Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Gefeliciteerd! Jammer van de keizersnede, maar het belangrijkste is dat het goed gaat met jullie beiden!
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  2. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Gefeliciteerd
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik mag vandaag naar huis vanuit het ziekenhuis en hoor net dat ik maar 4 uur kraamzorg per dag krijg!

    Ik had wel een berichtje gehad dat de volledige uren over 7 dagen zouden worden verdeeld i.p.v. 8 dagen, maar dit is echt belachelijk! Ben er echt kwaad van!
     
  4. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier was het ook 8x4, wij deelden met een gezin dat het eerste kindje had een prematuur was. Zij hadden via verloskundige en verzekering verlengde kraamzorg geregeld. Misschien lukt dat bij jullie ook?

    En ik vind het ook heel raar dat je omdat het vakantie is niet de zorg kan krijgen waar je recht op hebt/ die je nodig hebt.
     
  5. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Lekker rustig hier, nu zo'n beetje alle baby'tjes geboren zijn :thumup:

    Hier helaas nog steeds geen babynieuws. Ons ventje zit nog veel te lekker in mijn buik vrees ik...
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  6. Mie88

    Mie88 Bekend lid

    9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Haha dat vond ik ook al.. hoe rustig het hier is..
    vandaag gestript zonder TNT zonder resultaat
     
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ha meiden,

    Even een kleine update dan ;) hier gaat het echt fantastisch! Echt genieten met een hoofdletter! Bij de oudste heb ik dit echt heel anders ervaren, maar nu voel ik mij ontzettend goed!
    Ook onze zoon doet het echt fantastisch! Hij slaapt goed en drinkt goed en er is niets te merken van zijn wat lage (onverwachte) geboortegewicht.

    Ik heb natuurlijk nog wel last van de wond, vooral met opstaan, maar de pijn laat zich aardig controleren.

    Ik duim voor jullie dat jullie snel mogen bevallen!

    @theeleut55 we hebben sowieso verlenging gekregen vanwege de keizersnede. Vooralsnog is onze kraamverzorgster de hele dag bij ons, maar het kan elke dag zomaar zijn dat ze voor de middag weg gebeld wordt voor een tweede gezin. Zou ik erg jammer vinden, want ook hier hebben we een topper getroffen (in tegenstelling tot vorige keer)!
     
  8. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Fijn dat jullie zo'n goede start hebben!

    Hier is ons meisje alweer bijna 2 weken , het gaat zo hard. Morgen gaat mijn vriend weer werken, gelukkig maar 2 dagen en dan weer 5 vrij. Dat wordt weer even wennen...

    Het drinken gaat heel lekker en de luiers spuiten goed :p alleen de krampjes lijken te beginnen, sneu. En in de nacht wil ze nog niet zo graag in haar eigen cosleeper, dus ze ligt vaak op mij te slapen... Hopelijk gaat dat snel beter, dat is net iets veiliger.
     
  9. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ha dames,

    Zijn er nog nieuwe wereldwondertjes geboren?

    Vandaag was onze kraamhulp alweer voor het laatst! Aan de ene kant is het heerlijk om nu ons eigen ritme te gaan ontwikkelen, aan de andere kant heeft ze vreselijk goed voor ons gezorgd en gaan we haar missen!
    Onze zoon is alweer goed gegroeid tot boven geboortegewicht
     
  10. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Hier nog steeds niks... :cry:
     
  11. Mie88

    Mie88 Bekend lid

    9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    ThuisBevallen bij 41+2 van een zoon van 9 pond
     
    sweetL en pietje1987 vinden dit leuk.
  12. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wauw! Gefeliciteerd! Wat een grote kerel :)
     
  13. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Gefeliciteerd, inderdaad een stevige knul! Welk maatje heeft hij nu aan?

    Hoe gaat het met alle kleintjes. Hier grootste deel van de dag goed, alleen soms heel veel krampjes en scheten laten . Ik de babyacne is begonnen, ook weer zoiets...
     
  14. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Met de baby gaat het hier hartstikke goed! We hebben meer ‘problemen’ met onze opstandige peuter op dit moment. Ze zit enorm met zichzelf in de knoop, terwijl we echt alles doen om het qua bezoek en dergelijke rustig te houden... ze krijgt ook elke dag echt wel voldoende persoonlijke aandacht en gaat elke dag even met papa ‘weg’ (boodschappen, speeltuin, rondje fietsen etc)
    Iemand misschien nog een tip?
     
  15. Mie88

    Mie88 Bekend lid

    9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Hij was 54 cm, draagt kleding maat 56,, maar niet zolang ben ik bang hehe
    Hij is ook kilo zwaarder dan de andere 2,, wist ook niet wat ik hoorde bij zn gewicht haha

    Kids reageren idd erg verschillend..’
    Onze zoon van bijna 3 is ook zn grenzen aan het opzoeken
    Tips heb ik niet.. denk dat de nieuwe situatie even tijd nodig heeft

    Morgen zwaaien we 2 dagen eerder de kraamzorg uit.. vind het genoeg zo en weer zin in eigen leven met RRR voor iedereen..
     
  16. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier ging dat ook een week zo en nu een stuk beter. Het hielp wel dat de kraamhulp weg was een dat mama en baby ook meegingen naar de speeltuin etc. Duidelijk blijven in je grenzen van dingen die echt niet mogen (wel het aantal dingen beperken, continue agent spelen is voor niemand leuk). En hier wat vaker een koekje/Beschuit met muisjes of een filmpje kijken terwijl mama voed.

    Over eerder de kraamhulp uitzwaaien , hier ook een dag eerder gedaan, we hadden op dag 7 en nieuwe en ik had er niets mee en ik werd helemaal onrustig van de vreemden in huis.
     
  17. Pixie83

    Pixie83 Fanatiek lid

    4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Hier dezelfde situatie met een 3 jarige erbij die helemaal onrustig werd van alle mensen in huis, mama die ineens 3 dagen in het ziekenhuis lag en thuiskomt met een baby...
    We proberen zoveel mogelijk hetzelfde te doen met haar zoals altijd, maar dat is best pittig als je elke nacht maar 3 uur slaap krijgt.
    Het is voor ons allemaal gewoon even wennen en een nieuw ritme zoeken.
     
  18. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Fijn dat de peuter-problematiek wel herkenbaar is! Vandaag gaat het best goed, dus dat is heel fijn. We hebben nu een paar rustige dagen voor de boeg, dus dan kan alles een beetje normaal worden. Gelukkig is mijn man deze hele week nog thuis.

    De kraamhulp is nu ook weg. Tegen alle verwachting in hebben we onze volledige uren gehad en daar waren we wel erg blij mee. Toch is het ook fijn dat ze weer weg is.

    Gelukkig slaapt de baby hier erg goed. Mijn man geeft ‘s avonds laat de ‘laatste’ fles (rond middernacht) en vannacht ben ik er alleen om 04:00 uur uit geweest. Daarna was het ongeveer half 8 vanmorgen!
     
  19. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hoe gaat het met jullie? Is iedereen bevallen inmiddels?

    Hoe doen de kleintjes het?

    En hoe doen de broers en zussen het?

    Hier hebben we de eerste verkoudheid al achter de rug. Ze is nu ook wat vaker wakker, dat is wel leuk, maar wel weer even wennen wat zo'n kleintje ook alweer wil doen als ze wakker zijn.
     
  20. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief


    Hier de eerste regeldagen achter de rug! Dat was ik ook vergeten :rolleyes:

    Ik zing veel liedjes:rolleyes: dan heb je nog het idee dat je ‘samen’ wat doet hihi
     

Deel Deze Pagina