Daar heb je absoluut gelijk in Marianne, we hebben een kamer die vol staat met dozen en meubels van de gastkamer en de babykamer. En die zal vast niet komende maand leeg zijn. Ikzelf heb wel iets van een idee qua wat ik met namen wil maar de naam.... die heb ik nog niet gevonden. Mn man blijft op alles maar zeggen kweet niet haha dus dat helpt ook niet. Een voordeel is dat ik al verlof heb dus heb de tijd voor alles komende maanden. Och maar dat kan gebeuren hoor Marianne! Niet schuldig over voelen. Ik heb het ook al eens gehad dat ik een roomkaas at en daarna las dat het rauw was (au lait). Ik heb me voorgenomen daar geen schuld over te voelen. Tegenwoordig mag je een hele waslijst niet eten omdat het niet goed zou zijn. Vroeger aten mensen gewoon alles. Tuurlijk is al onze voeding anders tegenwoordig, en het is niet dat ik het opzoek maar ga me er ook niet schuldig om voelen.
Naar mijn weten mag je alleen geen koningsmakreel. Idd volgende week zit ik ook op 6 maanden. De tijd vliegt. Hopelijk blijven de kwaaltjes weg.. gaat nu eindelijk weer wat beter hier namelijk. Ons kamertje is ook bijna klusvrij. Daarna nog inrichten. Zin in! Wij hebben voor beide geslachten 1 naam. Hoop alleen niet dat iemand anders die kiest. T is echt een babyboom hier. Niet normaal!
Naar mijn weten is makreel heel gezond tijdens je zwangerschap. Alleen mag je het niet meer dan 2 keer per week... Ik eet het namelijk zelf ook regelmatig zo eens per 2 weken ofzo. Volgens de verloskundige alleen maar gezond... Leuk hoor al die kamertjes die bijna af zijn! Ik ben benieuwd naar de foto's 😄 Ik zit nu in het ziekenhuis voor mijn suiker test. Net de eerste prik en het gore drankje achterover gegooit... Bah bah wat is dat vies! Nu 2 uur wachten tot de volgende prik...
Hoi meiden. Lang geleden ! Word hier gelukkig nog steeds gezellig gekletst. Ik zie al hele mooie baby kamertjes voorbij komen! Leuk om daar zo mee bezig te zijn. Hier is mijn jongste zoon vorige week naar de zolder gegaan. Mijn man heeft de zolder helemaal verbouwd en het is echt prachtig geworden met een grote slaapkamer voor de jongste en een washok voor mij. Heel blij mee! De baby kamer wordt nu onder handen genomen. De meubels krijgen een likje verf en wellicht de muren ook nog. We hebben nog even de tijd gelukkig. Namen : zo langzaam als wij met het kamertje zijn, zo snel waren we toch nog uit de naam. En waar ik bang was dat het lastig zou zijn bij een derde zoon, waren we er snel over uit. geboorte kaartjes ben ik momenteel volop mee bezig. Ik zoek nog het perfecte kaartje. Heb alle boeken al gehad bij de drukker en online wil ik niet. Suikertest: ik hoor Jullie allemaal over de suiker test maar dat is mij totaal onbekend ! Wordt dit standaard gedaan tegenwoordig? Ik loop bij de gynaecoloog ipv verloskundige, misschien verschilt dat ? Ik heb hem er nog niet over gehoord. heb wel over drie weken mijn eerste groei echo. Ben benieuwd. Vinden jullie de tijd ook zo vreselijk snel gaan?
Suikertest is zeker niet standaard hoor Betsie, het word hier alleen gedaan als je een groot risico bent. Ik heb een wat verhoogde bmi en omdat ik bij de vorige zwangerschap 30kilo ben aangekomen willen ze deze keer mn suiker testen. Ook de groeiecho is niet standaard hier, maar ook wegens mn bmi krijg ik ook een groeiecho 3 feb (rond 30wkn). Vijd ikzelf alleen maar fijn eigenlijk. De tijd vliegt echt letterlijk voorbij. Komende zaterdag word zoonlief alweer 3 jaar!
Mutsz ik snap het! Vandaar dat ik het ook niet ken. Ik behoor niet tot de risico groep. En zoals ik jullie hoor is die test helemaal geen pretje. Ik dacht dat de groei echo wel standaard was maar ook dat er plannen zijn om hem weer af te schaffen. Bij de gynaecoloog blijft het wel zo denk ik. Ik krijg sowieso bij elke controle standaard een echo ipv het hartje luisteren wat ze bij de verloskundige doen.
@ Danielle, de suikertest weer overleefd? Drankje is echt vies he?! Bah... als ik er nu nog aan denk. Hopelijk zijn de uitslagen goed en hoeft niet iedereen nog eens. Ik hoor het komende vrijdag. @ Babykamer, nog een paar kleine dingen (plint vervangen, stopcontacten vervangen, la van de kast repareren en hier en daar nog wat aankleding). Foto's volgen zodra de kamer klaar is!' @ Babywas, al volop aan het wassen geslagen. Toch wel fijn als alles al gereed en netjes in de kast ligt. Zeker omdat ik nu tot aan de 36 weken wil blijven werken... @ Naam, we hebben al veel namen op ons lijstje gehad, maar nog niet DE naam... Wel heb ik een leuke jongensnaam voorbij zien komen en dat voor een derde, maar we hebben dit keer toch echt een meisjesnaam nodig. Nooit gedacht rond dit termijn nog niets te hebben.. @ geboortekaartje zal waarschijnlijk wat makkelijker worden dan de naam. Wel al wat rond gekeken en wat leuks gezien. Voor de 30 weken wil ik de keus gemaakt hebben. @ Tijd, de tijd vliegt!! Komende vrijdag al weer 27 weken. Dan ook de volgende controle. Ben benieuwd. Kleine meid is lekker aanwezig in de buik. Ook de jongens lijken het super leuk te vinden al die bewegingen die van buitenaf te voelen zijn. Vooral de jongste (2 jaar) roept telkens "baby, wakker worden" en dan met dat lieve kleine handje op mn buik wrijven. Kei schattig!! Voedsel, vroeger aten ze inderdaad echt ALLES! Blijkbaar is het toch verstandig om sommige dingen niet te eten. Als ik per ongeluk iets zou eten wat niet zou mogen nu, dan voel ik me daar niet zo schuldig over, dan als je gewoon dingen eten waarvan je al weet dat het niet mag. Ik kijk bijvoorbeeld behoorlijk uit naar mn eerste broodje filet american na de bevalling!! Voorwaarden is dan wel dat ik flesvoeding ga geven... alleen ben ik daar nog niet helemaal 100% over uit (bij de jongens gewoon flesvoeding gegeven). Voeding baby: wie gaat er borstvoeding geven of juist flesvoeding en waarom? Vanavond om 19:00 de 3d echo!! Spannend!!
@mom veel plezier met de 3d echo! Hopelijk ligt ze er goed voor. @ borst vs flesvoeding Geen idee: ik kijk wat de baby wil en hoe t gaat en hoe ik me voel. Vorige keer wilde mn zoon niet happen, zelfs na 2x bezoek van lactatiekundige en uuuuren en dagen oefenen hapte ie nog niet. Vanaf dag 2 gekolfd en hij heeft 3 weken afgekolfde bv uit de fles gekregen. Toen gaan afbouwen omdat er geen enkele progressie in t happen zat. Daarom denk ik nu: valt de baby meteen aan, prima! Maar hapt ie weer totaal niet, dan laat ik t erbij en ga flesvoeding doen.
ik heb ff gegoogled en overal wordt aangegeven dat je weer alles kunt eten alleen alcohol en drugs mogen niet als je borstvoeding gaat geven. Dus daar zou ik persoonlijk het niet van laten afhangen of ik wel of niet borstvoeding ga geven. Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven, maar "eis" een broodje filet american met alles erop en eraan als ons kindje er is. Ik wil graag borstvoeding geven omdat dit mij een heel fijne en speciale manier lijkt om een goede band met je kindje op te bouwen. Hiermee zeg ik absoluut niet dat dat niet het geval is als je flesvoeding geeft hoor! Veel pleziet met de 3d echo, hopelijk mooie beelden van jullie kleintje?! Plaats je ook een mooie foto? Hier staat alles ook klaar in de babykamer, nu alleen nog wat dingetjes voor de aankleding en een lekkere stoel om te voeden. Ben vandaag begonnen met het wassen van alle kleertjes. Nu alles nog strijken.....
Wauw, is het echt al tijd om kleertjes te wassen? Dacht bij week 34 ofzo. Ik wil graag borstvoeding proberen. Geen idee of het gaat werken.. bij mijn moeder en schoonmoeder zaten er te weinig voedingsstoffen in. Ga in ieder geval naar een borstvoedingsvoorlichting. Ik wil het proberen omdat het me heel intiem en verbindend lijkt en omdat het goedkoper is dan poeder natuurlijk. Nadeel lijkt me dat ik zelf elke keer moet voeden en niet mijn partner. Maar kunt natuurlijk ook gaan kolfen. Jullie al bezoek gehad van kraamzorg? Wat kan ik verwachten van een intake?
Martim, toevallig heb ik vandaag de intake gehad van de kraamzorg. Hier heeft ze uitgelegd wat wij van hun konden verwachten, wat voor soort werkzaamheden/ huishoudelijke taken ze verrichtten. We konden vragen stellen, en aangeven wat we zelf verwachten van de kraamverzorgster. Gaven tips met wat we evt. nog aan moesten schaffen. Ik ben altijd en overal redelijk aan de late kant met alles. Maar ik dacht laat ik eens zorgen dat ik een x ergens op tijd mee ben. Moet zeggen dat het me wel een gerust gevoel geeft dat alles klaar ligt/staat. Mom hoe was je echo? Naam en kaartje zijn we nog niet echt uit. Zijn we nog druk over aan het brainstormen
Suikertest: Die heb ik gelukkig overleeft! Maar dat drankje is inderdaad goor. Ik ben een risico groep omdat mijn vader diabeet is. Namen: Wij zijn er uit de 2 namen zijn gekozen. Alleen wat de eerste naam gaat worden daar twijfelen we over. Geboortekaartjes: Hier vrijdag de eerste proef druk gehad. Wij hebben een kaartje van hout! Hij is zo tof geworden😆 Kleertjes: Hier zijn er ook al aardig wat kleertjes gewassen. Ik kon het niet laten haha Borst of fles: Ik wil graag borstvoeding proberen maar als het niet lukt gaan we gewoon over op de fles. Daar ben ik heel makkelijk in. Owww jullie ook al zo zij in filet american, carpatio en biefstuk?? Het water loopt me in de mond als ik er aan denk
De 3d echo was echt weer mooi om te zien. Gezichtje begint nu duidelijk wat voller te worden. Ze was lekker druk in de buik . Eerst stuitligging, daarna hoofdligging. Ze draait dus nog lekker alle kanten op haha. Hopelijk ligt ze straks wel goed... Foto probeer ik straks even met de telefoon te uploaden. Onze oudste had graag mee gewild naar de echo, maar gezien de tijd en vanochtend weer vroeg op, hebben we hem thuis gelaten (opa paste op de kids). Nu zitten we toch te denken rond de carnavalsvakantie nog een keer te gaan, maar dan met de kids. Nu waren alle oma's mee (onze moeders en oma van manlief en manlief zelf natuurlijk haha). Zit dan in de 30ste week. Leuke vervanging van de groeiecho die ik dit keer niet ga krijgen @ Martim, de vorige keren ben ik pas gaan wassen na de 30 weken hoor. Maar nu wil ik gewoon alles op tijd klaar hebben, zodat ik het sneller rustiger aan kan gaan doen. Zeker omdat ik tot de 36 weken wil gaan werken. Als ik dan met verlof ga, hoef ik gewoon niks meer te doen. Lijkt me heerlijk! Daarnaast weet je ook niet wanneer de kleine er genoeg van heeft. Kraamzorg; aangezien dit de derde is krijg ik een telefonische intake (vanmiddag). Worden eigenlijk dezelfde punten doorgenomen als wat beempie aangaf. De vorige keren had ik gekozen voor kraamzorg zuid gelderland. Nu voor Kraamzus. Dus ik had wel de keus voor een intake thuis hoor..omdat we nu voor het eerst de kraamzorg via Kraamzus willen, maar inmiddels weet ik het allemaal wel. haha Daarnaast is het toch altijd afwachten welke vrouw/meid je als kraamverzorgster krijgt en hoe de klik daarmee is. Filet american en biefstuk.... jaaaa daar heb ik echt zin in! Laatst een stukje biefstuk (doorbakken!) gegeten... man man wat is dat zo niet lekker! haha Had stiekem gehoopt dat het toch hetzelfde zou smaken, maar nee dus. Ik twijfel nog steeds of ik dit keer borstvoeding ga proberen. Bij de jongens niet eens een poging gedaan. Maargoed dit is de laatste keer (zwanger, bevallen, kindje krijgen), dat ik nu toch wel twijfel. Voor moeders met meerdere kindjes; is borstvoeding goed te combineren terwijl er al peuters/kleuters rondrennen?
Vanmorgen suikertest gehad, ben er suf en moe van en kots en kotsmisselijk van geweest. Getver wat is dat goor!!!! Maargoed dat zit er ook weer op Ik wil graag borstvoeding geven maar wil er wel al snel combinatie voeding van maken zodat me man en zoon ooknde baby kunnen voeden. Ik ben wel heel benieuwd hoe mijn dan 3 jarige op borstvoeding reageerd en hoe het te combineren valt maar verwacht geen problemen. Mijn borsten lekken al sinds 22wkn en 3dgn kleine beetjes dus denk dat het wel goed zal lopen Ohhh en biefstuk... ik kan letterlijk niet wachten tot de baby geboren is zodat ik een heerlijk medium biefstuk kan eten
Mom86 Hier de eerste 2 ook geen borstvoeding gegeven. Bij de oudste niet eens aan begonnen. Geen zin in die polonaise aan mijn lijf en hij deed het prima op de fles. De jongste wel aan de borst gehad. Welgeteld 24 uur.... toen vond ik het welletjes. Continu naakt zitten in november, zere tepels en ik had er totaal geen gevoel bij. Niet dat romantische gelukshormoon. Ik vond het helemaal niks. Raar maar waar..... deze keer ga ik het toch weer proberen. Volgens mijn man moet ik er niet eens aan beginnen maar ik vind het toch het proberen waard. Stoppen kan natuurlijk altijd nog.Niks mis met flesvoeding. Mijn jongens zjn hartstikke gezonde mannen. Hebben jullie trouwens al last van lekkende boobies? Ik had dit bij de eerste 2 al heel vroeg in de zwangerschap, voor de 25 weken. Maar nu vooralsnog geen last van. Kleertjes wassen: ook zo'n zin in !! Kan ze alleen nog nergens kwijt dus voorlopig blijft alles in plastic tassen en verpakking zitten. Ik begin wel op tijd met wassen want ik heb de gekte om tijdens mijn zwangerschap letterlijk ALLES voor de baby te strijken. Totaal gestoord. Maar die drang kan ik niet onderdrukken haha.
oh en over filet american en ander rauw vlees.... ik geef af en toe toe aan die drang. Wisten jullie dat het in andere landen volkomen normaal is dat je getest wordt op anti stoffen tegen toxoplasmose. Want als je eenmaal een keer toxoplasmose hebt gehad, je niet opnieuw besmet kan worden en je baby ook niet. De kans dat je het gehad hebt is trouwens heel erg groot, zeker voor de rauw vlees liefhebbers en de mensen met katten onder ons. Nou, ik ben van beide al mijn leven lang liefhebber. Mijn gynaecoloog is er ook heel nuchter in. Gebruik je gezonde verstand, zegt hij altijd. Het is niet dat ik nu dus elke dag 200 gram filet american achter elkaar weg vreet, en ook niet wekelijks een boterham ermee neem, maar als ik er echt zin in heb dan ga ik niet moeilijk lopen doen over een klein beetje. Biefstuk volledig door bakken doe ik ook niet. Ik bak hem iets verder door dat die van mijn man, dus dat hij niet meer heel rood is. Maar grijs bak ik hem zeker niet. Iedereen moet het zelf weten hoor en ik snap echt dat je het niet doet. Maar ik ben zelf, bij nummer 3, gewoon aardig nuchter geworden. Iets totaal anders vind ik het gebruik van alcohol en roken tijdens een zwangerschap. Ik kook graag had nu een recept met appelcider. Maar ik kon geen alcoholvrije jillz meer krijgen in de supermarkt. Dus dan maar laten gaan. Terwijl alcohol volgens mij gewoon verdampt in een gerecht. Maar durf het dan toch niet aan.
Filet american en biefstuk heb ik nog niet gegeten maar moet zeggen dat mijn trek hierin echt minimaal is. Alcohol ook nog niet gedronken (oke, in de eerste weken wel maar toen wist ik niet dat ik zwanger was) Betsie, hihi heerlijk zoals jij je poging tot borstvoeding beschrijft. Hier ook nog geen lekkende boobies. Mutsz1991, gelukkig heb je die test achter de rug! Mom86, ben erg benieuwd naar de 3d foto. Altijd bijzonder om te zien Danielle1987, Bijzonder een kaartje van hout! tegen die tijd wel even een foto maken he? Beempie,Succes bij het brainstormen van de namen! Martim, Hier ook nog niet begonnen met de kleertjes hoor! we zijn nog druk bezig met de kamer. @hier, Vanmiddag een gesprek met de gyn gehad over de bevalling. ik heb gewoon nog de keuze voor een natuurlijke bevalling. Wel gaan ze die dan heel goed in de gaten houden. Als ik na 2 uur weer geen steek verder kom met de ontsluiting kan het alsnog een keizersnede worden maar ze grijpen dan veel sneller in. Vorige keer na 18 uur weeën nog steeds 3 cm ontsluiting... Het hoofdje van onze kleine man lag verkeerd waardoor het niet vorderde. Of dat nu weer het geval is kunnen ze pas zien op het moment van bevallen maar ik moet nu eens goed nadenken of ik het wil proberen (met het voordeel dat je binnen een week bijv achter de kinderwagen kan lopen) of dat je 6 weken niet mag tillen ivm een buikwond. Gelukkig hebben we nog even.... wel ga ik steeds meer tegen de suikertest opzien van 26 januari. vanmorgen weer eens lekker aan het overgeven geweest en zojuist is bij in het ziekenhuis tijdens een echo extra veel vruchtwater geconstateerd.... Bij de 20 weken echo was dit nog niet het geval.... Heb nu voor over 9 weken een afspraak staan bij de gyn voor de overdracht. 2 weken eerder dan gepland... het gaat ineens allemaal zo snel....
Voelt wel als een lotgenotengroepje zo met de suikertest😊 ik heb de uitslag inmiddels binnen en die was gelukkig goed! Duim voor jullie ook voor een goed resultaat! Ik wil zeker weer borstvoeding gaan geven. Vond het ondanks de moeizame start heel mooi en bijzonder. Dus wil er zeker weer voor gaan. Die voorlichtingen heb ik toen weing aan gehad achteraf (behalve dat ik zo een naam en nummer van een lactatiekundige had) maar zou het toch adviseren als je bv wilt gaan geven. Al is het maar voor de basis en je bijv weet wat tepelhoedjes en vingervoeding is zodat je op het moment zelf niet met je oren staat te klapperen mocht het nodig zijn 😉 Kaartje zijn we druk over in overleg met een ontwerpster, wij gaan ook voor iets met hout, zo leuk Danielle! Ben benieuwd of we eenzelfde iets op het oog hebben 😊 En gaan toch voor een andere kinderwagen.. die wel in mn panda past dus die gaan we bestellen... wel een investering 😕 30 januari hebben we ook de 4D echo! Vind het wel bijzonder om zo nog even naar je kindje te mogen kijken. Kleertjes ga ik echt pas later wassen. Rood vlees: ik zei het toevallig met de lunch nog dat ik zin heb in filet americaine!! 😊 dat mis ik wel en heB zo geen inspiratie voor maaltijden etc.. maar vind het het wachten waard. Vorige keer ook daarna zo gesmuld van rood vlees, sushi etc 😄 (Sorry beetje ego post maar komt door het tijdstip 🙊 Trusten! )
@Annemie: zie nu je stukje over je consult. Lastig he wat nou wijsheid is. Ben ook nog niet over uit. Idd lijkt het me zo fijn om snel weer de oude te zijn met een natuurlijke bevalling (ook voor mn zoontje). Maar het lijkt me heel naar als het niet lukt en je alsnog een spoedkeizersnede moet krijgen 😕 heel lastig. Hopelijk duiden je klachten op niks ernstigs! Is overgeven ook een symptoom?
Oh ik schaam mij diep! Zo lang niet meer geweest....ik ga mijn best doen alles even bij te lezen zal alleen niet overal op reageren aangezien sommige dingen wel héél lang geleden zullen zijn...