@ Marianne Foliumzuur en vit D slikte ik al, maar nu doe ik er dan ook nog maar zwangerschapsvitamine bij. Goed dat je voor MvM gaat. @Poesta @Shan89 @missme1 Oh het is zo spannend! Ik voel nu steeds krampjes in mijn buik, dus loop de hele tijd naar de wc om te checken of alles nog ok is. Ga toch nog een test doen, ook van cb. @Do83 Gefeliciteerd! Vind je het ook nog onwerkelijk? Wil je nu ook steeds blijven testen? Nog een paar daagjes en dan kan je met de vk bellen! Ik heb eigenlijk alleen een onrustige buik en soms krampen.
Welkom en gefeliciteerd do83! Wat goed zeg alle MvM meiden. Ik ben ook erg blij dat ik mee kan doen. Vrijdag en gisteren druk geweest met de woonkamer opnieuw schilderen. Ben blij dat hij af is. Pfff mijn energie is echt gekelderd. En in de loop Van de dag gaat mijn buik opzetten. Dan krijg ik echt een bolletje. 😄
Ik slik alleen vitamine Vitaal zwanger al zo'n 3 maanden nu. Gister zou mijn laatste menstruatiedag zijn geweest, geeft me toch een fijn gevoel dat ik deze week zonder bloed ben doorgekomen ik heb ook helrmaal geen innestelingsbloeding gehad ofzo. Ik lees toch best van veel dames dat ze bloed hebben verloren. Heeft iemand anders ook last van duizelingen? Volgens mij daalt mijn bloeddruk een beetje in de ochtenden ofzo. Neem nu al 3 dagen een bouillon ivm de zouten hierin en dan zakt het weer weg. Welkom nieuwe toekomstige mama's!!
@duizelingen Als ik opsta wordt t vaak even zwart voor m'n ogen. Heb altijd erg lage bloeddruk maar heb t nu veel vaker dan normaal. Gister etentje gehad en laat en veel gegeten en halve nacht wakker gelegen van t maagzuur. Bah! Sporten jullie trouwens en zo ja welke sport? Ik loop hard maar heb na m'n zoontje veel bekkenklachten gehad. En als ik nu een piepklein stukje hardloop, heb ik alweer last van m'n bekken al! Had t zo vroeg niet verwacht. Vrees dat ik nu al moet switchen naar zwemmen helaas. Fijne zondag allemaal!!
Duizeligheid heb ik ook af en toe! Inderdaad even wat eten dan trekt het gauw weer bij. Doe nu standaard meteen wat eten als ik opsta, dat helpt wel. Hebben jullie het al aan mensen verteld? Hier weten ouders en schoonouders het al. Wij hadden hiervoor een miskraam en veel mensen weten dus dat we 'ermee bezig waren'. Ouders waren zo verdrietig voor ons toen het mis ging, dat we het wel fijn vonden om ze nu snel mee te laten delen in de blijdschap Voor de rest van de familie en vrienden wachten we wel minstens de eerste echo (en misschien ook wel de termijnecho) af.
@ sporten: Ik loop hard en ik tennis, dat gaat tot nu toe goed. Merkte met hardlopen gisteren wel dat ik sneller buiten adem ben, maar of dat door de zwangerschap komt of doordat ik gewoon mn dag niet had dat weet ik niet...
hallo meiden!! ik kom ook gezellig meekletsen! ik ben 19 april uitgerekend eerste echo 16 september, zooo spannend! ik merk dat ik me een stuk onzekerder voel als toen ik zwanger was van mijn eerste.. de angst of alles wel goed is! ik moet zeggen dat ik me redelijk goed voel! ik had wat last van misselijkheid dat is er nu bijna niet meer.. nog wel wat vermoeidheid, opvliegers maar het valt mee.. o en echt heel veel honger! ik eet de hele dag door!.. verder voel ik me best prima! soms zo prima dat ik denk ojee ben ik wel echt zwanger haha! herkennen jullie dat?
Welkom aan alle nieuwe zwangeren ! Gisterenavond hebben we het aan mijn ouders verteld. Ze waren super blij! Vanmiddag gaan we naar mn schoonouders dus dan zullen we het nieuws daar ook vertellen. Broers en aanhang/beste vrienden vertellen we het pas na de eerste echo en de rest van familie en vrienden na de termijnecho. @testen: hier genoeg testen gedaan... gek maar de drang om te testen blijft toch een beetje hangen hihi
Faartje, gefeliciteerd! Onwerkelijk nog he Vind ik ook, en wij allemaal denk ik. En zo spannend die eerste weken/maanden, pfff...
Gefeliciteerd! En heel herkenbaar. Heb ook t idee dat ik me continu slecht zou moeten voelen, terwijl t natuurlijk super relaxed is als je nergens last van hebt!
jij ook gefeliciteerd!! ja precies!! zo leuk om hier ook dames te zien van het NOD groepje, we hebben er echt een mooie roze lijst van gemaakt!
Ja herkenbaar hoor! Bij de 2e ook veel meer angst gehad. Nu eigenlijk helemaal niet dus weet niet of dat een goed teken is. Misschien is het wel een meid, die zijn sowieso sterker haha
Hier ook erg onzeker... heb bijna geen kwaaltjes op moeheid en pijnlijke borsten na. Heb af en toe wel wat lichte krampjes en dat maakt me wel een beetje bang. Terwijl de testen echt knal zijn nu en net zelfs al 2-3 op de cb test. En ben pas 4.2 weken. Wij gaan het do aan mijn ouders vertellen. We trekken onze zoon een shirt aan met op de voorkant vet stoer.... En op de achterkant... ik word grote broer. Ben heel benieuwd na hun reacties. Verder slik ik vitamines van davitamon mama. 1 tablet per dag. Mvm W8 ik mee Tot na de echo. Heb al 1x af moeten zeggen en dat wil ik nu niet.
Hoi allemaal, mag ik me nog in jullie clubje voegen? Hier nog wat verwarring over de datum, maar hopelijk word dat na een bezoekje VK duidelijker!
Onzeker: check! Ook veel meer dan de eerste keer! Toen had ik nergens last van tot week 8 ofzo, nu voel ik me echt ontzettend zwanger... de hormonen gieren door mijn lijf, mijn buik voel ik steeds trekken, borsten doen ook zeer, ben enorm labiel en emo en chago, (arme manlief) misselijk en doodmoe! Ben benieuwd of net een voorteken is voor het geslacht... bij mijn zoon ben ik fluitend de 9 maanden doorgekomen, maar goed, geen een zw is natuulijk hetzelfde...
Welkom dames! Lastig dagje vandaag. Elke keer als ik naar het toilet ga ben ik op een of andere manier bang bloed aan te treffen... Lastig op echt alleen maar te kunnen genieten.
Helaba, graag zou ik me ook aansluiten. Normaal zou ik uitgerekend zijn 23 april. Ben 1 dag na nod dus nog heel pril. Ben ondertussen 3 jaar bezig voor een tweede en sinds januari met clomid en utro. Heb ook in 1 jaar tijd 2 miskramen achter de rug waarvan het laatste in april dit jaar. Mijn zoon wordt nu volgende maand 5 !!! Dus duimen dat het deze keer toch eens lag lukken!!!
Hoi dames, allereerst gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap! Mag ik gezellig met jullie meedoen? Uitgerekende datum volgens mijn eigen administratie is 19 april. In tegenstelling tot vele anderen heb ik nog geen afspraak bij de verloskundige gemaakt. Ik wacht het even een paar weekjes af. Dit is mijn eerste zwangerschap van ons eerste kindje. Ik ben 25 jaar en heb tot nog toe weinig last van kwaaltjes. Ben wat sneller moe, heel kieskeurig geworden met eten terwijl ik voor mijn zwangerschap werkelijk alles vrat en heb soms last van buikpijn. Word er 's nachts zelf wakker van!
Dag meiden! Mag ik mee kletsen met jullie!? Wij gaan voor ons eerste kindje.. En het is de 3e ronde al raak! Zo bijzonder en wonderlijk! Gister de eerste test gedaan, en vandaag nog één voor de zekerheid! Beide mooie testen! Ik voel me ook wel zwanger(denk ik) maar ik heb wel steeds een knijpend gevoel in mijn onderbuik... Is dat normaal?!? Ik denk dat ik morgen de vk ga bellen, dan kan ze me alvast ergens inplannen!! Zo spannend!! Ik ben leerkracht en aangezien morgen de scholen weer beginnen ga ik ook weer aan het werk.. Hopelijk zorgt het voor wat afleiding.. Gezonde spanningen toch? Fijne avond allemaal!!