Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Beempie gefeliciteerd met de geboorte van Tim! Probeer te genieten van jullie kleine, dappere en sterke zoon.

Mutsz: gecondoleerd, wat een ontzettend naar nieuws. Veel sterkte de komende tijd.

Ik lees nog trouw mee, maar weinig puf om te reageren; m'n leven bestaat op het moment uit eten, slapen en werken. Tel langzaam af naar m'n verlof :)

2. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Beetje dubbel bericht om te schrijven maar beempie, gefeliciteerd met Tim.wens jullie veel kracht toe in de komende weken want ook al is het een vechtertje, je wil hem toch gewoon thuis hebben.

Mutsz, jij gecondoleerd met door heftige verlies. Geen worden voor te vinden maar ook voor jullie alle kracht gewenst.

3. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    @ beempie
    Fijn te horen dan jij al lekker naar huis mag. En wat fijn dat je altijd even langs mag gaan en kan kijken. Lijkt me wel gek om zonder kindje thuis te komen.

@mutsz
    Jeejtje wat heftig! Gecondoleerd en veel sterkte...
    En wat heftig ook voor je neefjes allemaal zeg. Bah zijn altijd nare dingen.

4. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Gefeliciteerd met Tim! wat fijn dat de vooruitzichten goed zijn

5. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Dank jullie wel meiden. En sorry dat ik hiermee even bij jullie kwam maar dit zat zo dwars en zitten de hele middag al bij elkaar van alles te bespreken en doen. Ik ben er vooral voor mn zusje en broertje en mn moeder en vader zijn bij mn neefjes en nichtje om te helpen met alles... maargoed het leven gaat door :)

6. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mutsz
    Gecondoleerd, wat een afschuwelijk verhaal zeg. Zo naar voor die kinderen...

@beempie
    Wat fijn dat je zelf al naar huis mag, maar ook wel gek dat je nu heen en weer moet pendelen tussen huis en umcg. Woon je ver er vandaan of dichtbij? Veel plezier met het buidelen met Tim. Hopelijk kan ie snel zonder ademondersteuning.

7. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Even snel....@ beempie, had nog willen reageren met dat ik voor jullie hoopte dat het nog wel even zou duren en ze het mooi konden rekken...helaas.... allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dappere zoon Tim. Wat fijn om te lezen dat hij het naar omstandigheden heel goed doet. Nog een lange weg te gaan voordat hij met jullie mee naar huis mag, maar voor nu, geniet van alle mooie momentjes die jullie met hem mogen hebben en hopelijk mag hij snel met jullie mee naar huis. Doe je het zelf rustig aan? Sterkte met alles want je kindje achter laten in het ziekenhuis is niet niks...

Morgen lees/reageer ik weer verder..

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Had even een paar dagen niet meegelezen.

@ Beempie, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dappere zoon Tim! Wat heftig. Gelukkig maakt hij het goed.. probeer toch van je kraamtijd te genieten. Fijn dat jullie mee kunnen kijken via webcam.

@ Mutsz, vreselijk! Gecondoleerd. Sterkte met het verlies verwerken van je tante. Ik weet hoe verschrikkelijk het is. Ben afgelopen week ook een dierbare verloren en hij laat ook jonge kinderen achter. Het zet je weer met beide benen op de grond..

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.618
    13.846
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dank voor het warme welkom allemaal!

Wát een pittige tijden zeg voor beempie en mutsz! :O
    Hopelijk slaan jullie je er goed doorheen en kunnen jullie hier het eea. van je afschrijven.

Manlief en ik zijn gister goed aangekomen in Portugal. Net uitgebreid geluncht. Toch best wel spannend hoor: zwanger zijn en vliegen!
    Zal deze week dus meer meelezen dan zelf schrijven.

IRIS-studie is een wetenschappelijk onderzoek waaraan je mee kunt doen als de 20weken echo geen afwijkingen laat zien. Dan krijg je rond de 30 en 35 weken twee extra echo's. Is om eventuele groeiachterstanden vroegtijdig op te sporen. Als blijkt dathet werkt, wordt het misschien een landelijk standaardonderzoek/-protocol.

10. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ Hummeltje, fijne vakantie gewenst.

@ Mutsz, jeetje wat heftig zeg, zeker voor de kids die erbij waren... Gecondoleerd met het verlies van je tante.

Afgelopen zaterdag een begrafenis gehad van de tante van mijn vader. We zagen haar altijd als een 'moeder' van mijn vader. We zullen haar missen.
    Wel een erg dubbel weekend gehad. Zaterdag de begrafenis en gisteren naar een carnavalsoptocht geweest.
    De kids vonden de optocht helemaal geweldig.

Controle vk: afgelopen donderdag op controle geweest. Alles weer prima in orde. Eigenlijk zou ik geen groeiecho meer krijgen, maar gezien dat onze nu jongste met 41 weken werd geboren, 3605 gram woog en vast zat met zn schoudertje, willen ze toch wel weten hoe zwaar ons wondertje dit keer wordt geschat. Wellicht dat ze me dit keer niet over tijd laten lopen. Dus over 4 weken alsnog een echo.

Ik begin nu toch ook wel af te tellen naar mn verlof.
    Toch twijfel ik af en toe nog hoor of ik het wel moet uitzitten tot aan 4 weken voor de uitgerekende datum...
    Vraag me af of het wel heel verstandig is.

11. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    jeetje mutz wat vreselijk!!! Gecondoleerd en veel sterkte toegewenst :(

12. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Mom. Jij ook gecondoleerd. Zijn altijd heftige dingen.
    Hummeltje. Fijne vakantie en ook ik doe mee aam het iris onderzoek!

Hier na een paar dagen thuis in een leeg huis. Manlief is vanaf zaterdag naar de carnaval en komt morgen weer thuis.
    Onze kleine man is bij oma en nachtje zodat ik even kam bijkomen van de afgelopen dagen.
    Vanaf donderdag was mr.niet erg lekker. Kreeg koorts wat uiteindelijk zaterdag op is gelopen tot 40.4. Zondag ineens koortsvrij maar in de nacht begon hij de longen uit zijn lijf te hoesten. Dokterspost geweest. Puffer meegekregen wat niks hielp. Vanmorgen weer terug naar de eigen huisarts, bleek hij longontsteking te hebben... Door alle zorg om hem constant harde buiken dus uiteindelijk lagen we samen in bed... Gelukkig slaat de antibiotica goed aan een word ook mijn buik weer rustiger... maar wat een dagen. .

13. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Gecondoleerd Mutsz en Mom! Sterkte de komende tijd.

@Iris, volgens mij doen ze dat ook bij het Erasmus in Rotterdam, maar ik doe er zelf niet aan mee. Ik heb een verhoogd BMI dus ik krijg sowieso al groeiecho's met 30 en 35 weken.

Hier net naar de vk geweest. Alles was goed, we hebben een echo gehad en daaruit bleek dat de kleine nu op 1665 gram wordt geschat. Dan zou hij/zij ongeveer 3650 gram bij de geboorte zijn, dus gewoon goed. Hij/zij lag wel al ver in mijn bekken, maar dat is niet gek zei de vk. Daar kan ie blijven liggen of hij kan er nog even uit komen.
    Helaas ben ik wel rhesus negatief en de baby positief dus ook een vervelende prik gehad, die ik na de bevalling weer krijg.

@verlof, ik ben ook aan het aftellen Annemie. Ik heb vandaag besloten om mijn verlof een weekje te vervroegen. Ik zou eigenlijk met 36 weken stoppen, maar ga het toch verzetten naar 35 weken. Het wordt gewoon allemaal wat zwaarder nu, zeker nu de baby is ingedaald.

14. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ik wist helemaal niet dat er van die onderzoeken zijn.
    Maar intrresant hoor.

Verlof:
    Hier ook echt aannhet aftellen. Ik ga gewoon 6 weken voor de tijd eruit.
    Ga het niet trekken tot 4 weken van te voren.
    Heb toch tot eind augustus vrij. Met pbluren en mijn vakantie

Verder gaat het hier goed de kleine is lekker druk in me buik.wel wat last van mijn ribben, en minder slaap maar het is allemaal prima te houden

15. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ Iris, ik krijg hiervoor geen extra onderzoeken. Mijn zwangerschapsgegevens mogen ze gebruiken voor onderzoeken e.d.

Verlof,
    Heb net even alles op een rijtje gezet qua vrije dagen dit jaar.
    Ik had besloten te stoppen met 36 weken. Na mijn verlof zou ik 4 weken vakantie nemen (indien kleine op tijd geboren wordt, langer verlof=minder vakantiedagen opnemen ;) ).
    als ik daarnaast alle dagen vrij plan die ik nog vrij wil zijn tot aan het einde van het jaar houd ik nog 5 dagen en een beetje over.
    Nu wil ik 20 uur gaan werken na mijn verlof (ouderschapsverlof). Als ze dit goedkeuren zal er ook nog wel wat van mijn vakantiedagen/ATV afgaan, omdat je dan wat minder opbouwt. Ik houd dan ca. 3 dagen over ipv 5. Nu twijfel ik heeel erg om te zeggen dat ik met 35 weken stop en dus een week vooraf vrij neem..
    Als ik dat doe, zijn mijn dagen voor dit jaar op...

Wie helpt mij van het twijfelen af? ;);)

@ Bekkenpijn, ik merk dat de bekkenpijn weer wat begint op te spelen.. met name bij lang zitten (op het werk)... niet echt prettig. Dit zorgt er ook voor dat ik twijfel om zo lang door te gaan (tot aan 36 week).

@ Beempie, hoe gaat het met de kleine Tim? en met jou?

16. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    @mom, kun je dan niet je verlof omzetten naar 5 weken van te voren en een extra week na je verlof opnemen? Omdat je minder gaat werken hoef je dan toch ook minder dagen op te nemen?
    Ik heb net mijn verlof laten omzetten naar 5 weken van te voren omdat ik het ook niet ga redden nog 6 weken werken. Had mijn baas gemaild en binnen een uur hadden zij het weer met het uwv geregeld.
    Ik zou het zo doen denk ik;)

17. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Dat gaat niet. Na mijn verlof neem ik al 3 tot 4 weken (zomer)vakantie op. Sowieso omdat mijn ouders (oma is oppas) op vakantie zijn en ik graag drie weken met gezin vrij wil zijn. Bij ons is max. 4 weken vakantie toegestaan (eens per 5 jaar)..

18. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Gecondoleerd mutz echt heftig heel veel sterkte

Hoe gaat het beempie hoop dat alles goed gaat met jullie.

Hier gaat het prima gelukkig niet echt veel klachten donderdag weer controle ben benieuwd vanavond foto gemaakt van me buik groeit goed morgen 30 weken gaat best hard ik probeer tot 36 weken door te werken

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,3 KB
      Weergaven:
      10
  19. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hallo allemaal, dank jullie wel. En ook voor mom natuurlijk nog gecondoleerd.

Beenpie ik ben heel benieuwd hoe je kleine mannetje Tim het doet.

Hoe is het verder met iedereen?

Mom je zat te twijfelen met je verlof zei je. Als het niet vol te houden is moet je doen wat goed is voor jou en de baby.

Ik voel me erg druk in mijn hoofd. Voor zaterdag moet ik mijn cursus map af hebben en ik ben amper begonnen. Maandag word de houtkachel geplaatst. En Dan dinsdag een partnerschap en crematie. Het is een beetje teveel merk ik. Mijn hoofd loopt ervan over.

De babykamer is ook nog niet klaar, maar we wachten tot na de plaatsing van de houtkachel en de afwerking van de buizen tot we verder gaan :)

20. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ mutsz, je hebt inderdaad veel op je bordje nu... Doe je het rustig aan?

Verlof, ik heb besloten om nog een week vakantie op te nemen voor mn verlof. Dus over 4 weken heb ik vrij tot 8 augustus. Fijn vooruitzicht.

Ook heb ik mn aanvraag ingediend voor ouderschapsverlof voor na verlof. De reacties waren beter als verwacht. Nu nog op bevestiging wachten.

@fabjee, mooie buik! Begint al goed te groeien. Ik zal een dezer dagen ook weer een buikfoto plaatsen.

Hoe gaat het met de rest hier??

Deel Deze Pagina