Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Oei Martim dat is schrikken! Moet bekennen dat ik en mn man sinds 2 weken niet echt meer durven omdat we ergens hadden gelezen dat je uit moest kijken met infectie gevaar etc omdat in deze periode je baarmoedermond al een klein stukje open kon gaan staan.
    Raar idee maar we nemen liever geen risico :)
    doe maar goed rustig aan meis!

2. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Dat is schrikken liefje maar fijn dat ze het goed in de gaten houden.

Mooie foto's danielle heel leuk gedaan.

Jeetje Martim dat is schrikken. Gelukkig is alles goed met de baby. Geen sex is zeker balen maar troost je ik heb vanaf 16 weken tot 36 weken vaginale medicijnen dus hier al vanaf 16 weken geen sex meer😉 En de vorige x vanaf 7 weken door bloeding.

Ik heb sinds 2 dagen last van me lies/ bovenbeen in het midden met stil staan het meeste last zou dit met me bekken te maken kunnen hebben?

3. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat een mooie foto's danielle!! Echt leuk zo'n shoot!

En martim dat is zeker schrikken. Gelukkig dat t nu ok is, probeer t dan maar rustig aan te doen. En ach het liefdesleven komt echt wel weer terug hoor! ;) mn man en ik hebben allebei totaal geen zin, vorige zwangerschap niet en nu weer niet. Maar na de geboorte komt dat helemaal goed, dat weten we nu dus is t niet erg.

4. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wat een mooie foto's van jullie!

Martim jeetje schrikken zeg! Gelukkig dat alles goed is.

Mijn vk bezoekje was ook iets minder! Mijn bloeddruk was te hoog. Ze hebben direct urine nagekeken maar gelukkig geen eiwitten.
    Moet morgen wel al terug komen.
    Beetje balen... Hopelijk loopt het los!

5. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @draaikont ojee... En morgen al terugkomen, dat is snel. Gelukkig controleren ze je goed. En hopelijk is de controle morgen beter.

6. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vanmorgen door de verloskundige gebeld. Ze wilde me toch voor controle naar het ziekenhuis sturen. Dus volgende week woensdag naar het ziekenhuis voor weer een groeiecho en een controle.
    Pffff hele week afwachten wat er volgende week te zien zal zijn en wat ze er in het ziekenhuis van vinden.
    Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan. Ben ook hartstikke benauwd maar dat kan ook van de spanning komen.
    Dit weekend gaan we de babykamer helemaal af maken en ook alles wat we nog missen kopen.
    Ook alvast de enveloppen voor de geboortekaartjes bestellen zodat ik die vast kan gaan schrijven.
    Ben nu wel echt in de serieuze afronding fase.

7. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Owjeej draaikont dat is ook niet zo mooi.
    Hopelijk valt het allemaal mee inderdaad....

Lietjuh ja ik snap dat je aan het afronden gaat spannend hoor allemaal.

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Lietjuh, wat spannend het idee dat de baby misschien toch veel eerder komt. Succes met de laatste spulletjes kopen en geniet van je laatste weken zwangerschap..

Danielle, supermooie shoot. Keileuke foto's! Wat leuks als herinnering..

Martim, jeetje wat schrikken zeg! Doe het rustig aan en gelukkig is alles goed.

Draaikont, wat vervelend zo een hoge bloeddruk. Fijn dat er geen eiwitten gevonden zijn. Rustig aan en een extra controle is altijd fijn.. zo ben jij ook weer gerust gesteld.

Hier heb ik toch besloten door te blijven werken tot 36 wekken. Dus komende week een weekje vrij en dan nog 1,5 week werken dan kan ik gaan genieten van mijn verlof..

9. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    Prachtige foto's Danielle!!!

Lietjuh : jeetje! Dat is zeker spannend! Vast heel veel succes/sterkte!!! met al het regelen nu nog maar ook alvast voor woensdag!!

Martim: heftiggg! Gelukkig is alles oké! Lekker rustig aandoen de komende weken en idd dan lekker veel knuffeltijd :D !

Draaikont: jeetje! Hopelijk is je controle morgen beter! Succes alvast!!

Fabjee : heb er soms ook last van en bij mij heeft het wel echt te maken met de bekkeninstabiliteit, dus erg herkenbaar!

Ontzettend drukke dag gehad vandaag lig nu lekker relaxed voor de buis, heerlijk! Morgen weer controle :) hopelijk geen spannende dingen en is alles oké!!

10. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Jeetje wat wordt er hier weer lekker gekletst!
    Wat een spannende verhalen komen hier voorbij zeg!!

Draaikont, als er geen eiwitten gevonden zijn dan is het zwangerschapsvergiftiging uitgesloten toch? Dat is wel heel fijn. Extra controle lijkt me inderdaad spannend, maar wel goed voor je eigen geruststelling.

Lietjuh, super spannend zeg! Ik ben benieuwd hoe de kleine is gegroeid volgende week.

Danielle, hele leuke foto's! Met die muisjes vind ik heel mooi!

Firstbaby, toch fijn dat je dan tussendoor even een weekje vrij hebt. 1,5 week is nog te overzien! En dan lekker genieten tot de kleine komt:D

Martim, dat is schrikken zeg! Gelukkig gaat alles goed met de baby en idd is geen sex niet voor altijd. Hier gebeurt het ook nauwelijks.. Ik heb steeds minder zin en mijn man is nog steeds bang dat hij de baby raakt, ookal heb ik al een paar keer gezegd dat hij ook weer niet zooo groot geschapen is:D:D Maar hij blijft het toch eng vinden;)

Fabje, ik denk idd dat het je bekken zijn. Hier sinds gister ook weer veel meer last, ondanks dat het de laatste weken zo goed ging.

Ik heb met mijn baas overlegd om de laatste 2 weken dat ik moet werken een dagje in de week vrij te nemen. Het wordt gewoon te zwaar en mn bekken doen echt zo veel zeer dat ik 's avonds huilend mijn bed in stap van de pijn. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus toch de moeilijke beslissing genomen om een stapje terug te doen. Ik heb altijd heel erg moeite met aangeven als iets niet gaat en hulp vragen, maar gister werd het toch echt te veel!

Nog even en dan kunnen we allemaal genieten van verlof!:D:D

11. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Owja ik ben ook zo toe aan mijn verlof!
    Nog 2 weken werken na deze week. Dan zit het er gelukkig op.
    Ben er ook echt zo klaar mee.

Bedankt allemaal voor de mooie compilenten☺️

Dames allemaal rustig aan vandaag en een fijne dag!

12. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Wow wat is er weer veel gekletst...

@ Danielle, mooie foto's zeg!

@ Draaikont, balen zeg! Hopelijk was het eenmalig!

@ Lietjuh, spannend meid. Hopelijk valt het allemaal mee en mag je gewoon je zwangerschap uitzitten en het kind laten beslissen wanneer te komen.

Afgelopen dinsdag controle gehad. Alles prima in orde. Voor de tweede keer achter een volgend lag ze in hoofdligging. Hopelijk blijft ze zo liggen. Groei gaat ook goed. Wel heb ik over 1,5 week een groeiecho omdat ze verwachten (uitgaande van de metingen bij de controle) dat ze de zwaarste wordt van de drie.. en beide jongens zaten al klem dus uit voorzorg willen ze nog even een inschatting maken en wellicht een plan voor opstellen (eerder halen oid).

Martim, dat is schrikken zeg! Doe het rustig aan.

Fabjee, het klinkt als bekkenpijn. Doe het rustig aan. Niet te zwaar tillen en huishoudelijke klusjes uit de weggaan (stofzuigen e.d.).

Hier ook last van mn liezen/onderrug. Merk het nu ook als ik in bed lig.
    Dan moet ik ook wel zeggen dat het pas sinds gisterenavond echt pijnlijk geworden is.
    Onze jongste was gisterenavond niet lekker. Tot 3 keer toe zn bedje vol gespuugd. Dus drie keer zn bed verschoond... hem gedouched.
    Met zo'n dikke buik is dat toch best te veel gevraagd. Manlief was uitgerekend gisterenavond even weg (laminaat halen voor mijn ouders).
    Voel me totaal niet uitgerust, terwijl ik prima geslapen heb. Ben blij als het 1300 uur is en ik naar huis kan (zit nu op mn werk).

Nog even volhouden meiden; bijna verlof!! :)

13. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Jeetje meiden wat een heftige dingetjes allemaal! Er valt duidelijk te merken dat we in het laatste trimester zijn aanbeland.

Ik heb van de week de helft van de babykamer voorzien van laminaat en ga zo de rest leggen. Of in ieder geval zover als lukt. Lekker op mn dooie gemakje. Zoonlief mag dan even wat meer tv kijken maar he je moet roeien met de riemen die je hebt he :D ben stiekem best trots op mezelf. 32weken en 4 dagen zwanger en ik ben een laminaatvloer aan het leggen hahahaha.

Vanavond naar de hornbach, spullen halen voor de houtkachel koof te maken. Die loopt door de babykamer dus moet netjes weg gewerkt worden. Immers de buis kan flink warm worden.

De commode heb ik van de week ook al geschuurd en gelakt. Straks nog even de 2 lades buiten schuren dan kan ik die vanmiddag ook lakken en is de commode weer helemaal netjes :D

Normaal doet mn man dat soort dingen, maar ik merk dat hij erg moe is en eigenlijk uitgeput raakt van al het klussen in huis en daarnaast nog werken. Dus op deze manier hoop ik hem wat werk uit handen te nemen zodat hij hopelijk tot rust kan komen voor de baby komt. Hij is nu zo uitgeput dat hij dagelijks migraine heeft en mega last van zn darmen heeft en al 3 weken zich niet lekker voelt.

14. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ Mutsz, je mag zeker trots zijn op jezelf! En wat fijn dat je op deze manier je man een beetje de rust kan geven die hij nodig heeft. Straks al de kleine er is, is het natuurlijk ook fijn als je man er voor jou kan zijn en zichzelf ook beter voelt voordat de gebroken nachten aanbreken ;)
    Sowieso petje af voor degene die nu nog aan het verhuizen,verbouwen zijn tijdens de zwangerschap.

Wij hebben net voordat ik zwanger werd de zolder verbouwd. Dus vond de babykamer er achteraan in orde maken al meer dan genoeg. Gelukkig op nog wat kleine aankleding na is ie klaar. Zal binnenkort even een foto plaatsen ;)
    Wel hebben we afgelopen weekend nog even de hal geschilderd en een aantal weken geleden het trappengat (alleen muren, geen trap).
    Ben nu dus wel een beetje klaar met het klussen.

15. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wow mutz wat ben jij ontzettend actief! Goed bezig :)
    En voor de andere die nog werken succes met de laatste loodjes.

Hier even een update...
    Vanmorgen weer naar de vk! Weer een wat verhoogde bloeddruk en ze vond mijn klachten wat verdacht.
    Mocht meteen door naar de gyn daar bloedafgenomen, urine onderzoek, ctg en een echo gehad.
    Daar kwam niks geks uit maar moet maandag wel weer terug komen voor hetzelfde riedeltje.
    Is uit voorzorg omdat het een wel een voorbode kan zijn van zwangerschapsvergiftiging.
    Mijn bloeddruk was tijdens de ctg wel weer netjes gedaald.
    Maar omdat ik voor de zwangerschap ook al hoge bloeddruk had willen ze het wel goed in de gaten houden.
    Maandag hoor ik of ik onder controle van de gyn of toch bij de vk mag blijven.

16. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Jeetje Mutsz, je mag idd trots zijn op jezelf! Ik doe het je niet na hoor:D
    Hopelijk krijgt je man wat meer rust doordat je hem helpt. Hoelang denken jullie nog bezig te zijn met alles verbouwen? Zou dat klaar zijn voordat de baby komt? Lijkt me zo heftig nog allemaal in het laatste trimester.

Draaikont, spannend zeg! Hopelijk mag je gewoon bij je vk blijven en is het geen voorbode!

Mom, voelt je zoontje zich al beter? Hoe groot schatten ze de kleine meid rond de 40 weken? Als de eerste twee al vast zaten wordt het inderdaad lastig als zij nog groter wordt! Hopelijk gaat ze vanaf nu iets langzamer groeien ;)

17. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    @draaikont, succes! Ik hoop dat het geen zwangerschapsvergifiting is!

Het hartje hoorde ze vandaag niet kloppen bij de VK. Maar toen gingen ze een echo maken en hoorde ze het hartje wel. De VK wist niet waardoor ze het niet gewoon kon horen.... :( Baby beweegt wel heel erg in mijn buik dus ze leeft wel!

18. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Draaikont getsie wat vervelend! Ik hoop dat het toeval is en geen voorbode is voor je. Dat zou niet fijn zijn.

Elianne wat gek dat ze het hartje niet horen kon. Misschien zat ze wel op gewoon de totaal verkeerde plek? Gelukkig kon ze wel meteen een echo maken :D

Mom ik snap goed dat je wel klaar bent met verbouwen als je het net gehad hebt. Als wij hier klaar zijn dan ben ik voorlopig ook echt wel klaar hoor :D

Freddel hoe voel jij je?

Laminaat ligt zover als kon, de commode lades en deurtjes zijn geschuurd en gelakt (morgen nog even een tweede laklaag), spullen gehaald bij de hornbach en ik heb de zachte stof voor de zijkant van de wieg gewassen. Die zal zo klaar zijn en dan kan die drogen :D

Langzaam maar zeker word het wat :D

Oh en vanmiddag controle bij de vk gehad. Mn bloeddruk was wat laag zelfs maar prima. De baby lag goed, met het hoofdke naar beneden en zelfs al een stukje ingedaald :) over 2 weken nog een laatste afspraak bij de vk en dan twee weken later bij de gyn :)

Ohja ik heb ook een lijst gemaakt met alles wat direct na de geboortd geboren moet. Mn man weet dat ook wel hoor maar geeft me een gerustgesteld gevoel als ik alles klaar heb staan. Zo heb ik erin staan dat het kind aangegeven moet worden. Wat hij daarvoor nodig heeft en dat hij via een link een afspraak moet maken bij het gemeentehuis daarvoor, dan voor de geboortekaartjes, welke, hoeveel en welke teksten erin moeten komen etcetc.
    Hebben jullie zo ook overal lijstjes voor?

19. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Tijdje alleen maar gelezen omdat het echt druk was met de jongens en ML veel werken/weg. Ik probeer vanaf hier weer actief te reageren!

Veel zijn er aan het afronden op werk en bijna met verlof! Lekker. Ik werk tot 36 weken, nog 3 weken te gaan.

Stoer hoor dat sommige nog verbouwen en klussen! Hopelijk alles op tijd af en een mooi resultaat. Foto's? 😊
    Hier kamertje klaar alleen nog letters voor op de muur schilderen.

Hoge bloeddruk, spannend hopelijk maandag nog steeds alles goed en geen gekke dingen voor je! (Hier 69 / 109 dus prima volgens mij)

Nog iemand met kindje klem! Heftig, hier ook gehad, Joey was 4,2 kg, hoeveel woog jouw kindje (s) hier daarom ook veel echo's.
    Mijn vruchtwater is wederom ver boven het normale, en mijn buikgroei loopt ook 3 weken voor. Maar dit kindje wordt nu wel gemiddeld geschat, dat was bij de jongens anders.
    28 wkn echo, 32 wkn echo en straks met 34 wkn en 36 wkn weer groei echo's. Afhankelijk daarvan wel of niet eerder ingeleid.

Peuters... Ja als er 1 ziek is dan is het best pittig met die buik hé! Dat merk ik ook. De jongste (2jr) plast nu iedere dag op 't potje en met kleding aan gaat het ook al vrij goed. Maar vergt wel extra energie. Maar hoe fijn als het lukt en hij dagzindelijk voor de baby komt 🎉🙈

Hoe is het met Tim?!

Ons meisje is nu geschat op 1988gram 💖

9 maanden beurs, leuk dat er een aantal geweest zijn! Ik ga vanmiddag en morgen. Nog even wat shoppen haha.

Kaartjes / regelen. Kaartje is hier af, de enveloppen zijn gisteren binnen gekomen en heb ze meteen maar voorzien van een adres.

Nesteldrang, hebben jullie daar last van? Bij de jongens niet echt gehad, en nu eigenlijk ook niet. Heb nog niks gewassen en moet zelfs nog sokjes kopen en een mutsje voor na de geboorte...

Fijn weekend alvast!

20. martim

martim Actief lid

16 apr 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    Hier is mijn bloeddruk sinds begin zwangerschap niet veranderd. Dit is vast positief...

Ik vond de negenmaandenbeurs een beetje tegenvallen. Alleen kruidvat vond ik erg leuk. De rest had niet echt een meerwaarde in vergelijking met de winkels vond ik. Wel erg groot! En genoeg plekjes om even lekker te zitten/rusten. Erg belangrijk! Ik vond het meer geschikt voor dames die drie/vier maanden zwanger zijn.

Dank jullie wel meiden voor de lieve berichtjes. De bloeding is nu gelukkig zo goed als gestopt! Volgende week weer naar vk. Ben benieuwd wat ze nog zeggen over de bloeding en ben benieuwd hoe groot de baby nu is. De vorige x met 30 weken 1900 gram. Dat was echt heel groot! Mijn buik zit wel steeds meer in de weg nu..

Zo even shoppen! Laatste uitzet spullen proberen te verzamelen. Hoeveel rompers hebben jullie per maat?

Wow klussen... Ik wil ook graag nog een muur verven. Maar moet nu eerst rustig aan doen. Ik strijk nu ook zittend, haha. Dat ik daar niet eerder aan dacht..

Missme1 welkom terug. ;)

Hier is het moeilijk qua kaartje. Dit door het geslacht.. Wel voor beiden 1 kaartje uitgezocht nu.

Ik begin nu ook met lijstjes.. ;)

Deel Deze Pagina