Gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik hoop dat het een gezond & gelukkig 2016 wordt voor iedereen met mooi kindje erbij! Hier ben ik doodop van gisteren. Het was erg gezellig maar voel me de hele dag doodmoe, want ik lag er pas 2:30 in..
Hey dames!! Jullie ook allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar. Dat er maar mooie en gezonde kindjes ter wereld mogen komen.
Ik ben benieuwd hoe iedereen zich voelt na de drukte van afgelopen 2 weken. Wij zijn de 30ste overgegaan naar ons nieuwe huisje en wonenn daar nu dan ook. Het is nog wel een mega rotzooi, en er staan nog zoveel dozen.. maar elke dag doe ik een stukje uitpakken en mn man is druk bezig dat de oplevering van ons oude huisje goed gaat en met de badkamer. We hebben helaas veel tegenslagen net de keuken gehad (kapot gasfornuis, een nieuw gasfornuis maar die lekte, weer een nieuwe die deed het eindelijk etc... ) daardoor is de badkamer helaas nog verre van af. Maargoed we kunnen bij mn ouders en schoonouders douchen dus geen ramp maar je bent er zo wel nog even druk mee
Allemaal de beste wensen! Ik zag er om 4.30 in met oud en nieuw het ging eigenlijk heel goed maar op nieuwjaarsdag was ik wel gesloopt haha. Nu weer aan het werk en verder een rustig weekend voor de boeg lekker even bijkomen. Vanmiddag gezellig lunchen met manlief en daarna in huis even verder.
Jammer zeg die tegen slagen mutsz. Maar gelukkig kan je nu op een rustig tempo alles gaan uitpakken. Hier wel blij dat die drukke dagen en verplichtingen voorbij zijn. Weer lekker in het normale ritme. Vandaag ga ik ook de kerstboom en kerst zooi opruimen. Ben er even klaar mee hahaha Morgen helaas weer werken. Hier de laatste dagen last mijn mijn dikkke buik. Voel de banden trekken. Dus ik zal van de week wel weer een groeispeurt hebben met me buik denk ik.
Oh wat balen Danielle, die banden zijn echt vervelend. Heb er hier zo nu en dan ook last van. En nu de meeste gekte achter de rug is heb ik ineens dan ook echt een babybuik haha geen twijfel mogelijk. De eerste straien ook al gezien.. al zou het ook kunnen dat deze van mn vorige zwangerschap waren. Dat was zo raar! Had toen helemaal geen straien maar met de bevalling sprongen ze erin... maargoed heb het er graag voor over hoor. Jeetje priscilla 4.30uur! Dat had ik nooit vol gehouden hoor. Ik lag er half 2 in en was in no time in slaap.
Allereerst; de allerbeste wensen voor iedereen! Dat het een mooi jaar vol liefde, goede gezondheid en geluk mag worden. Natuurlijk hebben we al een mooi vooruitzicht met alle kleintjes op komst. Oud en nieuw; gezellig thuis gebleven. We dachten eerst dat we verder geen visite zouden krijgen, maar mn jongste broertje is geweest met zn vriendin. Spelletjes gespeeld. Rond kwart voor 12 de kids wakker gemaakt. En om 1en lagen ze alweer op bed. Voor ons zelf is het ook niet te laat geworden. 2 uur ging het lampje uit. Kerstdagen; gegourmet bij schoon- en ouders. Alleen de jongste was ziek... dat was een beetje balen. Babykamer : heel druk mee bezig geweest, maar op wat kleine dingetjes na is ie af!! Heel blij mee. Naam: pfff nog steeds geen idee... echt lastig dit keer. Binnenkort ook maar eens op zoek gaan naar een geboortekaartje. Hopelijk gaat dat wat makkelijker hahaha Suikertest: ik mag komende donderdag. Zie er best tegenop. Gewoon het feit dat je twee uur stil moet zitten... Wie heeft de test al gehad? En hoeveel/vies is dat drankje? Werk: maandag weer beginnen na twee weken vakantie. Ik probeer door te werken tot aan de 36 weken. Dat zou voor het eerst zijn, bij de jongens redde ik dat niet met de bekkenklachten. Hoe gaat het hier met iedereen? Veel last van kwaaltjes? @mutsz balen van de tegenslagen... hopelijk is de badkamer sneller klaar als je nu verwacht. Petje af hoor... zou nu niet asn een verhuizing moeten denken
Voor iedereen de beste wensen voor 2016 dat we allemaal een gezind kindje mogen krijgen. Wij hebben het ook rustig aangedaan met oud en nieuw met Stijn om 8 uur vuurwerk afgestoken gegourmet met schoonouders en rond half 2 lagen we op bed Stijn is er doorheen geslapen. Babykamer is hier af vandaag ff naar de babydump geweest en hebben nu bijna alles in huis. Echt fijn. Naam vinden we dit keer ook erg lastig naar denk dat we eruit zijn. Suikertest heb ik met 20 weken gehad drankje is best vies maar was te doen. Het zijn 2 flesjes dus ongeveer 2 plastic bekertjes vol ik heb ze achter mekaar naar binnen gekapt denk hoe eerder op hoe beter haha ik hoefde niet persee 2 uur stil te zitten mocht alleen de afdeling niet af voor het geval ik me niet lekker zou voelen
Hallo allemaal. Ff flink bij moeten lezen, was allemaal zo hectisch met die feestdagen. Voor allemaal een gelukkig nieuwjaar en 2016 gaat een speciaal worden voor ons allemaal!
Leuk hoor! Heb je een foto van de baby kamer fabjee?? Hier ook bijna alles af. Alleen nog de laatste dingen ophangen. En dan is het klaar. En wij hebben op hidrofiole luiers na ook alles in huis. Heerlijk! Haha de naam zijn wij wel uit. Alleen hoe om?? Mij maakt het niet veel uit maar mijn man blijft maar wisselen hahaha
Kan nog net, iedereen de beste wensen. En dat we allemaal maar een gezong, gelukkig en liefdevol 2016 mogen gaan krijgen en allemaal mooie wolkjes van babys in onze armen mogen sluiten. Mutz heerlijk dat je over bent naar het nieuwe huis. Met die tegenslagen komt het vast ook allemaal snel goed en kunnen jullie lekker gaan genieten van jullie nieuwe plek. Danielle, geen fijn gevoel he, als je buik ineens een groeispurt maakt. Wel lekker dat je alkes al bijna klaar hebt. Mom, jij bent dus ook al goed bezig met de babykamer. Lekker is dat hè, vindt het zelf nog tastbaarder worden nu, vl verklaard me voor gek.... Ik heb ook al een suikertest gehad met 16 weken, zijn idd ongeveer 2 plastic bekertjes vol. Neus dichtknijpen en zo snel mogelijk opdrinken. Ik had het geluk dat wij vlak bij het ziekenhuis wonen dus ik mocht gewoon tussendoor naar huis toe als ik rustig aan deed. Ik mag 18 januari voor de 2 de ronde heen. wij zijn met oud en nieuw bij de buren geweest, heb tussendoor nog 2 uur geslapen. Lagen uiteindelijk om half 2 op bed, maar was de dag erna wel gesloopt. Zijn het weekend druk bezig geweest om de babykamer uit te ruimen en het halve huis bij langs geweest om alles op te ruimen/uit te zoeken dus heel erg veel spul weg gegooid. Ga vandaag alles schoonmaken in de babykamer en dan kunnen morgen de meubeltjes erin. Ga denk ik direct het hele huis maar poetsen van boven naar beneden, krijg nu al een beetje last van nesteldrang geloof ik. Hihihi Hoef gelukkig donderdadmiddag pas aan het werk.
De babykamer zijn wij nog niet mee gestart. Eerst zolder afmaken. Vaste trap, laminaat,isolatie en electra enz bijna klaar nu. Dan moet alles van 2e etage naar zolder. En kunnen we starten met babykamer. Ik ben vandaag aan het werk. Maar valt mij steeds zwaarder. Kan mij slecht concentreren. En steeds hoofdpijn. Hebben jullie hier ook last van? Heb administratief beroep maar vindt de hele tijd zitten ook geen succes. Ben geen ster in zwanger zijn. Maar we zijn al over de helft.
De Beste wensen iedereen! Soullady, Succes met klussen, lijkt me een heel werk om de zolder te verbouwen als ik dit zo lees. Wat betreft het zittende werk kan ik mij erg vinden in je verhaal. Zie er best tegenop om morgen ook weer te beginnen. Beempie, Heerlijk tot donderdag vrij! geniet ervan en succes met je nesteldrang. hihi Danielle1987, wat ben ik jaloers dat jullie bijna alles al klaar hebben. wij zijn nog druk bezig. Elisah83, Hoop dat je een beetje bij kan komen van alle hectische dagen. Fabjee, jij hebt de suikertest dus al lekker achter de rug. Mom86, De jongste al weer beter?? En heeeel veel sterkte met de suikertest. Ik snap heel erg dat je ertegenop ziet. dat doe ik namelijk ook. Mutsz1991, balen van de tegenslagen. hier, De afgelopen 2 weken heerlijk vakantie gehad, wel jammer dat ik flink benauwd ben geweest deze periode. Daardoor heb ik echt veel minder gedaan dan mijn planning was. Bij de verloskundige bleek dat onze dame lekker bovenin mijn buik ligt dus mijn organen vreselijk in de verdrukking komen. (vandaag is dan gebleken dat mijn lever het ergste te lijden heeft). Bloed geprikt i.v.m. ijzer maar dat prikken ging niet echt zonder slag of stoot. Ik ben altijd al moeilijk te prikken maar dit was echt een ramp. Leuk, dan mag je nog voor een suikertest. hihi 26 januari gaan we deze krijgen. Maar goed, onze kleine meid is lekker actief en lekker bewegelijk in mijn buik dus daar geniet ik volop van. De naam zijn we gelukkig ook uit. het kamertje wordt steeds leger en leger... het begin zit er aan te komen...
Allemaal ook de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat was toch wel een bijzonder momentje om 12.00 uur aftellen en daar dan samen met manlief even bij stil staan Dat we maar allemaal gezond en wel prachtige blakende babietjes op de wereld mogen zetten! Wij hebben de week van oud&nieuw op Texel doorgebracht, dat was heerlijk! Lekker uitwaaien en bijtanken, heel erg fijn! Met oud&nieuw wel rond een uur of half 2 in bed, maar ja voor kinderen maakt het niet uit, nieuwjaarsdag of niet.. gewoon op tijd op staan Qua energie moet ik zeggen dat het hier gelukkig nog best goed gaat! Ik vind het wel heel snel gaan hoor, ik was m'n outlookagenda voor werk aan het bijwerken en opeens zat ik al bij eind maart! En langzaamaan moet ik zorgen dat ik geen nieuwe taken op me neem, maar juist ga afronden/overdragen. - suikertest; vandaag gehad! om 9.00 uur bloedprikken en het drankje drinken! Getsie ik heb het met neus dicht en kokhalsend weg zitten werken (sorry voor de dames die nog moeten, nu heb ik sowieso deze zwangerschap een redelijk gevoelig kokhalsreflex dus het kan ook aan mij liggen!). Ik weet eigenlijk niet wat het nou vies maakte.. ik denk vooral dat het wat dikker is dan water en daardoor anders drinkt.. en zooo zoet.. Maar goed, tussendoor op de bank wat gewerkt en series gekeken (heel relaxt, verplicht vrijwel niks doen) en om 11.00 uur kwam de dame nogmaals bloedprikken.. nu afwachten en hopelijk binnenkort een goede uitslag! Vind het wel spannend! - naam zijn we over uit, geboortekaartje bijna (alleen de kleur nog even uitzoeken). - babykamer; work in progress.. Ik kan echt nog beroerder keuzes maken dan normaal.. Ik kom er maar niet uit welke kleuren ik nou wil! Het wordt iig grijs en ik neig naar zwart/wit (lekker stoer) maar ben bang dat dat misschien wat kil wordt.. misschien toch nog een contrastkleur erbij (denim blauw ofzo). - borstvoeding; mijn zoon heb ik tot 9 maanden bv gegeven en toen deels met fv bij gaan geven (en uiteraard ook al hapjes ). Met 13 mnd ben ik toen gestopt. Het opstarten ging toen heel moeizaam en eerste 5 maanden lukte het niet zonder tepelhoedjes. Ik hoop dat het deze keer iets makkelijker gaat, maar ga denk ik wel zorgen dat ik de hoedjes alvast in de aanslag heb.. En ik weet niet of het weer gaat lukken zo lang door te voeden. Bij mijn zoon heb ik volledig ouderschapsverlof opgenomen en ben ik pas met 7 mnd weer gaan werken. Nu zal ik als onze kleine uk ong 4 mnden is weer aan de bak moeten en dus ook veel meer op werk moeten gaan kolven. Ik hoop dat dat gaat lukken ivm productie terugloop etc.. we zullen zien! @Mutsz; balen van de keuken! Jullie zijn verder wel lekker bezig, hopelijk snel weer alles aan kant en kun je je op de kamers en inrichting weer gaan storten. @Soullady; nog even een flinke klus! Maar wel slim om zo prioriteiten te stellen. Wat je zegt qua concentratie herken ik wel, een soort verstrooidheid ofzo, had ik de vorige keer helemaal geen last van. Maar nu ben ik echt een soort warrige professor ofzo.. Heel irritant! Kan me ook maar moeilijk tot werken zetten, motivatie is af en toe echt nul! En ik heb echt mega last van hormonen hoor, ik zit mezelf en anderen daar continu mee in de weg.. Hoop dat het een fase is en ik snel weer wat gezelliger ben.. @Annemie; he wat vervelend dat je last van benauwdheid hebt! Maar wel gezellig zo'n kleine actieve meid Sorry lang verhaal!
Uitgerekend 12 april (2) Draaikont, 28 jaar 1e kindje Firstbaby, 30 jaar, 3e kindje 13 april(1) Marianne1, 34 jaar, 2e kindje 14april(1) Poesta, 33 jaar, 1e kindje 15april(2) Faartje1, 26 jaar, 2e kindje Mom86, 29 jaar, 3e kindje 16 april (1) Beempie, 31 jaar, 1e kindje 17 april (1) Mutsz1991, 24 jaar, 2e kindje 19 april (1) Missme1, 32 jaar, 3e kindje 20 april (3) DSM, 33 jaar, 2e kindje Littlemissme, 30 jaar, 2e kindje Fabjee, 30 jaar, 3de kindje 21 april (5) Betsie, 28 jaar, 3e kindje Barbara 1982, ??jaar, .. kindje Danielle1987, 28jaar , 1e kindje Mini03, ??jaar, 2e kindje Woozl, 27 jaar, 1e kindje 22 april (1) Cocorosie, 26 jaar, 1e kindje 23 april (2) Soullady, 26 jaar, 1e kindje Lomi, ??jaar, ??kindje 25 april (2) Blondje89, ? jaar, 2e kindje Priscilla1989, ? jaar, ? kindje 26 april(2) Annemie, 34 jaar, 2e kindje Martim, 27 jaar, 1e kindje 27 april (2) Elisah83, 32 jaar, 2e kindje Lietjuh, 4e kindje 29 april (1) Robano88, 27 jaar, 1e kindje 1 mei (1) Pineapple, 24 jaar, 2e kindje Totaal: 28 Onbekend: 1 Jongens: 15 Meisjes: 10 Verrassing: 2 Afspraken verloskundige en gynaecoloog 8 januari Littlemissme, controle verloskundige 19 januari Draaikont, geregistreerd partnerschap Sterretjes: * Goldsword * Sasjuh * nonma * Roosje ---- Even een update! Ik kon geen andere versie terugvinden met afspraken, dus mochten er nu afspraken uit verdwenen zijn mijn excuses!
Even een egoistische vraag tussendoor maar wat doen jullie? Kinderopvang of gastouder? Ons kindje gaat straks voor ongeveer 32 uur naar de opvang. Met lange dagen, heb een reistijd van 2,5 uur op een dag.
Toch geen egoïstische vraag? Ik heb 1.5 dag vrij in de week. Mijn moeder past de overige dagen op. Misschien mits financieel manlief nog ouderschapsverlof opnemen
Prima vraag toch, daar is zo'n forum voor! Mijn zoontje gaat 2.5 dag naar de opvang en straks de kleine ook. Ik werk nu nog 3,5 dag, maar ben na mijn verlof straks op woensdag en vrijdag vrij. ML heeft straks op dinsdag een halve werkdag (werkt nu nog de hele dag thuis, werkt 4x9 uur en op dinsdag nog 4 uur versnipperd over de dag) en heeft dan 's middags 'papamiddag' met de kids.
Zowel m'n man als ik hebben ook zo'n lange reistijd. Onze zoon gaat nu 2 dagen naar de creche en 1 dag opa/oma (om de week de ene en de andere kant vd fam) en wij werken allebei 32 uur. De baby gaat dit straks ook zo doen en dan gaat onze oudste zoon naar de basisschool en 2 dagen bso. Groot nadeel van de creche is de beperktere openingstijden. Het komt regelmatig voor dat we te laat zijn door files/ ov-perikelen. Volgens mij geldt: hoe meer uur opvang, of hoe meer kids, hoe voordeliger je af bent met een gastouder. Maar daarmee moet je wel mazzel hebben dat er een leuke in de buurt zit. Wat doe je t liefste?
Opvang: mijn kindjes worden veelal opgevangen door mijn moeder en schoonmoeder. Manlief heeft 1 dag in de week papadag. Mijn huidige werkrooster is: maandag van 08:30 tot 17:00 en dinsdag t/m donderdag van 08:30 tot 13:00. Daarnaast moet ik eigenlijk 2,5 uur thuis werken. Ik probeer dagelijks rond 8 uur op het werk te zijn, om zo die tijd te compenseren Mijn moeder past dus twee ochtenden op en mijn schoonmoeder 1. Ze zorgen er ook voor dat de kindjes op school en psz komen en weer opgehaald worden. Sowieso ben ik op de dinsdag t/m donderdag op tijd thuis om de oudste van school te halen (continue rooster tot 14:00). Sinds gisteren gaat hij naar de kleuterschool. Weer een nieuwe fase. Kindjes worden groot!! Anniemie, de jongste is weer beter. Gelukkig. Nu hopen dat we er allemaal ff vanaf zijn. Benauwdheid; niet prettig. Ik heb er ook geregeld last van... Kwaaltjes; ik mag tot nu toe echt in mn handjes klappen wat betreft de bekkenpijn. Hopelijk blijft het zo. Verder wel wat sneller moe en de buik zit soms al wel een beetje in de weg (denk aan schoenen aan doen enzo). Ook qua kleding wordt het nu lastiger... dus binnenkort toch nog maar ff wat gaan shoppen denk ik. Bewegingen: De kleine meid kan behoorlijk actief zijn, maar is toch rustiger als de vorige bewoner (de nu jongste was echt heeeeeel actief!!) Wel gezellig hoor. Ook altijd wel een fijn idee om de kleine te voelen. @ Soullady; hoofdpijn... hier ook geregeld last van. Concentratie op mn werk gaat op en af. De ene dag beter als de andere dag. Niet prettig, maar weinig aan te doen ben ik bang. Probeer 's avonds op tijd naar bed te gaan (tussen 21:30 en 22:00) maar dat lukt ook niet altijd. Donderdag gaat manlief als het goed is mee met de suikertest. Puur om niet alleen te hoeven zitten en voor het geval ik me echt beroerd voel erna (autorijden lijkt me dan niet prettig). Die tijd daar kunnen we mooi besteden aan het uitzoeken van een geboortekaartje Fijne dag allemaal!