Vervelend zeg mom! Hopelijk kunnen ze je toch ergens tegemoet komen! Welkom Lomi! Vandaag controle geweest, alles was oké gelukkig! Baarmoeder al tot net onder mijn navel gaat echt zo snel! Nog 1.5 weekje tot de 20 weken echo het gaat zo snel hè meiden...! Waait het bij jullie buiten ook zo hard? Jeetje wat een weer zeg! Dag nummer 3 nu inmiddels, wordt er helemaal onrustig van
Mom wat balen. Lekker dat jij nu mede de dupe bent van wat andere collega's gedaan hebben. Ik heb nog steeds niet het idee dat ik onze frummel gevoeld heb. Nog ff geduld hebben, dan weten we wat het wordt. Hoewel de dagen best wel voorbij vliegen, mag het van mij best al wel 4 december zijn. Dan hebben wij onze 20 weken echo, al ben ik dan al 20+6......
Mom wat vreselijk irritant! Ik hoop dat het toch lukt iets te regelen met de tips van de andere dames. Ik zag ook een nieuw iemand! Welkom bij de club Vanmorgen zo'n bijzonder moment, lag op mn rug in bed en voelde aan mn buik en kon precies voelen waar de baby lag! Niet dat ik zo goed voelen kon of het zn billen of hoofd was, maar dat de kleine uk daar lag kon ik goed voelen. En met dat ik mn hand erop had werd de bobbel steeds harder alsof hij naar mn hand toe probeerde te komen 😍
Het waaide gisteren enorm hard bij ons, kan het gerust een storm noemen met heftige harde regenbuien. Was net een verzopen kat met de hond uitlaten Welkom Lomi ! Wat knap je zo lang kan wachten beempie met het geslacht, respect voor! Ik kon dat absoluut niet Mutsz1991 wat lijkt me dat ontzettend geweldig om te voelen!
Robano vindt het ook heel erg lastig. Wil heel graag weten wat het word. Maar zie ook super erg op tegen de 20 weken echo omdat ik doodsbenauwd ben dat ze iets vinden wat niet goed is.... Probeer wel om me niet zo druk te maken, maar is makkelijker gezegd als gedaan.....
Heel herkenbaar beempie! In je achter hoofd blijft dat toch allemaal rond spoken. En het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, maar van het positieve uit blijven gaan
Ik wil al een lange tijd mijn contract laten aanpassen naar 20 uur. Maargoed, wegens bezetting weigeren ze dit nu. Dit is overigens ook een geldige reden om ouderschapsverlof (na de bevalling) te weigeren. Ik zit al een hele tijd niet meer op mijn plek hier. Vorig jaar is het bedrijf failliet gegaan, maar met de doorstart werd ik teruggevraagd. Ik had toen geen keus omdat ik nog niks anders had (had ik geweigerd had ik geen recht op ww). Dus voordat mijn ww in zou gaan, kon ik weer terug naar mn werkplek met nieuwe directie en zelfde arbeidsvoorwaarden. Heb toen weer gevraagd om iets te doen aan mijn salaris. Maar dit zou na een half jaar worden bekeken. Inmiddels een jaar verder en weer een vaste aanstelling, maar geen salaris wijziging. Ik solliciteer inmiddels al weer een jaar, waarin periodes erg actief, maar helaas tot nu toe zonder resultaat... Maargoed nog even volhouden tot aan mn verlof. En als ik het niet meer trek (ook qua bekkenpijn) dan ga ik de ziektewet wel in... Normaal ben ik daar niet zo van, maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee... Morgen weer controle bij de verloskundige. Elke controle blijft spannend.
Getver mom! Daar is dus al een heel verhaal aan vooraf gegaan. Kan me voorstellen dat je dat wel een beetje moe bent. En als het te erg word zeker deels de ziektewet ingaan hoor! Als ze je dan toch nergens tegemoet willen komen moet je wel. Je moet toch goed voor jezelf blijven zorgen, immers je hebt naast je werk ook je kids nog. Hier dinsdag wel even iets dat als mijlpaal voelde, de volgende afspraak was over 4 weken gepland. Waarop ik bij de bali erg hard moest lachen en glunderen, dus die dame keek me vragend aan. Zei ik heel trots ja de volgende afspraak is al over 4 weken! Dan zijn wr de 5weekelijkse afspraak periode voorbij!! Toen moest ze lachen dat ik daar vrolijk van werd haha Oh en ik heb 1 december de intake bij de gyn in het ziekenhuis. Iemand enig idee wat ik daarvan verwachten kan?
Heel herkenbaar hoor Beempie over de echo! Ik voel precies hetzelfde (en daar kan ik me dan ook weer druk om maken dat ik dat zo voel). Vorige keer kwam dat gevoel pas vlak van tevoren.. nu al na de laatste echo.. Wat grappig mutsz van dat gevoel in je buik! Ik had dinsdagnacht iets vergelijkbaars! Niet echt een schopje maar overduidelijk beweging 😍 idd alsof de kleine uk opeens van onder naar boven zwom 😊 genieten!!!! En ik heb 17 Dec consult in het ziekenhuis. Waarom heb jij m? Bij mij is het omdat de vorige keer een spoedkeizersnede werd. Ik word sowieso overgedragen met 36 weken en met het consult is er een kennismaking en naar ik begreep uitleg over de mogelijkheden en voor/nadelen van vaginale bevalling of keizersnede. Vind dat wel heel spannend..
Wat een vervelende situatie mom hoop dat ze toch nog wat voor je willen doen. Als je weg bent hebben ze helemaal niets. Ik ben nog aan het twijfelen over 4 of 8 uur ouderschapsverlof. Iemand ervaring met 4*9 werken. Ervaar je dat echt zwaarder dan 4*8? Bewegen: ik voel ook niet echt schopjes, meer dat ze lekker aan het draaien is. Soms ligt ze heel hoog en zie je echt een bult uitsteken. Die verplaatst dan en vervolgens zwemt ze weer weg(bult ook weg), heel grappig.
Bah wat naar mom van je werkgever... Hier voel ik regelmatig schopjes wel heel schattig. Verder al weer 18 weken wat gaat de tijd toch snel!!!
4x9 werken: als je niet veel reistijd hebt en t kan redden met opvang halen/brengen, dan zou ik t doen. Als je 32 uur gaat werken, doe je toch t werk voor een fulltimebaan. Zit ik nu ook mee alleen ik mag er geen uren bij helaas. Maar ik kan me voorstellen dat je met 4x9 sneller in de knel met de opvang komt.
@Woozl: ik heb een jaar lang 4x9 gewerkt en in het begin beviel mij dat echt super! Maar op een gegeven moment brak mij dat wel enorm op dus ik ben er toen mee gestopt. Maar iedereen ervaart het weer anders natuurlijk. @baby voelen: helaas loop ik 1 a 2 weken achter op de meeste van jullie, dus ik voel de kleine helaas nog niet zo zoals jullie het omschrijven. Ik kan niet wachten tot ik dat ook heb!
Ik voel ook nog niks hoor! Vind het wel jammer. Tja werk... ik heb een paar jaar mijn contract laten aanpassen naar 3 dagen a 7.6 uur zoals ze dat hier doen. En ga per 1-8-16 1 dag ouderschapsverlof opnemen. In april komt de 3e en de oudste wordt eind juni pas 4. Dat lijkt me sowieso.pittig. vandaar in goed overleg verlof opgenomen. Geen van de kinderen hoeven dan naar de opvang😀 maar snap dat dit niet.voor.iedereen haalbaar en/of wenselijk is. Zo persoonlijk.
Ik wil toch even mijn nog bescheiden buikje met jullie delen heb wel het gevoel alsof het groeit (letterlijk en figuurlijk) sinds gisteravond voel ik een spanning in mijn buik alsof het echt oprekt allemaal, heel raar gevoel wat moeilijk te beschrijven is
Woozl, toen ik voorheen met 1 kind van 36 naar 32 ben gegaan merkte ik wel degelijk verschil. Ik hoefde me niet zo te haasten in de avond. Ik had ook eerder de kleine gedoucht etc.. waardoor mijn avond een uur eerder begon. Wat mij betreft een aanrader.. vind 9 uur wel een hele lange dag als je nog een kind moet ophalen, koken, badderen etc. Mom, ik hoop dat je eruit komt met je werkgever. Robano88, wat een mooi buikje! Jah nog aan de kleine kant, maar dat heb ik ook hoor.. collega's vragen zich af waar mijn buik blijft. Ik heb zelf het idee dat het echt groeit. maar je ziet het nog niet door mijn kleding heen.. Ik werk momenteel 24 uur en ga een hele poos thuis zitten middels ouderschapsverlof en vervolgens 20 uur werken. Lijkt me voldoende met drie kids. Mijn jongste word komende maand 4 en die gaat dan ook naar school. Wel lekker dat ik met mijn verloof de dagen voor mezelf heb. Beide kids gaan dan naar school..
Littlemissme ahh jij word dus ook overgedragen met 36 weken. Ik word met 36 wkn overgedragen ook en hebbnu dan 1 dec de kennismaking/intake met de gyn. Bij mijn eerst werd ik ingeleid met 38 weken precies, ik hield extreem veel vocht vast en kon letterlijk geen pen of mes meer vasthouden zo'n spanning had ik in mn armen en benen. Na de inleiding hebben ze al snel mn vliezen gebroken (met 2cm) en wee opwekkers gebruikt omdat ik 3 uur na het vliezen breken op 3.5cm zat en ze wilden dat het vlotter ging. Dus verplicht op bed met een enorme weeenstorm aan rugweeen. Ik kon ze niet opvangen dus een ruggenprik. Na 4 uur had ik 5cm ontsluiting. Na 7 uur 5.5cm en na 9 uur nog altijd geen 6cm. Hartslag daalde flink van zoonlief en toen hebben ze een echo gemaakt en bleek hij de navelstreng om zn nek en ook nog een sterrenkijker. Dus toen besloten de artsen dat het een keizersnede moest worden. Een half uurtje later lag ik op de OK. Maar ook daar ging het niet helemaal goed. Ik had erg veel pijn. En ben met een roesje weg gespoten totdat zoonlief daadwerkelijk geboren was... Heftig? Ja best wel. Kijk best een beetje tegen de bevalling op, als ik al natuurlijk bevallen mag. Want daar was de verloskundige niet 100% zeker van. Dus vandaar
@ Mutsz, heftig zeg! Ik snap dat je tegen de bevalling op ziet. Is het niet altijd zo dat na een 1e keizersnede de volgende ook met een keizersnede wordt gehaald? @ Robano, mooie buikje al! Groeit straks nog genoeg door hoor. Dan denk je nog wel eens terug aan je bescheiden buikje van nu hihi @ controle vk, vandaag op controle geweest. Baarmoeder zit zo goed als bij de navel (volgende week zeker en met 20 weken is dat prima op schema). Hartslagje was ook in orde en mn bloeddruk ook (en dat met die stress van het werk). Nu aftellen tot volgende week vrijdag, 27 november, de 20 weken echo @Gewicht, voor mn zwangerschap woog ik tussen de 60,8 en 61,5 kg (met alleen ondergoed) en vanochtend woog ik 66,8 (-1 kg aan kleding, dus 65,8). Dus het valt nog wel mee met wat ik tot nu toe ben aangekomen.
@Mutsz: wat heftig! Kan me voorstellen dat je na zo een ervaring toch wel een beetje tegen de bevalling op kijkt. @Mijn buik: daar ben ik inderdaad ook niet bang voor hahaha nu nog even genieten dat die niet in de weg zit en ik alles nog kan doen @Gewicht: ik heb geen idee eigenlijk wat ik op dit moment weeg, vindt het niet zo leuk om op de weegschaal te staan nu Zijn er hier trouwens nog dames die nog sporten? Zo ja, wat doen jullie? Ik zelf probeer minimaal 2 keer per week nog naar de sportschool te gaan, maar dat is deze week nog niet helemaal gelukt met dat vieze weer
Wat fijn te horen dat alles goed was Mom! Tegenwoordig is dat niet meer standaard. Zoals de verloskundige zei, een natuurlijke bevalling is eigenlijk altijd wat het streven is, stel je wilt 6 kinderen, je lichaam kan geen 6 keizersnedes aan. Dat zou ook niet goed zijn. Dus zullen ze altijd kijken of het natuurlijk kan. Alleen in bijzondere gevallen of als het niet anders kan, of als het medisch niet verantwoord is (denk aan een niet sterke baarmoederwand, zwak litteken etc) zullen ze een keizersnede doen vertelde de verloskundige. Maar omdat na de bevalling mn keizersnede ook nog flink ontstoken is geweest en alles bij elkaar zou het kunnen dat de gyn zegt we nemen geen risico. Ik ben tot nog toe 3 kilo aangekomen heel netjes vind ik. Robano wat knap dat je nog sporten kan! Ik krijg het gewoon echt niet voor elkaar, te weinig energie, of teveel te doen op een dag kan ook haha ik wil eigenlijk gaan zwemmen. Dus ga eens kijken vanavond of ik mijn badpak nog aan kan 🙈 mijn buik is namelijk al flink gegroeid zag ik net in de spiegel! Zal proberen een deze dagen eens een foto te maken.