Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo er is weer lekker gekletst vandaag! Mooi buikje robano, en zeker heftige bevalling mutsz.

Morgenochtend de 20-weken echo. Spannend. Ben zo druk geweest dat ik amper tijd had me zenuwachtig te maken. Laat uiteraard weten hoe het ging.

Voel de baby sinds deze week dagelijks. Hiervoor paar keer per week. Vanaf 16 weken begon het ongeveer. Bij mn 1e was dat echt veel later pas.

Fijne avond allemaal!

2. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    ik heb 15 december mijn laatste controle bij de VK. Daarna wordt ik over gedragen naar de gynaecoloog. Ik ben dan 23 weken. Ik heb al een eerste kennismaking gehad bij de gynaecoloog toen ik 10 week was. Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat dan... We zien wel wat er allemaal op ons af komt.
    Ben nu net thuis van mijn werk en ben helemaal kapot, last van mijn bekken en mijn rug en straalt helemaal uit naar mijn been....
    Vanavond maar op tijd op bed.

3. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Hier wordt nog lekker gesport! Hardlopen ben ik mee gestopt en winterseizoen tennis moet ik ook aan me voorbij laten gaan. Ik heb een onbeperkt abonnement op mom in balance genomen en ga twee of drie keer per week lekker buiten sporten. Heerlijk! Ben in week 16 ermee begonnen, zit met een leuke groep meiden. Later wil ik misschien ook nog gaan zwemmen erbij, maar voor nu is dit top, viel me er heel fit bij!

4. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    - werk/verlof: na de eerste ben ik van 32 naar 24 uur gegaan. Dat was echt heel fijn, het is toch best hectisch allemaal met een ukkie erbij. Heb toen ook (net als wat iemand hier ook schreef volgens mij ) na mn zwangerschapsverlof aansluitend in zn geheel betaald ouderschapsverlof opgenomen en ben toen pas weer aan het werk gegaan toen mn zoontje 7 mnd was.
    In maart ben ik bij een nieuwe baan begonnen en ben ik 28 uur gaan werken. Ik merk echt dat ik dat teveel vind. Die halve dag met mn zoontje heb ik heel weinig aan. Mis de qualitytime een beetje. Straks wil ik dus graag terug naar 24 uur, maandag gaan we dit bespreken. Ouderschapsverlof weet ik nog niet, bij deze werkgever is in zn geheel opnemen ipv 1 dag in de week niet gebruikelijk. Moet er nog even over nadenken...

- ziekenhuis: Beempie hoe komt het dat jij over moet naar de gyn? Sterkte met je klachten hopelijk helpt een beetje rust en je maar laten verwennen even!

Heel heftig jouw ervaring mutsz en helaas deels herkenbaar :( begon allemaal vrij voorspoedig maar uiteindelijk ivm dippen van mn zoontjes hartslag kwam ik idd ook in een bizarre achtbaan en werd het een spoedkeizersnede. (Met een niet empathische vk vanuit het ziekenhuis die het dagelijks mee maakt en stoïcijns vroeg 'wat vind je er nou zo erg aan?' Toen ik van de gyn de boodschap kreeg dat ze gingen ingrijpen en ik begon te huilen).
    Wat ik van de vk begreep is dat inleiden na een eerdere keizersnede niet snel overwogen wordt ivm litteken en dat je niet vol aan de weeopwekkers mag, maar dat ze ook advies gaan geven afhankelijk van de reden waarom het de vorige keer een ks werd.
    Ik ga er maar open in, heb wel geleerd dat het toch niet te voorspellen valt en wil me vooral goed laten informeren. Ben heel benieuwd hoe het bij jou zal gaan.

- sporten: ik zou deze week gaan starten met Zwangerfit. Maar snotverkouden dus wilde volgende week maar dan gaat de les niet door. Wordt nu pas 10 Dec de eerste keer. Ben heel benieuwd. Lijkt me wel heel fijn, een persoonlijk plan en je kunt tot 9 maanden na de bevalling daarbij door blijven gaan.

Marianne1 veel succes en plezier morgen! Wat leuk dat je de kleine zo goed voelt 😊

5. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Ik heb bij ons dochtertje spoed keizersnede gehad omdat ze stond in me buik dus als me vliezen zouden breken zouden gaar voeten geboren worden maar de rest nog niet passen. Maand nagaat overlijden kwam ik erachter dat ik onverwacht zwanger was van haar met hormonen via ziekenhuis was dus complete verassing.

Zit 10 maanden tussen Kiki en Stijn.bij hem besproken wat de opties waren en kans dat litteken zou scheuren omdat ik bij haar 24,4 was en bij Stijn 39,4 dus het litteken erg uitgerekt was en dus zwak kon zijn was kans op scheuren groter. Als dit gebeurd ontstaat erbij situatie en kan je kindje overlijden. Dit wilde ik niet geen stress geen gedoe veiligheid voor Stijn op 1 ik kom er wel weer bovenop

Nu heeft diezelfde proffesor als bij Stijn al gezegd dat dit weer keizersnede word litteken van Kiki zit er nog steeds en nu dus nog 1 van Stijn. Dus dat is een logische keuze tenzij deze baby weer heel vroeg wil komen dan is het voor de baby beter om natuurlijk geboren te worden maar daad gaan we niet vanuit😊

Ik denk wel dat een keuze na een keizersnede heel ziekenhuis afhankelijk is zijn ook ziekenhuizen waar je niet mag kiezen en het gewoon natuurlijk moet.

Sporten doe ik niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben durf ik niet bang dat het weer mis gaat komt na de bevalling wel weer. Wel zwem ik 1x per week met mijn zoontje.

Heb het idee baby soms te voelen maar weer het niet zeker

6. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Wat een heftige verhalen dames... Spannend hoor dan straks weer een bevalling... Sterkte.

Buikjes mooie fotos weer hoor!!

Sporten: doen ik ook nog. Deed altijd zumba maar dat gaat niet meer. Krijg ik last van mijn bekken. Nu doe ik yoga zwemmen en lekker wandelen

Baby voellen: ik kan het voellen vanaf 12 weken. Maar niet iedere dag. Gisteren was me buik scheef. Zag ik een klein kondje denk ik😍

Verder gaat het hier goed. Soms ineens mega emotioneel. Maarja dat hoort er allemaal bij.

7. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    Mijn 18 weken buikje😍😍

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,6 KB
      Weergaven:
      3
  8. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank dames voor alle reacties. Ik ga denk ik 32 proberen. Als blijkt dat ik in de praktijk toch 36 uur werk ga ik het omzetten naar 32. Voor m’n werk zit ik bijna dagelijks bij klanten. Hierdoor moet ik vaak meer dan een uur reizen (enkele reis).

Sporten: sinds een paar weken voel ik me weer beter en ga ik 2x per week naar de sportschool. Doe het wel wat rustiger aan en zorg dat m’n hartslag niet boven de 150 komt.

Emotioneel: Herkenbaar, maar alleen om de domste dingen. Vorige week waren ze hier aan het jagen en moest ik ineens enorm huilen. En daardoor ook weer heel hard lachen. Om dat ik het een vrij hypocriete reactie vond voor iemand die vlees eet :p hoort er allemaal bij vrees ik.

Mooi buikje Danielle :D Hier kreeg ik vanmorgen bij de kapper nog de reactie dat het niet te zien was. Al ben ik het daar niet helemaal mee eens.

Marianne hoe was je echo?

9. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi buikje danielle!

Vanochtend de 20-weken echo gehad, een uur lang mogen kijken! Alles uitgebreid bekeken, opgemeten, alle organen gezocht en gemeten en het hart en de belangrijkste vaten gecheckt. Alles was gelukkig goed! En de voorspelling die ze bij 12 weken hebben gedaan klopte, want het is 100% zeker een jongetje! De placenta leek nog wel voor de uitgang te liggen, dus moest na afloop ook nog vaginale echo, maar t lag toch net niet ervoor gelukkig. Meneer heeft geen seconde stil gelegen tijdens t uur, non stop bewegen, alle kanten ging ie op! Grappig want ik kon nu zien wat ik voelde. En leuk want mn zoontje bewoog eigenlijk nauwelijks tijdens echo's. Na afloop meteen met mn zoon een leuke knuffel uitgezocht. Bij de kassa zei hij trots: deze is voor mn broertje! Mijn dag kan niet meer stuk! :)

10. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    Wat leuk!!! Gefeliciteerd!!

11. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Fijn Marianne dat je echo goed was! Leuk dat je zoontje zo trots is :)

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    @ heftige bevallingen jeetje wat een verhalen. Ik hoop dat we allemaal een fijne bevalling krijgen. De tijd zal het leren.

Danielle, wat een mooi buikje!

Marianne, wat fijn om te horen dat de 20 weken echo goed is gegaan en dat alles er goed uit zag. Geniet ervan.. dat is immers het belangrijkste!

Hier voor een rustig weekend gekozen en wat plannen afgezegd om maar niets te hoeven. Heerlijk!

13. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn Marianne, leuk dat je zoontje het al allemaal begrijpt en zo lief reageert 😄

Hier een vrij rustig weekend. Zo lekker naar het bos als het droog is en vanmiddag moeten we beide nog eventjes werken. Met z'n tweeën vind ik dag nooit zo erg, nog een soort van gezellig 😬

14. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wat fijn Marianne van de goede echo!
    Ik ben woensdag aan de beurt en vind het behoorlijk spannend.

Wie van jullie is er eigenlijk al getrouwd?
    Ik heb zelf altijd een beetje de gedachte gehad van ik wil dezelfde achternaam als mijn kind.
    En natuurlijk alles goed geregeld hebben op papier.
    Wij willen nog niet trouwen maar gaan wel geregistreerd partnerschap doen waardoor ik ook zijn achternaam vast aanneem!

15. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen

Fijn Marianne dat de echo goed was ik vind het ook behoorlijk spannend merk ik elke zwangerschap vind ik het spannender worden merk ik.

Wij zijn getrouwd maar pas nadat Stijn geboren is. We zouden eigenlijk trouwen toen ik zwanger was van Kiki op 2-2-12 maar ze is op 23-1-12 geboren dus dat liep anders. Hadden haar ook niet erkend omdat we zouden gaan trouwen. Maar de ambtenaar was zo lief om naar het ziekenhuis te komen zodat we haar toch nog konden erkennen en ze papa zijn achternaam kreeg. Na haar overlijden hadden we besloten dat we op haar 1e verjaardag wilde trouwen. Hebben ook as van haar in onze trouwringen. Toen bleek dat ik weer zwanger was wilde we dit zo laten en hebben we Stijn met 16 weken erkend.

Hij was 8 weken toen we trouwden en kwam onze ringen brengen in ze maxi cosi. Hier ook voornamelijk getrouwd voor de kindjes en dat alles dan gelijk goed geregeld is

16. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Marianne fijn te horen dat alles goed was!

Getrouwd zijn we niet maar wij zijn voor de geboorte van ons zoontje het geregistreerd partnerschap aangegaan inderdaad omdat we alles goed geregeld wilde hebben. Trouwen willen we doen als alles op rolletjes loopt en we een leuke spaarpot hebben.

Even echo! Wij hebben gisteravond de brief met toezegging gehad voor de starterslening!!! YES!!!!! Nu dus een hoop regelen.
    En hoe blij ik ben vind ik het ook ineens heel spannend!!!! Maar dat komt vast goed :D

17. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Mutsz, gefeliciteerd dat jullie lening rond is!

Wij hebben ook geregistreerd partnerschap, maar als ik het opnieuw mocht doen zou ik denk ik een samenlevingscontract doen voor het huis en apart kindje erkennen enzo. Het is toch een stukje van de huwelijksgelofte die je nu al doet door GP te doen, bijvoorbeeld het officieel 'ja' zeggen heb je al gedaan. Voor de wet ben je ook gewoon getrouwd nu.
    Wij willen later als kids groot zijn waarschijnlijk nog gaan trouwen, maar misschien doen we het dan wel lekker met gezinnetje in het buitenland ofzo. Achteraf heb ik ook het gevoel dat een huwelijk eigenlijk hoort voordat je aan kids begint. Heb geen problemen met kinderen zonder getrouwd zijn, maar ik vind trouwen terwijl er al kinderen zijn toch een beetje apart.
    Nu ben ik inmiddels ook al 33, dus daarom wilden wij niet eerst bruiloft (kost ook zomaar een jaar) en daarna proberen zwanger te worden (wat vrij makkelijk ging, maar dat weet je van te voren ook niet)...

18. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geregistreerd partnerschap gedaan toen ons zoontje 1,5 was. Hadden nog niks daarvoor, ook geen samenlevingscontract en wilden iets regelen maar hadden geen zin en geen budget om te trouwen. Wie weet ooit over 10 jaar, of nooit. Maakt me niet zoveel uit.

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mutsz, gefeliciteerd dat de starterslening rond is. Fijn!

Draaikont, ook ik heb woensdag mijn 20weken echo. Kijk er echt naar uit maar ook spannend.

Hier zijn wij getrouwd voordat wij onze eerste kind kregen. Als ik zo lees dan is dat wel erg makkelijk.. ik heb nog nooit nagedacht over erkennen of wat dan ook.

20. Priscilla1989

Priscilla1989 Actief lid

10 jul 2015
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn afgelopen mei getrouwd met alles erop en eraan geweldig om mee te maken maar inderdaad erg duur. Wij zijn ook wel wat jonger ik ben 26 en mijn man 28. Wij hebben 4 december de 20 weken echo erg spannend !!

Deel Deze Pagina