Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Bijna 300 uur...
    Heb omgerekend 9weken totaal☺️
    Wel fijn hoor die PBL uren. Heb er ook nog nooit 1 oogemaakt wetende dat ik dit wilde gebruiken voor mijn verlof

2. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Misschien domme vraag maar wat zijn die PBL uren?
    Ik wil proberen om ook tot 4 weken van te voren door te werken. Maar zal toch na 12 weken dan weer heen moeten, vakantie er direct achter aan plakken is geen optie want VL kan niet schuiven met zijn vakantie.....

3. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Wow meiden wat een hoop uren! Bij ons is het dus maar een week op jaarbasis, maar dan heb ik even goed 5 jaar/5 weken gespaard. Al mn vakantieuren plak ik er ook achteraan, op 1/1,5 week na. Misschien nog een klein beetje onbetaald verlof...

Waar PBL precies voor staat weet ik niet; maar wij hebben (ook in de zorg) een soort spaarverlof i.p.v. 'oude lullen dagen'. Die mag je dus opsparen en inwisselen wanneer je wil. Je kan ze gebruiken dus om later minder te gaan werken, of zoals wij doen rondom bevalling. Maar je mag ze ook gewoon als week extra vakantie inzetten als je dat wil.

Hoop meiden al hier in de groep! Ik heb dinsdag geslachtsbepaling... Voorgevoel zegt een meid, ben enorm benieuwd :D

4. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat veel uren allemaal idd! Maar aangezien jullie in de zorg werken lijkt het me meer dan terecht verdiend, want jullie banen lijken me super zwaar!

Ik ga proberen 4 weken gecombineerd ouderschapsverlof en vakantie op te nemen na afloop, maar weet niet of dat lukt/mag. We willen in juni (dus nog tijdens verlof) kleine vakantie doen, lekker in t voorseizoen nog, het laatste jaar dat dat nog kan.

Fiestbaby wat leuk een meisje na 2 jongens! Maar idd ook wennen lijkt me. Wel heel gaaf! Ik laat de geslachtsbepalende echo maar zitten. Ze hebben t vanwege verlof te druk voor pretecho's bij mn vk en heb volgende week sowieso weer controle, dus hartje luisteren dus dat stelt ook weer gerust.

5. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ik ben van plan om 4 weken voor de uitgerekende datum te stoppen.
    Ik hoop dat het me lukt. Bij de eerste gestopt 6 weken van te voren ivm bekkenklachten en bij de tweede zat ik met 15 weken volledig thuis (100% ziektewet ivm bekkenklachten). Dus dan heb je sowieso maar 10 weken na de bevalling.

Als ik het red; dan plak ik de zomervakantie eraan vast.
    Eigenlijk wilde we volgend jaar op vakantie (in juli) naar spanje (3 weken). Maar met zo'n kleintje denken we dat we het maar uitstellen tot 2017.
    @ priscilla, waar gaan jullie naar toe in spanje?

Maar wel lekker hoor die extra uren/weken als je in de zorgsector werkt! ;)

@firstbaby, wat leuk!! Ook een meid na twee jongens!! :D Wennen he?

6. Priscilla1989

Priscilla1989 Actief lid

10 jul 2015
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gaan naar playa de aro en huren een tent op de camping alles staat dus klaar bij aankomst en we doen onderweg een overnachting. Wel spannend hoor met een kleintje maar ik heb er super veel zin in. Me ouders staan ook op de camping dat stelt me ook wel gerust dat ik altijd Hulp om de hoek heb.

7. Mom86

Mom86 Niet meer actief

O spannend inderdaad!
    De laatste keer dat wij op vakantie zijn geweest was in 2012. Onze oudste was toen 8 maanden.
    Onze vakantieplaats is altijd Blanes geweest (camping). Ik kom daar zelf al vanaf dat ik 9 maanden oud was.
    Nu dus een paar jaar niet geweest en willen volgend jaar eigenlijk heel graag daar weer heen. Weet alleen niet of dat het verstandig is om met een 3 maanden oude baby op reis te gaan... Maar we twijfelen nog even verder!! ;)

8. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Ben ik blij met ons systeem in het ziekenhuis. Ik ben 5 maanden na de bevalling vrij en dan dien ik mijn heel verlof nog op te nemen voor half december.
    Veel werken gaat er in 2016 dus niet bijzijn :)

9. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Sinds gisteren bruin verlies en best veel. Ik had gehoopt dat het vanmorgen gestopt zou zijn. Maar het vloeit nog steeds en ik heb een beetje krampachtig gevoel.
    Net toch maar de verloskundige gebeld en toevallig had ze plek over 40 minuten.
    Ze verwacht niet dat er iets aan de hand is maar ik mag voor mijn geruststelling toch even komen. Hartje luisteren en mocht er twijfel zijn is de echoscopiste ook aanwezig.
    Pffffffffff nou daar zit je dan in de zenuwen en manlief ver weg op zijn werk.

10. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    succes Lietjuh!

11. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    Owwww meid wat spannend!
    Heel veer sterkte zo! Hopelijk is alles goed met jullie uk!
    Ik ga duimen.... Hou ons op de hoogte

12. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Jeetje lietjuh, dat is niet fijn. Maar zal inderdaad niet erg zijn omdat het bruin (oud) bloed betreft. Rustig aan meis. Adem in adem uit. Komt vast goed xx

13. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nou ik ben alweer terug. Ben meteen als proefkonijn gebruikt voor hun nieuwe echo apparaat.
    Was er erg blij mee want nu heb ik mijn kleine schatje goed en heel lang kunnen bekijken.
    En pffffffffff niks aan de hand. Het kindje zat mooi met de handjes in de oogjes te wrijven. Alles hebben ze nog een keer bekeken en het zag er gewoon perfect uit.
    Wat een opluchting. Er was ook geen bloed te zien in de baarmoeder. Dus de bloeding zit daar niet. Zoals het er nu uitziet komt het van de constipatie waar ik er last van heb gehad en waar ik zondagavond zelfs erg ziek van was.
    Morgen even de huisarts bellen en even beter op mijn voeding letten en meer drinken.
    Maar oh wat ben ik weer verliefd op dat kleine poppetje wat ik uitgebreid gezien heb.
    Het was een win win situatie. Hun konden even mooi alles op het echo apparaat testen en ik kon lekker lang genieten. Hahaha ben weer helemaal happy.
    Dank je wel meiden die me succes en sterkte hebben gewenst.
    Poeh wat kunnen we ons toch druk maken om dat kleine mensje in de buik

14. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig maar lietjuh!! Was aan t bijlezen en dacht bij nje 1e bericht oneeee, maar gelukkig konden ze je snel geruststellen. En leuk dat je uitgebreid kon kijken doordat zij t echoapparaat gingen testen :)

15. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    Owwww wat fijn te horen! Heerlijk hoor!
    Wij hebben vandaag de kinderwagen kado gekregen van mijn ouders:D
    Ben er zo blij mee en van oma een mooie wipstoel.
    Ben met mijn zieke hoofd mee geweest naar de babydump om de kinderwagen en de stoel uit te zoeken.

Nu bek af maar het was het waard

16. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Fijn lietjuh dat het goed is afgelopen. Heerlijk he om die kleine te zien 😍

wat leuk danielle! Welke kinderwagen heb je uitgekozen?

17. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Wat fijn liethje dat alles goed is en je de kleine nog hebt gezien.

We zijn gister met de kamer begonnen behang erafhalen gaat helaas erg moeilijk.
    We hebben vandaag nieuw behang uitgekozen erg duur maar wel super leuk.

Heb vandaag ook de 1e kleertjes weer gekocht zo schattig. 1e pakje in maat 50 en 1tje in 62

18. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jee dat is schrikken zeg! Ik.schrok met een. Maar gelukkig een goede afloop.
    Hier geen bijzonderheden eigenlijk. Alles.loopt prima.
    Hopelijk snel 2 november voor de echo

Leuk kinderwagen uitzoeken!! Welke is t geworden?

19. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    We hebben gekozen voor de mutsy evo urban nomad.
    In het donkerblauw met zwart frame:D
    Mooie lichte wagen lekker klein in te klappen ( heb een kleine auto dus was een must)

Wij zijn er erg blij mee!

20. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk danielle een mutsy wagen cadeau! Ben je naar zo'n winkel gegaan waar je testrondjes kon rijden? Leuk is dat he.

Nu in de trein terug vanaf A'dam naar huis. Had etentje na werk maar ben zo moe nu en pijn bij het zitten. Vrees dat t een zware werkdag gaat worden morgen. Gelukkig daarna weekend :) m'n vriend en zoon zijn allebei ziek nu alleen dus hoop niet dat ik t van ze overneem dan.

Deel Deze Pagina