Yes toevallig donderdag gebeld en ben voor alles goed verzekerd ! En krijg max 24 u kraamzorg en alles wat daar boven komt kost per uur iets van 3 a 4 euro zelf betalen.. maar 24 uur lijkt me genoeg vind dat al veel.. voor mij hoeft de kraamhulp niet eens huishoudelijke taken te doen.. alleen zorg voor mij en de baby nou dat lijkt me per dag 3 uurtjes genoeg zo denk ik er nu over mischien veranderd dat nog Hoe denken jullie erover?
ik zou toch voor 48uur gaan.. zeker als jij je ineens niet fit voelt of er gebeurd onverwachts iets.. ik zou zelf voor de normale uren gaan, zeker ivm mijn vriend waarbij het de eerste keer voor hem zal zijn (en die extra aandacht eraan in wel even fijn voor hem)
Vorige keer was de 1e keer en was er ivm de bv 49 uur geindiceerd. Ik vond het heerlijk om hulp te hebben en veel van haar geleerd! Geen idee wat normaal is bij de 2e
Ik ben iig ook voor volledige eigen bijdrage kraamzorg en niet medische bevalling in zkh verzekerd, lactatiekundige hulp, cursus, kraampakket, extra fysio/oefentherapie etc. Jammer dat nu de vergoeding van de combinatietest er niet meer in zit als het niet geindiceerd is, omdat de nipt n gesponsord wordt. De eigen bijdrage daarvan is niet meeverzekerd, maar gaan we wel doen
Ik heb ook een uitgebreider pakket genomen. Ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie bijvoorbeeld, ik wil namelijk echt niet thuis bevallen. En jullie? Wat is jullie voorkeur voor de bevalling?
Waarom geen huishoudelijk werk? Bij de tweede heb ik echt genoten van de kraamzorg.. Zorg voor moeder en kind maar ook voor m'n dochtertje.. Heerlijk Daarnaast verzorging van visite en het huishouden.. Thuis!!!! Waarom zo tegen thuisbevalling? Dat moet toch wel goed zitten daarbinnen zou je denken? PFf wachten duurt lang
Omdat mijn moeder er ook elke dag is en me helpt.. dus heb liever haar voor de huishoudelijke taken En de kraam hulp voor mij en baby En ik wil ook in ziekenhuis bevallen voelt veiliger !
Kraampakket krijg ik er overigens niet bij.. En de extra onderzoeken weet ik eigenlijk niet vergeten te vragen.. dus bel Ik nog even over terug.. Word dat bij een van jullie wel vergoed? Nipt enso
Ik ben goed verzekert en ik heb geen keuze moet in het ziekenhuis bevallen wegens Streptokokken bacterie..
Oh das fijn dat je moeder komt helpen.. Dan snap ik dat het snel overbodig is as er kraamzorg rond loopt.. Vond bij m'n zoontje eerst thuisbevalling ook wel doodeng hoor, maar heb het al zeer prettig ervaren. Nu was alles iok zonder complicaties en heel snel. @syl33 nipt wordt dacht ik nergens vergoed zonder medische indicatie
liefst een thuisbevalling! zou dan mijn 3e thuisbevalling worden.. ziekenhuis was deatijds bij mijn middelste een drama.. afspraken kwamen ze niet na.. en ik moest blijven liggen ipv vrij bewegen (wat mij nl erg goed helpt met opvangen weeen en snelle voortgang). ontsluiting kwam en verdween.. dit heb ik er helaas aan over gehouden.. maar thuis kan ik lekker blijven lopen en voel ik me veel fijner.. maar moest het plots ziekenhuis worden dan is het (helaas) zo.. @Mie88 8
liefst een thuisbevalling! zou dan mijn 3e thuisbevalling worden.. ziekenhuis was deatijds bij mijn middelste een drama.. afspraken kwamen ze niet na.. en ik moest blijven liggen ipv vrij bewegen (wat mij nl erg goed helpt met opvangen weeen en snelle voortgang). ontsluiting kwam en verdween.. dit heb ik er helaas aan over gehouden.. maar thuis kan ik lekker blijven lopen en voel ik me veel fijner.. maar moest het plots ziekenhuis worden dan is het (helaas) zo.. @Mie88 snappen de bloedtest niet.. maar nog even voor afsluiten nog 5 dagen
Voor de nipt betaal je een eigen bijdrage van 175 euro. De rest wordt uit een speciaal fonds betaald. Als er een medische indicatie is, wordt de nipt volledig uit de basisverzekering vergoed, maar dat gaat dan wel weer ten koste van je eigen risico.
Nee word bij mij ook niet vergoed kost geloof ik 175 euro dacht ik.. Veel geld! Heb bij mijn dochter ook niet laten doen.. Maar nu twijfel ik echt enorm...
haha scheelt bijna de helft eigen risico nee wij gaan het wel doen bij zs, mede vanwege de andere kids..
Ik ga me daar nog eens even over inlezen.. want je hebt de NIPT.. en ook vlokkentest.. die komt denk ik dan naar de NIPT als ze daar wat uit vinden ? En NIPT is alleen bloedprikken ? Waar prikken ze dan? Sorry ben hier helemaal niet in thuis ..