Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Dames, welk ledikantdekentje hebben jullie? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Blijkbaar moet er altijd een dekentje over het lakentje liggen, maar 95% van de dekentjes zijn bedoeld voor de winter. Hoe dan? :roflmao: Oh ik voel me zo groen!

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hahahahaha heel begrijpelijk!!

Ik heb vandaag de volgende dekentjes gekocht, voor de wieg/kinderwagen (is dezelfde afmeting namelijk):

https://www.prenatal.nl/slapen-en-thuis/slapen/dekens/prenatal-wiegdeken-groen-wit-1186060040.html?dwvar_1186060040_kleurnaam_60=Midgreen&cgid=270

https://www.prenatal.nl/slapen-en-thuis/slapen/dekens/prenatal-wiegdeken-gebreid-1066380020.html?dwvar_1066380020_kleurnaam_60=Grey&cgid=270

https://www.prenatal.nl/slapen-en-thuis/slapen/dekens/prenatal-wiegdeken-sterren-1186070210.html?dwvar_1186070210_kleurnaam_60=Navy%20Blue&cgid=270#prefn1=soort_product&sz=12&start=25&prefv1=Deken

Ik heb er vooral op gelet of ze lekker zacht zijn en op het materiaal (katoen voor mij).

Wanneer je ook een wiegje hebt, heb je waarschijnlijk aan 1 of 2 ledikant dekens genoeg. Onze dochter sliep tegen die tijd al in een slaapzakje dus weinig de ledikant dekentjes gebruikt. Ik koop er nu maar 1; voor de sier;)

3. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Ik heb alleen een ledikant, geen wiegje. Maar hoe weet je of die dekentjes die je besteld hebt (te) dik zijn of niet? Ik zie wel dat Koeka bijvoorbeeld een mooi dubbel dekentje met drukkers heeft, maar die is dan gelijk weer 75 euro :p.
    En klopt het dat je zo'n dekentje dan ook voor de maxi cosi gebruikt?

Ik mis mijn handleiding :roflmao:.

4. pietje1987

Ik zou voor de maxi cosi een klein dekentje kopen (formaat wieg)!

En verder zou ik lekker even naar een grote winkel gaan en daar verschillende dekens voelen. Dan voel je snel genoeg wat prima is! Eventueel kun je je daar ook laten adviseren!

Evi88 vindt dit leuk.
  5. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Waarschijnlijk gebruik je de dekens niet veel (in het begin). Onze dochter werd in december geboren, toen hadden we een wiegdeken van de hema in de cosleeper en eentje in de kinderwagen . Maar toen was het 0 graden. Ik vermoed dat nu een laken en eventueel een simpel dekentje wel volstaat. Onze dochter ging ook snel naar de slaapzakken omdat ze altijd omgekeerd op de deken lag.

6. zondag14

zondag14 Actief lid

22 jul 2014
    246
    46
    28
    Vrouw
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Kijk even hier: https://www.ikbenzomooi.nl/nl/tips/maattabel/uitleg-tog-waarden/
    Misschien heb je daar nog iets aan!

Evi88 vindt dit leuk.
  7. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Heeft jullie baby soms ook al de hik? :p

8. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Geen idee? Waarschijnlijk wel, maar dan voel ik het niet, haha :D.

9. LolaBloem

Ja ik voel dat wel haha echt hinderlijk eigenlijk die tik hele tijd in je buik...

10. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Lol, een vriendin van me vertelde er ook over. Bij mij ligt de placenta aan de voorzijde, misschien dat ik het daarom minder voel? Ik zie de kleine soms wel als Michael Jackson door mijn buik moonwalken :roflmao:.

LolaBloem vindt dit leuk.
  11. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Hahaha ja!! Echt super irritant dat getik haha.:roflmao:

12. LolaBloem

Hoe gaan jullie het trouwens doen na de bevalling qua avondeten?
    Kookt jullie man dan? Of word het iedere dag bestellen? Of kook je van te voren een aantal maaltijden en vries je deze dan in? Zo ja, welke maaltijden zijn dat dan en hoelang van te voren ga je dat dan klaar maken aangezien de bevalling zich niet aankondigd?

13. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    31 weken dansje joehoeee

14. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Je kunt vanalles in het voren koken en invriezen. Macaroni, stampotten, ovenschotels, lasagne enz enz

lavenderblush vindt dit leuk.
  15. pietje1987

Mijn man kan prima koken, dus hij zal het meeste kook-werk doen. Wel wil ik van te voren even een paar bakjes pasta saus invriezen en misschien ook nog wat nasi en soep. Maar dat is meer voor gemak dan dat het hard nodig is.
    We zullen ongetwijfeld ook wel een of twee keer eten bestellen en verder eten we vast een keer een lekkere carpaccio salade en een keer biefstuk:D

Ik ga dit waarschijnlijk begin van mijn verlof doen! In de vriezer kun je het lang genoeg bewaren.

16. LolaBloem

Oh dat is wel fijn om te weten. Ik was al bang dat als je iets invriest dit voor hooguit 1 a 2 weken goed blijft.

Ook als je vlees door je pastasaus of nasi hebt? Want dan hervries je het toch, is dat niet slecht voor je? (geen idee hoor, ik zeg maar :p )

17. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier koken we gewoon dan. We zijn niet zo van het invriezen en bezorgen. Mijn man kan ook prima koken :)

We zijn wel lid geworden van picnic, dan kunnen we grote boodschappen gewoon laten bezorgen.

18. pietje1987

In de vriezer blijft het wel een half jaar goed :thumup:

Dat hervriezen verhaal heb ik ook wel eens ergens gezien, maar zelf hecht ik daar weinig waarde aan. Nog nooit ergens ziek van geworden!

Ik koop vlees dan zo vers mogelijk, zelfde dag nog koken en af laten koelen en dan direct de vriezer in.

19. LolaBloem

Heeft er iemand ervaring met kookkunsten van kraamverzorgsters? :p
    of bedoelen ze met koken gewoon een soepje of lunch?

Stel je voor, je krijgt een surinaamse of hindoestaanse kraamverzorgster, die al die lekkere gekruide gerechten maakt, rijst, kip, rijst, kip, rijst en nog meer kip... hmmm :p hahaha

volgens mij ga ik een beetje te ver met mijn gedachtes en zal ik maar op voorhand eten invriezen :roflmao:

Mj89 vindt dit leuk.
  20. pietje1987

Onze kraamverzorgster kookte niet hoor :p hooguit de aardappels schillen (laten we nu maar zelden gekookte aardappels eten).

Maar ik begrijp je droombeeld, mmmmm!!

Deel Deze Pagina