zowel de bevalling als het ouderschap gaat wel lukken! Dat zit ergens in je lichaam ingeprogrammeerd.

16. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Aankleedkussen heb ik gekregen en alles wat erbij hoort.
    Wie wil er borstvoeding geven en ga je gebruik maken van een kolfset? Zo ja, welke?

17. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Gister pretecho gehad helaas lag madam lekker eigenwijs met haar handjes voor der gezichtje..
    Nu mag ik volgende week zaterdag weer terug komen!

Ik heb lang zitten twijfelen over borstvoeding en heb nu de knoop doorgehakt ik ga tog flesvoeding geven .

LolaBloem vindt dit leuk.
  18. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hoe was het?

19. pietje1987

Op zich goed! Maar was onverwacht met de verloskundige i.p.v. de gyn, dus op een aantal vlakken nog geen afspraken kunnen maken helaas (inleiden etc).

Daarna meteen bloed geprikt en nog even langs de prenatal geweest;)

20. pietje1987

Oh en de klachten die ik van de week had, zijn waarschijnlijk veroorzaakt door het draaien! Baby ligt op dit moment in de goede houding (maar heeft genoeg ruimte, dus kan nog alle kanten op), maandag lag hij echt dwars

Deel Deze Pagina