Blondje: Wat vervelend van de ruzies. Jammer dat hij niet zo een begrip heeft. Misschien er eens rustig over praten. Het moet van twee kanten komen en erg lief van je dat je geduldig bleef wachten tot 2 uur in de nacht. Denk aan je rust.. en geniet ook van je zwangerschap. Annemie: Wat leuk!! Een meid erbij.. kan me voorstellen dat je blij bent. Geniet ervan. Elisah: Ik kan me goed voorstellen dat je graag beide geslachten eens mee zou willen maken. Ik denk dat de meeste mama's dat willen. Dat is heel begrijpelijk en hoef je je niet schuldig over te voelen. Het neemt immers niet weg dat je dolblij bent met een gezonde boy.. Danielle: Wat een mooie buik! Het is inderdaad echt een buikje.. daar is hier nog geen sprake van. Kan niet wachten tot ik ook met mijn buikje kan pronken.
@annemie wat leuk een meisje!' @elisah kan me voorstellen dat je even aan het idee moet wennen dat je nooit zal weten hoe het is om een meisje te hebben. Heb hetzelfde: weer jongetje en hierna gaan we niet voor een 3e. Maar was vrij snel aan het idee gewend gelukkig, want jongetjes zijn zo leuk!!! @blondie wat irritant dat je vent zo doet. Wel knap dat je gewoon naar huis bent gegaan. Hopelijk was t eenmalig en doet ie voortaan weer normaal. En fijn dat je bloeddruk meeviel. @hier kwam zo kapot thuis van lange dag net dat ik even een nervous breakdown had en niet kon stoppen met huilen (hormonen..). Teveel gelopen en gestaan en zo druk met werk. Morgen weer te drukke dag en dit weekend is een buitenlandse vriend van me hier dus etentjes en drukke dingen. Vrees dat ik t moet bekopen daarna. Morgenochtend vroeg naar de bekkenfysio, ben benieuwd of ze tips heeft.
Annemie gefeliciteerd wat leuk 😄😄 Wauw Danielle heel buikje al! Bij mij kun je er ook niet meer omheen maar jouwe is echt een mooi bolletje 😊 Blondje: wat enorm vervelend. Niet heel invoelen van je vriend hopelijk komt er snel weer rust. Al die hormonen helpen ook niet mee... Hier is het ook echt niet altijd koek en ei, ml heeft een nieuwe baan waar hij maandag is gestart en ik ook een drukke baan+zwanger+ons zoontje die aandacht nodig heeft. Af en toe loopt het ook op en ben ook wel eens gewoon maar een rondje gaan lopen zodat we beiden weer even konden kalmeren. Gelukkig lukt het wel om het uit te praten en kunnen we weer verder.. maar leuk is anders.. Sterkte iig! Elisah ik kan het me goed voorstellen hoor! Toevallig vertelde een vriendin van me gisteren precies hetzelfde. Toch even slikken dat ze geen meisje - mama wordt Hoe gek ze ook op haar knullen is. Doet niks af aan je verdere gevoelens voor deze zwangerschap en dit wondertje! Vervelend marianne! Rustig aan en hopelijk kun je tussendoor toch je rust pakken! Zelf heb ik gisteren weer even naar het hartje mogen luisteren. Mijn zoontje was mee en vond het allemaal heel interessant. Alleen dat geluid van het hartje.. zei hem helemaal niks (logisch) echt die blik van hem fantastisch! 😊 de vk vertelde dat mn baarmoeder al erg hoog lag en smal was. Wordt mogelijk toch weer mooi naar voren. En dat mn buik hard groeit klopt dus wel 😊 Moet binnenkort een consult plannen in het ziekenhuis ivm spoedkeizersnede vorige keer en voorlichting voor deze keer. Vind het wel spannend, weet niet zo goed wat ik daarin vind of wil dus hopelijk kunnen ze me goed adviseren. En te horen gekregen dat we extra groei echo's gaan krijgen omdat mijn zoontje voor zijn termijn erg licht was/ is (geboren bij 41+6 met gewicht van 3130). Nou vind ik dat echt zo'n onzin. Kerngezonde pientere actieve zoon maar ja kleine ouders en de stofwisseling van zn vader. Wij maken geen reuzen. Maar extra echo's ga ik geen nee tegen zeggen 😄
Danielle Wat een buikje al. Ik ben 15,1 wk maar nog steeds niks. Annemie Gefeliciteerd! Leuk een meisje! En thanks dames, ik wil niet verkeerd begrepen worden dat ik niet blij met een jongetje. Ben heel blij, voelt ook wel weer vertrouwd hihi Het is gewoon een luxe om het geslacht al te kunnen weten en dat staat zeker los van dat we allemaal hopen leven te geven aan een mooi gezond kindje! Dat blijft de nummer 1 zorg. ik kan alweer niet wachten tot de volgende echo maar die is pas in december weer
@annemie: wat leuk een meisje, gefeliciteerd!!! @danielle: wat een mooie buik al zeg! En wat een leuke ketting! Ik heb er ook 1 en kan niet wachten tot ik hem kan dragen Ben benieuwd naar de buiken van de rest Hier niet veel nieuws eigenlijk. Vanavond heerlijk gesport (fitness) op me dooie gemakkie. Oh ja, gister hebben wij al een rondleiding gehad in het geboortehuis bij ons om de hoek. Was heeeel mooi maar werd opeens wel heel erg werkelijkheid toen we daar liepen hahaha
Hey meiden, Heb altijd moeite om de namen te onthouden bij wie wat vertelde. . @ruzie. Vind het knap.dat je zo lang bent gebleven. Hij was tenslotte afhankelijk van jou. Het lijkt mij dan ook normaal dat jij, zeker nu.je zwanger bent, bepaalt hoe laat je wilt gaan. Hij heeft neem ik aan wel spijt van zijn gedrag naar jou? Ik hoop voor je dat jullie snel in een rustiger water zitten. Hier moet ik juist leren niet altijd mijn punt te willen maken. Dan zegt ML ik heb ook mijn mening he! @geslacht.. tja er zijn hier meerdere die al 2 knullen hebben. En de een krijgt weer een 3e knul (betsie) en een ander dan een meid (mom?!) En ook hier spelen de gedachtes dat het allebei kan. En natuurlijk is het leuk om alleen hetzelfde geslacht te hebben. Makkelijk en practisch. Maar we mogen ons zelf heus wel even achter de oren.krabben en denken "oh een jongen" dat zegt heus niet dat je niet blij bent met het kleine wonder. Hier zeggen we, een jongen zou leuk zijn en een meid zou speciaal zijn😁 @buik, mooie buikfoto! Ben erg benieuwd naar alle buikjes. Hier ook echt wel al een buik, alleen voor mijn gevoel is het allemaal vet haha😂 @zindelijk. Mijn oudste (3jr4mnd) lijkt nu eindelijk nacht zindelijk. Sinds de operatie vorige week drinkt hij ook niet meer zo achtelijk veel. Mijn jongste (22mnd bijna 2 dus) zit af en toe op t potje, en al 4 x raak in 1 week. Hij geeft het nu steeds aan als hij al iets gedaan heeft. Maar dat is ook een stap. @verlof ik heb maandag een gesprek over mijn werk na mijn verlof. Of ik van mijn 3 dagen misschien 1 dag ouderschapsverlof kan opnemen. Ben benieuwd! Geslachtsbepaling... surprise! We hebben morgen om 9.45 een afspraak bij Babyview 😍😲😆😀
Goedemorgen! Hier heerlijk een dagje vrij en de kids een studiedag! Was lekker om weer eens wat langer te blijven liggen. Missme: Spannend de geslachtsecho. Hier wordt het ook een meid na twee jongens. Vind het nog onwerkelijk en durf niets te kopen. Wil over drie weken nogmaals een bevestiging op de 20 weken echo en dan ga ik me uitleven met spullen kopen. - Hier was een jongen ook prima geweest net zo blij mee. Maar wat jij zegt een meid zou speciaal zijn na twee boys al dat rose is zo aanlokkelijk in de winkel. Maar al die stoere kleertjes zijn net zo leuk.. Zolang het maar gezond is! @ BUIKFOTO: Binnenkort plaats ik er ook een! Er is nog niet veel te zien..
Hier voelt m'n buik ook als een spekkie, maar hij groeit wel hard en goed... Beetje van de baby en een beetje van alle lekkernijen denk ik. Ik heb er nu 3 kilo aan zitten, en jullie?
Poesta bij mij nog -2 kg geloof ik. Weet niet hoe dat voor jullie is, maar eerst vond ik de weken voorbij kruipen. En nu gaat het ineens best wel heel erg snel, vandaag al weer 17 weken.....
Hier zat ik 2 weken terug op 2 kilo en nu op 1.5kilo totaal. Dus ben qua gewicht nog niet echt aangekomen daar ben ik heeeeeel blij mee want ben van mezelf al aan de zware kant. Was bij mijn zoontje nu al 5 kilo aangekomen en in totaal was ik 30 kilo aangekomen. Veeeeeeeeel te veel natuurlijk. Maar dat gaat nu hopelijk niet gebeuren Voordeel nu is dat ik simpelweg ook geen honger heb. Ik moet mezelf eraan helpen herinneren dat ik moet eten. Maar als ik bijvoorbeeld zoals gister middag een mentos neem word ik hardstikke misselijk! Hier morgen alweer 17 weken het gaat echt enorm hard!!
Ja gaat ineens snel nu he?! Over 2 weken alweer de 20-weken echo, toch wel een mijlpaal! Hier 4 kilo eraan. Eet veel meer nu, heb juist continu honger en als ik niks eet word ik helemaal trillerig. Vorige keer had ik dat ook en uiteindelijk 18 kilo aangekomen. maar was voor deze zwangerschap iets lichter dan voor de vorige dus heb goede hoop dat t weer goed komt.
Ik vind het nog niet heel snel gaan. Helemaal niet tussen week 12 en 15. Nu lijkt het weer iets sneller te gaan. Leef echt naar de echo's toe. Heb deze week voor het eerst de baby gevoeld! Wat een bijzonder gevoel zeg! 2x en beide keren toen ik ging slapen. Wel blij dat het vroeg is bij mij. Gisteren in de bioscoop in slaap gevallen. Oeps! Nog steeds zoooo moe! Op de box na alle grote producten nu aangeschaft. Jeej! Iemand nog tips wat echt onzin is om te kopen en wat je juist echt niet kunt missen (babyuitzet)? Fijn weekend allemaal! Rustig aan!
Onnodige aankopen.. ik denk dat het persoonlijk is maar bijvoorbeeld het wasbakje met 2 vakjes heb ik nooit gebruikt. En voor wat kleding betreft had ik bij mijn zoon enkele pakjes (stuk of 3) maat 56 en wat meer ( stuk of 5) van 62. Rompertjes had ik wel genoeg in beide maten. Net als sokjes. En de pakjes die ikzelf gekocht had was meer dan genoeg hoor, familie kwam veelal met schattige kleding aanzetten. Mutsjes had ik ook wel een stuk of 3 van en na de geboorte kregen we die ook nog veel. En eerlijk ook die hebben we veel gebruikt. Maar het was dan ook wel -5 graden buiten toen we uit het ziekenhuis kwamen en -10 graden in mn kraamweek
Met de laatste controle woensdag zat ik nog steeds op ong -1 kg ten opzichte van het begin. Was bij mijn zoontje ook zo. Als het vergelijkbaar blijft gaat het qua gewicht pas na de 30 weken harder.. Herken ik hoor Martim! Idd het toeleven naar de echo's, vind dit echt zo'n tussenfase. En qua extra dingetjes (geniale vraag haha) burpy bibs (aiden&anais koeka of kipkep heeft ze) van die spuugdoeken die je over je schouder kan leggen waren bij mijn zoontje echt onmisbaar! Ik geef ze ook vaak als kraamcadeau en krijg veel positieve reacties😊 later kun je die van a&a als slab gebruiken. http://babybraithwaite.com/media/catalog/product/cache/1/image/1200x1200/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/_/m/_mg_0099_1_v1fsc.jpg En de flessenboom van beaba gebruiken we nu nog (voor bekers) https://m.bol.com/nl/p/beaba-uitdruiprek-voor-zuigflessen-pastel-blue/9200000001636709/ En met het oog op het voorjaar een Dooky voor de kinderwagen /maxi cosi tegen de zon Misschien niet onzin dinoen maar wel de extraatjes die het net makkelijker maken 😊
Blondje gefeliciteerd met een jongetje! Wij zijn dolblij, we krijgen er een meisje bij 💕💓💗