Je kunt beter niet op je rug slapen, de doorbloeding is dan net wat minder. Kijk of je jezelf kunt inbouwen met kussens tussen je benen en onder je buik, zodat je toch op je zij ligt
@boogschutter88 wat heerlijk dat jullie uit de naam zijn zeg! hier laten we het op het moment ook zo veel mogelijk rusten.. maar we komen er maar niet uit! igg.. we hebben nu een top 4.. maar die wisselt ook nog wel eens! hihi ach we hebben nog even en het komt vast goed! hier dacht mijn man afgelopen donderdag dat er een pakketje voor hem was bezorgd bij het dhl punt waar hij al even op zat te wachten.. hij er enthousiast heen. was het mijn kraampakket! hihi arme kerel viel dat even tegen! jullie het kraampakket allemaal al binnen? zijn er hier veel mensen die thuis willen proberen te bevallen? wij zijn er nog niet helemaal over uit. er is wat gedoe met de ziekenhuizen hier in de omgeving waardoor het ons aan het denken heeft gezet. pff ik heb hier voor de 3de x deze zwangerschap een buikgriepje te pakken. blijkbaar is mijn weerstand niet je van het op het moment. en een zieke dochter en mij continu moe voelen zullen ook niet meewerken. maar goed.. dat vind ik dan wel pittig als je zwanger bent.. en maak ik mij ook meteen zorgen om onze uk. die zich dan wel de hele dag goed laat voelen. schrikken jullie af en toe ook van die enorm harde bewegingen ineens. dat ik soms echt denk.. auw!!
Soms ben ik ervan overtuigd dat ik zwanger ben van een ninja zo gaat die kleine af en toe tekeer. Maar gelukkig nog niet echt pijnlijk. Ik wil wel proberen thuis te bevallen. Ik mag nogal graag zelf de regie hebben en daar heb ik thuis de grootste kans op. Daarnaast zie ik op tegen een reis met 1000 verkeersdrempels met verse hechtingen in mijn onderkantje. En thuis is bij Kleutermuis ook heel erg goed bevallen.
Zijn jullie ook al zo vol? Ik ben klein, 163, waardoor ik een korte baarmoeder heb en ik groei enorm naar voren (van achter zien je niet dat ik zwanger ben. Dit is het resultaat (zie foto's). Ben heel benieuwd hoe ik erbij loop/waggel met 40 weken . Vandaag weer aan op de weegschaal gestaan. 9,4 kilo aangekomen. Gaat oneens toch best hard. Maar ik beweeg ook echt veel minder door behoorlijke bandenpijn. Hoe voelen jullie je? Ik begin steeds meer in een oma te veranderen, alles gaat een stuk trager. Ook veel last van oprispingen en maagzuur, lang leve de rennies. Sinds een paar nachten droom ik ook weer zo intens en vreemd. Wel ben ik bijna altijd zwanger in mijn dromen, voorheen vaak niet. Nog vier weken werken, ben echt hard aan het aftellen naar mijn verlof. Vanaf deze week een dag minder werken, het werd echt te zwaar. Hopelijk red ik het zo tot mijn verlof.
Mijn buik is de afgelopen 4 weken geëxplodeerd voor mijn gevoel. Huid staat ook echt strak en begin striae te krijgen. Ook bewegen gaat steeds lastiger, vooral draaien in bed is vreselijk. De nachten vind ik sowieso vervelend want ik slaap ontzettend slecht. Overdag is het dutje echt mijn redding. Uurtje liggen is te doen maar een hele nacht levert zoveel pijn op aan rug, heupen en banden ben al 15 kilo aangekomen ook. Ik werk nog 5 weken tot aan mijn verlof, wel al een stuk minder. Nog maar 3 dagen per week ipv 5 of 6 dus dat scheelt al veel. Hier ook regelmatig aan de rennies, vooral in de nachten. Verder ben ik erg blij met de bewegende baby, daar wordt ik heel vrolijk van en ik vind het erg gezellig
Oef ja hier ook heel veel last van maagzuur. En veel lucht. Brandt zo erg. Net een bekertje melk en zantac en nu even rustig. Buik wel goed gegroeid kan nog wel makkelijk bewegen alleen in bed is draaien inderdaad pijnlijk, wacht nog steeds op mijn kussen zal kijken of ik een foto kan maken van mijn buik en plaatsen.
Hier idem, ruk slapen, buik enorm, en heupen en rug doen zeer in bed. Maagzuur totaal niet , normaliter at ik zeker 8 rennies per dag maar ik heb omepraxol gekregen van de gyn, echt regel dat je dar krijgt!!! 1 x per dag innemen, nooit meer maagzuur! Wel last van rusteloze benen, enorm storend want het duurt uren voor het weg trekt ondanks magnesium pillen, dat werkt dus niet voor mij.
Ja dat bewegen vind ik ook heel leuk. Zelfs nu soms behoorlijk pijnlijk aan mijn ribben, stelt het me zo gerust dat ze zo actief is. Kan ook echt contact met haar maken. Als ik haar voetje weg die dan schopt ze twee tellen later hard terug. Ben heel benieuwd of ze straks ook zo fel en bewegelijk is als ze er uit komt!
Ik ben ook klein, 1.58, en ik draag precies zoals jij. Ik ben in totaal zo'n 5 kilo aangekomen dus dat valt op zich nog mee. Mijn buik heeft de groeispurt in november al gehad en ik heb dus al een tijdje moeite met omdraaien/opstaan/sokken aantrekken. Verder voel ik mij gewoon ontzettend lomp. Maar Babymuis is ontzettend gezellig en daar doen we het allemaal voor uiteindelijk
Ik ben ook 1.60m en draag ook erg naar voren, je ziet het bij mij aan de achterkant ook alleen aan het gewaggel . Ik ben nu zo’n elf kilo aangekomen en heb het er wel zwaar mee. Vooral m’n heupen en bekken maar überhaupt het extra gewicht meezeulen valt me zwaar. En praat me niet van bukken want dat is helemaal een drama. Ik ben als de dood voor wat er nog bij gaat komen de laatste maanden.. Nog 5 weken werken tot aan m’n verlof en daar kijk ik ook wel echt naar uit. Dan is het minder erg als ik klote geslapen heb want dan is er alle tijd voor dutjes! Verder merk ik ook wel echt dat ik een slappere (?) bekkenbodemspieren heb. Niezen terwijl ik moet plassen is dan echt Russian roulette...
Jaa dat heb ik ook met plassen. Ik had dus laatst buikgriep en elke keer als ik moest kotsen moest ik plassen zo freakin gênant! En toen kreeg ik een zware hoest. Helaas na de bevalling van mijn zoontje lang last van gehad. Ben nu ook continue aan het knijpen daar beneden om het in vorm te krijgen en hopelijk niet weer zo veel last. Alleen met mijn zoontje had ik een niet nu al last van.. . Oja en mijn geheugen is zo slecht, ik liep gisteren in de AH, nu melk pakken melk melk melk. Ondanks dat ik lijstje heb.. Pff en op werk vergeet ik ook vanalles. Niet de standaard dingen maar als iemand wat aan me vraagt 5 minuten laten ben ik wat anders aan het doen. Net een goudvisje Hihi Ik ben zelf lang 1.79 en een lange buik dus heb een vermoeden dat meneertje nog zee van ruimten heeft. Klopt mijn man zegt ook steeds je zou toch omeprazol bestellen... maar ook dat vergeet ik steeds
Hier is mijn buik ook steeds zwaarder aan t worden, t voelt soms alsof mn huid en al uit aan t scheuren is.. Lang leven de buikband. (Alleen met werken of meer lopen, zittend/liggend gebruik ik die niet). En dat te bedenken dat t alleen maar nóg meer gaat groeien, omg! Gelukkig nog maar tot eind deze maand werken en dan al lekker met verlof, al lekker letterlijk aan t aftellen dus. Dat scheelt als je niet al je verlofdagen hebt opgemaakt van 2018 en die gewoon aan je zwverlof plakt. Hier ook eindelijk begonnen aan t kamertje. Meubeltjes zijn weer opnieuw gelakt, muren geverfd. En nu kunnen we tenminste echt gaan shoppen en daar alles neerzetten. Zoooo echt wordt het ineens, spannend!
Heel herkenbaar, het scheurende gevoel in je buik. Ik heb vrijdag een afspraak bij de fysio ivm mijn buikspieren ( flinke diastase te zien en ik zou graag zien dat ze mijn buik voorziet van tape) En voor mijn bekken, ik merk dat ik met slapen en omdraaien in bed echt fiks last heb van mijn heupen en schaambeen en om erger te voorkomen toch maar even op advies van de verloskundige er heen
Spannende dag vandaag: groeiecho van de boys! Duimen dat het buikje van baby 2 niet verder van de groei curve is afgevallen (en de rest van de baby’s ook niet). Sinds paar nachten slaap ik ook weer wat beter. Volgens mij helpt me s avonds nog iets doen ook wel, dan ben ik net wat meer moe. Ik doe ook meer oefeningen tegen die bekken pijn.
Oh spannend ja! Ik moet morgen voor een groei echo maar vind t niet heel spannend aangezien ze twee weken terug gewoon op de middellijn zat. Verwacht geen gekke dingen
Succes, ik heb vanavond ook een echo! Hier nog niet echt een grote buik vind ik Wel heel laag Wel last met wandelen door men bekken Ik sukkel ook met sinusitis dus is ook afzien want mag niets nemen.
Ze meten standaard t hoofdje, de buikomtrek en de femur ( botje in t dijbeen) en aan de hand daar van maken ze een schatting