Gewicht hebbik het toevallig van de week met de verloskundige over gehad. Ik ben bang om straks teve aan te komen maar voor nunzit ik super netjes! Zit nu op 6 kilo. Terwijl bij de vorige zwangerschap ik nu al op 14 kilo zat in deze periode en aan het einde 30 kilo was aangekomen. 3D echo doen we deze keer niet, wel jammer maar het kost toch een hoop wat we nu na de verhuizing even niet missen kunnen.
Gewicht : ik was aan het begin van de zwangerschap 2 kilo afgevallen. Nu in totaal 8 kilo aangekomen maar 6 kilo boven mijn oorspronkelijke gewicht. Ik zit er niet mee om Veel aan te komen. Ik heb een lage bmi en ik weet dat tijdens mijn zwangerschappen mijn lichaam wat extra vet reserve op slaat. Bij de eerste kwam ik 18 kilo aan en bij de tweede 14 kilo. Beide keren paste ik na een week weer in mijn skinnyjeans in maat 26 en was ik de kilo's ook weer kwijt. Dus hier geen zorgen. Ik eet gezond en inderdaad redelijk veel. Maar ik heb ook echt veel meer honger dus ik zal het wel nodig hebben ! Danielle, ik denk er precies zo over hoor. Borstvoeding vond ik bij het aanhappen wel pijnlijk trouwens. Daarom al zo snel opgegeven . Vond het ook een raar gevoel zo'n baby aan je borst en ik kreeg er helse na weeën van ! Babykamer : de meubeltjes staan strak in de lak en op hun plaats. Alles is schoon en fris. Dus ik ben begonnen met de eerste dingetjes te wassen en te strijken. Wat is dat toch fijn om weer mee bezig te zijn
Fijn dat het bij iedereen goed gaat. Ik heb bij Stijn maar 1dag bv geprobeerd ging niet teveel Stress hij wou niet. Dus na dag fles dat gaf veel Rust wil het nu wel weer gaan proberen. Onze argeponide lag vabdaag dood in ze kooi was bijna 11 niet leuk totaal niet zien aankomen. Is maar vogel maar ben er toch nest verdrietig van. Stijn vroeg wat doet Karel nou. En daarna steeds vragen waar hij is zo zielig lastig uit te leggen sorry moest het ff kwijt
He Fabje, dat blijft moeilijk hoor. En het is niet maar een vogel, het is een levend diertje dat je 11 jaar lang verzorgt hebt en waar je dagelijks mee te maken hebt gehad. Dat is dan ook heel verdrietig als het ineens weg is, zeker als het zo onverwacht is. Sterkte meis.
Fabje leef met je mee. Wij vonden vanmorgen ons konijntje dood in zn hok... We zagen het hier wel aankomen maar toch dikke tranen ( incl die van mij. .)
Wat verdrietig van jullie beestjes! helemaal niet leuk.. ook bij een beestje is het een enorm gemis, wat mutsz idd ook zegt. Als onze kat wat zou overkomen zou ik ook echt even van slag zijn! Sterkte!
Wat een naar beestjes nieuws zeg... Sterkte beiden! Maakt niet uit wat voor beest: je bent er toch aan gehecht en het is echt een gemis. Heb zelf een hond en moet er nu an niet aan denken dat die ooit dood gaat.
Oh getsie! Annemie dat is ook niet leuk Eigenlijk moet ik morgen naar de tandarts maar heb geen zin. Weet dat ik een gaatje heb en die doet goed zeer met kou enzo. En ik heb erg gevoelige tanden dus bij mij is boren etc zonder verdoving niet te doen maar wil aan de andere kant eigenlijk ook niet meer verdoofd worden deze zwangerschap... heb al een kies moeten laten verwijderen bij de kaakchirurg toen ik 16wkn was dus zit er niet zo op te wachten eigenlijk..
Nou pfff tot nu toe bijna elke dag een flauwte gehad. Toen ik net op de wc zat voelde ik me ook weer niet lekker worden. Misselijk en duizelig ben snel van de wc naar de bank gegaan. Bah wat moet ik hier nou mee? De vk kon het niet verklaren maar ik vond deze vk ook niet zo fijn. Misschien dan maar ff huisarts bellen? Ik heb gisteren al floradix gehaald tegen een ijzertekort. Heb ik vaker gehad en dan komen deze symptomen ook voor. Het is echt naar om elke dag het gevoel te hebben bijna flauw te vallen. Wat hadden jullie gedaan want als ik op Google er naar zoek hoort het bij de zwangerschap. Ik vraag me Dan alleen af hoe vaak en of elke dag wel normaal is.
Kan vk niet de gyn contacten voor deze vraag? Of je doorsturen voor een check? Als t met lage bloeddruk te maken heefy, kan je er vrij weinig aan doen. Maar het lijkt me wel wat vaak dat je zo vaak flauw valt. Of idd de huisarts even bellen al hebben die meestal amper kennis over zwangerschapsgerelateerde dingen.
Ik zou de gyn bellen om de bloedwaardes te laten checken. Zou me hier niet blij mee voelen. En laat desboods zien wat je op internet vond. Bel ook de huisarts wel even, wie weet heeft die toch een verklaring. Je weet immers maar nooit!
Erg hè diertjes. Wij zijn vanaf 29-12 onze poes kwijt. Aangereden, weggekropen en doodgegaan waarschijnlijk. Heb nog nooit zoveel gehuild. Die hormonen werken ook niet mee! Sterkte iig! Pff.. had al lang naar de dokter etc gebeld! Kon de vk geen vingerprik doen voor ijzer en bloeddruk meten? Zou er veel te stressig van worden.. Afgelopen nacht veel wakker gelegen door een harde en trekkende buik. Vooral boven de navel. Geen prettig gevoel. T zal met groeien te maken hebben denk ik?? Iemand ervaring? hopelijk nu normaal slapen.
Ik zou er ook op staan dat ze me eens even goed door zouden lichten. In elk geval bloeddruk laten controleren en bloed laten prikken. Niet normaal natuurlijk dat je steeds (bijna) flauwvalt. Sterkte in elk geval. Martim, heb je misschien een (te) drukke dag gehad? Groeien zou natuurlijk ook kunnen, geen ervaring mee....... Hopelijk heb je vanacht een beetje kunnen slapen?!
Hallo meiden, Ik ben wat druk geweest, dus sorry dat ik hier zo weinig te vinden was en helaas niet op iedereen heb gereageerd. We hebben afgelopen zaterdag dus alsnog een extra echo laten maken. Wat was deze ongelooflijk mooi en duidelijk. Helemaal verliefd op ons meisje!! De jongens vonden het ook prachtig om te zien, alleen had de jongste er op een gegeven moment wel genoeg van.. haha Foto volgt later. Afgelopen vrijdag op controle geweest; alles prima in orde. Ze hebben weer een nieuwe meet methode. Snap er niet veel van.. haha Ach zolang ik hoor dat alles goed is, is het goed! Gewicht: inmiddels 9 kilo erbij!! Hopelijk kan ik het nog een beetje beperken in de komende weken. Anders ben ik voor de zwangerschap voor niks 15 kilo afgevallen. Zou zonde zijn als ik straks er weer zoveel voor moet laten om dit voor elkaar te krijgen.. Maargoed dat zien we dan wel weer. De uitslag van de suikertest was gelukkig ook in orde. Flauwvallen; elke dag flauwvallen lijkt me niet goed. Het gevoel hebben van kan... ik heb het ook geregeld en dat terwijl mijn bloeddruk in orde lijkt te zijn. Meestal ff iets kouds drinken of een zoute dropje eten en het is voorbij. Maargoed altijd even navragen/checken bij verloskundige kan geen kwaad. Huisdiertjes;... ja ik weet maar al te goed hoe het voelt om je diertje te moeten verliezen (nu inmiddels al weer 2,5 maand verder). Sterkte ermee!! Trekkend gevoel in de buik rondom de navel is zo herkenbaar. Niet echt een fijn gevoel. Komt door de groei van je baarmoeder en dus buik. Hoe staat het met de babykamers? Namen? Geboortekaartje? Babykamer zo goed als klaar op een plint na (mannen he). Kleertjes zijn voor zover gewassen en gestreken en liggen netjes in de kasten. Moet nog wel wat dingen erbij halen, zoals boxpakjes zijn erg fijn vind ik. vooral in het begin. Namen; de kleine meid krijgt 3 namen. 1 naam van ons (de roepnaam) en de andere 2 mogen de knuffeloom en knuffeltante uitkiezen. Die van hun was al vrij snel bekend en die van ons staat nu eigenlijk ook wel vast.... al hoewel ik altijd bang ben dat ik weer ga twijfelen hahaha (bij de jongens rond de 22 weken de keus gemaakt en dat is toen gewoon blijven staan, zonder enige twijfel). Geboortekaartje; al wel rond gekeken en wat leuke dingen gezien, maar nog geen keus gemaakt. Rond de 30 weken wil ik wel de keus gemaakt hebben, dus we hebben nog even.
Wauw mom! Ziet er goed uit! Je hebt al een lekker buikje en wat een prachtige foto van je kleintje!! ❤
Mooie foto!!! Wow wat duidelijk die echo! Hier ook eindelijk het suikerdrankje gehad. Nuchter 4.2 en erna (stiekem zelf geprikt met meter partner) 6.6. Lijkt me goed. Ook direct ijzer weer geprikt. Wij zijn bijna klaar met t kamertje. Beetje aankleding en gordijntje. Geen last meer gehad van t trekkende gevoel boven de navel gelukkig. Thanks voor info.
Hehe hier ook de uitslag van de suikerteat. Nuchter 4.2 en na het drankje 5.9 en dat was prima zei de assistente dus daar gaan we dan ook vanuit. Verder gister bij de tandarts geweest en hoewel ik dacht dat ik heel veel gaatjes had had ik er gelukkig maar 1. De rest wat zo gevoelig is is doordat mn tandvlees aan 1 kant flink is terug getrokken 😯 ook niet prettig maar beter dan een gaatje haha. De badkamer begint eindelijk op te schieten. Me man is met de vloertegels bezig maar die zijn nogal groot 60x60. Dus dat is wel een aardig klusje nog
@ huisdieren, vreselijk het verlies van een dier dat je zo lang hebt en verzorgt. Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.. Lietje, ik vind elke dag flauw vallen niet normaal hoor. Ik zou denken een te lage bloeddruk vandaar steeds duizelig. Ik zou het nogmaals aankaarten bij de verloskundige.. Mom86, wat een mooie foto en wat een mooie buikje! Fijn dat alle suikertesten goed waren/zijn. Hier gaat ook alles goed. Ik ben nog lekker hele dagen aan het werk en de tijd vliegt joh..