Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Wij kijken bij de 20 weken echo wel naar het geslacht, of toevallig als we eerder een controle hebben. Het maakt me ook echt niet uit. En jongetje is leuk om van beiden 1 te hebben en een meisje is leuk omdat de meiden dan samen opgroeien en alle schattige kleertjes nog een keer aankunnen.

Hier bronchitis oid te pakken, ik was al moe, maar nu zonder zuurstof helemaal. Is echt stom dat neusspray niet echt aangeraden wordt en zout water voor geen meter helpt. Heb wel 2x kinder neusspray gebruikt toen ik oorontsteking leek te krijgen, ik dacht beter dan antibiotica. Met een open neus voel je je zoveel beter.

2. syl33

syl33 Bekend lid

2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Ik wil de geslachten graag weten omdat t praktisch is. We hebben een jongetje , het lijkt me geweldig om een jongen en meisje te krijgen. De geslachtsbepaling is bij een echobureau, vorige x ook laten doen.

Kwaaltjes zijn hier wat minder! Gelukkig! Wel snel moe en hoofdpijn maar niet meer misselijk!!

3. meen88

meen88 Bekend lid

6 jan 2014
    517
    389
    63
    UITGEREKEND 15 T/M 31 AUGUSTUS

14 augustus
    JasmijnM, 25 jaar, 2e kindje

17 augustus
    Love87, 29 jaar, 3e kindje

20 augustus
    meen88, 29 jaar, 2e kindje
    Mie88, 29 jaar, 3e kindje
    Mokka88, 30 jaar, 2e kindje

21 augustus
    Lavenderblush, 40 jaar, 2e kindje

22 augustus
    Anna Love, 28 jaar, 2de kindje
    Pixie83, 34 jaar, 2de kindje
    zondag14, 32 jaar, 2e kindje
    Syl33, 33jaar, 2e en 3e kindje
    Zep, 36 jaar, 2e kindje
    Niki2014, 34 jaar, 2e kindje

23 augustus
    Manana, 32 jaar, 2e kindje

24 augustus
    Sneeuw7, 37 jaar, 1e kindje

25 augustus
    Pietje1987, 30 jaar, 2de kindje

27 augustus
    Fluffyfishy, 28 jaar, 1e kindje
    Ingii89, 28 jaar, 2e kindje

28 augustus
    Tylmare, 29 jaar, 2e kindje (vd 3)

29 augustus
    Theeleut55, 33 jaar, 2e kindje

30 augustus
    Miss M, 35 jaar, 5e kindje

31 augustus
    LolaBloem, 21 jaar, 2e kindje

Sterretjes: Hobbs,

Facebook
    Wil je ook mee kletsen op de (geheime) facebookgroep van de groep? Stuur een berichtje naar Niki2014

AFSPRAKEN
    29-1 Anna Love: termijn echo vk
    29-1 JasmijnM: intake vk
    29-1 Niki2014: controle gyn
    30-1 Pietje1987: counseling gesprek
    31-1 Lavenderblush: termijnecho
    31-1 Fluffyfishy: termijnecho
    31-1 Mokka88: termijnecho

Februari
    1-2 meen88: intake vk + termijn echo
    2-2 Sneeuw7: termijn echo
    2-2 Ingii89: termijnecho
    3-2 Love87: termijnecho + co vk
    7-2 Tylmare: termijnecho
    8-2 Niki2014: Extra controle gyn
    9-2 Zep: Controle vk
    13-2 Pietje1987: gynaecoloog
    13-2: zondag14 verloskundige
    13-2 JasmijnM: Controle vk
    16-2 LolaBloem termijnecho
    19-2 Tylmare: controle verloskundige
    22-2 Syl33: echo en controle gynaecoloog
    22-2 Niki2014: Controle vk
    26-2 Pixie83: Geslachtsbepaling
    28-2 Niki2014: Geslachtsbepaling

Maart
    7-03 Meen88: geslachtsbepaling
    10-03 Syl33: geslachtsbepaling
    22-03 Syl33: echo en controle gynaecoloog
    26-03 Syl33: 20 weken echo
    29-03 Zep: 20 weken echo (guo)

April
    4-04 Meen88: 20 weken echo
    12-04 Syl33: echo en controle gynaecoloog

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ha meiden! Eind van de dag weer een rondje ziekenhuis voor counseling gesprek. Op dit moment zeggen we de nipt met nevenbevindingen. Nog even gesprek afwachten.

Bij onze dochter hebben we met 16 weken een pretecho gedaan om het geslacht te kijken. We hebben toen mijn ouders meegenomen en met de 3d echo rond 28 weken ofzo mijn schoonouders meegenomen.
    Ook dit keer willen we graag met 16 weken weten of we een jongen of meisje mogen krijgen

Mijn man denkt een jongen, ik een meisje... Maar begin steeds meer te twijfelen hihi!

5. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Neusspray met xylometalozine ofzo mag gewoon hoor!
    Alleen niet langer dan een week gebruiken, maar dat is standaard :)

Qua kwaaltjes zit ik nu tussen zoontje en vorige zwangerschap (meisje) in dus wie weet zit al neig ik naar nog een jongen haha.
    Meisje zou wel leuk zijn, regelmatig gebaald van het feit dat zoontje een piemel heeft wat kleertjes betreft :p

Bandenpijn voel ik als steken in mijn liezen als ik moet niezen bijvoorbeeld.
    Dat 'pijnlijke' gevolg na het plassen heb ik soms ook. Ik denk doordat de baarmoeder dan weer wat zakt.

Kindje nu al voelen geloof ik nog niet helemaal, is het nog veel te klein en zwak voor.
    Plus het zit nog achter je schaamboten geloof ik.
    Vorige keer na 12 weken dat ik wat dacht te voelen maar dat was al minimaal.
    Darmen zijn erg bedriegelijk inderdaad!

Vooral avondeten staat me momenteel tegen, ook al heb ik honger.

Fijn ook van de goede echo's weer!

Anna Love vindt dit leuk.
  6. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Xylometazoline kan de bloedvaten van de placenta vernauwen en is dus niet aan te raden tijdens je zwangerschap, ik wist dat ook niet maar ik keek het laatst na en toen kwam ik dat tegen!

Voor degenen die nog nadenken over de nipt, er is een groot onderzoek gedaan over de nipt en het blijkt dat als je als zwangere geen hoog risico hebt (leeftijd of eerdere trisomie), dat de kans 33% is dat je kindje geen trisomie heeft, ondanks dat dit wel uit de nipt wel komt..
    Ik zou dit zelf graag willen weten, de kans is dan 1 op 3 dat je een gezonde zwangerschap laat afbreken als je na een positieve nipt kiest voor afbreken zonder verder onderzoek!

7. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    #967 JasmijnM, 30 jan 2018
    Laatst bewerkt: 30 jan 2018
    Wij hebben er gisteren officieel voor gekozen geen nipt/combinatie test te doen. Eigenlijk het enige wat ze eruit halen wat niet op een echo te zien is is down en dit is voor ons geen reden voor afbreken van de zwangerschap aangezien ze ook niet aankunnen geven in welke mate de down zou zijn. Er zijn genoeg kindjes die down hebben die gewoon een goed/gelukkig leven kunnen leiden en dat is voor ons het belangrijkste.

De andere 2 waar ze voor testen (weet zo even de naam niet, trisomie ?) deze zijn inderdaad niet levensvatbaar maar deze kindjes hebben meestal ook lichamelijke dingen die echt niet kloppen en dit kunnen ze ook bij echo's zien.

Dat is voor ons eigenlijk de reden om het niet te doen, dat samen met dat wij nog erg jong zijn en verder geen risico erop hebben is voor ons voldoende.

Onze vk gaf nog aan dat 99,8% van de zwangerschappen gewoon goed zijn, dat het lichaam vaak zelf al vroeg in de zwangerschap deze afbreekt als het niet goed zit. De overige 0,2% zijn verdeelt in 0,1% waar er iets lichamelijk niet klopt zoals iets met het hartje oid. De andere 0,1% In iets wat bijv. uit de nip/combinatie test vooruit komt zoals down, trisomie etc.

Ik vond het wel interessant om te weten dat het maar zo weinig voor komt en bevestigde voor ons ons gevoel.

Zep vindt dit leuk.
  8. pietje1987

Bij een negatieve uitslag mag je niet afbreken zonder verder onderzoek.

Anna Love vindt dit leuk.
  9. Zep

Zep Actief lid

7 feb 2012
    446
    83
    28
    He meiden,

Even een ego bericht.

Ik ging vanmorgen naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Loop ik binnen en voel ik iets lopen. Dus naar de wc en verloor ik opeens behoorlijk wat bloed. Helemaal in paniek naar de afdeling verloskunde en gynaecologie en er was meteen een gynaecoloog die me kwam helpen. Er werd direct een echo gemaakt en we zagen godzijdank een heel bewegelijk kindje met een mooie hartslag! Hij zei dat het er prima uitziet en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Pfffffff.... ik mag nu niks doen tot het bloeden gestopt is. Gelukkig is het bloeden al een heel stuk minder. Maar wat een schrik zeg..... en wat een geluk dat ik al in het ziekenhuis was!!!

10. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Jeetje zep, dat is even schrikken zeg!:eek:
    Inderdaad fijn dat je al in het ziekenhuis was en dat alles goed eruit zag;)

@JasmijnM
    Zo denken wij er ook over;)

11. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Oh jeetje, ik heb in december nog gezocht naar die xylotmetalozine en kon alleen maar vinden dat het geen kwaad kan :eek:
    Bij zoontje toen ook gewoon gebruikt, wel met mate uiteraard (alleen voor het slapen)

Wat schrikken zep van het bloedverlies, brrrr!:$

12. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Wat schrikken ZEP! Gelukkig niks aan de hand

Ik denk dat we ook geen NIPT test gaan doen. Het kindje is hoe dan ook welkom. Wij zijn gelovig en geloven ook dat al mocht er iets zijn er wonderen kunnen gebeuren.

Enigste reden waarom ik de NIPT wel zou willen doen is om zelf voorbereid te zijn. Maar ik kan me ook prima voorbereiden na de 20 weken echo denk ik.. Ik zit 75% om geen NIPT te doen.. heb nog even de tijd.

13. zondag14

zondag14 Actief lid

22 jul 2014
    246
    46
    28
    Vrouw
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Tijdens mijn vorige zwangerschap in 2015 heb ik gelezen dat xylometazoline idd werd afgeraden om de reden die @Love1987 noemde. Nu vertelde de vk dat ze daar recent van zijn teruggekomen en dat het wel gewoon gebruikt mag worden (dus iig geen schuldgevoel @Tylmare!) Sowieso doen we allemaal ons best om het zo goed mogelijk te doen en er zijn nogal wat dingen waar je rekening mee moet/kunt houden...

Hier zijn de kwaaltjes gelukkig zo goed als weg. Ik heb ontzettend veel zin om met 14 wk het hartje te kunnen horen. Omdat wij geen combi-test doen en geen geslachtsbepaling is de volgende echo pas met 20 weken, dus ieder teken van leven in de tussentijd is welkom :)

Wat betreft de lijst, er staat nu op 23 augustus Manana 32 jaar, 2e kindje. Ik ben (ook) die dag uitgerekend, 32 jaar en 2e kindje. Is Manana er ook of zou daar Zondag14 moeten staan???

14. pietje1987

@Manana is er inderdaad ook!

15. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat schrikken Zep! Gelukkig is alles goed en is het bloeden alweer minder:thumup:

16. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Jeetje @Zep wat zal je geschrokken zijn!! Maar fijn dat je in t ziekenhuis was en alles goed was. Rustig aan maar!

17. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    @Anna Love hoe was je echo? Of heb ik erover heen gelezen?

Anna Love en Miss M vinden dit leuk.
  18. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ik ben deze zwangerschap wel veel misselijker maar mijn gevoel zegt weer een jongen. Voor ons zoontje wel bijzonder dat hij een broertje zou krijgen. Maar mij lijkt een meisje ook wel heel bijzonder ;)

19. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    @Zep ik weet precies wat je doormaakt. Ik had dit vorige week ook. Wat hebben we in de rats gezeten zeg! Gelukkig bleek met ons kindje alles goed. Maar ik heb van dinsdag tot zaterdag gebloed. Nou dat doet echt wel wat met je gemoedstoestand, iedere keer denk je het zit niet goed.

20. pietje1987

@Zep wat moet je vreselijk geschrokken zijn!!

Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest en we hebben definitief besloten om de nipt met nevenbevindingen te laten doen. Aanstaande dinsdag even bloed laten prikken. Vanwege de nipt hebben we nog even snel naar de kleine gekeken

Eerste bloedonderzoek was keurig.

Verder heb ik Ascal voorgeschreven gekregen (ivm pre eclampsie en hellp) en daar meteen mee gestart.

Met 13 weken moet ik nog naar de gynaecoloog en daarna mag ik tot 30 weken naar de verloskundige zoveel fijner!! Dus erg blij mee!

Wel de 20 weken echo in het ziekenhuis, maar dat is natuurlijk prima.

Deel Deze Pagina