Ja ik heb die zorg ook over de vakantie! Wij hebben niets geboekt gelukkig, zouden gaan kamperen, maar zie mezelf zo misselijk echt niet op een camping staan! En inderdaad het rijden op die weggetjes... hopelijk werken bij jou de medicijnen goed!!
Ai dat lijkt me echt pittig, fijn dat je erna nog even kon slapen. Ik voel me af en toe heel luxe dat ik, als ik thuis kom, nog geen mini mensje rond heb lopen en gewoon even op de bank kan ploffen @Sythara mooie echo's! @Meisjemeis dat van de emotie herken ik wel, ik vond het ook ineens heel echt worden. Hopelijk kan je er een beetje van gaan genieten Wanneer mag jij voor de eerste echo?
Wij doen hem sowieso wel, wordt ook terugbetaald hier in België. Bij de combinatietest tijdens mijn eerste zwangerschap had ik wel mijn twijfels, omdat het maar een kansberekening is, maar ik zie geen nadelen aan de NIPT. Een kindje met down is zeker welkom, maar dan weet ik het wel graag op voorhand, en de andere twee trisomieën zijn sowieso niet met het leven verenigbaar, dus dan weet ik het liever vroeger dan later.
Geniet ervan! Ook al gaan er nog 1000 momenten komen tijdens de zwangerschap waarin je je steendood verveelt en niet kan wachten tot die kleine komt, besef ook goed dat dit de laatste maanden zijn met tijd voor jezelf voor heel veel jaren
Mupp Ik heb donderdag de eerste afspraak maar dan nog geen echo. Waarschijnlijk zal de eerste echo rond de 10 weken zijn dus ik moet nog even geduld hebben. Wij gaan wel de NIPT laten doen. Zoals Pinkie88 al zegt, ik zie geen nadelen aan de NIPT en we zijn graag voorbereid mocht het kindje down hebben.
@Sythara wat fijn een kloppend hartje! En een mooie echo. Misschien wordt je indd de volgende keer weer vooruit gezet. Ben benieuwd
Nog 1 iemand met een 1e echo voor mij, en 1tje met een 2e echo.. nu komt t steeeeeds dichterbij Super spannend!!
Ik meld me hier ook. 21 maart uitgerekend, 2e kindje en 15 augustus intake en eerste echo. Valt me op dat alles bij de 2e sneller komt, de kwaaltjes, het (darmen)buikje..
@Sythara dat zou dan nog heel goed mogelijk kunnen zijn met positieve test. Misschien een later ei dat geluk heeft gebracht wanneer is de volgende echo?
Wij twijfelen ook heel erg of we nipt wel of niet laten doen. Als het kindje niet levensvatbaar is zou ik het graag willen weten zodat we zwangerschap eventueel eerder zouden kunnen beëindigen. Als het kindje syndroom van down blijkt te hebben weten we nog niet wat we doen, eigenlijk willen we het dan allebei houden maar ben bang dat we dan gaan twijfelen. En als we besluiten het toch te houden zal rest van zwangerschap in ieder geval niet meer zorgeloos zijn, terwijl als baby eruit komt het dan vroeg genoeg is voor zorgen
Ja ik denk het. Mijn ei is denk ik sowieso later gekomen.. Maar vermoed maar 2 a 3 dagen... Ben benieuwd hoe het bij de volgende echo is.. moet nog wachten tot 23 augustus.
Yes weer een kloppend hartje erbij zie ik!!!! Heerlijk zo'n fijne berichtjes. Wij willen denk ik ook een nipt laten doen.. gewoon op voorhand om te weten waar je aan toe bent! Ik voel me al sinds dat ik mn ogen open 's morgens tot dat ik ze weer sluit misselijk! Ik krijg bijna geen hap door mn keel heen, echt erg! T kost me zoveel energie, n zacht broodje doe ik n half uur op om t op te eten... Hier vrijdag de eerste echo, begin m nu toch wel n beetje te knijpen hoor...!
Trouwens voor diegenen die al een echo hebben gehad, was ie inwendig of uitwendig?? Ben ik wel eens nieuwsgierig naar omdat we allemaal er redelijk 'vroeg' bij zijn met n eerste echo...
Bij een tweeling kan er alleen een combinatietest gedaan worden. Maar ik denk dat wij ook geen combinatietest gaan laten doen. Garanties in het leven heb je toch niet en als het niet goed is, dan zullen we daar tegen die tijd wel mee leren omgaan.