Ik wil wel graag een nipt-test. Bij de vorige 2 de combinatietest gedaan, toen was de nipt nog niet in NL. Zou t liefste ze beiden doen. Heb ook nog steeds geen vk gebeld.. vind t allemaal zooo spannend toch weer. Net nog eens getest. Nu met action. Het is gewoon echt zo. Nu kan ik er niet meer om heen.. aaaaah! ❤️
Bij mn dochter hebben we de nipt in België laten doen. Wij hebben het er nu nog niet echt over gehad maar nipt doen we denk ik sws. En misschien ook die 13 weken screening
Al ben ik nog niet zeker of ik zwanger ben, wat de nipt en andere testen betreft, doen we die niet. Bezorgd me onnodig stress en we houden het kindje sowieso.
Wat betreft de nipt test zijn wij er nog niet uit. We krijgen met 14 weken een vervroegde 20weken Guo, dus daar is ook al eel te zien. Maar geen idee of ook die 3 'ziekten' te vinden zijn die met de nipt worden onderzocht. Mochten we voor de nipt gaan, dan wel zonder nevenbevindingen.
Mooie test!!! Wij hebben bij de eerste geen nipt etc gedaan, ik denk dat Mn vriend dit ook weer niet wil. Als de 7 weken en termijn echo (wss 10 weken ) er gewoon goed uitziet doen we dit niet!
Ja die gaan wij dus ook doen, kan bij onze verloskundige Nipt niet denk ik, van mij hoeft t niet en vriend zegt net ook dat hij t niet wil
Wel over gesproken vorige keer. Wilde we graag doen. Welke van de twee wisten we nog niet. Zolang het maar niet nog extra risico’s geeft. Deze keer weer opnieuw bespreken. Maar denk niet dat dat veranderd is. Ik las net hier at er ook medische echo’s zijn rond 13 weken. Wat kunnen ze daar allemaal op zien en is dan de nipt nog noodzakelijk? Of gewoon beiden doen wanneer mogelijk?
Vandaag de laatste test gebruikt, om te kijken naar de kleur oploop, deze is goed te zien! Nogsteeds geen last van kwaaltjes.
Zowel combi als nipt hebben geen risico’s want ze doen niks met je baarmoeder. 13 weken echo doen ze zelfde als 20 weken echo voorzover mogelijk. Dus allerlei dingen checken. Ze kunnen daar bijv ook wel hartafwijkingen etc zien, die meestal wel verwant zijn aan de nipt afwijkingen. Maar goed geen enkel ding geeft 100% uitsluitsel, zowel nipt als echo niet maar nipt is wel preciezer dan een echo.
Ter aanvulling, met nipt kunnen ze alleen genetische dingen zien, niet aanlegdefecten. Verloskundige kan je alles vertellen
Wij hebben bij mijn eerste zwangerschap de nipt in België gedaan. We kiezen nu weer voor de nipt. En misschien de 13 weken screening ook wel.