Uitgerekend 16/3-31/3/2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dansprinsesje, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Hier begin ik super kortademig te worden
    Enkel als ik languit lig gaat het goed haha

Spiegeleitje vindt dit leuk.
  2. Spiegeleitje

Spiegeleitje Actief lid

11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Hier t zelfde haha!

3. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Hier gister een bezoekje gebracht aan het ziekenhuis. Vriend en ik waren gister op pad en ineens had ik een natte broek. Dus maar even gebeld en we moesten langskomen om te checken of het vruchtwater was. CTG, echo en gekeken met de eendenbek maar geen vruchtwater gelukkig. Ze denken dat het misschien urine was aangezien dat ook vaak voorkomt. Bah. Nu maar een verbandje dragen en hopen dat het stopt, voel me net een omaatje hahah.

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Oh das ook schrikken dan! En urine.. meh, stom! Gelukkig geen vruchtwater nog maar toch stom.

Kortademig hier ook, twee trappen op en de AED moet er nog net niet aan te pas komen. Ineens in een week tijd vind ik t echt een stuk zwaarder voelen allemaal ( fysiek) .

Ik moet er ook niet aan denken dat het zomaar 11 weken nog kan duren, ik geloof niet dat ik dat trek!
    Vandaag intake kraamzorg, ben benieuwd!

Gisteren hebben we onze dochter ook erkend bij de gemeente, het was de bedoeling nog even te trouwen voor haar geboorte maar dat kon niet meer, dus dat doen we nu als ze geboren is, ergens in april op de maandag ochtend ( geen poespas, wel een gezellig feestje met familie naderhand )

Mammamuis vindt dit leuk.
  5. Tjar85

Tjar85 Bekend lid

9 apr 2018
    545
    389
    63
    Vrouw
    Wij gaan over 2,5 week trouwen. Ook zonder poespas en daarna met onze familie en beste vrienden een high tea van 2 uurtje om er toch even bij stil te staan. Het is op de eerste dag van mijn verlof, dus daarna kan ik er (hopelijk) een week of 6 van bij komen ;). Onze dochter ook al wel erkend, voor het geval ze te vroeg komt, ik wil alles ingedekt hebben! Het huis staan name op mijn naam, wil dat mij partner mijn erfgenaam is mocht er is mis gaan tijdens de bevalling. Omdat ik met een vrouw ben en we een bekende donor hebben wil ik niet dat er nog gedoe ontstaat over gezag en dat soort dingen. Alles ook al vast gelegd bij de notaris met de donor hoor! Maar mijn nesteldrang uit zich nogal in dit soort dingen. Helaas iets minder in schoonmaak woede:roflmao:

Mammamuis, Spiegeleitje en Izzie7676 vinden dit leuk.
  6. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Ja was idd schrikken, het rare is dat ik nu dus niks meer verlies :-s

Wij zijn sinds vorige week geregistreerde partners om alles goed geregeld te hebben voor dochter. Ook een gezellig dagje van gemaakt met de getuigen :)

Izzie7676 vindt dit leuk.
  7. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Mocht ze toch nog voor je trouwen komen dan moet ke man gelijk gezag aanvragen via de rechter ( kun je doen zodra je bij de aangifte van geboorte het burgerservicenummer hebt van de kleine)

Zijn geen kosten aan verbonden

8. Jummy123

Jummy123 Actief lid

12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Het kan ook waterige afscheiding geweest zijn! Dat heb ik soms ook ineens... ik schrik dan ook altijd een beetje, maar het plakt altijd en ruikt niet zoet. Toch wel schrikken inderdaad!

9. Jummy123

Jummy123 Actief lid

12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Groot gelijk! Verstandig om dit goed te regelen. Mijn schoonmaak woede is ook helemaal verdwenen, zelfs mijn man zei gisteren dat hij het jammer vond dat ik geen schoonmaak woede meer voel :roflmao:

10. Jummy123

Jummy123 Actief lid

12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Ik heb vooral enorme issues met slapen. Ik val maar niet in slaap, last van bekken, omrollen doet pijn, eindeloos plassen en twee babies om me wakker te houden. Het valt vooral s nachts echt niet mee die zwangerschap. Ik vind het in een week tijd ook een stuk zwaarder geworden!! :(

Citroentje93 en Izzie7676 vinden dit leuk.
  11. Meisjemeis

Meisjemeis Actief lid

25 jul 2018
    172
    165
    43
    Vrouw
    Dat is schrikken! Gelukkig geen vruchtwater!

Ik ben ook steeds bang voor vruchtwater verlies. Ik heb nu met niezen wel eens last van urineverlies en ben steeds bang dat het vruchtwater is. De vorige keer braken mijn vliezen met 35 weken dus de angst dat het zomaar kan gebeuren zit er wel in.

Slapen gaat hier ook niet zo goed meer en ik krijg helaas ook steeds meer last van bekkenpijn.

De nesteldrang is begonnen! :) de eerste babywasjes zijn al gedaan en alle kasten moeten worden opgeruimd en opnieuw worden ingedeeld. Heerlijk! :)

12. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    We wilden ook trouwen voor de geboorte, maar toen we een datum wilden we reserveren op de website van de gemeente kwam er een grote pop-up met ‘pas op, mevrouw is niet nederlands, u moet contact met ons opnemen’ of iets dergelijks, het was iig heel onvriendelijk verwoord, en we hadden zoiets van, laat maar, we hebben er al drie zo gehad, dus die vierde en vijfde maken ook niet zo’n verschil. Alles is bij een notaris vastgelegd, kindjes zijn een he tijd terug erkend door mijn vriend, het gezag moet idd nog aangebraagd worden na de geboorte maar dat was vorige keren erg makkelijk. Alleen moet ik nog na de geboorte naar de consulaat om ze de franse nationaliteit nog te geven en te laten inschrijven op mijn familieboekje (een soort trouwboekje maar in frankrijk heb je dat ook als je niet getrouwd bent)
    Gisteren waren we in Amsterdam voor de laatste keer op controle! We mogen volgende week donderdag op controle in Leiden, daar gaan ze zelf uitgebreid kijken en bespreken dus dat wordt een lange dag.
    De meisjes waren goed gegroeid, baby 1 blijft kleiner dan baby 2 maar ze volgen allebei hun eigen lijn, baby 1 vlak boven p5 en baby 2 ergens tussen p5 en p50. Baby werd geschat op bijna 1300gr, baby 2 heb ik niet gezien, maar wat groter dus ;)
    Tot onze verbazing bleek baby 1 in stuit te liggen (sinds de 20 weken lag ze altijd met haar hoofd diep in het bekken, en baby 2 tuimelde eromheen), daar heb ik niks van gemerkt! Geeft wel aan dat ik echt niks geen verschil voel tussen 1 of 2, het beweegt heel wat soms in mijn buik maar wát ik dan voel? Geen idee! Baby 1 die vorige keer te veel vruchtwater had heeft nog steeds te veel maar wel minder dan vorige keer, nu net boven de grens (daarom heeft ze nog zo veel ruimte om koprollen te maken), arts was absoluut niet bezorgd, dus die zorg kan ik loslaten nu.
    Babykleertjes had ik al eens gewassen, de eerste lading, nu heb ik toch een hele uitzet in maat 44 besteld, bij h&m bleken ze dus ook maat 44 te hebben van sommige kledingstukken (stuk goedkoper dan noppies) dus dat moet ik nog wassen. Ik betrapte me erop dat ik toch vond dat ik alles dubbel moest nemen, ook al zeg ik altijd dat ik ze heus niet hetzelfde gaan aankleden, 1 vestje nemen voelde niet goed. We zien wel hoe het loopt :) volgens mij heb ik nu 12 rompers en 12 broekjes in maat 44, voor het allerbegin dus, dat leek me genoeg, ik kan natuurlijk altijd bijbestellen (en we wassen zo veel!) in maat 50 ook zoiets, 12 of 15 romper, en dan broekjes en een aantal pakjes. Ik vind het zo moeilijk om in te schatten (baby 4 en 5 he, het is niet alsof het nieuw voor me is, haha), ik meen dat ze in het begin echt alleen ‘makkelijke’ dingen droegen, rest bleef gewoon liggen.

Spiegeleitje en Izzie7676 vinden dit leuk.
  13. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @SophieSoHappy dat is wel schrikken, gelukkig viel het mee.

Hier ook een hele zwakke blaas :(
    En ook al 3 weken kortademig. Begint inderdaad wat zwaarder te worden. Vooral draaien in bed en de maagzuur. Ook snel last van de darmen. Dus eetlust is ook ver te zoeken. En ook nergens zin in, moet alleen nog klerenwassen schoonmoeder wil ze graag ook nog strijken nou daar zeg ik geen nee tegen. Vrijdag laatste dag werken.

Vandaag 32 weken :D

14. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    He meiden,

Goed om alle berichtjes te lezen (ook al zijn die soms iets minder leuk) en te zien hoe het met jullie gaat.

Hier gaat alles eigenlijk best heel prima! Wat sneller buitrn adem maar dingen zoals fietsen gaat nog prima! Slapen gaat bij mij heel wisselend, op t moment gaat t weer heel lekker:)
    Sinds gister ben ik met verlof, twee weekjes eerder dan gepland. Diensten werden toch wel zwaarder en omdat ik alleen op de locatie sta moest ik steeds meer taken overdragen aan de volgende dienst. Daarom vorige week het aanbod van mn leidinggevende gekregen om alvast lekker af te ronden en ietsje eerder af te zwaaien. Hoe heerlijk is dat!
    Nu marktplaats af aan het struinen voor koopjes. Dat had ik nog nooit gedaan, maar ik begin er echt plezier in te krijgen! Gister een babybadje met standaard, klein voedingskussen, en twee kruiken met hoesjes op de kop getikt voor tien euro. Da's toch geinig:D Heb er ook een stokke triptrap gekocht en zojuist een newbornset. Gebruiken jullie ook wel eens marktplaats?

15. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Lekker dat je al vrij bent!

Ik hen via marktplaats de commode gekocht voor 25 euro. Die heb ik een likje verf gegeven en kan nu weer jaren mee :)

cherrytomaatjes en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  16. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik heb de laatste tijd een hekel aan Marktplaats, altijd gedoe met mensen due niet antwoorden, veel te veel geld vragen, dingen die niet kloppen met de beschrijving, etc.
    Kinderwagen komt van facebook, en veel is gekregen van vrienden en kennissen. Bijna alles eigenlijk behalve de lading kleertjes die ik net besteld heb, en twee nieuwe autostoelen. Ook matrasjes zijn nieuw. Ik was heel erg op zoek naar een stapelledikant maar werd echt moedeloos van de advertenties waar niet op gereageerd word terwijl je al 10 dagen de hoogste bieder bent (en 10 dagen later ‘sorry is al verkocht’). Uiteindelijk blijken vrienden met een tweeling de hunne niet meer nodig te hebben en die mogen we hebben, blij :)
    Dus ik ben helemaal voor tweedehands, maar marktplaats, blegh

17. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Jammer is dar idd van marktplaats dat er geen controle systeem is voor kopers en verkopers.

Maar, onze commode, linnenkast en ledikant komen allemaal van marktplaats. Commode en linnenkast zijn antiek, ledikantje niet maar ik wilde geen 800 betalen voor een bedje, uiteindelijk gekocht voor 200 euro ofzo, vond ik een stuk aantrekkelijker.

Verder hebben we alles nieuw gekocht

cherrytomaatjes, Mammamuis en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  18. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    31591D6A-DE8E-4FB4-81CC-6A0A374C9BF2.jpeg

30’weken op deze foto

19. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    1BFA4F62-7903-4027-94C2-1551CEE7FF13.gif

En 31 weken dansje

Citroentje93, Mammamuis en SophieSoHappy vinden dit leuk.
  20. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Jippie
    Ik 32 weken

En na 100 meter stappen heb ik precies een marathon gelopen
    “De ganzenpas” van kabouter plop is mijn lijflied nu haha

Bijgevoegde bestanden:

Citroentje93 en Spiegeleitje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina