Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuw7

Sneeuw7 Actief lid

11 dec 2017
    150
    99
    28
    Vrouw
    Ik heb placenta voor de uitgang liggen. Is dat de voorkant?

2. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Mijn gevoel zegt de onderkant...

3. meen88

meen88 Bekend lid

6 jan 2014
    517
    389
    63
    Nee dat is aan de onderkant inderdaad!

4. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de goede uitslagen!!:thumup:

theeleut55 en Sneeuw7 vinden dit leuk.
  5. Sneeuw7

Sneeuw7 Actief lid

11 dec 2017
    150
    99
    28
    Vrouw
    En dan kun je die kleine aap wel sneller voelen?

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Misschien wel, maar hopelijk schuift hij op en dat is dan (bijna) altijd naar de voorkant.

Ik voelde ze trouwens rond de 17/18 weken met placenta aan de voorkant :)
    Nu heb ik geen idee waar hij ligt :rolleyes:

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Fijn dat er weer goede uitslagen zijn :thumup:

Hopelijk kan ik me daar snel bij aansluiten. Komende maandag is het 2 weken geleden dus ik hoop morgen of maandag wat te horen :)

8. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    ooh leuk! Bij mijn dochter heb ik ook van die foto's. Op de echo deed ze regelmatig haar mondje. Hmm lekker koekhappen zijn mijn vk dan steeds :D

9. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Hihihi, net n airbag:D

10. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

fijn van de goede uitslagen dames
    wat is de nipt bij jullie in NL duur zeg
    hier kost het maar 20 euro derest word vergoed

11. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Waar kom jij vandaan dan?
    Ja het is belachelijk duur de NIPT hier
    Helaas word er niks vergoed

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik begreep van mijn vk dat de test zo'n 600 euro kost.
    Dan valt t eigenlijk nog mee wat we zelf betalen

13. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Wat fijn al die goede testen! Ik wacht nog,.

14. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.682
    778
    113
    Die 175 euro is een eigen bijdrage. De test is veel duurder dan dat, dus er wordt wel degelijk wat vergoed!

15. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    O echt dan wist ik niet dat is me nooit verteld dat die test eigenlijk nog veel duurder is.. zowel door mijn vk niet als mijn verzekering niet..
    Had toen opgebeld naar mijn verzekering gewoon om voor save te vragen of het echt niet vergoed werd.. en ze zei toen nee mevrouw wij vergoeden hier niks van..
    Dusja dan sta je daar niet bij stil dat het eigenlijk meer kost.
    Maar al met al is het nog een hoop geld en ik vind dit wel een belangrijke test.. en ik vind dat de kosten hiervan best door de verzekering nog verlaagd mogen worden we betalen met zijn alle al genoeg elke maand aan de verzekering

LolaBloem vindt dit leuk.
  16. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Toen ik vorig jaar zwanger was van m'n dochter werd ie überhaupt nog niet vergoed in NL. De kosten waren inderdaad rond de 600 euro als je m wilde doen herinner ik me. Sinds jan 2017 wordt ie pas gedeeltelijk vergoed.

17. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ja bij ons ook idd. Wij hebben toen de combinatietest gedaan. Als je de NIPT wilde gingen veel zwangeren naar België omdat 'ie daar wat minder duur was.

Ah mensen! Gisteravond naar Negenmaandenbeurs geweest en daarna nog uiteten en was gesloopt. En zit nu als een zombie achter mijn laptop voor werk. Pffffffffff. Mag ik weer naar bed?

Heb trouwens op de beurs zelf een echo gemaakt met Babywatcher. Vond het wel grappig maar vond de kwaliteit wel zwaaar slecht. Tuurlijk, je kunt er ook geen hoge kwaliteit van verwachten.. maar moest echt mijn best doen om te ontdekken waar het hoofdje zat en er iets in te zien. Maar je ziet wel een kindje bewegen, en dat was wel tof :)

lavenderblush vindt dit leuk.
  18. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    #1738 Insomniac, 23 feb 2018
    Laatst bewerkt: 23 feb 2018
    Ik ben tegelijk zwanger met een vriendin. Althans, zij is 3 weken korter dan ik. Maar echt.. alles voelt als een wedstrijd en als ik kennis deel komt er de hele tijd "ja, maar" en dan echt een nutteloze discussie. Ik word er een beetje verdrietig van merk ik. Ik weet ook niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. Ik probeer het zoveel mogelijk los te laten maar ik vind het helemaal geen wedstrijd. Ik vond het juist leuk om samen zwanger te zijn maar ik vind het zo steeds minder leuk. Ik heb het al een aantal keer aangegeven maar de boodschap komt niet over.
    Het moeilijke is ook dat de het volgens mij helemaal niet bewust doet (daarom komt het ook niet binnen) en ze verder echt wel gewoon een vriendin is. Maar merk dat ik haar op afstand aan het houden ben omdat ze me verdrietig maakt.

Bijv: als ik iets zeg over kwaaltjes of me niet lekker voelen, heeft zij het altijd ook en nog 10x zo erg. Zo als: Ik ben bekend met chronische (extreme) vermoeidheid. Dat was nu natuurlijk de eerste weken nog 10x zo erg en er waren dagen dat ik mezelf alleen van bed naar bank kreeg. Maar toch was haar situatie dan nog erger. Op mijn verhaal reageert ze dan niet en begint meteen over zichzelf.

Als ik een "mijlpaal" Heb (bv: zichtbare buik) heeft zij dagen later ook ineens van alles en dan ook echt: wat jij 2 dagen geleden had heb ik nu ook alleen dan nog erger . Als ik een keuze maak doet ze zo verontwaardigd want haar keuze is beter. En zo gaat het de hele tijd door.

Hoe moet ik hier nou mee om gaan? Ik zie haar 4 dagen per week dus echt negeren kan niet. Maar ik zit nu weer te huilen op de bank omdat ik het niet leuk vind.

19. zondag14

zondag14 Actief lid

22 jul 2014
    246
    46
    28
    Vrouw
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Toch maar nog een keer aangeven? Misschien met een concreet voorbeeld van een moment waarop je het vervelend vond? En dan kun je een volgende keer op het moment zelf aangeven: kijk, dit is dus zo'n voorbeeld...
    Wel moeilijk hoor, want je wilt natuurlijk ook niet vervelend doen maar je hebt ook allebei extra hormonen in je lijf waardoor je lontje wat korter kan zijn :) Succes!

20. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Daar reageert ze niet op.. als ik het direct aangeef komt er een ja, maar. Ook over wat zij heeft en voelt voel ik gewoon dat het niet klopt (vooral gezien de frequentie), maarja het is miss ook een beetje raar om te zeggen dat het niet klopt wat ze voelt :p.

Op opmerkingen als: het is geen wedstrijd toch? Of: ik snap dat je ook moe bent maar ik denk dat onze situaties niet te vergelijken zijn (incl voorbeeld), komt geen antwoord of ze herhaalt gewoon nog eens wat ze zei. Of ze reageert passief agressief dat het niet zo bedoeld was.

Deel Deze Pagina