Wij hebben een compleet wagenpark onderhand Een maxi cosi mura 4, duowagen van easywalker, een buggy, bakfiets, verschillende loopfietsjes & verschillende draagdoeken & -zakken. Voor ieder wat wils
Tijdens de echo met 12 weken waren geen bijzonderheden te zien, vwb neusbotje, nekplooi etc, verder vallen we niet in een risicogroep en ik heb om me heen helaas een aantal voorbeelden gezien waar bij de 20-wknecho een mogelijk levensbedreigend probleem gezien werd, ouders twintig weken in de stress, allerlei vervolgonderzoeken en vervolgens blijkt na de geboorte niks aan de hand te zijn.. Ik heb me voorgenomen deze zwangerschap relaxter in te gaan dan de vorige keren, omdat er toen ook elke keer wel gedoe was met de verloskundigen (groot hoofd en buikje kindje, weinig vruchtwater en andere zaken), later met kraamzorg etc, en aangezien stress ongelofelijk slecht blijkt te zijn voor het ongeboren kindje, twijfelde ik of ik het deze keer wel weer zou doen..
Hè wat naar, zulke ervaringen in jullie omgeving? Wij laten het wel doen, omdat we zeker willen weten dat als er iets mis zou zijn (met hartje ofzo) er direct hulp klaar zou staan.... maar we hopen maar dat alles weer goed is!
Oeps...moest nodig plassen en net daarvoor nog even niezen... En ja hoor, in de broek geplast Ik voel me trouwens sinds vandaag iets minder beroerd! Ben zelfs even een paar uurtjes weg geweest naar mijn ouders...daarna wel een uur in bed liggen slapen want was gesloopt!
O jee, hopelijk was je thuis , dat wil je toch niet op je werk hebben... Fijn dat het weer wat beter gaat . Hier wel na de echo. Een hoop stress kwijt!
Wat rot dat jullie dit hebben moeten meemaken en wat rot dat het nu zo'n grote rol speelt in deze nieuwe zwangerschap. Bij welk termijn waren de miskramen? Ik heb hiervoor een missed abortion gehad en dit heeft bij mij de eerste weken ook enorm mijn blijdschap getemperd en zat alleen maar te wachten tot het weer mis zou gaan. Mijn vriend had er juist wat meer vertrouwen in. Ik moet zeggen dat het bij mij vanaf het moment dat we over het termijn van de vorige keer waren, meer vertrouwen kreeg. Ik hoop echt dat jouw man ook snel wat vertrouwen krijgt, want hoe erg je ook probeert in te stellen op een teleurstelling/verdriet dat het misgaat, dat lukt toch eigenlijk nooit. Je hebt elkaar nodig om echt te genieten en blijdschap te kunnen delen. Sterkte!
haha en ik in Wolfheze sinds bijna een jaartje en hiervoor mijn hele leven in Arnhem Heb jij toevallig een goede aanrader voor kraamzorg? Staan op de site van VK drie opties, maar als ik die sites bekijk, zegt het mij helemaal niets. Hoor liever een goede ervaring van iemand
Hahaha, dan ben jij absoluut ervaringsdeskundige Wat is het verschil tussen een draagdoek en draagzak? Kun je beide binnen gebruiken? Is dat een vervanging voor een kinderwagen of gebruik je die ernaast. Je kunt toch niet in een auto zitten met een draagdoek of -zak toch? Baby moet altijd in autostoeltje? Nu hoorde ik in die babywinkel dat de baby in autostoeltje richting de achterbank moet zitten ivm de veiligheid. Maar dan heb je helemaal geen zicht meer op je kindje? Is dat normaal? Ik had er nog nooit van gehoord.. Ik ben nog zo'n newbie op dit vlak Waar ga ik aan beginnen..wisten jullie ook zo extreem weinig bij jullie eerste? Ik denk dat ik zelfs pas 1 of 2x een luier heb verschoond in mijn leven, dus zelfs dat wordt compleet een nieuwe ervaring
Haha nee hoor ik wist ook vreselijk weinig, maar dat komt echt allemaal goed!! In de auto moet je kindje altijd in een autostoel. Tot ongeveer 15 maanden in een maxi cosi (hoewel dat maar een merk is) en die zijn allemaal achterwaarts gericht. Dit heeft te maken met de impact op het nekje bij een eventuele botsing. De eerste is een groep 0 stoel, vanaf 12-15 maanden kun je naar een groep 1 stoel. Wij hebben nu een maxi cosi tobi als groep 1 stoel. Die is wel voorwaarts gericht. Je hebt spiegeltjes om het te kunnen zien. Wat dragen betreft: dat is echt een keuze. Sommige mensen zweren erbij en dragen altijd. Wij hadden een draagzak naast de gewone kinderwagen. Die gebruikte ik veel als ze een moeilijke dag had of als we naar drukke locaties gingen. Het is heel prettig om je kindje dan lekker bij je te kunnen houden. Een draagdoek is eigenlijk een hele lange lap stof, welke je omknoopt. Een draagzak is vaak iets eenvoudiger. Bij een draagzak moet je wel goed opletten dat deze ergonomisch voor je kindje is. Mocht je interesse hebben in dragen, zou ik je een draagconsult aanraden!
Hier al flink aan het neuzen naar een fijne en geschikte co-sleeper. Onze vorige was qua formaat en vastzetten niet heel praktisch. Wil nu een echte maar dat valt nog niet mee me een boxspring en klossen enzo. Dus hoop vrijstelling te kunnen krijgen wat betreft die klossen
Oo jaaa die klossen die onder het bed moeten pfff wij hebben al een redelijk hoge boxspring Als er nog eens klossen onder komen dan moet ik klimmend Mn bed in En klossen onder een boxspring gaat dat wel?
Wij hebben dit niet hoeven doen onder onze boxspring vorig jaar. Achteruit rijden wettelijk verplicht tot 15 maanden? Onze zoon zit sinds een paar maanden in nieuwe autostoel vooruit en is nu 14 maanden...... maar eind 2017 was dat allemaal nog prima en zelfs nog een van de best geteste stoeltjes... Hmm
Ja daar waren ze geloof ik mee bezig om dat verplicht te stellen in 2018, of en wanneer het doorgevoerd word geen idee. Wij hadden ook voor zoontje 1 van de beste stoeltjes gekocht maar kan niet achteruit geplaatst worden. Dus hoop eigenlijk dat we hem kunnen hergebruiken bij de 2e, anders een duur grapje. Maar houden er vast rekening mee voor de zekerheid. Bij zoontje hebben we andere poten onder het bed gezet waardoor die hoog genoeg was. Maar was wel erg hoog inderdaad, en ben niet zo heel groot haha. Co-sleeper toen wel op klossen maar erg onpraktisch eigenlijk, dus vandaar hoop ik vrijstelling te krijgen. Beval toch niet thuis, dus daar hoeft het niet voor.
Hmm dat gaat nog wel een dingetje worden aangezien die met een isofix-bevestiging dus niet echt universeel zijn. Nu wordt onze dochter regelmatig opgehaald door mijn schoonouders/ mijn ouders en dan zou dat dus niet meer zo makkelijk gaan met de 2e straks.
Ohja! Hier staat vanaf juni 2018, dan is zoon al ouder dan 15 maanden. En zijn autostoeltje kan gebruikt worden totdat hij 12 is. Dus we waren niet van plan m her te gebruiken...
Allemaal wel leuk hè, maar in mijn auto zit geen isofix. Dus dikke doei, wij gebruiken gewoon onze huidige stoeltjes! Plus dat ze twee keer zo duur zijn! Echt schofterig vind ik het. Wat betreft de klossen: ik doe het denk ik niet meer. Ons bed is 60 hoog en ik ben vrij klein (met korte benen). Ik moest verdorie met een keukentrapje in bed klimmen! Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Man verschoont het bed wel.
Ja wij zitten dus met 2 van die peperdure stoelen maar dan wel met gordel bevestigd. Stoel van zoontje is te gebruiken tot 4 jaar, bewust toen zo gekocht. Wel met gordel maar dat ding zit muurvast. Ik hoop dus maar dat het speculaties zijn en we de huidige stoeltjes nog even kunnen gebruiken. We hebben dan wel isofix in de auto maar om nou weer 2 van die stoelen aan te schaffen...