Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend Annemie! Hopelijk een mooie echo! Veel plezier en succes morgen!

-Suikertest: ze komen dan idd twee keer thuis langs. Om zwangere dames tegemoet te komen dat ze niet 2 a 3 uur op een houten oncomfortabele stoel moeten wachten terwijl je zo min mogelijk mag doen. Nu kan ik gewoon thuis werken en series kijken ofzo 👍 maar kijk er wel tegenop blegh. Vorige keer hoefde ik niet en je hoort toch niet echt enthousiaste verhalen over het drankje.. 😕
    En rond dezelfde periode nog een keer bloedprikken ivm rhesus c.. jippie..

- naam: oh kan me heel goed voorstellen dat je baalt! Maar idd met een collega zou ik ook bij de naam blijven. Zelf heb ik zoiets met een vriendin gehad, voordat we überhaupt zwanger waren ontdekten we per toeval dat we dezelfde jongensnaam hadden. Toen was het dus afwachten wie als eerste een jongen zou krijgen. Dat waren zij dus, van hun mochten wij de naam ook gebruiken maar dat voelde voor ons niet goed + dat onze kids toch waarschijnlijk meer samen zullen opgroeien. Maar uiteindelijk was het goed zo want de naam die onze zoon heeft gekregen past veel beter bij hem en bij ons! :)

De babykamer is zojuist geverfd! 😄 trots op m'n vent, had opeens de smaak te pakken!

2. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Krijg je ook 2 groeiechos? ? Die staan bij mij ook nog op t lijstje. Hihi

3. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ Danielle, hier net zo wat betreft suikerdrankje. Ik heb mijn vader ook al vriendelijk bedankt. Hiervoor zal ik waarschijnlijk gewoon naar het ziekenhuis moeten. Maar dan neem ik mijn vader wel mee hoor ;):D Wel fijn dat ze het bij jou thuis doen littlemissme ;)

Woensdag controle bij de verloskundige, dus zal dan het e.e.a. hier wel over te horen krijgen (vorige zwangerschappen niet gehoeven).

@ Priscilla, wat balen van de naam! Dat zijn dingen waar je niets aan kunt doen... maar het voelt wel even rot denk ik dan.
    Geen alternatieve naam waarvoor je nog kunt kiezen?

Namen: wij komen er echt niet uit hoor.... vind dit echt heeeeeel lastig!! Bij de jongens had ik allang een naam op dit termijn welke nooit veranderd is. Maar nu.... ;)
    Iemand nog ideeën? We willen graag een korte stoere meisjesnaam en het liefst een naam wat niet te vaak voor komt momenteel.

@Mutsz; spannend, eindelijk de sleutel!! Moeten jullie veel doen aan de woning? (sorry als ik daar overheen gelezen heb).

Babykamer: hier is alle oude behang eraf.
    Nu twijfelen we nog; verven of behangen. Met verven moeten we eerst alle muren glad laten maken (bleh zo geen zin in en kost ook weer een hoop centen). En behang.. ja lastig. Nog geen leuke behang gevonden tot nu toe ;) Vanavond in ieder geval even het plafond witte (nouja ik niet, maar manlief wel).

Het lijkt sowieso of ik nu veel kritischer ben tijdens deze zwangerschap. Heel irritant vind ik zelf hahaha

@Annemie, succes met de 20 weken echo vandaag.

Fijne dag allemaal!

4. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hey mom, ja er moet mega veel gebeuren. Badkamer moet gerenoveerd, keuken ook dus dat houd in alles eruit en nieuw erin en dan moet de vloer uit de woonkamer, en de babykamer en eigenlijk wil ik mn zoontje zijn kamer en de overloop dan meteen meenemen. Dan heb je het maar gehad en is dat lekker fris en fruitig. Ook de trap moet ontdaan worden van tapijt en lijm en geschuurd en geverfd worden en ohja de muren en plafonds moeten allemaal op zn minst geverfd en grootendeels ook opnieuw behangen worden.
    Mijn moeder en vader zijn gelukkig heel handig en mn schoonmoeder en schoonvader kunnen goed helpen met behang afhalen en mijn man helpen bij de badkamer en keuken. Dus dat is heel fijn.
    Maar je leest het al heel veel te doen :)

We doen in de babykamer zowiezo plafond witten en opnieuw behangen met renovatiebehang en dan verfen in de kleur wat we willen. En zo ook bij mijn zoontje op zn kamer. Het renovatiebehang maakt dat je niet de muren glad hoeft te maken :D

Vandaag ben ik wederom bezig met veel dingen inpakken weer. Nouja veel, het meeste zit er al in. We hebben vooral nog kleding liggen en een hoop was haha dus dat word mijn taak vandaag. Morgen idem dito en alles klaar zetten was als eerste mee moet woensdag zodat we direct kunnen beginnen alswe de sleutel smiddags gehaald hebben :D mn zoontje is tijdens het tekenen dan even bij mn schoonmoeder en zal direct komen als het rond is. We willen hem er graag bij hebben en hij kijkt er al erg naar uit :)

5. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Grrrr. Krijg vanmorgen een telefoontje dat ik een afspraak voor mijn 20 weken echo heb vergeten. Ik had die om 10 uur.. wtf!! Ik had 17uur afgesproken.

Nu mag ik blij zijn dat ze nog een gaatje hadden om 19 uur en dat mijn verloskundige stage loopt bij de echo. ..ik ben zo kwaad. .. hormonen he
    .
    Echt niet dat ze het wegblijftarief in rekening gaan brengen. .

6. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    O wat vervelend.

Had je geen email ontvangen met daarin de bevestiging van tijd?

7. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee dat doen ze nooit. .. echt vaag achteraf

8. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Oh jeetje Annemie wat een gedoe!! Hoe was je echo uiteindelink gisteravond??

9. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Pffff wat een klus nog mutsz! Wij zijn bijna klaar. Nog even wat kozijnen schilderen boven. En dan kan de laatste nieuwe deur erin.
    Dan kan ik de baby kamer even goed schoonmaken en beginnen met inrichten.

Verder gisteren voor het eerst een harde buik gehad... Maar dat is een naar gevoel.... Je zal bijna geen seks meer willen.....

Ben ook wel benieuwd hoe je echo was annemie. Alles goed gegaan?

10. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is de echo gegaan?

Idd suf dat ze zeiden dat je mazzel had dat ze nog een gaatje hadden. Ze moeten niet sollen met zwangere vrouwen! Hopelijk was de echo s avonds goed!

11. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Oh wat fijn Danielle dat het bijna klaar is! Wij hebben nog een enorme klus te klaren maar ook een aantal extra paar handen die ons komen helpen. Dat is super fijn.

Harde buiken heb ik ook 2x gehad nu , en steeds was het na de gemeenschap, niet fijn en precies wat je zegt Danielle, je zou het eigenlijk niet meer willen zo naar!

Ik zit me eigen hier nogal mateloos te irriteren aan een van de ouders van een gezin waarvoor ik opvang verzorg. Moeder kwam 2 weken terug op vrijdagochtend met het nieuws dat ze de kids zelf kwam halen en dan een uur later zou zijn (wat vervolgens anderhalf uur werd!) Toen al aangegeven dat ik het fijn vind als ze dat eerder meld want dan kan ik er rekening mee houden.
    nu kwam ze vorige week vrijdagochtend wederom met dat ze zelf de kids kwam halen en of ze mee konden eten. Wat ik toen geweigerd heb en heb gezegd dat de kids niet langer konden blijven want ik had een afspraak staan, en nogmaals gewezen op dat ik de week ervoor nog had gezegd dat ze dat dan even eat eerder aan had moeten geven.
    en ja hoor vanmorgen kwam ze de jongste brengen met de vraag of ze de kids vrijdag zelf kan komen halen... eindelijk snapt ze het denk ik dan. Maar heel eerlijk, ik heb er dus echt GEEN zin in! We krijgen morgen de sleutel en baal al dat ik vrijdag dan nog kindjes had en niet mijn moeder kan helpen die speciaal vrij heeft genomen om in ons huis aan de slag te gaan. En dan zou ik ook nog voor de laatste dag opvang langer opvang moeten bieden ... pffffff maar even heel hard over nadenken wat ik hiermee ga doen. Je zou toch denken dat die moeder dat zelf ook wel snapt, of zijn het mn hormonen dienmij zo dwars liggen ??

12. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Gelukkig was de echoscopist top.waarschijnlijk heeft ze niks meegekregen van alles. Maar alles was top zoals onze dame liet zien. Duimpje omhoog!

Bijgevoegde bestanden:

13. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Owwww dan ben ik niet de enigste... Stomme harde. Buiken.

Wat een mooie echo annemie!n

14. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    Mooie foto annemie! Fijn dat alles goed gaat :D..

Hier ziek blegh! Morgen weer naar de vk voor controle :)

15. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, mooie echofoto!

16. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat irritant mutsz! Kan me heel goed voorstellen dat je er van baalt. Aan het einde van het jaar is iedereen een beetje op en dan zit jij ook nog met zo'n Mega verhuizing en zwanger te wezen! Is dat je laatste dag met de kindjes? (Of haal ik nu mensen door elkaar?)

Wat een geweldige echo Annemie, fijn dat alles goed was.

Hier de babykamer verder aan het indelen. En leuke pakjes gekocht! Zo cute 😄 wordt er helemaal blij van die kleine maatjes weer 😊
    En gisteren was ik aan het haken en voelde heel duidelijk een schop waar mijn arm tegen mn buik steunde. Even met mn hand porren en ja hoor, duidelijk schopjes terug! Zo leuk 😄😄 💙💙

17. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    hallo allemaal,

Laatste tijd zo druk! Alles aan het afronden op school en hobby's van de kinderen. Kan niet wachten tot de kerstvakantie en winterstop van voetbal haha.. eindelijk twee weken rust!

Met de zwangerschap gaat het erg goed. Mijn buikje is nog steeds klein voor 23 weken. Ken iemand van 15 weken met een grotere buik. Van mij mag het groeien dit is immers de laatste..

Annemie, wat een mooie echo.

mutsz, doe je het wel rustig aan. ik zou je grenzen goed bewaken hoe lief die moeder ook is die dat steeds vraagt. Jeetje..

Littlemissme, hier ook babypakjes aangeschaft. Ben helemaal dol op kleertjes van z8, feetje, lief... en ga zo maar door.

Mom86, hier komen we er ook niet uit qua naam. Wat lastig voor een meid!
    Korte namen, hier een aantal die op mijn lijst staan:
    Jayda, Luna, Lynn, Jade, Lize, Mila etc..

Ik heb helaas niet alles kunnen terug lezen. Dus sorry dat ik niet op iedereen reageer. Iedereen met klachten, doe het rustig aan en zorg goed voor jezelf.

18. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Wat een mooie echo Annemie gelukkig dat alles goed is.

Hier vandaag weer controle gynaecoloog alles was gelukkig goed. Bloeddruk mooi en echo zag er goed uit hartje klopte goed kindje deed zijn mond open zo grappig. Stijn is voor het eerst meegeweest hij vond het heel interessant baby broertje kijken op de tv hij was erg lief en onder de indruk.

Daarna naar de Ikea om voor hem een nieuwe kast te kopen voor zijn speelgoed op de plaats waar zijn commode staat. Hij was alleen bij thuiskomt niet lekker. Voelde warm was moe heeft zeker 2 uur op de bank gelegen zo gek. En eerst wilde hij niet eten maar daarna wel en goed gegeten en nu is er niks meer aan de hand niet warm vrolijk hebben samen ze speelgoed in ze nieuwe kast gedaan vond hij heel leuk. Nu lekker in bad en zo naar bed.

De babykamer krijgt ook steeds meer vorm nu nog kast kopen kon vandaag niet gelijk mee Stijn houd de grote kast van de babykamer past niet op het kleine kamertje dus binnenkort nog even om en gordijnen dan is het klaar zo leuk

19. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3239 Marianne1, 17 dec 2015
    Laatst bewerkt: 17 dec 2015
    @littlemissme
    Leuk die babypakjes en ook dat je zo duidelijk schopjes voelt!

@firstbaby
    Hopelijk gaat je buik snel groeien. Maar t zegt niets over hoe groot het eindresultaat is als ie pas laat groeit hoor, hij kan ineens naar buiten ploepen. :) mijn buik is echt mega en dat mag wel iets minder juist, want we moeten nog zo lang. (Zie foto)
    Lastig he qua namen. Wij hebben nu 2e keuze naam van de vorige, maar twijfel nog steeds. We vissen in de vijver met (oud)hollandse korte jongensnamen. Keuze zat, maar steeds niet op 1 lijn.

@mutsz
    Veel succes met je laatste werkdag morgen en natuurlijk met de verhuizing de komende dagen/weken!! Laat je niet gek maken!

@fabje
    Fijn dat de controle bij de gyn goed was. En leuk spullen shoppen voor de babykamer!

@babykleertjes
    Had van t weekend de kleinste kleertjes weer uitgezocht. Zo leuk!! En zo klein!!!! Was t helemaal vergeten. We hebben mega veel bewaard dus hoef eigenlijk niets te kopen, maar wil wel 1 nieuw pakje voor mee naar t ziekenhuis.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      46,5 KB
      Weergaven:
      1
  20. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Meiden even een vraagje.
    Met 24 weken moet ik een suiker test eerst om.8 uur smorgens en dan eten en dan nog een keer om 10 uur.
    Maar dat bloedprikken kan toch via een vingerprik? Vk vertelde dat het via de arm echt in de ader is!

Deel Deze Pagina