Wat gek, de banner geeft 12+4 aan terwijl ik echt wel 12+5 ben, ik heb de juiste uitgerekende datum ingevoerd, vreemd
Hier kraamzorg geregeld afgelopen week. Ik heb vandaag een afspraak gehad bij kinderopvang. En.donderdag nog bij 2 gastouders. Daarna ga ik een keuze maken. Ik wil proberen pas na mijn bevalling weer te starten met werken, maar hopelijk werkt het uwv met me mee.
Volgens mij moet je dat regelen voor week 16 als ik me niet vergis. In elk geval beter te snel als telaat..
Het hangt er ook van af waar je woont, in grote steden is het volgens mij lastiger dan in andere plaatsen
Hoi dames, hier weinig actief vanwege verhuizing en verbouwing van ons nieuwe huis. Kraamzorg ga ik binnekort ook even regelen. We hadden zo een fijne vrouw bij onze dochter, maar die is met pensioen helaas. Dus nu even kijken hoe of wat. Nog 2 weken tot de geslachtsecho duurt echt langgg, maar gelukkig wel genoeg afleiding
Ok gelukkig ben nog niet de enige doe kraamzorg nog niet rond heeft. Vind het zo lastig, met mijn zoontje een ok kraamzorg. En wil echt minimale. Is dat 3 uur verplicht is, vroeger was kraamzorg toch maar 5 dagen? Zie nu overal 8 dagen. Maar elke website is zo overdreven geschreven ze beloven je het beste, en lokken je met dure welkomscadeau’s (die je alleen krijgt als je maximale kraamzorg afneemt) Pff liefst gewoon de controle en dan Weer de deur uit daaaggg. Liefst geen kraamzorg maar is wel belangrijk dat er iemand komt kijken of alles goed heelt en het kindje gezond is en goed plast en poept enz enz en als de BV niet goed verloopt even mee helpt. Maar met mijn zoontje was ze al met een uur klaar en dan gingen we de overige 2 uur kletsen ik zei ook van mij mag je gaan ik zeg niks. Misschien ook de luxe dat ik ouders en schoonmama heb om ons te helpen.
Oh Ik vind t ook echt moeilijk, zijn zoveel kraambureau's! Wist ook helemaal niet dat t vóór 16 weken al aangevraagd moest worden haha! Goed dat jullie erover begonnen!
Ik sta er denk ik hetzelfde in als jij. Wij hebben dezelfde kraamzorg als de vorige keer. Ze komt hier ook echt alleen om te kijken hoe het met mij en de baby gaat ,vragen te beantwoorden en eventueel te helpen met baby in bad doen ofzo. Ik moet er echt niet aan denken om de hele dag iemand in huis te hebben die niet bij ons gezin hoort en een beetje mijn huishouden gaat zitten regelen..
Voor ons is het ons eerste kindje dus ik vind het wel fijn om te weten dat als de bevalling toch iets pittiger is dan ik hoop er iemand is die voor dingen zorgt in en rond huis. Wil mn man naast zn werk dan eigenlijk niet ook al het huishouden laten doen maar lekker genieten van de kleine. Heb dan geloof ik ook liever een vreemde die gewoon dr ding doet en mij goede adviezen kan geven wat betreft bv enzo dan mn (schoon) ouders die alleen maar baby willen zien
Heb trouwens aan een vriendin uit de buurt gevraagd welke kraamzorgorganisatie zij had en op basis daarvan mn keuze gemaakt, want zij was heel tevreden. Kan idd ook niet zo veel met al die enthousiaste veelbelovende folders en websites
Hier wil ik ze ook echt niet de hele dag hoor, een paar uurtjes hooguit en specifiek voor de borstvoeding, verder aan huishouden echt niet
Wij hebben geen kdv nodig. Mijn man en ik werken allebei parttime, waarvan ook nog in het weekend dus zoontje gaat 1 dag naar opa en oma. Werkt prima zo!
Ik heb me inmiddels aangemeld voor Natuurlijke Kraamzorg! Zijn hier vrouwen mee bekend? Spreekt me heel erg aan voor wat ik er over las. Hoe gaat zoiets in z'n werk trouwens? Onze vorige kraamverzorgster was zzp-er, na aanmelding kreeg ik meteen een mail van haar en ergens rond week 32 kwam ze kennis maken. Maar nu voor een kraamzorgbureau gekozen, komt er dan ook iemand van te voren langs?
Ja ze komen van tevoren langs om te kijken of arbo technisch alles in orde is en je alles in huis hebt voor je kindje geloof ik. Bij mij is dat rond de 7e maand
@momim ik zou dan zeker meer uren vragen. Stel je wilt minder dan is dat makkelijker dan meer uren regelen. (Wat was de advies met mijn zoontje) nooit spijt gehad van de 3 uurtjes maar dat is ieder zijn ding, vooral doen wat goed voelt. @Zonnetje13 nee wat is natuurlijke kraamzorg? Klinkt heel fijn Haha Hier vooral opzoek naar 1 kraamverzorgster en niet meerdere, die niet al om 09:00 aan je deur staat te bonken, niet bang is voor een hond (met mijn zoon zat ze te gillen en bijna te huilen bij de deur dat ze bang was voor honden ondanks dat ze in de bench zat. En wij heel duidelijk hadden gezegd we hebben een hond) Agh ja kom er wel uit.