Super mooie foto mom We zijn ook uit de naam en geboortekaartje ook moeten hem alleen nog bestellen. Geboorte bedankjes doen jullie dat? Elke dag flauw vallen lijkt me idd niet goed zou het ook ff laten nakijken. Fijn dat de suikertesten allemaal goed zijn. Ja diertjes misssen is echt niet leuk. Ik vind het voor Stijn ook zo zielig. Hij vraagt elke dag waar is Karel nou(zo heette de vogel) en dan zegt hij zelf in de sterren en moet dan beetje huilen , zo zielig maar ja komt vast weer goed. Vind het ook stil in huis. Zonder het hem maar ja. We gaan morgen met ze 2en weekendje weg Stijn gaat logeren zaterdag zou Kiki 4 jaar geworden zijn en zijn we 3 jaar getrouwd
Mom, leuke foto's zeg. En wat duidelijk die echo foto.... Superleuk. @ suikertesten, die zijn echt netjes! Die van mij was wel iets hoger, maar viel nog binnen de normen 4,8 nuchter en 7,3 na het overheerlijke drapje. Dus hoef ook niet weer als alles goed blijft gaan. @ huisdieren, verschrikkelijk als je je lieveling kwijt bent of komt te overlijden. Je weet er komt een tijd dat je ze moet laten gaan, maar toch. Wij hebben een kat van 1,5 en moet er niet aan denken dat hij er niet meer zou zijn...... Hier zijn beestje altijd een onderdeel van het gezin dus kan het verdriet heel goed begrijpen. Helemaal voor kindertjes is het lastig te snappen als beestjes er niet meer zijn. Fabjee, geboorte bedankjes gaan wij niet doen. Wat een dubbel weekend zullen jullie dan hebben 1tje met een lach en een traan, de blijdschap van jullie trouwen. En het gemis van Kiki, wel fijn dat jullie er even tussenuit gaan met zijn 2tjes. Tocht veel plezier gewenst, en geniet ervan
Dankjewel meiden! @ Fabjee, Ggboortebedankjes; hier doen wij niet aan. Eigenlijk ook omdat we de nut er niet van in zien... Het zal wel een weekend worden met moeilijke momenten. Probeer er toch van te genieten samen. @ Werk, ik werk ook gewoon nog me volledige uren. Toch best knap als je bedenkt dat ik de vorige zwangerschap al met 15 weken volledig in de ziektewet zat vanwege mn bekkenpijn. Ik moet wel zeggen sinds deze week heb ik weer wat last van mn bekken. Beetje balen. Maar wil het echt volhouden tot aan 17 maart (ben dan 35w6d). Heb eindelijk ook mn goedkeuring voor mn vakantie. Dus ik hoef dan pas 8 augustus weer te beginnen. Uren: Hier nog wel gedoe gehad over mn uren. Ik heb een contract van 24 uur (2 hele dagen en 2 halve). Ik wilde mn contract aanpassen of nog beter ouderschapsverlof van 4 uur opnemen. Maar dat hebben ze geweigerd ivm bezetting. Vervolgens heb ik mijn werkrooster in overleg aangepast waardoor ik maar 21,5 uur op het werk aanwezig ben. De overige uren mag ik thuis werken. Nu ben ik dagelijks een half uur eerder aanwezig en op de halve dagen werk ik een kwartier door, dus eigenlijk hoef ik thuis nagenoeg niets meer te doen. Thuis werken kan ook niet echt met een kleuter en peuter in huis... en straks met een baby al helemaal niet. Toch wil ik dolgraag naar 18 of 20 uur na de geboorte van onze kleine meid. Dus ik hoop dat ik straks alsnog ouderschapsverlof mag opnemen. Ze zullen er hier alleen niet blij mee zijn (wat ik snap), maarja..... Weet ook niet hoe ik dit nu nog moet aanpakken... Iemand tips?? @ Mutsz, wat fijn dat de badkamer begint op te schieten! Zal voor je man ook leuk zijn als hij straks het eindresultaat kan zien. Dip: merk aan mezelf dat de laatste 2 weken me wat anders voel als anders... Klinkt heel raar... Ik heb wel wat vriendinnen, ook 1 op afstand, maar toch mis ik iets... Een echte goede vriendin ontbreekt gewoon. Jaloers ben ik nooit, maar ik kan nu gewoon jaloers zijn op meiden die wel een goede vriendin hebben waarmee ze shoppen, die voor elkaar klaar staan (wanneer dan ook)... Misschien zijn het de hormonen.. en moet ik maar gewoon blij zijn met alleen mn gezinnetje en familie die er wel voor me zijn.
@fabje Wat een dubbel weekend. Wel fijn dat jullie even met zn 2en kunnen zijn, maar zeker zwaar emotioneel beladen. Doen jullie nog iets specifieks op die dag om haar te herdenken? Sterkte, maar ook veel plezier met elkaar. @suiker Fijn dat er goede uitslagen langs komen. En gelukkig zijn jullie van die vreselijke drankjes en het bloed prikken verlost nu! @mom Wat fijn dat je nu nog je volledige uren kan werken. Hopelijk houd je het vol tot de 17e. En wat jammer dat je het gevoel hebt dat je niet alles kan delen met een vriendin. Hebben de meiden die je kent ook kinderen of niet? vinden ze het niet leuk om met je te gaan (baby)shoppen? Ik heb wel vaak vriendinnen (en mn zusje nu) in hetzelfde schuitje, maar ben nog nooit met iemand gaan babyshoppen. Wat misschien leuk is, is om nog zo'n pufklasje te doen waar je met meiden die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend zit. Dan kunnen jullie nog koffiedrinken tijdens je verlof. @babykamer Gister heb ik met mn schoonvader de babykamer behangen met een soort bosdieren behang. Het is echt super leuk geworden! Het is een klein kamertje, 2 x 3 m. we gaan alleen de commode en wieg/ledikant erin zetten, anders wordt t te vol. Ik zit op internet nog te zoeken naar leuke dingetjes en ook tips om een klein kamertje zo efficient mogelijk in te richten, maar dat lijkt me vooral als ie naar een groot bed gaat lastiger.
He mom! Je dipje herken ik ook wel hoor. Ik merk dat ik ook heel veel bij mn moeder en schoonmoeder langsga. Ik wil niet alleen (met mn zoontje) zijn de hele week. Geen idee waar het vandaan komt. Vermaak me heus wel maar zoek echt mensen waarmee ik praten kan ipv hele dag kinder gebrabbel. Het zullen de hormonen wel zijn. Mn man is zeker blij resultaat te zien. Het word echt super! Verwacht dat het dit weekend klaar zal zijn. En dan kunnen we eindelijk aan de babykamer beginnen
Hoi meiden, Mag ik hier nog mee kletsen? Ik heb me hier helemaal aan het begin van mn zwangerschap aangemeld, maar niet echt meegekletst. Mijn uitgerekende datum was 18 april, maar is uiteindelijk verzet naar 15 april. Ben heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat dus ik ga eens even terug lezen (niet alle 343 pagina's ben ik bang)
Hoi Freddel, welkom terug! Natuurlijk kan je gezellig meekletsen Hoe gaat t tot nu toe met je zwangerschap?
Ja is wel dubbel weekend idd maar fijn om samen te zijn. Vinden het fijn dat haar geboortedag ook nog mooie betekenis heeft gekregen door te trouwen. Nee we doen niet iets speciaals om haar te gedenken op die dag. We laten met oud en nieuw altijd wenspijl of wensballon op. Heb tattoo van haar en haar as zit in onze trouwringen en in ketting van mij dus ze is altijd bij ons. Zijn nu in Gent mooie stad morgen gaan we naar Valkenburg. Wij doen wel geboorte bedankjes vind het wel leuk. Babykamer is hier ook af. Binnenkort Beginnen met wassen. Vervelend mom dat je je zo voelt herken het soms ook wel. Heb ook niet echt veel vriendinnen wel 2 waar ik altijd bij terecht kan al is het midden in de nacht das wel fijn. Ook al zien of spreken we elkaar soms niet vaak dat maakt niks uit. Toch denk ik dat het contact anders word als je kindjes krijgt he prioriteiten liggen dan anders
Even snel een kort berichtje. Wat lijkt me dat heerlijk al die kamertjes die klaar zijn. We zijn nu bezig met het gipsplafond weer dicht te maken. Behang en vloer zijn gelukkig uitgezocht...zal blij zijn als het klaar is. .
@ Marianne, dankje voor je berichtje. Mijn zwangerschap gaat best goed, de baby groeit goed en ik heb niet heel veel kwaaltjes. Helaas wel bekkeninstabiliteit. Ik heb terug gelezen vanaf 1 december.. Wat zijn er hier veel vrouwen met bekkenklachten! Helaas heb ik daar ook last van. Loop nu al een aantal weken bij de fysio en ik heb wel het idee dat het helpt. Hopelijk kan iedereen het een beetje vol houden tot de bevalling, en is het daarna snel verdwenen! @babykamer, die is hier ook af Wij weten het geslacht nog niet dus bij ons is het een hele neutrale kamer met oranje als accent kleur. Ik las ook dat er hier veel vrouwen een suikertest hebben gehad. Wat is dat drankje vies he?! Gelukkig een goede uitslag gehad dus dat is weer een zorg minder. @ geboortebedankje, ik heb daar nog nooit van gehoord. Waar moet ik dan aan denken? Geef je dat mee aan mensen die op bezoek zijn geweest, of gaat dat bij het geboortekaartje erbij? Hier is vandaag het derde trimester begonnen! We gaan langzaam richting het aftellen Worden jullie ook helemaal beurs geschopt? Af en toe lijkt het alsof mijn baby nooit slaapt en alleen maar feestjes bouwt in mijn buik!
Hey Freddel! Welkom terug 😀 fijn te horen dat je je goed voelt. Wel balen van die bekkeninstabiliteit maar absoluut dan weer een plus dat de fysio wel helpt! Kaartje; gister aan het googlen geslagen en kaartjes bekeken. Was bij een kaartje opslag verliefd maar vond de kosten a 2,96 per kaartje wel iets teveel van het goede. Toen verder gezocht en een lijkend kaartje gevonden voor 1,62 😊 das een leuker prijsje! S avonds aan manlief laten zien en die vond dat ook wel wat, dus ik denk dat het kaartje vast staat. Een deze dagen even een proefdruk aanvragen om te kijken hoe het kaartje eruit ziet in het echt en dan kunnen we de keuze definitief maken De naam zijn we nog niet uit. Mn man blijft maar zeggen kweet niet en zn schouders ophalen. Ik ben bang dat dat net als straks zoiets word wat pas enkele dagen voor de geboorte vast staat. Vandaag zit ik lekker in de ballenbak met onze zoon. Die vermaakt zich uitstekend terwijl ik lekker relaxed zit met wat thee
@mutz Fijn dat je een vergelijkbaar goedkoper kaartje hebt gevonden. Eigenlijk zo duur he, geboortekaartjes drukken en versturen. En hopelijk denkt je man snel mee over de naam... Net naar peuterfestivalletje geweest, was super leuk! Deed normaal altijd veel met mn zoon maar door de zwangerschap steeds minder, dus wel fijn om weer wat met m te ondernemen. @bloed prikken Moest ivm negatieve resusfactor bloed laten prikken. Vorige week gedaan. Belt de vk dat t opnieuw moet. Ze hadden 2 ml te weinig afgenomen.... Zucht.... Gelukkig heb ik geen naaldenangst maar wat een prutsers zeg!
Hoi meiden even ego. Ik ben woensdag opgenomen in het ziekenhuis, vanwege een verkorte baarmoedermond.Heb geen puf om op iedereen te reageren, ben kapot. Ben 2 uur terug overplaatst van een 1 persoonskamer naar een 4 persoonskamer, ben er niet blij mee maar ok. Gisteren de hele dag door allerlei onderzoeken gehad, monsters, metingen, echo's, inwendige echo's, ctg's. Was helemaal beurs van al het gevoel en geprik/gedruk in mijn lijf. Mijn baarmoedermond blijkt verkort te zijn, moet boven 4 cm zijn in normale situatie. De mijne was 2,3 cm. Zat in de twijfelzone van wel of niet opnemen. Ze hebben een test gedaan om te kijken of de bevalling al echt begonnen was maar de uitslag daarvan is dubieus. Die test kan beïnvloed worden door de gel van de inwendige echo's, zou dus heelgoed kunnen dat de test vals positief is. Maar ze hebben toch besloten om mij op te nemen, alleen niet in mijn eigen ziekenhuis. Ben met de ambu overgebracht naar het UMCG omdat deze een speciale NICU hebben en mijn eigen ziekenhuis geen bevallingen doen bij minder als 32 weken. Ik dus voor nu even afwachten hoe en wat verder. Als ik pech heb lig ik hier nog 12 weken...... Als ik meer weet horen jullie van mij. Sorry voor mijn lange/warrige verhaal. Heb vanacht maar 3 uur geslapen en ben mega emotioneel. ? Nou lag ik net heerlijk te slapen, gaan de alarmen van mijn infuus af. Krijgen ze die eerst niet uit. En iedereen is nu klaar wakker hierzo. Mijn mede kamer genoten zullen blij met me zijn......
Wtf beempie. Dat meen je niet. Ik hoop dat alles mee zal vallen en die kleine het nog even volhoudt in je buik. Ik snap helemaal dat het niet ideaal is om nu op een 4 persoons kamer te liggen. Rustig aan lieverd en hou ons op de hoogte. Xx
Beempie wat heftig zeg! Heeel veel sterkte daar. Houd je taai he, en gelukkig lig je in t umcg nu waar ze de beste zorg aan jou en de baby kunnen bieden. Ga heel hard voor je duimen dat de baby gewoon nog lekker veel weken binnen blijft zitten. Sterkte!!!!
Heel veel sterkte Beempie, en hopelijk is het inderdaad vals positief door die gel. Ik hoop dat je kleintje nog even blijft zitten en nog even lekker doorgroeit! Sterkte en gooi alle emoties er maar uit hier!
O beempie. Heel veel sterkte. Ik hoop dat hij toch nog even bij je blijft zitten. En 4 p.p kamer is inderdaad niet leuk. En natuurlijk mag je hier je verhaal vertellen, niets echo aan! Marianne1, he bah weer bloed prikken. Wel een beetje gekluns van ze. Ik moet ook volgende week. Even een klein vraagje tussendoor.. zijn hier weer meer meiden die op dit termijn weer misselijk worden en tegen overgeven aan zitten? Ik ben pas 4/5 weken van het elke dag overgeven af. Of zou het aan mijn bijna te hoge bloeddruk komen ofzo?
Jee beempie wat heftig Hoe hebben ze dit geconstateerd dan had je klachten of was het een standaard onderzoek heel veel sterkte en hopelijk kan je misschien naar huis met bed rust ofzo. Dit is toch niet hoe je het je voorstelt.
Soullady. Bij mij helaas herkenbaar. Geef ook gemiddeld weer 3 a 4 keer in de week over. Voornamelijk in de ochtend komt mijn eerste bakje thee er altijd weer uit. De oorzaak waarschijnlijk dat onze kleine meid heel hoog ligt en dat er veel vruchtwater aanwezig is waardoor de organen worden platgedrukt. Wat jij aan geeft of het met je bloeddruk te maken kan hebben durf ik dus geen antwoord op te geven. Hoop dat het voor je gauw weer zakt... Hier weer beetje op de been. Vrijdag ochtend bijna een ongeluk met de auto gehad. Gelukkig niks geraakt maar de gordel heeft goed in mijn buik gezeten. Gisteren flink veel spierpijn maar gelukkig is het met die kleine allemaal goed.
Dat is schrikken ik krijg een flashback 4 jaar geleden was ik gister bevallen ook door verkorte cervix maar dat was bij 24,4 weken jij bent nu 27/28 weken? Dan zijn de vooruitzichten veel beter. Ik snap dat 4persoonskamer niet fijn is maar fijn dat je in het goede ziekenhuis ligt. Heb je al longrijpingsspuit gehad voor de kleine. Ik hoop voor je dat je er nog 12 weken mag liggen en de kleine gezond en op tijd word geboren. Mijn cervix was bij de 1e meting ook iets van 2,5 toen en hebben ze nog 3 weken kunnen rekken ongeveer maar goed dat is natuurlijk bij iedereen anders. Hoop dat de kleine nog lang blijft zitten. Hoe zijn ze erachter gekomen had je klachten?