Beempie wat enorm heftig! Ik hoop dat het vals positief is en je met bedrust naar huis mag. 12 weken in het ziekenhuis liggen lijkt me geen pretje misschien kan je zo nog even wat rust pakken, al lijkt me dat ook best lastig met 4 mensen op een kamer. Soullady en Annemie wat balen dat jullie zo misselijk zijn en zelfs weer over geven. Ik hoop dat het meevalt en de misselijkheid onder controle blijft Hier gaat het goed, voel me goed, al heb ik wel pijnlijke bekken als ik te lang zit. Dus afwisselen is een pre. Verder begin ik vocht vast te houden. Daar ben ik dus echt niet blij mee, want dat had ik bij de vorige zs ook en dat eindigde met dat ik 3 weken voor de bevalling 10 kilo aan vocht aankwam in 1 week tijd en niet te vergeten veel tintelende ledematen. Dus mocht iemand tips tegen vocht vasthouden hebben dan hoor ik het heeeeeeel graag
Bedankt voor jullie lieve reacties allemaa. Doet me heel erg goed! Ik had vanaf donderdagmidsag al wat krampen en een onprettig gevoel in mijn buik. Maar had daar verder niet echt aandacht aan geschonken omdat ik redelijk druk bezig geweest was. Dus had zoiets van zullen wel gewoon harde buiken zijn. Ff wat rustiger aan doen dus. S'nachts slecht geslapen, maar toch maar gewoon aan het werk gegaan. Paracetamol gehad en gaan met die banaan dacht ik, tot ik er ook misselijk bij werd. Dus na pushen van collega's toch maar gebeld. Ik moest sowieso morgen al naar het ziekenhuis voor een groei echo. Kon om kwart over 10 terecht bij de gynaecologie in het Martini ziekenhuis, klachten uitgelegd. Had ook aangegeven de kleine minder te voelen dus eerst een echo. Gezellig spartelend kindje te zien tot zover, niets aan de hand. Voor de zekerheid toch ook nog een inwendige echo. Daarop zagen ze dat mijn bmm verkort was. Onderling wat overleg geweest, moest maar naar de verloskamers voor een vervolg test. Zo gezegd zo gedaan. Eerst weer een inwendige echo om te checken, urine laten controleren op blaasontsteking. Afmeting van bmm klopte idd met eerdere meeting, urine was schoon. Dus nog een andere test ook m te meten of een bepaald stofje aanwezig was bij de bmm wat duidde op dreigende vroeg geboorte. Rond half 4 was de uitslag daarvan binnen en die was dus positief. En toen ging het snel, aan het infuus met weeën remmers, extra vocht, en een spuit in mijn been voor de long rijping. Voordat de artsen het papierwinkel op orde hadden was de ambulance al gearriveerd en hebben ze me verhuist naar het UMCG. Net de dokter op bezoek gehad, en mag vanmiddag van het infuus af. Ik mag dan weer iets meer van bed af op de kamer en de afdeling. En als dan alles rustig blijft mag ik misschien in de loop van de week naar huis. Maar daar ga ik nog maar niet van uit.... Weer een heel verhaal geworden, bedankt voor het lezen alvast. Als jullie vragen hebben stel ze gerust......
Jemig Beempie wat een achtbaan dan opeens! Wel goed zeg dat ze het allemaal serieus nemen en geen risico nemen, hoe heftig en rot ook! Hopelijk blijft de kleine nog lekker lang zitten en heb je ondertussen genoeg afleiding! Wel fijn als je weer wat meer bewegen mag. Heel veel sterkte meid!
Zeker een verhaal fijn dat ze zo snel actie ondernemen hopelijk blijft je bmh zo en word hij niet meer korter en mag je binnenkort naar huis
Hallo allemaal! Ben even een tijdje afwezig geweest. Heb ook niet alles bij kunnen lezen dus sorry als ik niet op alles reageer. Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed? beempje! Jeetje was schrikken joh... Wat zal je ongerust zijn. Hopelijk komt het allemaal goed. Hier is de verloskundige net ook geweest ivm met heftige buikpijn. Het zijn gelukkig geen weeen. Maar moet morgen urine controleren en ze willen het wel onderzoeken wat het wel is. Ik las iets over geboortekaartjes.... Die van ons liggen al klaar ( online besteld op geboortekaartjes.nl) De enveloppen zelfs al in huis.. Blijken we te weinig kaarten te hebben besteld. Gaan er ook wat per mail doen naar de mensen die we toch niet heel vaak zien. Hier staan al wat spulletjes op zoals de kinderwagen, hangwieg en kinderstoel. Begin februari worden de commode en het ledikant geleverd. Verder hebben we alles in huis qua spullen. Met mijn bekkenklachten gaat het ook niet bijzonder goed ik mag inmiddels niet meer zitten. En moet voornamelijk liggen. En mag staan en lopen al kan ik dat niet lang volhouden. Hopelijk loopt het bij jullie wel allemaal soepel!
Beempie, jeetje dat zal schrikken zijn. Hopelijk blijft je kleine nog lekker zitten. Sterkte.. Draaikont, vervelend van je klachten. Jeetje alleen liggen lijkt me lastig. Succes.. Mutsz, dat heeft mijn zus ook gehad veel vocht vasthouden. Dat is geen pretje. Hopelijk heeft de verloskundige tips voor je. En savonds met de voetjes omhoog..
@draaikont Leuk dat je weer terug bent, vroeg me al af hoe t met je zou gaan! Maar lichamelijk niet zo best dus. Alleen maar liggen, wat ellendig zeg. Dan duurt een zwangerschap echt heel lang.... Trek je t psychisch nog daardoor? Lijkt me zo frustrerend. Heeft iemand Poesta nog gesproken laatst? Heb dr ook alweer een lange tijd niet lang zien komen hier. Ben benieuwd hoe t gaat met dr. @beempie Hopelijk stabiliseert t allemaal en mag je toch nog naar huis. Maar wel heftig allemaal. Van niet lekker voelen naar opname in umcg en kans op te vroeg geboren baby. Hoop echt dat ie nog zeker tot week 36 binnen blijft zitten. Sterkte daar!
Heel veel sterkte beempie! Ik hoop dat ze het nog goed kunnen rekken! Draaikont: jeetje hopelijk eenmalig en niks geks aan de hand! @misselijk: vervelend dat die klachten weer terugkomen zeg! Beterschap voor de dames die er last van hebben, hopelijk is het van korte duur! Hier alles oké! Wel meer last van mijn bekken maar ik mag niet klagen! Sterkte meiden! Die laatste loodjes ook! We can do it!!!!
Inmiddels me erbij neer kunnen leggen! En ik zit nog wel eens hoor. Eet momenten enzo... Laatst ook nog even uit eten geweest. Wordt alleen direct afgestraft voor de rest van de week. Maar de pijn is zoveel minder als ik lig dus heb ik het er wel voor over. Ipad en netflix doen wonderen. Hahaha Maar mede daardoor was ik even afwezig! Had weinig positiefs te schrijven en ook even geen behoefte.
Midden in de nacht en ik lig wakker omdat het kleine mannetje in mijn buik zijn dolle half uur weer heeft. Dus dan maar even op het forum lezen haha,.....
@lietjuh haha, dat is zo maf gevoel he. Soms denken o, dit gaat lang duren. En dan legt mijn man zn hand op mijn buik en wordt het rustig. Blijft leuk om te voelen. Al zijn het soms al echte karate schopjes 😊
@Beempie, Jeetje wat heftig allemaal. Het is in ieder geval positief dat je van het infuus af mag! Hopelijk mag je inderdaad van de week naar huis. @Draaikont, tjonge ook al vervelend nieuws! Heel naar dat je niet meer kan zitten. Komt er regelmatig een vriendin ofzo langs om je gezelschap te houden? Inderdaad lang leve de ipad en netflix @lietjuh, ik heb af en toe ook zo'n drukte in mn buik. Lijkt wel of ze dan even wakker zijn en hun energie kwijt moeten he?! Ik vind het altijd wel leuk, behalve als ik wil slapen Hopelijk ben je snel weer in slaap gevallen. @misselijkheid, daar heb ik gelukkig nog geen last van. Ik heb de eerste weken heel erg overgegeven, dus van mij hoeft het niet meer terug te komen Ik merk wel dat de baby een beetje tegen mn maag begint te duwen. Af en toe heb ik savonds zo weinig honger dat ik maar een paar happen weg krijg. @bekken, Ik heb helaas ook weer wat meer last van mn bekken. Ik denk doordat mn buik wat zwaarder begint te worden. Hebben jullie ook dat je ineens voelt dat je buik echt zwaar wordt. Het voelt hier ineens alsof ie heel erg begint te hangen. Daardoor dus ook meer last van mn bekken en rug helaas. Zijn jullie ook al een beetje aan het aftellen? Ik tel nu af richting mijn verlof (kan niet wachten) en ook al een beetje richting de 40 weken. Ik moet nog 8 weken werken en nog 12 weken tot de bevalling (ongeveer)!
@ Beempie, dat is schrikken zeg! Ik hoop dat het snel 'rustig' wordt allemaal en je gewoon lekker naar huis kunt en je kleintje nog een x aantal weken in je buik blijft zitten. Ik duim voor jullie @ Draaikont, wat enorm vervelend (zacht uitgedrukt) dat je zo'n last van je bekken hebt. Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen, want naar mate je buik groeit zullen de klachten echt niet verminderen...ben ik bang. Hopelijk vinden ze niks geks in je urine en is het een eenmalig iets geweest. Ondanks dat je moet liggen,... iets te veel gedaan gisteren? Poesta al een tijdje niet gezien hier... hopelijk gaat alles goed met der. Aftellen; nog 7 weken werken (werk door tot aan de 36 weken). Zou knap zijn als ik het volhoud (voor het eerst van de drie zwangerschappen). De bekken klachten spelen helaas weer op, dus het zal niet makkelijk worden in de komende weken. Maar ik heb inmiddels goedkeuring voor mijn (zomer)vakantie. Deze zit aan mijn verlof vast, dus ik houd vol voor een goed doel
Nou aangezien ik vandaag en eigenlijk weer de hele week tegen flauwvallen aanzat. Vanmorgen toch maar even de vk gebeld. Gezien de klachten moest ik eerst langs de huisarts voor een blaasontsteking test. En jawel ik heb een blaasontsteking. Verder zijn er eiwitten gevonden wat kan duiden op een zwangerschaps vergiftiging. Gelukkig was mijn bloeddruk heel netjes dus voor nu maakte ze zich geen zorgen om het eiwitgehalte. De klachten die ik momenteel heb wijt ze voor nu dan ook aan de blaasontsteking. Ik heb antibiotica gekregen en donderdag even voor controle terug en na een week even weer urine inleveren. Ben eigenlijk wel blij dat er nu iets gevonden is en ik hoop dat ik echt na de kuur van alle klachten af ben en me weer beter ga voelen. Ik heb totaal niet in de gaten gehad dat ik een blaasontsteking heb. Ik heb vaker een blaasontsteking gehad maardat deed dan ook echt pijn met plassen. Heel veradelijk zo'n ontsteking.
@lietjuh Wat voor klachten had je dan behalve flauw vallen? Wel fijn dat ze iets hebben gevonden en dat je nu ab krijgt ervoor. Hopelijk voel je je snel weer beter. Zit hier ook al dagen met flauwtes nu, voelt alsof ik continu een hypo heb terwijl ik veel en regelmatig eet. Hb was goed. Vorige check heel lage bloeddruk dus nu bouillon drinken maar nog steeds futloos. Heb je evt tips hiertegen lietjuh?
Ik heb veel hoofdpijn, moe, harde buiken, misselijk tot kokhalzen aan toe, duizelig en het bijna flauwvallen baarde me het meeste zorgen. Als mijn bloeddruk weer eens te laag is dan gebruik ik ook inderdaad bouillon of zoute drop. Heel vies maar bij mij werkt het wel. Lage bloeddruk is heel erg vervelend en er is niks aan te doen. Als er verder klachten zijn die je hebt toch maar even je vk bellen. Ik ben niet zo'n snelle beller ik kijk het altijd eerst aan maar ben nu toch wel blij dat ik gebeld heb. Sterkte meis
@beempie Hoe gaat het nu? Lig je nog steeds in t UMCG? En kunnen ze de bevalling nog uitstellen? Hoop t echt voor je! Sterkte daar!