Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Priscilla leuk dat jij de 20 weken echo ook 4 december hebt, wij ook. Hoe laat mag jij? Wij om 9.15 uur.
    Wij hebben een samenlevingscontract. We willen nog wel trouwen, maar hebben nog niet echt gepland wanneer wij dat gaan doen. 3 december hebben wij een afspraak staan om frummel te erkennen.

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wel leuk om te lezen dat de meeste getrouwd of geregistreerd partnerschap hebben.
    Ooit als we veel geld hebben wil ik een bruiloft met toeters en bellen maar tot die tijd ben ik al heel blij dat ik zinn achternaam mag dragen dmv geregistreerd partnerschap.

3. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Ik heb weer een mooi buikje voorbij zien komen (weet even niet meer wie het was, sorry).

Wat leuk dat er al zoveel snel de 20 weken echo hebben.

Wij zijn niet getrouwd en ook niet geregistreerd of wat dan ook. Daar moeten we nog even naar gaan kijken. Ik heb ook altijd gedroomd van een mooie bruiloft met alle toeters en bellen erbij, maar dat is zo belachelijk duur!! Dat geldt besteden wij liever nu ergens aan uit. Dus dat moet nog even wachten.

En meiden ik zit er na gisteren even helemaal doorheen met mijn schoonmoeder :( ben gister avond thuis zelfs in tranen uitgebarsten! Om niet in details te treden (bang voor herkenning) komt het er op neer dat zij NIET wil accepteren dat ik en mijn vriend een gezinnetje gaan vormen waar zij niet continue bij hoeft te zijn en waar zij geen zeggenschap in heeft. Zij wil alles bepalen, het is me gisteren echt teveel geworden....ik heb 2 opties: 1. het slikken en accepteren en ja en amen roepen en dus accepteren dat ik niks in te brengen heb. 2. Het tegen haar zeggen wat eigenlijk ook geen optie is, want zij accepteert geen nee, dat is gisteren wel weer gebleken...

4. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend van je schoonmoeder robano. Maar optie 1, dat jij niks in te brengen hebt, dat lijkt me echt te ver gaan. Het gaat om jouw eigen leven dus jij zou de touwtjes in handen moeten hebben. Hoe staat je vriend hier in? Echt lastig zeg, maar kan me voorstellen dat het je teveel wordt nu. Lijkt me vreselijk om een control freak schoonmoeder te hebben. Je vriend zou eigenlijk hierin het voorbeeld moeten geven en haar zeggen dat haar bemoeienis te ver gaat. Of zit hij er niet zo mee?

5. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Optie 1 is inderdaad ook niet echt een optie...gisteren een pittig gesprek gehad met mijn vriend en hij zei gisteren dat het allemaal wel goed komt en ik er niet alleen voor sta en dat we een team zijn en dat ik het me allemaal niet zo aan moet trekken. Ik heb het al vaak met hem hierover gehad en dan krijg ik vaak te horen dat het aan mij ligt (dat ik het me teveel aan trek, dat het mijn hormonen zijn, dat ik dingen zie die er niet zijn etc.) dus ik begin hem hiermee buiten te sluiten omdat ik toch te horen krijg dat het aan mij ligt...en dat vond hij gisteren niet leuk om te horen. Want hij heeft er geen last van.

6. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Wat enorm rot Robano! Als ik het zo hoor is je man net als de mijne, trekt zich nergens iets van aan en laat iedereen maar lullen. Enig verschil is dat hij niet zal zeggen dat het aan mij ligt. Ik denk dat je je grenzen heel duidelijk aan moet gaan geven bij je schoonmoeder. Niet leuk om te doen, maar wel het verstandigste. Stel je voor dan komt ze straks nog bij je inwonen ook om je te 'helpen' met de baby. Nee hoor meid. Sterk zijn, tanden op elkaar en ga desnoods ook echt op afspraak met haar in gesprek. Beter nog zou het zijn als je man je hierin steunt.
    Het is soms heel moeilijk voor moeders om hun zoon los te laten. Hij heeft zijn keuze gemaakt en wilt een gezin met jouw. Zij moet loslaten.

Oei ik merk dat hier ook het hormonen moster omhoog komt. Punt is ik heb dit niet met mijn schoonmoeder gehad maar mijn ouders hebben jaren geprobeerd tussen mijn man en mij in te komen. Sinds we samen wonen is het voor hun wel duidelijk dat ze een totaal verkeerd beeld van hem hadden. Maar toch merk je soms dat ze nog niet gewend zijn dat ze me niet meer altijd onder de duim kunnen houden. Ik heb mijn eigen leven en bepaal zelf wat ik wel of niet wil en doe. En daar hebben ze nog altijd wat moeite mee.

Hier enorm drukke week! Ma di do vrijdag gastkinderen in huis. Woensdag visite, donderdagavond 20wkn echo en ondertussen de hele week weer druk mailen en bellen achter de bank aan om alles echt af te ronden zodat we half december de sleutel hopelijk krijgen en dan per 1 januari de huur opzeggen.

7. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Jeetje robabo wat vervelend zeg! Ik zou zeggen hou je sterk en doe wat jij wil!

Trouwen: wij zijn nu bijna 1,5jaar getrouwd.

20 wkn echo: owww ik moet nog zo lang wachten krijg heb pas met 21'wkn.... 10dec. Ik ben zo benieuwd hoe het met ons ukje is. En of het een jongen of een meisje is.

Verder vandaag vrij maar druk in huis met de was, schoonmaken, opruimen enz. Merk alleen dat ik erg moe ben vandaag.

8. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Robano, wat lastig van je schoonmoeder! Hopelijk kan je er met je vriend goed over praten en zitten jullie op één lijn samen.
    Hier een prima band met schoonouders, niet heel hecht maar gelukkig ook geen gedonder!

9. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wat vervelend zeg die schoonmoeder!
    Maar ga voor jullie eigen geluk ze heeft er over te zeggen.

Ik ben bij de fysio geweest en mag niet meer werken!
    Wel ga ik 2 keer per week even op de koffie...

10. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draaikont wat halen dat je helemaal niets meer mag qua werk. Lijkt me zwaar om er zo vroeg al uit te liggen. Je werkt op een kdv toch? Zijn er geen minder lichamelijk zware taakjes die je kan doen? Of is je bekken er dusdanig aantoe dat ook zittend werk geen optie meer is? Echt balen zeg. Sterkte.

11. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja werk op een kdv maar deed al vanaf 12 weken vervangende taakjes maar ik kan inderdaad geeneens zitten.
    Het is vooral geestelijk zwaar.
    Ik kan gewoon bijna niks en ben heel beperkt.
    Dank je wel! Krijg er iets mooi's voor terug :)

12. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad voor t goede doel, alleen leuk is anders. Zijn mensen in je ongeving een beetje begripvol? Hopelijk wel en hopelijk vliegen de komende 20 weken toch snel voorbij en kan je ondanks alles wel een beetje genieten van de uk in je buik.

13. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Wat vervelend draaikond. Maar voor het goede doel. Hoe is je werkgever eronder?? Sterkte

14. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    He Draaikont dat is balen zeg! Misschien maar wat afleiding zoeken in een boek of hobby? Sterkte meis, dit is flink moeilijk!

15. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden. Even weer een berichtje van mijn. Afgelopen periode wat grieperig en weer een begravenis duswaar ik even met andere dingen bezig. Even gauw terug gelezen over trouwen en geregistreerd partnerschap. Wij hebben ook voor dit laatste gekozen. Mijn partner is al een keer getrouwd geweest dia dat lag even wat moeilijker.

Balen draaikont dat je nu al moet stoppen! Ik heb de vorige zwangerschap dan wel geen pijn gehad maar zat om vanaf 12 weken thuis zonder baan... niet ideaal. Hoop Dat je de afleiding vond.

Wat betreft schoonmoeder. .. Hoe moeilijk het ook is maar mijn mening is dat je niet je leven door je schoonmoeder moet laten leiden. Hoe moeilijk het ook is. Vaak is het een probleem van loslaten en accepteren dat jullie een eigen gezin gaan stichten. Ik denk dat dat voor een moeder heel moeilijk is.

Hier net terug van de verloskundige. Alles was goed. Bloeddruk en vooral onze kleine meid. Mijn buik heeft de afgelopen weken flink zeer gedaan... nu bleek een groeispurt. Mijn baarmoeder is enorm gegroeid. Hi Hi

14 dec de 20 weken echo en dan mogen we gelijk een afspraak maken met de gynaecoloog. We kunnen dan de bevalling bespreken. Vind het een fijn idee dat er eerder duidelijkheid komt overeen Hoe de bevalling gaat plaatsvinden.

16. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Heftig draaikont om er nu al uit te liggen! Hopelijk weet je wen manier te vinden om je dagen door te komen en ga je je fysiek ook wat heter voelen hierdoor. Sterkte!

17. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja iedereen is eigenlijk heel begripvol op mijn werk ook! Moet over 2 weken naar de bedrijfsarts en hopelijk werkt ze ook mee. Lekker serie's kijken en gamen op mijn telefoon. Zo kom ik de 20 weken wel door. Af en toe een middag dutje :)

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Robana, je moet echt voor jezelf opkomen. Je kunt je eigen leven toch niet door anderen laten leiden? Praat met je partner en zorg dat je op een lijn staat dan kun je je schoonma wek aan..

Draaikont, wat vreselijk om er nu al uit te liggen. Maar zo te lezen heb jij genoeg te doen de komende 20 weken! Rust lekker uit.. Ik persoonlijk houd van ritme en hoop dat ik tot 36 weken kan doorwerken. Ik zou thuis gillend gek worden maar ben dan ook geen tv persoon.

Vandaaggewerkt en mijn buikje is kleinn en hard.. Nou stap nu heerlijk mijn bedje in morgen weer een werkdag!

19. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Word ineens wakker met best wel buikkrampen achter mn schaambot. Heel vreemd, ineens uit het niets en kan er niet meer van slapen. Gaat dan weer even weg en komt meteen weer terug. Heb ba 12 weken geen menstruatie-achtige krampen meer gehad en deze zijn best hevig en overvallen me een beetje. Waardoor zou t komen? Twijfel of ik morgenochtend even de vk moet bellen.

20. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Oh getsie Marianne, kan me voorstellen dat je er niet van slapen kan. Bij twijfel zou ik de verloskundige zeker even bellen. Wie weet kan zij je vertellen wat dat is. Ik denk dat het wel onschuldig is hoor, maar kan me je ongerustheid ook wel voorstellen.

Hier dag 2 vroeg op. Half 6 op en 6uur is mn eerst gastkindje er dan. Zijn vermoeiende dagen van bijna 12 uur lang. Ben toch zo blij eigenlijk dat mijn laatste werkdag al in zicht is. Het zijn vooral deze dagen die me toch wel opbreken. Nog 4 weken, dan begint de kerstvakantie en stop ik ermee tot julie 2016. Dan kan ik me eerst op een verbouwing en verhuizing storten en dan relaxen en genieten en wennen aan ons nieuwe huis :D tot die tijd ben ik ondertussen ook flink aan het inpakken. Gister weer dozen bij mn schoonouders gehaald. Dus kan weer even vooruit.

Deel Deze Pagina