Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Goed om te horen dat de 20 weken echo's goed waren :)

@kerst sfeer: oh hou op! Ik kan me met moeite inhouden om niet al alles met kerst te versieren. Hebben afgesproken na 5 december, dus moet nog even geduld hebben. Maar 6 december staat direct de kerstboom hier hahaha:p

@baby voelen: volgens mij begin ik hem ook te voelen :) voelt heel bijzonder aan kan het ook moeilijk omschrijven hoe het voelt.
    Hebben jullie trouwens ook wel eens last van een scheve buik? Ik werd zondag wakker en aan de rechterkant zat een bult :D sinds dien heb ik het vaker. Hier bijvoorbeeld een foto van gister avond (hier valt het nog mee zondag ochtend was het erger)

2. Priscilla1989

Priscilla1989 Actief lid

10 jul 2015
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog even een vraag voor de meiden die aangeven dat ze de baby al voelen. Wat voelen jullie dan precies?? Ik voel af en toe een soort gekriebel of alsof er wat trilt. Maar is dit het dan? Of voelen jullie het ook met je hand op je buik? Kan jullie partner het al voelen?

3. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Hey dames!! Wat fijn al die goede echo's!
    Gefeliciteerd allemaal.

Voellen baby: het is inderdaad en soort gekriebel. Zo bijzonder gevoel.
    Vandaag een heel druk kindje in me buik.

Hier ecele veel stress onze opa is met spoed opgenomen met een longontsteking... Zo naar...

4. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat n goede echo berichten! !
    Haha ik had vd week ook zo'n buik!

Qua voelen, voel ik ook soms dingen die ik helemaal niet herken. Maak me soms best zorgen dat ik nog niks voel. Terwijl ik de eerste al bij 14 weken voelde 😯

5. martim

martim Actief lid

16 apr 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    Ik voel ook heel soms iets.
    Maakte me ook een beetje zorgen, maar sinds ik weet dat mijn placenta voor ligt heb ik rust gevonden.
    Idd soort kriebelig/kleine luchtbelletjes die knappen 'gevoel'.
    Toch hoop ik snel wel meer te voelen.

Hier pas 20 weken echo op 8 december. Echt zin in!

Ik heb dat ook.. dat mn buik soms aan 1 kant hoger ligt.

Hoe gaat het met jullie babykamers?

6. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Wij slaan qua versiering kerst over. Vl is begin volgend jaar jarig, en heb zelf een baan waarbij ik enorm veel uren ga maken vanaf ong. 20 december t/m 1 januari dus kan er verder niet van genieten. Vindt het dan zonde van mijn tijd en energie om alles op de kop te zetten, al vindt ik het wel altijd heel gezellig lijken......

Vanacht zo raar gedroomd, was heel realistisch maar hopelijk komt het niet uit. Ik begon ineens heel erg te bloeden, menstruatie krampen. Dus ik helemaal overstuur naar de VK, en die vertelde dat ik voor de zekerheid even naar de gynaecoloog moest maar waarschijnlijk zou ik een miskraam krijgen.
    Ik werd dus niet echt fijn wakker net...... Stom hè dat je zo overstuur kunt raken van een droom.

7. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    He beempie wat rot! Maar ook zo herkenbaar :( ik droom ook heel veel realistisch en dan helemaal in paniek wakker worden. Gelukkig zijn het dan maar dromen he!

8. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog geen kersrversiering, pas na 5 dec en alleen kerstboom.

Baby voelen: voel m nu echt veel, kleine tikjes, soms al wat harder en soms meer gerommel/gekietel. Mn placenta ligt voor en vorige keer ook en toen voelde ik niets. Dus vind dit erg leuk nu.

Ben nu 3 dagen ziek thuis geweest en nu weer verlaat op weg naar werk. Van mn vriend mocht ik eigenlijk nog niet maar heb een deadline. Had gister nog de vk gebeld want weer vette krampen. Die gingen na uurtje kruik weer over maar snachts kwamen ze weer opzetten wn t straalde helemaal uit naar mn been. Net urine ingeleverd maar die was goed. Moet vanmiddag bellen voor overleg. Heb regelmatig harde buiken ook. Wie hadden dat nog meer ook alweer?

9. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Baby voelen; Momenteel zijn het plopjes (luchtbelletjes die knappen), maar soms ook wat lichte schopjes/bewegingen.
    Ik weet wel dat het bij mijn jongens op dit termijn (sowieso bij de tweede) duidelijke schopjes waren. Ben benieuwd waar de placenta nu precies ligt.. ik vermoed aan de voorkant. Morgen zal ik het weten.

@ Marianne, doe het rustig aan meid. Ik weet dat het soms moeilijk is ivm werk, maar werken kun je altijd nog... Denk aan jezelf en je baby. Hopelijk kan de vk je geruststellen wat betreft de krampen.

Harde buiken heb ik nu nog niet gehad. Bij de tweede had ik het al wel vrij snel. Is toch een teken dat je het rustiger aan moet doen.

Rare dromen; o god ja... ik ken het. Gewoon wakker worden van een droom omdat je boos/bang of verdrietig bent. Zo irritant.. en ja.. gelukkig is het maar een droom.

10. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Marianne dat is vervelend die erge krampen. Ik heb hier wel iets harde buiken soms. Voora als ik veel gedaan heb. Gister bijvoorbeeld stuk gelopen om me zoontje te halen, en met mn gastkindje bezig geweest, en er was een vriendin met haar zoontje en toch nog wat was gedraaid en gekookt en gedaan. Niet eens heel bijzonder maar dan toch net wat drukker nog dan normaal en net wat meer opgestaan en gaan zitten etcetc en had savonds echt een harde ballon bovenin mn buik van mn darmen en onder echt hard. Maarja dan plof ik op de bank met een leuke serie op en wat haakwerk en ontspan lekker en dan zakt het weer af.

Vanavond om 18.40uur de 20 wkn echo. Heb der zin in :D wie weet weten we dan wat we krijgen, zal het een jongen zijn of toch een meid??

11. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff ego, ben inmiddels weer onderweg naar huis. Het ging totaal nog niet op werk. En na overleg komt de vk zo even langs. Toch wel fijn want het zijn zulke vreemde krampen, herken ze helemaal niet van vorige keer.

12. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Marianne wat vervelend! Hopelijk is het niks geks...
    Moet zeggen dag ik ook best wel erg last heb van mijn buik.
    Maar zal met de groei te maken hebben.

De rest met aan de aankomende echo's heel veel succes.

Nog even een vraagje aan degene met geregistreerd partnerschap.
    Hebben jullie gewoon de gratis versie gedaan? En moet je eigenlijk ook ja zeggen?
    Dragen jullie ringen?

Wij gaan dus in januari geregistreerd partnerschap doen en maandag in ondertrouw.

13. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi ik ben even weggeweest..
    Enorme stress op mijn werk. Gezeik dat ik andere uren moet gaan maken blablabla ze blijven er gvd over doorgaan terwijl ik dan geen oppas heb.
    Werkte voor 50%, ik deed wat ik kon dus kon dit niet na mn zwangerschap..

Ook enorm last van mn bekken kon eergister amper lopen. Ik slaap nauwelijks.
    Harde buiken continue van de stress.
    Zo erg dat ik gister bloed in mn onderbroek had. Mocht meteen komen bij de gyn maar die deed alsof ik gek was want er was niks te vinden.
    Ze zei t zal wel uit je anus komen. Terwijl het niet op de anus plek zat maargoed.
    Moet het wel rustig aan doen dus ik heb me ziek gemeld.
    Ben toevallig net gebeld door het uwv en alles uitgelegd en ze zei dat ze me 27 januari pas weer zou terug bellen.

Ik ga aan mezelf denken nu en blijf denk ik gewoon thuis tot na mn verlof.
    Hrt word echt te zwaar nu

14. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

Inderdaad gewoon thuisblijven! Je werkgever is hiervoor verzekerd en jouw gezondheid en die van de baby staat voorop.
    Heel veel sterkte hopelijk krijg je nu een beetje rust.

15. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelijk heb je, gewoon thuis blijven. Jij en de baby zijn het belangrijkste!

Ben inmiddels in t ziekenhuis. Vk dacht dat baarmoedermond beetje open stond en verkort was en dat moeten ze hier beter gaan checken. Lig alleen nu al 1,5 uur op een bedje maar nog steeds geen echo gemaakt. Maar wachten dus...

16. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@Marianne, spannend meid! Ik duim voor je dat alles goed is en je straks gewoon lekker naar huis mag.

@Blondje, groot gelijk!! Lekker thuis blijven. Werken kan je altijd nog. Als ze zo blijven zeiken... genoeg is genoeg!

Werk, ook hier zijn we het nog steeds niet eens over mn uren.
    Ben nu weer druk aan het solliciteren, terwijl ik het aan de ene kant toch ook wel jammer vindt. Maargoed, ik moet nu eens aan mezelf en mn gezin gaan denken i.p.v. andere een plezier te doen.

17. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles was goed gelukkig! Baarmoedermond lang genoeg. Super fijn, want de vk bracht het toch een beetje verontrustend en nu al bevallen zou echt een ramp zijn. Moet me wel koest houden met veel krampen en harde buiken. Zo te lezen hebben er meer hier daar last van. Blondje klinkt niet goed bij jou met bloedverlies ook, doe maar flink rustig aan ook he. Ik blijf morgen thuis nog en ga maandag bespreken of ik naar 4 dagen van 6 uur zoiets mag ipv 8 uur plus overwerk.
    Rustig aan allemaal he!

18. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Jeetje Marianne wat schrikken! Gelukkig is er niks aan de hand.
    Rustig aan he...

Mijn cervix is gister ook gemeten ze doen een onderzoek en ik wilde daar maar al te graag aan meewerken.
    4,5 cm was hij bij mij.
    Dat is helemaal goed gelukkig....

19. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3059 Marianne1, 26 nov 2015
    Laatst bewerkt: 26 nov 2015
    Fijn dat t bij jou ook goed is! En 4,5 is best lang (weet ik nu), bij mij was ie 3,7, maar ze dacht dus eerst onder de 3. In t ziekenhuis zei ze dat de vk uit de 1e lijn waarschijnlijk niet zo vaak de cervix voelt bij 20 weken, en dat ze t daarom niet vertrouwde.
    Wat voor onderzoek is dat waar je aan meedoet? Gaan ze t op verschillende momenten meten nog?

20. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Nee het is een eenmalige meting.
    Volgens mij kijken ze of ze als ze standaard zo'n meting doen meer vroeggeboorte's kunnen voorkomen.
    Ik had er speciaal om gevraagd zonder dat ik wist dat ze dit deden.
    Wel een fijn gevoel dat ik nu weet dat ik een goede lengte hebt nu.
    Heb al zoveel ellende meegemaakt met mijn baarmoederhals vandaar dat ik dit wilde weten.

Deel Deze Pagina