Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Bedankt voor de tips!
    @ marianne ja zo fijn ern baas en collega's die mee denken.
    @ mutsz suc6 met inpakken! Wat een klus altijd.

Hier vandaag op de helft. Manlief wilde zich even uitleven😂

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,6 KB
      Weergaven:
      4
  2. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Ohhhh geweldig Danielle! Dat had ik net even nodig.

Stort hier even helemaal emotioneel in. Lig op bed maar helemaal in tranen. Kom er zojuist achter dat mn borsten al druppelen. Niet totaal onverwacht, had dat bij mn zoontje ook maar toen al met 18weken. En nu dus 20+4wkn. Maar ineens komt de klap binnen lijkt wel zo van ja weer verhuizen, weer je werk kwijt en je hebt een kleine meid in je.... me man ligt al mega diep in slaap. Zelfs zo diep dat ik hem niet wakker krijg :( maar het is me ineens allemaal teveel.... en dat door lekkende borsten. . Het was letterlijk de druppel...

3. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    Littlemissme&mutz: pfff jaa ik had het ook bij mijn eerste maar toen pas echt na de 30 weken toen ik ook echt grooooot was.. nu is het al best vroeg begonnen. Ben er ook wel vroeg bij met de fysiotherapeut dit keer, ik hoop dat het herstel niet zo lang gaat duren als de vorige keer (toen heeft het 1 tot 1.5 jaar geduurd voor het allemaal weer helemaal normaal was).

4. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    Dikke knuffel mutsz!

5. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Dankjewel Danielle, inmiddelsweer een beetje gekalmeerd. Straks maar vlug naar de etos om pads te halen. Anders gaan mn bh's zo zuur ruiken.

Jeeth Faartje dat heeft dan lang geduurd! Gelukkig heb ik dat niet gehad. Had ook niet veel bekkenpijn. Alleen dat hele branxefige gevoel de laatste weken.

6. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig de creativiteit van je man!! En mooie buik ook!

7. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het doorgeven van de tips! Super handig met zoveel meiden met bekkenklachten hier. En fysio's geven allemaal altijd net iets andere tips want ik kende een aantal nog niet. Hopelijk gaan ze helpen bij je!

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Fabje en littlemissme, fijn dat de 20 weken echo's goed zijn.

Mutsz, ahhh zullen de hormonen zijn. En soms is een potje huilen lekker en lucht het op. Alleen jammer dat je man sliep anders had hij je kunnen geruststellen/troosten.. We zitten over de helft en alles komt goed..

Danielle, wat een mooie buik! Prachtig echt al een buik en wat leuk van je man.

Robano, thanks voor de tips. Ook jouw buikje begint te groeien he. Mooi hoor. Ik had volgens mij in de buikentopic nog een buikfoto van je gezien die was al wat groter, mooi hoor!

Faartje en alle anderen met bekkenpijn, rustig aan doen en niet teveel hooi op je vork nemen. Goed naar je lichaam luisteren.

Ik ben een paar dagen niet geweest, alleen soms op tel gelezen. Maar dat vind ik niet handig om te reageren. Het lukt mij niet om op iedereen te reageren..

Ik ga nu naar de verloskundige, had vorige week een afspraak die heb ik een week verzet ik had gewoon geen tijd. Ik had wel de 20 weken echo, dus dan liever deze week naar het hartje luisteren. Wil graag mijn beebje horen nu..

9. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Dankjewel firstbaby. Hoe was het bij de verloskundige?

Het waren inderdaad de hormonen en merk dat er flink wat druk op me ligt voor mijn gevoel. Het is ook nogal wat wat er de komende 3 a 4 weken op me afkomt. Ik moet alles inpakken, heb wel mijn gastkindjes nog tot 18december. Maar moet dan ook afscheid van ze nemen en ondertussen sinterklaas vieren vanmiddag met de kindjes en morgen met onze familie. Vandaag ook weer een minder fijne actie van een moeder van de kids, ze blijven namelijk gewoon even een uur langer zonder vooraankondiging. Dus worden pas om 19uur opgehaald. De was loopt achter, het huishouden eigenlijk ook. En morgen 2 appeltaarten op bestelling (tja een extra centje kunnen we wel gebruiken) maar is toch ook weer een hoop tijd wat erin zit.
    Mijn man wil de bar in onze woning eigenlijk vast slopen maar onze baardagamen zitten er nog in. Die wilt hij eigenlijk weg doen maar daar schiet hij dan weer net niet genoeg mee op maar mijn idee.
    En zo kan ik nog wel even doorgaan.... jullie snappen wel. Er valt nog zoveel te doen en dan gaat mn lichaam nu ook nog aangeven dat ik het iets rustiger aan moet doen. Dus zit ik nu met mn voeten omhoog op de bank terwijl de kids slapen en probeer me te ontspannen. Terwijl mijn ogen steeds weer op de bar vallen waar ik zojuist nog bezig was met van alles uit te zoeken en in te pakken.

10. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    Pff wat een drukte mutz :( snap dat je even niet in die complete relax modus komt! :( dikke knuffel!!

11. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Even ego berichtje: Net een goeie 20weken echo gehad! Alles zag er top uit!!

12. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Sorry meiden geen tijd om op iedereen te reageren..... morgen wel eventjes. Wilde even laten weten dat onze 20 weken echo goed was gisteren. We weten nu eindelijk wat het geslacht is. Houden het nog stil, kan jullie ook helaas niet vertellen wat het is aangezien mijn zusje hier op het forum ook mee leest. Over 19 weken ongeveer weten jullie het ook ;)

13. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Gefeliciteerd met de mooie echo's meiden! Fijn dat alles er bij iedereen zo goed uit ziet!

14. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn weer de goede echo's!
    Knap dat je het zo lang geheim kunt houden Beempie! Ik vind van woensdag tot zondag al verschrikkelijk lang haha
    Vanmorgen het aan mn schoonouders verteld, morgen aan mijn familie 😊

Pff heb echt verschrikkelijk veel pijn in mn onderrug.. heb nu een buikband van carrywell gekocht (leuk in de sinterklaas drukte ) hoop dat het helpt. Vind het wel heel lastig dat ik mn zoontje niet meer mag tillen.. :(
    Heb maar meteen voor mezelf een mooie ketting gekocht van proud mama :) :) uit zelfmedelijden :p (en kon mn vorige niet meer vinden.. heel vreemd )

Fijn sinterklaasweekend allemaal!!

15. Priscilla1989

Priscilla1989 Actief lid

10 jul 2015
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook de 20 weken echo gehad. Alles goed met de kleine!! Heel blij mee natuurlijk. Wel is ook de cervix lengte gemeten en die was aan de korte kant. Wordt nu volgende week gebeld door arts of ik mee wil doen aan onderzoek omdat een vroeg geboorte kans groter is bij een korte lengte. Maar weet niet zo goed wat ik hier mee moet en wat het precies inhoudt. Maar even goed over inlezen moet wel zeggen dat het me wel bezig houdt...

16. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Gefeliciteerd dames met de goede echo's!

17. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    Wat fijn dames met de mooie echo's!
    Spannend hoor zo stil houden wat het word! Ik ben benieuwd😊
    Fijne sint avond allemaal

18. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen

Wat wil je er over weten ik weet er redelijk wat van bij Kiki verkorte cervix gehad 1e meting na bloeding 3 cm je cervix verstrijkt als je gaat bevallen hoe korte hoe groter kans op vroeg geboorte idd. Bij Stijn is hij wel steefs gemeten nu doen ze het dit keer niet meer omdat Erasmus ook onderzoek heeft gedaan dat het niet alles zegt en je ongerust gemaakt kan worden om niks. Word bij mij alleen nog gemeten bij klachten buikpijn bloedverlies etc. Ik heb wel uit voorzorg weer utrogestan die ik van 16/36 weken gebruik om cervix rustig te houden.

19. Priscilla1989

Priscilla1989 Actief lid

10 jul 2015
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heftig wat je hebt meegemaakt. Bij mij is die nu 30.6mm en de grens ligt op 35. Maar het is echt een onderzoek situatie en heb ook brief meegekregen waarin gesproken wordt over proef persoon. Ik vindt de wetenschap wel belangrijk maar eigenlijk op dit moment in deze situatie vindt ik mijn eigen situatie het belangrijkst. Dus wat helpt het mij. Heb ik daadwerkelijk kans daarop wordt het dan een medische zwangerschap ziekenhuis in en uit. Dat is prima voor de gezondheid van mijn kindje maar niet voor het idee dat zij een proef persoon hebben... heel moeilijk dit.

20. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3180 Marianne1, 6 dec 2015
    Laatst bewerkt: 6 dec 2015
    Snap dat je het vreemd vindt om 'proefpersoon' te lezen. Ik kan geen advies geven maar zelf lijkt het me fijn om regelmatig gecontroleerd te worden als de kans op veoeggeboorte bestaat. De reden dat ze zo'n studie doen is waarschijnlijk om te kunnen bepalen of het standaard meten van de cervix op bepaalde momenten tijdens de zwangerschap vroeggeboorte kan voorkomen. Zo ja, dan zullen in de toekomst alle vrouwen op bepaalde momenten worden gemeten en zo nee dat wordt dat niet gedaan. Tenminste, dat denk ik.
    Mijn cervix was vorige week 37 mm, dus net boven de marge. Ze hebben niet gezegd dat ze t nu vaker gaan controleren, maar ik heb nog steeds veel meer krampen dan tijdens 1e zwangerschap dat ik juist ga vragen of ze t toch af en toe kunnen opmeten. Dat zou mij persoonelijk meer gerust stellen, maar het kan ook schijnonzekerheid bieden of onnodig ongerust maken. Lastig dus!

Deel Deze Pagina