Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuw7

Sneeuw7 Actief lid

11 dec 2017
    150
    99
    28
    Vrouw
    Heb je redenen om te denken dat het mis is? Ik was er ook zo ongeveer heilig van overtuigd, maar tegendeel bleek waar. Je probeert jezelf te beschermen voor een teleurstelling. Nou, daar kun je jezelf niet voor beschermen, die klap komt toch..als ie komt. Maar heb na vandaag zoveel vertrouwen gekregen, dat ik gewoon ook vertrouwen heb dat het bij jou goed zit;)

Hoe lang moet je nog wachten?

Anna Love vindt dit leuk.
  2. Sneeuw7

Sneeuw7 Actief lid

11 dec 2017
    150
    99
    28
    Vrouw
    Had mij ook wel leuk geleken zo'n groep. Helaas bieden ze dat hier niet aan. Ik zit wel te denken om op zwangerschapszwemmen ofzo straks te gaan. Om ook meer zwangeren te ontmoeten.

Wij hebben vrienden met oudere kinderen en vrienden zonder kinderen, dus vallen ook een beetje buiten de boot straks.. Ben ook heel benieuwd hoe die vriendschappen zich straks ontwikkelen. Zou leuk zijn als er wat nieuwe vriendschappen bij zouden komen. We zijn net verhuisd naar een nieuw dorp waar we nog niemand kennen. Hopelijk wordt dat met zo'n kleintje straks makkelijker. Super spannend gewoon allemaal. Heb het gevoel dat mijn leven compleet gaat veranderen. Is jullie leven extreem veranderd na geboorte van eerste kindje?

3. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Nee, geen reden toe. Heb geen zwangerschapsklachten gehad en nu nog steeds niet, maar dat zorgt ook niet voor dit onbestemde gevoel.
    Hopelijk is er ook niets aan de hand.
    Donderdagavond de echo, lijkt nu nog mijlenver weg ineens.

4. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ja bij ons ook. We hebben in de buurt geen vrienden met kinderen. Van Onze vriendengroep willen de meesten geen kinderen. Alleen een paar vrienden/familie met kinderen die op ruim een uur rijden wonen.

5. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Het viel hier wel mee. We doen nog steeds veel met vrienden en uit eten. Wel heeft het gamen en onze metalband wat moeten wijken. Wie weet komt dat over een tijdje wel weer als de kids gamen en muziek leuk vinden

Sneeuw7 vindt dit leuk.
  6. meen88

meen88 Bekend lid

6 jan 2014
    517
    389
    63
    Tuurlijk, er veranderd wel wat. Je kunt niet spontaan uitjes plannen etc. Denk dat het heel belangrijk is dat je elkaar avondjes weg gunt met bijv vrienden. Bij ons loopt dat gelukkig supergoed!
    En op die paar keer weg per maand, ben ik het allerliefst bij mijn gezinnetje thuis ;)

Sneeuw7 vindt dit leuk.
  7. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ja dat is een goeie inderdaad! Dat doen wij ook. Elkaar ook een avondje gunnen met vrienden of collegas.
    Maar ook af en toe oppas regelen en er met zn tweetjes tussenuit!

Op een vrije avond plof ik het liefst met een serietje op de bank. Het is wel vermoeiend met kinderen haha

8. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Hihi herkenbaar, kan er ook van genieten als ik ff paar uurtjes ongestoord kan gamen of naar een concert gaan ofzo.
    Heeft ook flink plaats moeten maken.
    Net als spontaan afspreken inderdaad, komt wel weer! :)
    Kan enorm genieten van het gezinsleven!

Sneeuw7 en Niki2014 vinden dit leuk.
  9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

@Sneeuw7 wij zijn gegaan voor een houten doosje van Action in hartvorm met daarin een slabbetje: jullie worden opa en oma. Geloof mij, dat was al ingewikkeld genoeg ;)

Dus mijn tip zou zijn, hou het eenvoudig!

Nu gegaan voor een gedichtje waarin de tweede aangekondigd wordt. Was toch ook weer een verrassing

Sneeuw7 vindt dit leuk.
  10. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Vervelend zeg dat het wachten zo lang duurde. Mijn tip zou zijn, zorg dat je aan het begin van het spreekuur zit. Voor je werk ofzo ;) het heeft ook voordelen om meteen medisch te zijn. Ik ben vorige zwangerschap elke paar weken kunnen genieten van de echo's...
    Het maakt de bezoeken ook wel meer gedoe. Gelukkig is het voor ons maar 10 minuten fietsen, maar toch... Wonen jullie een beetje in de buurt?

Gister hebben we het onze beste vrienden verteld, weer met hetzelfde shirtje, ze waren heel verrast en blij, super leuk :)

Sneeuw7 vindt dit leuk.
  11. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Lijstje hebben wij toen ook gedaan ja!
    "Je kunt me nog niet horen en je kan me nog niet zien. Maar als ik in september word geboren mag ik dan in dit lijstje misschien?"

Deed het ook goed!

Sneeuw7 en lavenderblush vinden dit leuk.
  12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Met een kleintje kom je wel makkelijk in contact met andere mensen. En helemaal als je iets baby gerelateerds gaat doen (babyzwemmen, kdv of zoiets)

Ik vond het wel heel heftig dat je opeens verantwoordelijk was voor zo'n kindje. Zijn hele leven & toekomst lag in mijn handen, had ik het idee.
    Verder is het vooral lastig dat je niet meer spontaan iets kan doen.
    Voor de rest liep het bij ons wel door. Hij ging mee naar vrienden, we gingen nog lekker uit eten en we zijn zelfs nog met 3 kinderen naar Azie geweest.
    Wat dat betreft gingen de veranderingen eigenlijk heel geleidelijk :)

Sneeuw7 en LolaBloem vinden dit leuk.
  13. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Nee eigenlijk niet. Ik ben alleen meer moeten plannen en organiseren. Voor we naar buiten gaan doen we niet meer jas en schoenen aan en vertrekken. Checken of er natte doekjes in de babytas zit, luiers mee? Wat melkpoeder? Flesje, wat doekjes, extra schone set kleding, etc.
    sweekends bv maken we het niet te laat omdat je ook rekening moet houden met ritme van de kleine (vroeg op)
    Meer niet, verder vind ik juist dat alles positief is veranderd. Je word op de een of ander manier serieuzer in het leven, je word moeder en die verandering voel je niet echt vind ik. Het is de natuur van een vrouw. Je gaat het zeker goed doen! Maak je geen zorgen.

Sneeuw7 vindt dit leuk.
  14. pietje1987

Het is ongeveer een kwartier met de auto. Maar ook precies weer de andere kant op van mijn werk. Verder zijn ze volgens mij zo flexibel als een houten deur. Ik krijg gewoon dagen en tijden... Ze zei bijvoorbeeld: ooo maar we doen alleen die en die dag termijnechos. Zo raar en ouderwets

15. pietje1987

Oh en die echo's in het ziekenhuis zijn zo vreselijk kort dat ik het bijna niet leuk vind:p

16. pietje1987

@Sneeuw7 ja ons leven is echt wel veranderd, maar vooral ten goede het leven is zoveel rijker met zo'n kleintje!

Verder gaan wij nog zeer regelmatig de deur uit met vrienden of samen en praten we ook nog steeds over andere dingen:p

Sneeuw7 vindt dit leuk.
  17. pietje1987

UITGEREKEND
    15 T/M 31 AUGUSTUS

15 augustus

16 augustus

17 augustus

JasmijnM, 25 jaar, 2e kindje

18 augustus

19 augustus

20 augustus
    meen88, 29 jaar, 2e kindje
    Mie88, 29 jaar, 3e kindje

21 augustus
    Hobbs, 33 jaar, 1e kindje

22 augustus
    Anna Love, 28 jaar, 2de kindje
    Pixie83, 34 jaar, 2de kindje
    Lavenderblush, 40 jaar, 2e kindje

23 augustus
    Manana, 32 jaar, 2e kindje
    Syl33, 33 jaar, 2e en 3e kindje

24 augustus
    Sneeuw7, 37 jaar, 1e kindje

25 augustus
    Niki2014, 34 jaar, 2e kindje

26 augustus

Zep, 36 jaar, 2e kindje

27 augustus

Fluffyfishy, 28 jaar, 1e kindje
    Ingii89, 28 jaar, 2e kindje

28 augustus
    Pietje1987, 30 jaar, 2de kindje
    Tylmare, 29 jaar, 2e kindje (vd 3)

29 augustus
    Theeleut55, 33 jaar, 2e kindje
    30 augustus
    Miss M, 35 jaar, 5e kindje

31 augustus
    LolaBloem, 21 jaar, 2e kindje

Facebook
    Wil je ook mee kletsen op de (geheime) facebookgroep van de groep? Stuur een berichtje naar Niki2014

AFSPRAKEN
    15-1 Miss M: intake vk
    15-1 Sneeuw7: intake vk
    15-1 Mie88: Echo
    16-1 Lavenderblush: intake vk
    16-1 Syl33: afspraak gynaecoloog +echo
    17-1 Tylmare: eerste echo + intake vk
    17-1 meen88: tweede echo
    18-1 Fluffyfishy: extra echo
    22-1 Anna Love: intakegesprek vk
    22-1 Ingii89: extra echo
    25-1 Niki2014: termijn echo + intake
    25-1 Pixie83: 2e echo
    25-1 Pietje1987: termijnecho
    26-1 Manana: termijn echo + intake
    26-1 Hobbs: termijn echo + intake
    26-1 Zep: termijn echo + controle vk
    29-1 Anna Love: termijn echo vk
    29-1 JasmijnM: termijn echo + intake vk
    30-1 Pietje1987: counseling gesprek
    31-1 Lavenderblush: termijnecho
    31-1 Fluffyfishy: termijnecho
    1-2 meen88: intake vk + termijn echo
    2-2 Sneeuw7: termijn echo
    2-2 Ingii89: termijnecho
    13-2 Pietje1987: gynaecoloog
    16-2 LolaBloem termijnecho

18. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Klinkt wel een beetje ouderwets inderdaad. Ik vraag altijd naar andere tijden :p en de termijnecho s en 20 weken etc zijn in het gebouw van de verloskundigen. Volgens mij werken ze best goed samen :) ook is er een hele mooie geboortekliniek met gezinskamers etc. Dat was bij vroege opname bij 33 weken, bevalling en heropname omdat de dochter ziek werd ideaal.

Geen idee hoelang echo's normaal zijn, ik weet niet beter. Haha. Ach ja er wordt goed voor je gezorgd, dat is ook wel heel belangrijk bij zwangerschapsvergiftiging.

19. pietje1987

Ja ik wilde dus ook meteen andere tijden:p was duidelijk meteen lastig hihi

De afdeling verloskunde/bevallen is overigens geweldig daar hoor. Echt geen enkele klacht daarover van mijn vorige bevalling!! Mooie kraamsuites waar ook mijn man gewoon kon blijven.

20. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Iemand van jullie toevallig foto's van de bevalkamer? Lijkt me leuk voor de mama's die een eerste kindje krijgen. Ik heb er geen, maar wij hadden in het ziekenhuis een heerlijke kamer. Comfortabele zetels, tafel, werd goed voor ons gezorgd, mijn man kreeg ook een ontbijtje (ik beviel in de nacht) en zag er helemaal niet uit als hoe ik in gedachtes had: witte muren, piepende geluidjes, kabels overal, klein hokje etc.
    En wat een prachtige douche! Maar goed, ik ben hier in Belgie bevallen. Leuk om te zien dat het in Nederland ook zo netjes is! (Ik dacht dat ik geluk had ofso)

Hoe gaat het met de kwaaltjes meiden? Hier heb ik nu enorme hoofdpijn, ik voel erg warm maar heb het koud. Krijg strakjes misschien visite en ik moet zoveel opruimen/schoonmaken. Pff.. Met een kleine word het huis zo snel weer vuil overal broodkruimels, berg was, veel afwas omdat vaatwasser stuk is.. En dan heb ik ook nog eens geen energie omdat ik misselijk ben en niks kan eten. Moet van alles kokhalzen.

Hoop dat het gauw met iedereen beter gaat!

Deel Deze Pagina