Uitgerekend 16/3-31/3/2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dansprinsesje, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Ach... ik troost me met de gedachte dat het nog maar 11 weken is en dat we er het mooiste cadeautje voor terug krijgen :)

Ik lag vanavond trouwens even op bed, op mijn zij, en voelde heel duidelijk bewegen rond mijn navel. Dus ik druk daar een beetje, voelde ik gewoon dat ik een beentje opzij schoof :eek::eek: volgens mij verbaasde de baby zich er ook over want het resultaat was herpositionering van ons meisje hahah:D

Spiegeleitje en cherrytomaatjes vinden dit leuk.
  2. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Tjar85 ahhh zo mooi. Prachtig die technologie.

Met al die mooie echo’s, ga ik even zoeken of ik ergens voor een mooie prijsje terecht kan. Mag ik vragen hoe veel jullie hier voor betalen?

@Izzie7676 hihi zoals je het omschrijft klinkt je meltdown wel een beetje grappig. Maar kan me voorstellen met zo weinig slaap je er door heen zit. Misschien een warme douch voor het slapen? Of een kruik?

Ik ga even verdiepen in de navelklem. Al had mijn zoontje volgens mij geen last van de standaard klem..

Ik wens jullie allemaal een gezond en gelukkig 2019 met onze bolle buikjes weten we dat het een prachtig jaar gaat worden met gebroken nachten, vieze spuitluiers, kleren met zure kots, en zo veel liefde dat onze harten gaan overstromen. ;) X

Tjar85 en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wij waren 105 euro kwijt voor deze echo. Wel veel geld maar had t niet willen missen.

4. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Wij 90 geloof ik

5. Spiegeleitje

Spiegeleitje Actief lid

11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    @Tjar85 wat n knap koppie!!!

Hier gaat t slapen ook moeizaam, alhoewel t in slaap komen is vooral een dilemma.

Ik voel de kleine man ook goed, soms.. ofja meestal als ik lig word mijn buik in eens hard en voel ik gewoon zijn lichaampje zitten! Weet niet of ik zijn rugje of hoofdje voel, maar ik voel duidelijk iets door mijn buik puilen haha. Zo komisch om mee te maken en zo bijzonder!

Allemaal een fijne jaarwisseling!
    En dat 2019 ons allemaal maar mooie dingen mag brengen!

Tjar85 en SophieSoHappy vinden dit leuk.
  6. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Iedereen een fijn 2019 gewenst!

Maar ik denk dat dat wel gaat lukken bij iedereen :D

Izzie7676, Jummy123, Tjar85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Tjar85

Tjar85 Bekend lid

9 apr 2018
    545
    389
    63
    Vrouw
    Jullie ook allemaal een heel gelukkig en gezond 2019! En natuurlijk het allerbeste gewenst voor een 'fijne' bevalling!

Ik moet vandaag weer aan het werk. Nu echt aftellen. Laatste 5 weken zijn aangebroken voor mijn verlof. 1 februari is mijn laatste werkdag en dan pas week half augustus! Heerlijk vooruitzicht!

8. Jummy123

Jummy123 Actief lid

12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Over eten en honger gesproken.. ik heb ook echt altijd honger. Ik ben ook een stuk meer gaan eten. Ik eet nu zo rond half tien nog een aantal tussendoortjes, vaak banaan, appel/mandarijn en dan iets van sultana of evergreen, daar red ik de nacht wel goed op. S nachts met honger vind ik echt niets!

Spiegeleitje en Tjar85 vinden dit leuk.
  9. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Hier ook mega honger. Werd eergisteren oudewets wakker misselijk van de honger.
    Op werk maken ze al grapjes ze eet voor twee. Met al dat lekkere eten rond de feestdagen kon ik me zo slecht inhouden. Maar nu dat dat achter de rug is gaan we weer lekker gezond doen.

Spiegeleitje vindt dit leuk.
  10. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hee dames! Heb een tijdje niet geschreven, wel af en toe mee gelezen. Beetje druk geweest hier.
    Leuke kamertjes zag ik al voorbij komen zeg! Hier is ie ook zo goed als af. We moeten nog wel wat kleine spulletjes aanschaffen. Nog flessen,hydrofyle luiers en voor t bedje nog matrasje en lakentjes etc.

Ik heb voor flesvoeding gekozen omdat ik met zoontje zoveel melk aanmaakte dat ik om de anderhalfuur moest kolven en nog een borstontsteking opliep. Ik heb toen 2 maanden lang elke nacht alleen al 5 keer gekolft. De helft kon ik weggooien zoveel. Dat wil ik niet weer dus vandaar fles.

Wilde ook nog een 3d echo laten doen maar ik ben een beetje te laat. Ik moest vandaag toevallig weer voor echo om te zien of mn placenta omhoog geschoven was om normaal te bevallen en gelukkig is dat gebeurd en kan ik vaginaal bevallen. Voor t laatst had ik haar gezien met 18 weken dus was wel weer heel leuk om haar te zien! Maar omdat ik dus te laat was deed ie voor mij een paar 3d echos. Super lief!

Honger ken ik. Heb ik ook heel erg last van. Ik ontbijtte nooit voorheen en at ik voor het eerst om 1 uur. Nu prop ik smorgens mezelf al vol met van alles. Snachts word ik trouwens niet wakker. Slaap heel de nacht lekker door tot smorgens.

Bijgevoegde bestanden:

cherrytomaatjes, Tjar85 en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  11. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Zo, de allerbeste wensen voor alle dames! Qat grappig om te zien dat de eersten van ons groepje al gaan aftellen voor de laatste tien weken.

Ik merk dat het kind duidelijk zwaarder wordt en daarmee mijn bewegingsvrijheid ook. Ik moet echt even warmdraaien eer ik enigszins normaal kan lopen , maar ach als dat alles is.

Net de kinkhoest injectie gehad, ben benieuwd of ik er ook ziek van ga worden, hoop van niet.

Ook bericht gehad van de kraamzorg organisatie dat ik over twee weken een intake heb, wel echt allemaal!

SophieSoHappy vindt dit leuk.
  12. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ja, het begint te korten :D

Izzie7676 vindt dit leuk.
  13. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Intake van de kraamzorg heb ik 2 weken geleden gehad. Dinsdag ga ik de kinkhoest vaccinatie halen :)

Nu het januari is gaat het echt ineens opschieten :O

Izzie7676 vindt dit leuk.
  14. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Hey iedereen!
    Ik heb een tijd niet meegelezen dus geen idee wat er gebeurt is en of het goed gaat met iedereen?
    Ben me al lekker een beetje in mijn eigen wereldje aan het terugtrekken :)

Maar wel "leuk" om te lezen dat jullie ook zoveel honger hebben!
    Ik ook echt zoooveel, vergelijkbaar met de eerste weken zwangerschap! Ik word er sinds kort iedere nacht wakker van en ben dan meteen 2-3 uren wakker, heb dan ook een druk hoofd met gedachten over bevalling en babyuitzet.
    Heb al zoveel om mijn lieve kleine zoon te zien en vast te kunnen houden!
    Ik vind de tijd nog steeds ontzettend snel gaan. Maar het schijnt dat het de aankomende weken steeds langzamer zal gaan, al iemand ervaring mee? :p
    Van mij mag het wel zo lekker snel blijven gaan :rolleyes:

15. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Suzanne01 ahh zo mooi je echo.

Hier vanmiddag de intake gehad. Zo min mogelijk uren. En niks schoonmaken, ze vond dit erg grappig maar zei wel ik denk ook dat jij alles straks onder controle hebt. Moest wel beloven dat de kraamzorg de wc mocht schoonmaken en ons bed Haha. Ze mocht ook thee zetten. Vind het echt niks een vreemde in me huis die voor me neus gaat opruimen.
    Mij en de baby verzorgen staat boven aan.

Jaa vind het zo snel gaan 30 weken vandaag. Wil nog een gips afdruk maken van mijn buik. En eigenlijk gewoon genieten van alle schopjes en gewoon van het zwanger zijn. 18 januari verlof en dan ga ik beginnen met de kleren wassen en vluchttas klaarmaken.
    Hier ook net een kinderstoel met newborn inzet gekocht. Een Hauck nooit van gehoord maar was in totaal €113 kwijt nieuw.. en de newborn inzet kan ik ook als wipstoel gebruiken en lijkt eigenlijk op de stokke. Is een Duits merk, en ze hebben het vergeleken met de stokke en kwam net zo goed uit de test. Na deze aankoop heb ik denk ik nu alles. Alleen nog vitamine D/K kopen en infacol voor de krampjes. En het dekentje afhaken. En wie weet nog wat leuke kleertjes Hihi

En we zijn gisteren ein-de-lijk op een naam gekomen zelfs twee ook gelijk zijn tweede naam, mijn man had zo gelijk soms moet je het even rusten zo veel namen dan raak je er in verstrikt.

Mammamuis en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  16. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Jippie ! 30 weken vandaag
    Het aftellen kan echt beginnen!!!

Mammamuis, Spiegeleitje en Jummy123 vinden dit leuk.
  17. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    EEF729D7-AB99-4A08-B923-705091157AF4.gif

29 weken dansje!

18. Meisjemeis

Meisjemeis Actief lid

25 jul 2018
    172
    165
    43
    Vrouw
    29 weken!! :)

Ik heb nog geen intake gehad van de kraamzorg. De vorige 2 keer had ik dezelfde kraamverzorgster en we kennen elkaar al een beetje. Zij komt hier ook echt alleen om te helpen met de zorg voor de baby en mijn controles te doen. Minimale aantal uren.

Spiegeleitje en Izzie7676 vinden dit leuk.
  19. Jummy123

Jummy123 Actief lid

12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Wij hebben vanochtend de kraamzorg op bezoek gehad en het maximaal aantal uren aangevraagd. Het lijkt me best heftig worden met twee baby’s. Gelukkig neemt manlief ook nog een paar weken vakantie! Nog 7,5 week en dan zitten we op 37 weken. Als ik niet spontaan bevallen ben tegen die tijd, gaan we de bevalling plannen. Het gaat zo snel!!

Ik krijg hier ook wel wat meet problemen met slapen. Als ik op mijn zij lig, gaan de baby’s ook die kant op en dat ligt niet echt lekker, dus ik slaap nu meer op mijn rug maar gezien maagzuur ook niet echt feest... ik ben eigenlijk ook gewoon nog heel moe vandaag!

20. Jummy123

Jummy123 Actief lid

12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar alle namen!! Wij hebben gisteren ook zelf een postzegel ontworpen met kleine blauwe en grijze hartjes voor op het geboortekaartje!

Deel Deze Pagina