Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Wij willen ook geslachtsbepaling pretecho doen met 15/16 weken. Zou dan ook graag mn dochter meenemen om te kijken. Denk dat ze dat wel leuk zou vinden

Anna Love en pietje1987 vinden dit leuk.
  2. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Jaa erg hè..
    Dan vraag ik me af hoe kan dat nu al zo in het begin van de ZW
    Hoe moet dat tegen het einde van de ZW
    Dan zit ik elk half uur op de Wc denk ik :eek::roflmao:

3. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Nee eigenlijk niet, niet meer als anders. Maar ik ben gewend om thee per halve liter te drinken, dus die blaas van mij is getrained :roflmao:

Vooral last van slapeloosheid, wel moe maar niet in slaap kunnen vallen. En 3x per ancht wakker, en dat is exclusief het gespook van meneer de peuterpuber :o:
    Misschien ben ik daarom gewoon moe overdag haha!

Wat hebben jullie fijne verloskundigen zeg, dat ze zo meedenken en niet moeilijk doen over extra echo's!
    Ik kreeg het vanmiddag ineens spaans benauwd dat de termijnecho nog zo ver weg is en wie weet wat er allemaal gebeurd in de tussentijd of dat het toch niet meer leeft.
    Maarja... niks aan te doen, kan wel gaan bellen en een echo vragen maar een week later heb ik hetzelfde.
    Vorige week was alles goed, dus hou me daar aan vast :)

4. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Ooh dat zul je dan altijd zien he! Wel heel fijn dat je morgenochtend al langs mag komen!

Ik hoef eigenlijk ook niet meer dan normaal te plassen.

@Tylmare In mijn geval is de termijn echo vervroegd en is het geen extra echo. Alhoewel ik er al 4 gehad heb maar dit is dan wel omdat ik telkens wat bloed verlies heb gehad. Op eentje na zijn het allemaal toppers bij mijn praktijk en dat is echt heel fijn. Ook als je jezelf soms gek maakt vinden ze het geen probleem om je even aan te horen, is toch weer anders dan de hele tijd tegen je man want die van mij staat er veel nuchterder in.

Ik snap heel goed dat je het lastig vindt dat je termijn echo zo ver weg is. Hier heb ik ook wel momenten dat ik het heel onzeker in zie. Maar we moeten ons gewoon even een schop onder de kont geven. Als je het hartje hebt zien kloppen rond de 8/9 weken is de kans dat het fout gaat maar heel klein (2-3% geloof ik).

Anna Love en lavenderblush vinden dit leuk.
  5. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik zit momenteel in de rats. Wilde vanavond rond 18.00 onder de douche gaan en toen ik me uitkleedde tot mijn grote schrik bloed in mijn onderbroek. Ik heb niet eens gevoeld dat ik was gaan bloeden. Als eerst heel overstuur mijn man geroepen en daarna de verloskundige gebeld. Het was wel ongeveer een inlegkruisje vol, maar ik weet dus niet hoe lang ik al aan het bloeden was op dat moment. Het is helderrood bloed, geen stolsels en voel me verder gewoon helemaal prima. Daarom schrok ik me natuurlijk ook een ongeluk. Volgens de verloskundige nu nog geen reden tot paniek en tot donderdag wachten op de echo. Ik vertelde haar dat ik deze dag eigenlijk niet eens naar de wc was geweest op mijn werk. Volgens haar zou een volle blaas mogelijk een oorzaak kunnen zijn.

Zojuist even gecheckt en ik bloed nog steeds wel wat. Het is niet dat het eruit druipt of iets. Nog steeds helderrood, niet slijmerig of iets.

Ik ben deels gerustgesteld maar aan de andere kant maak ik me nu zorgen. Dat deed ik eerder niet, voelde me ondanks mijn kwaaltjes wel goed en had vertrouwen in mijn lichaam.

Nu is er toch een angst bij me onstaan en wachten tot donderdag duurt dan nog zo lang hé. Wanneer ik buikpijn, slijm of stolsels krijg dan moest ik weer bellen.
    Voor nu afwachten of het morgen bruin bloed wordt en ze raadde aan het morgrn rustig aan te doen en regelmatig naar de wc te gaan om te plassen.

Ik hoop dat ik de nacht buikpijnloos door kom

LolaBloem vindt dit leuk.
  6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Idem! Echt vreselijk. Hoef normaal nooit 's nachts.

Dames, Ik lees alles wel maar het is voor mij onmogelijk om overal op te reageren! Ik kan het niet bijhouden haha

@lavenderblush fijn dat je morgenochtend mag komen!

Ik ben nog steeds hartstikke moe en heb regelmatig hoofdpijn helaas. Ook gespannen nek en schouders. Dat is mijn 'zwakke' plek en spanningen slaan zich daar op. Het is erg druk in mijn omgeving, nog even volhouden.

Donderdag termijnecho. Ik vind het zelf wat vroeg, maar blijkbaar vindt het ziekenhuis dat prima dus dan is het vast prima. Ik heb er eigenlijk veel zin in, hopelijk kunnen we echt even rustig kijken (vorige keer was het vlug vlug vlug door de gynaecoloog)

lavenderblush vindt dit leuk.
  7. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    @Noortjedebeer ooh ik snap dat je in de rats zit nu. Goed dat je meteen de verloskundige hebt gebeld! Ik hoop echt voor je dat het gewoon met een te volle blaas te maken heeft gehad. En dat verder bloedverlies uitblijft. Wel balen dat je nog tot donderdag moet wachten.
    Ik heb het even niet meer helder, had je al een eerste echo gehad?

Sterkte meid!! Ik duim voor je.

8. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    @lavenderblush donderdag stond al gepland voor intake en eerste echo. Ik had er heel veel zin in maar nu vind ik het ondraaglijk spannend

9. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Oooh nee @Noortjedebeer dat wil je echt niet zien :(
    Wil je vooral adviseren om vooral naar je gevoel te luisteren, als je het niet vertrouwd om wat voor reden dan ook gewoon weer bellen.
    Bloeding kan door van alles komen, zo onzeker :(

Wat betreft die termijnecho is het ook gewoon de angst van de vorige keer die opspeelt hoor!
    Het lijkt nu ver weg maar het is zo voorbij die paar weken.
    Maar deze zwangerschap loopt nu al beter dan die en daardoor wel meer vertrouwen erin. Maar het blijft gewoon spannend, voor iedereen!
    Hoort er nou eenmaal bij geloof ik :)

10. syl33

syl33 Bekend lid

2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Wat schrikken @Noortjedebeer ! Hopelijk heb je niet meer bloed verloren en is t onschuldig. Duim voor een goede echo morgen . Hoelaat mag je?

11. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Ben je de nacht goed doorgekomen?

12. zondag14

zondag14 Actief lid

22 jul 2014
    246
    46
    28
    Vrouw
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    23 augustus :)

13. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    @lavenderblush geen bloed in mijn maandverbandje gevonden na vannacht. Bij afvegen nog wel wat bloed, het blijft zeg maar echt in de vagina. Als ik ongesteld ben heb ik altijd na het slapen wel bloed in mijn maandverband, dus daarmee is het niet te vergelijken.

Heb redelijk goed kunnen slapen en geen krampen of buikpijn gehad. Ik hoop dat deze dag snel voor bij is en het bloeden stopt.

Verder doe ik het lekker rustig aan vandaag. Beetje Netflix en bankhangen. Heb geregeld dat man lief de boodschappen doet. Hij maakt zich ook zorgen om me. Echter daar waar ik gisteren erg schrok van mijn onderbroek vol bloed, was al wel echt een inlegkruisje vol, maar ja wie weet hoe lang ik al gebloed had, het was nog niet bruin, vond hij het wel meevallen.

14. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    @Noortjedebeer ik hoop voor je dat het allemaal meevalt! Het hoeft niks te betekenen hè. Ik had ook iets bloedverlies en afnemende symptomen.

Net voor alle zekerheid n extra echo gehad. Alles was goed.... Wat n opluchting!

Sneeuw7, Hobbs en pietje1987 vinden dit leuk.
  15. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    @lavenderblush wat fijn voor je. Een hele geruststelling als je dat hartje zo goed ziet kloppen!

Ik ben wel gespannen voor morgen. Mijn man staat er wel nuchterder in dan ik. Hij zegt: ja het kan misgaan, maar het kan ook niks zijn. We weten in ieder geval dat je zwanger kunt worden.

16. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

@Noortjedebeer wat schrikken zeg! Ik heb zelf met 6 weken een paar dagen licht bloedverlies gehad, ook vreselijk geschrokken natuurlijk! Maar vlak daarna een echo gehad en met 8 weken weer en er was toch echt een prachtig kloppend hartje te zien

De verloskundige vertelde mij toen dat 50% van de pril zwangeren licht bloedverlies heeft en dat het bij een heel groot deel gewoon een goede zwangerschap blijkt te zijn. Dat gaf mij wel iets meer rust, misschien helpt het jou ook...

17. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    @Noortjedebeer Och wat naar. Ik heb deze zwangerschap ook al 4x best wat bloed verloren en tot nu toe is alles goed maar geruststellend is het niet. Je wilt als je zwanger bent gewoon helemaal geen bloed zien daar onder. Vandaag proberen wat afleiding te zoeken en dan is morgen alles hopelijk goed op de echo! Voor mannen is het sowieso wat anders als voor vrouwen. Bij ons begint het gevoel al vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent en bij mannen is dit vaak pas wanneer ze de kleine kunnen voelen/geboren is.

@lavenderblush Fijn dat alles goed is! Kan me je opluchting heel goed voorstellen!

18. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    UITGEREKEND 15 T/M 31 AUGUSTUS

15 augustus

16 augustus

17 augustus

JasmijnM, 25 jaar, 2e kindje

18 augustus

19 augustus

20 augustus
    meen88, 29 jaar, 2e kindje
    Mie88, 29 jaar, 3e kindje

21 augustus
    Hobbs, 33 jaar, 1e kindje

22 augustus
    Anna Love, 28 jaar, 2de kindje
    Pixie83, 34 jaar, 2de kindje
    Lavenderblush, 40 jaar, 2e kindje
    zondag14, 32 jaar, 2e kindje

23 augustus
    Manana, 32 jaar, 2e kindje
    Syl33, 33 jaar, 2e en 3e kindje

24 augustus
    Sneeuw7, 37 jaar, 1e kindje

25 augustus
    Niki2014, 34 jaar, 2e kindje

26 augustus
    Zep, 36 jaar, 2e kindje

27 augustus

Fluffyfishy, 28 jaar, 1e kindje
    Ingii89, 28 jaar, 2e kindje

28 augustus
    Pietje1987, 30 jaar, 2de kindje
    Tylmare, 29 jaar, 2e kindje (vd 3)

29 augustus
    Theeleut55, 33 jaar, 2e kindje

30 augustus
    Miss M, 35 jaar, 5e kindje

31 augustus
    LolaBloem, 21 jaar, 2e kindje

Facebook
    Wil je ook mee kletsen op de (geheime) facebookgroep van de groep? Stuur een berichtje naar Niki2014

AFSPRAKEN
    25-1 Niki2014: termijn echo + intake
    25-1 Pixie83: 2e echo
    25-1 Pietje1987: termijnecho
    25-1 JasmijnM: termijn echo
    26-1 Manana: termijn echo + intake
    26-1 Hobbs: termijn echo + intake
    26-1 Zep: termijn echo + controle vk
    26-1 Syl33: termijnecho
    27-1 Syl33: eerste gesprek gynaecoloog
    29-1 Anna Love: termijn echo vk
    29-1 JasmijnM: intake vk
    30-1 Pietje1987: counseling gesprek
    31-1 Lavenderblush: termijnecho
    31-1 Fluffyfishy: termijnecho
    1-2 meen88: intake vk + termijn echo
    2-2 Sneeuw7: termijn echo
    2-2 Ingii89: termijnecho
    7-2 Tylmare: termijnecho
    13-2 Pietje1987: gynaecoloog
    13-2: zondag14 verloskundige
    16-2 LolaBloem termijnecho
    19-2 Tylmare: controle vk

19. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    @JasmijnM bedankt voor je steunende woorden. Is zeker waar, wij voelen ons direct al anders sinds we er achter komen dat er een wonder in ons buik groeit

lavenderblush vindt dit leuk.
  20. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    He jakkie, dat is schrikken noortje!:(

Morgen 4 termijnecho’s inclusief van mijzelf....heb er zin in!:)
    Voel me zo beroerd nog steeds de hele dag, kan wel een opkikkertje gebruiken:rolleyes:
    Succes voor de andere ladies!;)

Sneeuw7 en lavenderblush vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina