Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Volgens de Chinees kalender krijgen wij een meisje VL denkt dit ook, net als SMS. Ikzelf heb geen idee..... Wij willen het wel graag weten, maar wachten rustig tot de 20 weken echo. Het blijft wel ons geheimpje tot na de geboorte....

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Persoonlijke vraagje aan jullie.
    Laat ik vooral beginnen met het feit dat ik wel degelijk blij ben dat we een kindje verwachten.
    Maar ik voel me gewoon zo niet goed dat ik tot nu toe nog niet van de zwangerschap kan genieten.
    Dus als iemand mij ernaar vraagt ik gewoon eerlijk antwoord geef dat ik er tot nu toe nog niks aan vind.
    Is er iemand waarvoor dit herkenbaar is? Of zitten jullie allemaal op de roze wolk?

3. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    He Draaikont wat enorm vervelend dat je er niet lekker van genieten kan!! Ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen!
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zo geniet als bij de eerste. Maar dat is meer omdat ik zo druk ben met dat huis en alles te regelen. Ik sta er gewoon niet zo bij stil dat ik zo'n wonder bij me draag ;)

Wij hebben het hier gisteren bekend gemaakt bij familie. Iedereen reageerde super leuk. En me moeder had zelfs al 2 cadeautjes mee genomen voor de baby! Zo lief ❤

En net met mn moeder even lekker in de stad geweest en meteen maar de prenatal box opgehaald. Vragen jullie ook alle boxen aan die je aan kan vragen??

4. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Volgens de geboortekalender zouden wij een jongen krijgen.

Mutsz, leuk dat je het hebt kunnen vertellen en iedereen super leuk reageerde!

Draaikont, ik snap je helemaal. Ik ben ontzettend blij dat we een kleine krijgen. Maar voel me tot nu toe bijna de hele tijd beroerd. Het enige wat ik op dit moment doe is werken en bijkomen van werken... Onze tijd komt vast nog wel :)

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    'Fijn' om te lezen dat er meer zijn die het zo ervaren! Helaas snappen sommige mensen het totaal niet als ik het vertel dat ik me zo voel.
    En mag ik het geeneens zeggen omdat er mensen zijn die het graag willen maar het niet lukt.
    Helaas voor hun ben ik iemand met mijn hart op mijn tong en zal ik geen schone schijn op hangen.
    Hopelijk komt er op een moment nog een roze wolk voorbij drijven.

6. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 1e geen voorspelling alleen een duidelijke piemel te zien bij de 20-weken echo. Ben benieuwd of deze voorspelling klopt...

@genieten
    Is ook lastig, zeker als je (behalve vervelende kwaaltjes) nog niks merkt en niks voelt. Als ik heel eerlijk ben, vond ik mn 1e zwangerschap vooral erg zwaar en vond ik het heel erg moeilijk om veel stapjes terug te doen en vaak niet meer mee te kunnen doen met mn vrienden en op werk voelde het ook als falen. Met een zwangerschap ben je eigenlijk een ruim jaar uit je doen en uit je ritme en het is fysiek en geestelijk best zwaar. Daarom ook wat langer gewacht met de 2e.
    Omdat we max 2 kinderen willen, is dit dus (als alles goed gaat) mn laatste zwangerschap. Die begon mega stressvol met hevige angsten voor een miskraam. Nu na 3 goede echo's probeer ik bewust zoveel mogelijk te genieten en ermee bezig te zijn en het leuk te vinden. En dat gaat zowaar best goed nu! Zeker nu de misselijkheid zo goed als weg is en de 12 weken gepasseerd.
    Draaikont hopelijk krijg je veel momenten dat je echt kan genieten! Maar je hoeft je niet te schamen als je het soms ook maar mwah vindt. Als veel vrouwen eerlijk zijn, denk ik dat iedereen het best vaak zwaar of minder leuk vindt. Maar gelukkig maakt de baby als die er eenmaal is weer alles goed!

7. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Volgens de chineese kalender krijgen we een jongen. Volgens de pendel een meisje.... Het zal mij dus benieuwen.

@draaikont.
    Ik snap je wel hoor. Hier vooral veel spanning en angst. Maar heb we momenten dat ik vollop geniet.
    Het wisselt nogal :)

8. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Dit. Zoo mee eens! Het is een groot deel van de voorpret, en al dat neutrale spul vind ik ook niet zo leuk. Plus. Ik ben veel te nieuwsgierig :D Respect voor hen die het niet willen weten!

9. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Oh en draaikont... Hier ook echt nog geen roze wolk hoor... Ben nogsteeds angstig dat er iets misgaat ofzo. Veel te spannend allemaal!

10. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Volgens de Chinese kalender krijgen wij ook een meisje vorige keren klopte hij ook bij Kiki zei hij meisje bij Stijn jongen ken veel mensen waar hij bij klopte vriendin heeft nu ook gezegd meisje bij Stijn zei ze jongen ze heeft een gevoel of niet als ze due heeft dan al vroeg en zegt ze het tot nu toe klopt dat altijd

Aan de andere kant denk ik zelf een jongen omdat we dochter verloren zijn en bijna altijd krijg je daarna het andere geslacht was bij Stijn ook we zullen het zien ben benieuwd

Vandaag beetje emo dag man is met ze werk 3 dagen baar Portugal vind ik normaal niet erg maar nu vind ik het niet zo fijn.
    Stijn was vannacht ziek alles onder gespuugd toen bij ons in bed en weer spugen zo zielig nu gaat het weer wel hoop dat hij goede nacht heeft in je eentje is dat nog minder fijn vind ik

Straks maar vroeg naar bed

11. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fabjee, oh dat is niet leuk een zieke en dan ook alleen de zorgen!

Draaikont, je moet je totaal niet schuldig voelen. Roze wolk heb ik überhaupt nooit echt ervaren, zeker niet in de begin fase.
    Je bent vaak moe, niet lekker, niemand weet iets, je voelt weinig en ziet weinig dus het is daardoor ook erg onrealistisch allemaal.
    Als je.straks de 20 weken echo hebt gehad, en alles is goed, je weet wel of niet het geslacht, je begint een lekkere buik te krijgen en je voelt de baby lekker bewegen, dan "is het er echt"
    en kan je volgens mij lekker genieten (tenzij je bekken klachten hebt) (heb ik.niet hoor)
    Zo ervaar ik het dan althans haha 😀😄

12. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Fijn om dit te lezen dat het allemaal normaal is!
    Helaas heb ik nu al last van mijn bekken maar hopelijk staat dat later het genieten niet helemaal in de weg.

@poesta die onzekerheid heb ik ook nog steeds!
    Ben wel enorm blij dat ik de angelsound heb aangeschaft. Helpt wel voor de geruststelling

13. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    En ik ben weer klaar wakker. Grrrrr ik word hier echt een beetje gek van...... Iemand tips hoe ik wel lekker een nachtje door kan slapen?

14. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Balen beempie! Warme melk met honing geef ik dan weleens aan de kinderen. Maar of het echt helpt?
    ML is vandaag jarig, net met de oudste geprobeerd jus te persen, te schattig hoe hij dat probeert.
    Nu de croissantjes rollen en de oven in daarna lekker ontbijten. En dan vlug naar mijn werk. Hopelijk Gaat de dag een beetje snel, om 20.10 dan eindelijk de echo!

Meer meiden vandaag de echo?

15. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben eigenlijk zo blij te lezen dat maar weinig van jullie op een roze wolk zitten. Ik ben zelf ook helemaal nog niet zo ver. Hopelijk na de twintig weken echo wel. Het is mijn laatste zwangerschap en ik wilde er zo graag van genieten maar ik was even vergeten wat zo'n zwangerschap en bijbehorende hormonen met je geestelijke gemoedstoestand doet.

Vandaag op mijn werk vertellen. . . Ik vind het zo spannend. We hebben al zo'n probleem steeds met personeel tekort.

16. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Spannend Betsie! Ik hoop dat je collega's leuk reageren :D

Missme gefeliciteerd met je man! Zou leuk cadeautje zijn, een mooie echo vanavond. Spannend! Laat je weten hoe het was??

17. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ Missme1, gefeliciteerd met je man!
    Veel succes/plezier bij de echo vanavond!

Ik heb morgen om 14:00 de combinatietest.

Roze wolk; mwa.... bij mijn voorgaande zwangerschappen begon dat pas rond een week of 15... toen de moeheid/misselijkheid voorbij was. Nu ben ik nog steeds dag en nacht misselijk en moe... dus ik hoop dat ik daar over een paar weken weer vanaf ben. Toch geniet ik zo nu en dan toch al wel hoor. Zeker na een goede echo ;)

Chinese kalender; als ik hem lees zoals ik hem moet lezen dan klopt het beide keren niet. Kijk ik naar mijn leeftijd van bevalling (dus niet leeftijd bij conceptie) en maand van bevruchting dan klopt ie wel.
    Over ruim 2 weken de geslachtsbepalingsecho... spannend!

18. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    spannend Betsie!! ben benieuwd of je leuke reacties krijgt, zal vast wel! :D

nog 3 uurtjes yee!!!! de uren kruipen voorbij hihi.. om 15.30 mag ik weer even koekeloeren :) .. nu nog eventjes hard doorwerken..

19. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Missme, gefeliciteerd met je hubbie! Is het je eerste echo vandaag? Spannend!
    Voor jou ook Faartje.

Hopelijk weer mooie echo's!

Zijn jullie trouwens samen zwanger met vriendinnen of familie? Wat ik tot nu toe weet zijn bij mij is één schoonzus zwanger, een vriendin en een directe collega, misschien komt er nog wat bij :) Ook veel vriendinnen die net bevallen zijn, wel leuk al die kids in dezelfde leeftijd!

20. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe was de echo faartje? En hoe reageerde je collega's betsie?

Ik wilde t vandaag ook op werk vertellen maar wacht nog op de uitslag en iedereen is mega deuk t/m woensdag met een bepaald project. Dus einde week wordt t. Maar een bepaalde interne directeur waar ik net overleg mee had en van wie ik nooit had gedacht dat ie t op zou merken, vroeg wr net naar. Het verbaasde m dat ik nog niet meer opmerkingen heb gehad. Oeps, haha!

@poesta
    Ik ben precies tegenlijk zwanger met mn zusje. Kon dat niet eerder zeggen omdat zij t nog niet bekend had gemaakt en misschien iemand meeleest. Maar echt super leuk! We schelen maar 11 dagen!
    Verder zijn er altijd wel vriendinnen zwanger of net bevallen. T gaat maar door joh ;)

Deel Deze Pagina