Hier ook een opgezette buik. Verder alleen maar heel moe. Bij ons op de praktijk doen ze tussen 7-8 weken een echo om te kijken of er wel degelijk iets zit, hartje klopt en of het op de juiste plek zit. Rond de 11-12 weken zal de termijn echo zijn. Nog 18 daagjes (bijna 17) geduld...pff Whatsapp of Facebook is een leuk idee. Wacht liever de termijnecho af.
Spannend allemaal he meiden en wat duurt wachten dan lang zeg! Ik heb over 13 nachtjes slapen mn eerste afspraak en echo, duurt nog zo lang! Zou zo graag al even binnen willen gluren!
Is al best snel toch christien, moet nog 3 weken en 4 dagen wachten Is het misschien een idee om zo'n besloten club te maken? Hebben we iets meer privacy?
Natuurlijk mag je meekletsen MickeyM hoe meer zielen hoe meer vreugde!! Spannend allemaal hè. Heb jij al echo's op de planning staan?
Zo ik heb weer veel gemist gisteren. Drukke dag op werk en daarna verjaardag en toen was ik om kwart over 10 helemaal op haha. Zijn jullie allemaal nog aan het testen? Ik durf niet, stom he. Zo bang dat het niet is opgelopen. Maar m'n borsten beginnen wel zeer te doen dus dat is een goed teken! Ben wel jaloers op al jullie vroege echo's! Volgens mij ben ik de enige die tot 11/12 weken moet wachten! 😒 Hebben het donderdagavond en gisteravond aan mijn moeder en vader verteld, zo leuk want ze zagen het totaal niet aankomen. Ze hebben zelf maar 1 kind dus vonden het niet gek als wij het daar ook bij zouden houden.
Ohh en Facebook en WhatsApp vind ik ook leuk, maar dit ook hoor. Al vergeet ik wel af en toe te kijken!
Shan89 ik moet ook nog ff wachten hoor. Intake als ik 8 week ben en eerste echo als ik 10 week ben. Frustrerend hè?! Vindt het trouwens ook heel raar dat je eerst een intake hebt zonder dat je een echo hebt gehad. Ik ben ook heel erg onzeker hierdoor, zo van als het niet goed gast/ is zou ik het toch graag zo snel mogelijk weten. Twijfel dus heel erg of ik toch zelf een afspraak maak voor een echo op eigen kosten.....
Een besloten club is misschien wel handig ja... Vooral ivm privacy. Facebook werkt nog handiger vind ik, super overzichtelijk, maar vind ik meer iets voor na de termijnecho's. Is er iemand handig met het aanmaken van zo'n club? Shan89: Ik heb een tweede test gedaan, maar die liep niet verder op. Grrrrr. Misschien omdat de eerste al een knaller was, dus meer oplopen kon niet? Ik ga er nu mee stoppen, maakt me heel onzeker. Wat die vroege echo's betreft: ik snap ook niet helemaal hoe het zit, want officieel krijg je volgens mij alleen de termijnecho en 20 weken echo vergoed. Misschien is het een service van de praktijk als ze het eerder doen? Wachten tot 10 weken zou ik killing vinden
Ik heb nog een clear blue digital liggen omdat ik hem op 3+ wil hebben. Vertrouw erop dat het goed zit want man wat ben ik misselijk! Ook heb ik de complete wegenkaart al op mijn borsten... Wat een blauwe aders, ik schrok er zelf van. Ik kan van de misselijkheid niet slapen. Maar zie het allemaal maar als een goed teken. Moeders voor moeders komt straks langs
Owhhh ik ben toch zo jaloers op jullie allemaal! Ik heb een afspraak voor mijn echo op 1 oktober staan! Ben dan zowaar al 12 weken!! Echt niet eerlijk, zie dat vele begin of half volgende maand al een echo hebben en ik moet gewoon nog anderhalve maand wachten sniksnik haha. Maar oke dan weet ik wel meteen hoever ik precies ben etv. Met 8 weken (9 sept) heb ik de intake bij de vk en dan dus 3 weken later de echo. Vind dat ook wel raar want bij deze vk doen ze dus schijnbaar ook niet luisteren de eerste keer om teleurstelling te voorkomen. Maar ik ga het dan toch vragen want stel je voor. Hele intake, en vervolgens 3 weken later zit het niet goed met ongeveer 12 weken ofzo. Zou dan echt gek worden denk ik.... Wat betreft fb etc. Ik vind het wel handiger. Doe veel op mijn telefoon kijken en dit is echt bijna niet te doen op de telefoon. Maar dan wel na de echo inderdaad Hoewel, dit heeft ook wel weer wat. Ik weet het nog even niet. Maar weet wel dat ik geen 6 dingen ga bijhouden. Heb het super druk met mijn werk (gastouder). Klachten; ja echt wel. heb vrijwel de hele dag een weeig gevoel en ben steeds voor en na het eten (bij het ruiken van eten en eten zelf) kots misselijk. Tot nog toe alles binnen kunnen houden al heb ik wel naar de wc gerend een aantal keer. Even een heeeeeeel persoonlijk vraagje, hoop dat het mag, en iemand antwoord heeft? Hebben jullie nog gemeenschap gehad nadat je test positief was en hoe was dat? Ik heb gisteravond gemeenschap gehad maar was echt killing! Hebben het niet eens doorgezet. Mijn bekkenbanden brandde like hell en mijn liezen waren helemaal opgezet en ook de gemeenschap zelf deed branden... Dit heb ik normaal echt nooit. Schrok hier best wel van.... Sorry voor dit vroeg onderwerp maar zit er best wel mee
Nee ik heb geen poging gedaan meer tot! Voel me ook helemaal niet in de stemming daarvoor moet ik eerlijk bekennen. Hopelijk komt dat over een paar weekjes weer.
Jeej Draaikont, wat een hoop symptomen al! Hier bijna niks, behalve dat ik soms ineens instort van vermoeidheid. Gemeenschap geen problemen mee gehad... Zou dat branderige gevoel niet iets met een blaasontsteking ofzo te maken kunnen hebben? Of heb je verder geen klachten?
Dit keer niet Mutsz. Ik ben een beetje bang geworden sinds vorige keer. Toen deed het ook pijn en een paar dagen later kreeg ik een miskraam. Ik weet dat het onzin is en dat sex geen miskraam kan opwekken, maar toch durf ik niet zo goed. Ook door het drukkende gevoel in mn baarmoeder waardoor ik weet dat het niet super fijn zal zijn om sex te hebben. Hopelijk veranderd dat snel
Marianne : ik heb een medische indicatie in de eerste plaats omdat ik een miskraam verleden heb. Daarbij heb ik bij mijn eerste zwangerschap het Hellp syndroom gehad en bij mijn jongste kind een normale zwangerschap vergiftiging. Daarbij heb ik ook nog een postnatale depressie gehad na mijn eerste en vorig jaar een burnout Nou ik klink wel als een heel zielig geval nu hè? Haha maar dan ben ik niet hoor. Ik ben juist een heel positief en vrolijk mens. Alleen ik ben nogal gevoelig voor hormonen. Ik heb onze kinderwens goed besproken met mijn gynaecoloog en hij gaf direct groen licht. Ik ben dus geen labiele emo ofzo heb alleen wat pech gehad met zwangerschappen. Ohhh het idee dat ik straks weer mag bevallen..... zo'n rozig glibberig baby'tje op mijn borst. De oer kracht en de emoties ..... ik heb er zo'n zin in!
@sex Hier ook nog niet nee. Niet in de stemming, maar bij vorige zw had ik bloedverlies na de sex wat een paar dagen aanhield en dat zorgde voor zoveel stress dat ik t de halve zwangerschap toen niet meer durfde... Vrees dat t nu ook tot een goede echo niet echt een feest wordt in de slaapkamer haha!
Sex, nee niet echt in de stemming en ik ben als de dood dat ik weer ga bloeden manlief was wel lichtelijk ontsteld toen ik hem vertelde dat het ws tot de echo ging duren, maar ik wil gewoon geen enkel risico nemen... Vanmorgen weer een cb test gedaan, ook al was mijn urine wat licht, maar hij gaf dus weer 1-2 weken aan... Ik heb die van vorige week en vanmorgen open gemaakt, de streepjes waren een stuk donkerder, maar ik was toch teleurgesteld ik weet dat die weekaanduiding niet alles zegt, maar nu heb ik toch weer de behoefte om door te testen... Pfaff die eerste weken zijn echt killing!!!
Betsie heftig zeg, kanp dat je zo positief kan blijven! Ik ben ook nog niet echt in de stemming... Vraagje, heeft een van jullie ook tarwekiem olie gebruikt, zo ja ben je er dan al mee gestopt? Ik durf niet zo goed te stoppen...
Ik ben meteen na de posi test gestopt, volgens mij wordt het afgeraden om te slikken tijdens zwangerschap, maar weet t niet zeker...