Ik was wat afwezig, van vrijdag t/m maandag waren we een weekendje weg met de schoonfamilie. Vanmorgen heb ik ook weer controle gehad bij de vk, alles was goed. Hartje klopte mooi en bloeddruk weer aan de lage kant, maar beter wat lager dan te hoog. Ook is er bloed geprikt op antistoffen, de uitslag daarvan krijg ik bij de volgende controle over 3 weken. De vk heeft meteen een paar druppels bloed gebruikt om ook even mijn bloedsuiker en ijzergehalte te meten en ook dit was helemaal prima. Op naar volgende week, de groeiecho in het echocentrum.
Uitgerekende datum ♡ 14 februari; Opnaar3 - 33 jaar - 3e kindje 16 februari; JosjeM - 29 jaar - 2e kindje 18 februari; Babynr4 - 33 jaar - 4e kindje 20 februari; Krily - 27 jaar - 2e kindje 21 februari; LSL - 34 jaar - 4e kindje 24 februari; Irmiee - 32 jaar - 2e kindje 25 februari; SalsaHope - 27 jaar - 3(4)de kindje (fulltime bonus mama van 1 kindje) AKeizer - 35 jaar - 2e kindje☆ Mommysince13 - 29 jaar - 2e kindje Sjb - 28 jaar - 1e kindje (4) meisjes, (5) jongetjes, (0) verrassing --------------------------------------------------------- ☆Sterretjes☆ Zonneschijn89 1986CHANTAL - 6+2 weken Shirley1987 met 6 weken (volgens VK) Babywens7 - 7 weken M061987 - 6+1 weken Angelmom1 - 7+4 weken melaniejj - 8.1 weken gestopt --------------------------------------------------------- ♡ Afspraken November 17-11-2021 - controle vk - JosjeM 22-11-2021 - groeiecho + Controle vk - opnaar3 24-11-2021 - groeiecho - JosjeM 24-11-2021 - 3D/4D echo - Krily 25-11-2021 - Controle gyn - Krily 26-11-2021 - Groeiecho + consult gyn - Babynr4 29-11-2021 - controle vk - Irmiee 29-11-2021 - Controle vk - Babynr4 December 03-12-2021 - groeiecho - mommysince13 04-12-2021 - terugkom 3D echo - JosjeM 08-12-2021 - controle vk 13-12-2021 - Controle vk - opnaar3 13-12-2021 - controle vk - krily 16-12-2021 - intake kraamzorg + Controle vk - mommysince13 20-12-2021 - groeiecho - opnaar3 22-12-2021 - 32wk GUO - JosjeM
@JosjeM same here, ook even afwezig geweest, maar meer ivm drukte op werk. Lekker even een weekendje weg, waren jullie in Nederland? En fijn dat alle controles weer goed waren! Ik heb laatst helaas voor het eerst een paniekaanval gehad snachts, dat was wel even beangstigend. Ik voelde de baby niet meer en was ervan overtuigd dat ze dood was. Heb huilend en hyperventilerend mijn man wakker gemaakt, die heeft me gelukkig weten te kalmeren. En snel daarna voelden we de kleine weer. Het heeft me wel even bewust gemaakt dat ik goed op mijn mentale toestand moet letten. Gelukkig is het tot nu toe bij die ene keer gebleven. Ik maak nu elke avond even een kwartier bewust contact met de baby voordat ik ga slapen, dat helpt ook. Mooie buikjes zag ik trouwens weer voorbij komen hier!!
Heb je ook een negatieve bloedgroep? Ivm de antistoffen. Wij waren er eindelijk uit qua naam. Ik een kennis afgelopen week bevallen.. en hun zoontje heeft dus diezelfde naam. Nu slaat bij mij de twijfel weer toe. Gaan ze niet denken dat wij de naam gejat hebben... het is niet een kennis die heeeel dichtbij staat maar toch. Lastig Verder alles goed bij iedereen? Hier gaat alles verder rustig. Kraamzorg is vandaag langs geweest als soort van kennismaking. Laatste babyspullen zijn binnen gekomen. Nu word het allemaal wel echt heel echt haha.
Oeh heftig. Misschien een ideetje om te kijken voor een doppler op marktplaats. Ik had er eentje gekocht voor 5 euro op momenten dat ik twijfel kan ik toch even luisteren en dat voelt dan wel heel fijn. Toch een bevestiging dat het nog goed zit. Heb het pas 2x gedaan. Maar mijn vriendin had laatst een klein ongelukje gehad. Hun 3 jarige zoontje was per ongeluk op haar buik gesprongen en ze kon pas 2 dagen later terecht bij de verloskundige dus heeft ze ook even de doppler gebruikt omdat ze toch wat paniek had.
Ja, klopt. Rhesus C negatief, dus wordt er rond 27 weken geprikt op antistoffen, maar dat is zeldzaam. Ohhh, ik kan me zo voorstellen dat je er van baalt. Maar als ze niet heel dichtbij jullie staan en niet met enige regelmaat zien, dan zou ik me er niet druk om maken en de naam alsnog geven. Het is tenslotte geen bezit.
Ja, wij waren in Nederland. Naar Hof van Salland. Jeetje, wat heftig zeg.. wat moet het je ineens ontzettend aangevlogen hebben. Ik hoop dat het bij deze ene keer blijft, want zoiets vreet natuurlijk ook enorm veel energie. Wellicht inderdaad een idee om een doppler aan te schaffen om op zo'n moment bij geen beweging toch even naar het hartje te kunnen luisteren?
@AKeizer hoe is het nu met je? Ben je al een beetje bijgekomen? @Sjb ik zou me niet te veel aantrekken van de naam van een andermans kindje, wij hebben zoiets met de doopnaam voor ons meisje, de dochter van iemand van de yoga en de dochter van onze kapster hebben de zelfde naam maar daar trek ik me niet zo gek veel van aan. @hier: gister laatste les zwangerschapsyoga gehad, best balen want moet natuurlijk nog even een stukje voor de bevalling dus ik denk dat ik nu wekelijks maar ga banen zwemmen ofzo om dan toch een beetje beweging te krijgen nog. m'n buik heeft weer een groeispurt gehad, heb dan altijd 3 dagen achter elkaar lage buik en rugpijn met een enorme piekdag (dat was toevallig gister nacht) en dan is het daarna weer rustig
Ja ik ben a negatief en dan de resus d negatief. Moet over anderhalve week ook bloed laten prikken. Maar 3 weken wachten is wel lang toch of denk ik dat. Ik hoop eerlijk gezegt eerder de uitslag te hebben haha.
Komt denk ik omdat antistoffen bij Rhesus C negatief erg zeldzaam is, ik neem aan als er wel wat aan de hand is dat ze zullen bellen. En wellicht hoeft er toch voorlopig nog niets te gebeuren. Ik ben er niet zo bang voor. Denk dat jij wel eerder uitslag hebt, maar dat zul je wel horen.