@Mommysince13 wow heftig nieuws sterkte! Als ik al jullie bescheiden buikjes zie voel ik mij enorm ze zeggen dat je sneller groeit als je al eerder zwanger bent geweest maar dit is echt onze eerste keer. Bij mij is het wel alleen de buik van achter ben ik nog smal en zie je niks maar als ik dan een kwart slag draai BOEM dikke buik. Nu was ik geen sporter en begon met een maatje 40/42. Maar dit is nu mijn buik. Morgen 18 weken.
Zo mooi al die buikjes!! Ik heb helaas geen fotos meer van de vorige zwangerschap (iets met een telefooncrash), maar deze is van nu, vandaag 18 weken. Ben echt megahard aan het dichtgroeien wel, het enige wat helpt tegen de misselijkheid is zoetigheid .. Zo op de foto lijkt de buik nog enigszins oke. Ik vermoed dat de echte zwangerschap zich in mn billen aan het manifesteren is..
Haha dit was mijn buik laatst. (Met wit en zwart hartjes shirt aan). Niet veel gegroeid sinds toen. Kan het zelfs nog verbergen als t moet. Bij 3e had ik een vele grotere buik, maar ook een stuk zwaarder. (in t roze)
Haha nee ik vind mijne ook niet echt bescheiden hoor vandaag voor het eerst in de weg, wij hebben boven t fornuis een kastje waar alle kruiden enzo instaan maar vanavond bij het koken moest ik dus op een opstap gaan staan om er bij te kunnen ben al niet zo groot maar op mijn tenen kon ik er altijd wel bij, maar helaas lukt dat niet meer Hier indd ook van achter niet zwanger tot ik om draai, echter ben ik wel bijgekomen aan de heupen dat is vooral te zien aan de striemen die ik van de eerste zwangerschap over heb gehouden, die zijn lekker aan het doorscheuren nu is niet meer tegenaan te smeren
Oh wauw dat is zeker een verschil dan zie je maar dat postuur ook echt wel uit maakt Wel mooie buik!!
Ja heb is denk ik ook echt hoe je jezelf gewent bent ik voel me soms zoals ik het zelf noem echt een plofkipje Ik heb nu ook steeds meer dat ie in de weg zit. Wij hebben een smal voorkamertje waar mijn vriend vaak zit. Vroeger kon ik nog makkelijk achterlangs lopen. Nu moet ik tot 3x vragen of ie niet nog iets verder naar voren kan schuiven. Zo erg dat hij me echt aankijkt van uhmmm. Kun je er nu nog steeds niet langs . Vandaag ook te horen gekregen dat onze beste vrienden (die 5 dagen na ons zijn uitgerekend) ook een jongen krijgen dus potentiële best friend is ookal in de maak voor onze kleine man. Zo leuk. Net nog lekker geklust in de babykamer. Wij hebben nu vakantie dus alles lekker op het gemak. heb alles helemaal geverfd het kastje mee geverfd in dezelfde kleur. Begint nu langzaam aan een kinderkamertje te worden. Helaas komen de meubeltjes pas eind oktober.
Wauw wat een verschil! Maar wel al mooie buik zeg! Hier juist omgekeerd, ik ben nu veel lichter dan bij mijn dochter maar wel veel meer buik. Nu heb ik wel een diastase dat zal er vast mee te maken hebben denk ik?
Haha ja klopt, ik ben van mezelf maatje 36 a 38 dus hier valt de buik ook wel echt op tegenover normaal. Ben mezelf ook niet zo gewend vooral als ik naar beneden kijk zie ik mijn voeten soms niet meer. Mijn moeder zegt ook steeds dat je er echt niet meer omheen kan. Oh wat leuk zeg 5 dagen verschil! En dan ook een jongen dat is helemaal tof! Een vriendin van mij is een maand eerder uitgerekend dat vind ik ook super leuk.
Hier slaapt mijn dochter de laatste tijd heel slecht. Wordt best zwaar met de zwangerschap erbij. Morgen moet ik een dagje naar school (volg een hbo deeltijd studie) dus ik hoop toch wel dat ze zo gaat slapen. Anders wordt het een héle pittige dag morgen. . Wij hebben trouwens besloten om het geslacht wel te weten, wel met een kleine gender reveal taart. Dus als het goed is weten we volgende week zondag wat het wordt. Mijn man staat er nog niet 100% achter, maar het lijkt mij ook wel eens bijzonder om mee te maken hoe het is om het wel te weten. Ik weet niet of er ooit een derde komt en dan vind ik het leuk dat ik het allebei een keer heb meegemaakt. We houden alles wel gewoon een beetje neutraal omdat ik daar zelf iets meer van houd. Het gaat puur om mijn gevoel, ben benieuwd of het dan ook meer gaat leven enzo en echter wordt. Qua namen zijn we er volgens mij wel uit dat dus is ook geen issue meer. Lijkt me ook wel eens leuk om ipv over "de baby" het echt over zoontje of dochtertje of hij/zij te hebben ipv altijd hij of zij. Overigens nog steeds nauwelijks een vast voorgevoel wat het wordt, vandaag ben ik overtuigd van een meisje hahahaha.
@Sjb Is leuk hè om er mee bezig te zijn! Sowieso dat je dan ook wanneer de meubeltjes er zijn je kleertjes enz al op kan bergen. Hier staat alles wat we al hebben in boodschappentassen in het kamertje haha er moet nog zoveel gebeuren, bureau van manlief moet nog naar zolder geplaatst en ik ben gister begonnen met puinruimen in de kamer van E. daar nu 2 stelling kasten uit kunnen halen. Van het weekend gaan we de tuin winterklaar maken. @Krily ah leuk! Het komt voor iedereen nu steeds dichterbij hé! Hier gister erg verdrietig geweest, E. Was opgehaald van school door schoonmoeder omdat wij naar de VK moesten om half 3 dus toen ma E. naar huis bracht nog even over de situatie van zwager gepraat, tegen haar verteld schoonzus meestal meer details dan aan de rest van de familie, en er is waarschijnlijk al duidelijk dat ze niet gaan opereren want dat ze niet nog een deel van de long willen verwijderen het zit ook in de lymfeklieren en vanaf daar is het vaak zo uitgezaaid naar andere plaatsen. Woensdag krijgen ze meer te horen. Vind het zo naar, maar anderzijds denk ik, wij moeten ergens ook gewoon door, ik wil ook graag een gender reveal party (dan wel dat wij het al weten maar E. en de familie niet) maar manlief zegt het is nu geen goed moment om zoiets te plannen, maar ja wanneer dan wel er stond ook in oktober een familie weekend gepland maar Ma weet niet of ze die wel door moet laten gaan vanwege de situatie. Klinkt misschien heel egoïstisch maar ik heb zo gestreden om zwanger te worden en dit zal waarschijnlijk ook de laatste keer zijn en nu begin ik eindelijk in een periode te komen dat ik kan genieten en dat ik mijn geluk graag wil delen met anderen zegt manlief ja misschien moeten we wachten met een feestje tot 24 of misschien 30 weken want nu is het geen goed moment. maar wanneer dan wel, volgende week krijgen ze weer klote nieuws en 2 weken later ligt hij misschien al wel in het ziekenhuis dus het zal wat dat betreft nooit een goed moment zijn. Het voelt zo oneerlijk dat we 3 klote jaren met de familie hebben doorgemaakt en dat we allemaal hoopten dat de komst van ons wondertje het lichtpuntje was en dan komt dit er boven op
In al het verdriet mag er ook zeker plek zijn voor jouw blijdschap! Zoals je zegt: misschien is er over een paar weken wel weer iets verdrietigs waardoor het nooit een "goed moment" is. Het lijkt mij juist dat het een mooi en gelukkig intermezzo is in al die duisternis. Hoe crue ook voor je zwager, jullie leven gaat wel gewoon door en dat mag gevierd worden. Hoewel ik snap dat dat heel lastig is in zo'n rotsituatie!
Ik voel me ook gewoon egoïstisch om te denken van ja hallo ik hoef mijn leven en mijn geluk niet stil te zetten omdat hun in een rotsituatie leven
Ooh dat is echt balen, dat slechte slapen. Het komt en het gaat dan meestal.. het vervelende is alleen dat je dan nog 10x zo verrot bent na 1 slechte nacht, dan de gebroken nachten tijdens de newbornfase haha. Ohhh, wat super leuk! Ben heel erg benieuwd.
Jouw blijdschap en vreugde mag er ook zijn hoor! Er is een dunne scheidslijn tussen vreugde en verdriet, leven en dood. Zo gaat dat nu eenmaal..
Uitgerekende datum ♡ 14 februari; Opnaar3 - 33 jaar - 3e kindje 16 februari; JosjeM - 29 jaar - 2e kindje 18 februari; Babynr4 - 33 jaar - 4e kindje 20 februari; Krily - 27 jaar - 2e kindje 21 februari; LSL - 34 jaar - 4e kindje 24 februari; Irmiee - 32 jaar - 2e kindje 25 februari; SalsaHope - 27 jaar - 3(4)de kindje (fulltime bonus mama van 1 kindje) AKeizer - 35 jaar - 2e kindje☆ Mommysince13 - 29 jaar - 2e kindje Sjb - 28 jaar - 1e kindje (0) meisjes, (4) jongetjes, (1) verrassing ☆Sterretjes☆ Zonneschijn89 1986CHANTAL - 6+2 weken Shirley1987 met 6 weken (volgens VK) Babywens7 - 7 weken M061987 - 6+1 weken Angelmom1 - 7+4 weken melaniejj - 8.1 weken gestopt ♡ Afspraken ♡ September 27-09-2021 - 20 weken echo - LSL 29-09-2021 - controle vk - JosjeM 30-09-2021 - controle VK - LSL 30-09-2021 - GUO - Krily Oktober 01-10-2021 - GUO - JosjeM 04-10-2021 - 20 wk echo - mommysince13 04-10-2021 - Controle vk - Babynr4 05-10-2021 - 20 weken echo - Irmiee 07-10-2021 - Controle Vk - Krily 12-10-2021- controle VK - Irmiee November 25-11-2021 - Controle gyn - Krily December 03-12-2021 - groeiecho - mommysince13
Hier vanochtend de 20 weken echo gehad. Alles perfect met onze jongen! Voor nu wel een kleintje (P19) maar we kunnen nog net voor een groeispurt zitten. Vanwege mijn gastric bypass krijgen we sowieso nog groeiecho's met 28, 32 en 36 weken. Mijn 2e en 3e waren rond de 3700 gram dus maak me er zelf niet echt druk om.
Urine uitslag is gister goed terug gekomen trouwens, nu net m'n 2e c-prik gehad en dan over 4 weken m'n 22 weken