Welkom back missme1! Ik heb geen idee hoeveel rompertjes ik in elke maat moet hebben. In de lijst van de RST staat 3 van maar 50 en 3 van maat 56! Maak het nog uit of het lange, korte of geen mouwen heeft? Rustig aan doen hoor Martim!
@elianne wat raar dat ze t hartje eerst niet konden vinden, en best schrikken ook lijkt me. Gelukkig daarna op de echo wel gewoon in orde. @mutz respect hoor, laminaat leggen met deze termijn! Je bikkelt overal maar mooi doorheen hoor, dat was mij niet gelukt! Heb je nog wel tijd om zo een paar weken rust te nemen? @ draaikont succes maandag. Je zal wel worden overgenomen dan, want hiermee nemen ze geen risico's meestal. Wel fijn dat ze t zo goed in de gaten houden, maar hopelijk wordt t geen zwangerschapsvergiftiging. @misme welkom terug en fijn dat ze de groei goed in de gaten houden, en desnoods eerder halen om te voorkomen dat ie vast komt te zitten. Dat lijkt me geen pretje. @bloeddruk hier standaard 90/50 of soms nog lager. De zoute drop op zal is geen overbodige luxe dus @gyn gister eenmalig bij de gyn ipv vk geweest (hoort bij zorgtraject hier). Even de bevalling besproken en ben sowieso medisch. Krijg infuus zodat ze snel kunnen ingrijpen mocht ik weer een fluxus krijgen en een oxitocineshot om te zorgen dat de placenta beter komt. De vorige x kwam de placenta niet en verloor ik daarna veel bloed. Dus wel fijn dat ze daar nu goed op letten. Sorry voor degenen op wie op niet heb gereageerd Maar t is zk lastig op mobiel en met geheugen van een goudvis Respect trouwens voor iedereen die tot 36 wk doorwerkt! Ik heb dinsdah mn laatste werkdag, kijk er echt naar uit!!
Ik heb voor nu 2 omslagrompertjes in maat 56 gekocht en verder denk ik dat ik even wacht. Ik krijg van mn moeder nog wat rompertjes en weet van onze eerste dat die maat 50 echt maar 2 daagjes aankon. Zonde geld vond ik. Net de gyn gebeld, heb over 2 weekjes de laatste afspraak bij de verloskundige en de bedoeling was dat ik dan 2 weken daarna overgenomen te worden door de gyn maar de telefoniste wilde graag met 35 weken al een afspraak maken dus dat is ineens toch weer een week eerder dan. Best spannend vind ik dat. Naast het klussen rust ik wel genoeg hoor. Ga regelmatig op de bank met me voetjes omhoog dat helpt een hoop. Vandaag een zeer drukke dame in mn buik. Ze ligt te woelen en te schoppen en te doen. En ligt duidelijk tussen mn bekken, me rechter heup doet er zeer van en regelmatig voel ik dat ze met haar armpjes bezig is
Hier ook een steeds slechtere geheugen, dus hier ook veel aantekeningen. En zeer zeker op het werk haha Onze jongste lijkt aan de betere hand. Sinds vanochtend houd hij in ieder geval alles weer binnen. Gisterenavond op de huisartsenpost gezeten. Gelukkig geen uitdrogingsverschijnselen. Hij heeft gewoon de buikgriep...en moet maar uitzieken. Aan de hand van de metingen op buik schatten ze in dat ze rond de 4kg zal zijn. Zelf lijkt me dit een rare meting. Kleine kan misschien lang zijn, maar zegt volgens mij nog niks over het gewicht. Mijn jongens waren 3370 (40w3d) en 3605 (41w). 8 maart de groeiecho dus ben benieuwd wat ze hieruit op kunnen maken en hoe evt. Verder. Beide keren ben ik gewoon op een natuurlijke manier bevallen dus hoop dat nu ook gewoon te kunnen. @missme, welkom terug. Geboortekaartje hier is al uitgezocht en voor zover besteld. Nu nog op pad voor versiering en geboortebord oid Dit weekend gaan we waarschijnlijk een gipsafdruk van mn buik maken. Bij de vorige niet gedaan, maar wil nu toch wel een tastbare herinnering van mn zwangere buik. Hopelijk lukt het 😉 rompertjes; had nog veel witte rompertjes van mn jongens. Dus ik kom in de rompertjes. Maar heb je een baby die straks veel spuugd dan is het geen overbodige luxe 😆 Korte/lange of geen mouw maakt eigenlijk niks uit. Alhoewel het wel fijn is om van alles wat in huis te hebben.
Bedankt meiden! Ja die kleertjes zijn wel een dingetje! Hoeveel van wat... Ik heb denk ik teveel van maat 50. Maar goed... We zullen zien! Vandaag was de online pop up store van tumble en dry! Ik mocht eigenlijk niks meer kopen maar had al die tijd een jurkje op het oog en die was nu 50% korting. Vond het nog steeds prijzig maar heb hem toch maar gekocht. Maat 74 dus wel iets voor in de toekomst.
Ik heb helemaal niks in maat 50. Baby wordt weer ruim 4 kilo geschat. Waarschijnlijk hierdoor wel weer iets eerder ingeleid. Ik heb echt mega veel rompers. Mijn ervaring is dat ze zichzelf de eerste tijd vaak drie keer per dag van top tot teen onder poepen of kotsen. Dan zijn wat extra rompers geen overbodige luxe. Ik heb....18 rompers mouwloos of korte mouw en nog een stuk of 10 lange mouw in maat 50/56. Ik ben gisteren ook naar de negen maanden beurs geweest. Nog niet eerder gedaan. Vond het leuk om een keer mee gemaakt te hebben maar ook niet echt veel bijzonders. Erg jammer vond ik dat medela geen leuke acties met een kolf voor een goede prijs had. Vond er sowieso weinig aanbiedingen. Kruitvat heeft wel een leuke stand met leuke aanbiedingen maar persoonlijk gruwel ik van de luiers van kruitvat, vind ik net karton haha
Met de jongste ging het vandaag goed. Niet meer gespuugd. Sinds een uurtje of 7 is de oudste bezig.. ook spugen. Leuk die buikgriep. Hoop dat ie er snel vanaf is en niet in huis blijft circuleren. Ben inmiddels wel een beetje klaar met spuug opruimen en alles wassen. Sinds eergisteren enorm veel last van mn rug en liezen. Zal wel met het bukken en bed tig x verschonen te maken hebben. Hopelijk gaan wr een rustige nacht tegemoet... Zooo klaagmodus uit😉 Fijn weekend allemaal! Hoe gaat het trouwens met Tim?
@mom onee is de ene weer beter krijgt de ander het ook..... Zo'n kotsvirus is zo ellendig he. En geen wonder dat je last hebt van je bekken en rug na zoveel kots ruimen en alles verschonen. Hopelijk krijg je t zelf niet. Was de nacht een beetje ok of was t drama? Slapen jullie ook zoveel slechter? Sowieso plet ik mezelf continu, veel maagzuur (dus stapels kussens) en weer eens keelpijn (4e keer achter elkaar). Had gisteravond en vannacht continu kramen en steken laag in mn buik. Kon er niet van slapen, uiteindelijk hittepit gemaakt en dat was wel fijn. Denk dat ie aan t indalen is, het voelde iig alsof er een hoofd tegen mn bekken aan kopte. hebben jullie hier ook last van af en toe? En ook steeds meer harde buiken enzo?
Bah.. hopelijk word jij niet ziek! Slaap ook slechter. Kan niet in slaap komen. Weet niet hoe ik moet liggen. Heb al weken een kruik mee naar bed. Ik word wakker omdat ik bovenop mn hand/arm lig die slaapt. Of word wakker omdat ik weer eens moet plassen. En kan ook nog eens niet uitslapen. ben maar gestart met middag dutjes nu.. haha. Dit werkt wel iets.. Moet nu echt mijn uitzetlijst helemaal compleet zien te krijgen. Moet nog best veel! Ook nog voor een eventuele thuisbevalling.. mocht het te snel gaan.. bleh. DoorDat ik niet meer vee km mag tillen en erg vermoeid ben Door bloedarmoede heb ik nu echt de neiging alles online te bestellen. Erg hè! ? Haha. Ik mag van mezelf ook geen kleding meer kopen. Mja, kon gisteren de verleiding niet weerstaan. Kom ik thuis, heb ik maat 50 meegenomen. Dat was dus al helemaal niet de bedoeling. Ik word direct gestraft. Waarschijnlijk kan de baby het niet eens aan. Helaas had ik het direct gewassen. maar weggeven op baby shower ofzo.. Fijn weekend allemaal!
@Mutsz, hier ook begonnen met de lijstjes. Heb lijstjes voor wat we nog moeten kopen, lijstjes voor wat we nog moeten doen, en lijstjes voor mijn lijstjes @Martim, fijn dat het bloeden is gestopt. Lekker rustig aan doen nu! @Elianne, ik heb wel wat meer dan 3 rompers per maat. Korte en lange mouwen.. je weet toch niet wat het weer wordt, dus beter beide in huis hebben @Marianne, fijn dat ze zich zo goed voorbereiden. Af en toe voel ik me net een nummer als ik naar het ziekenhuis ga, maar jouw verhaal geeft toch weer wat extra vertrouwen! Slapen is hier ook drama. Vooral omdat ik een moedervlek heb laten verwijderen onder mn borst gister, en aan de andere kant heeft de baby een rib gekneusd.. dus liggen doet pijn en draaien is bijna niet te doen! Maar alles voor het goede doel! Voor de meiden die naar de negenmaandenbeurs zijn geweest of gaan.. Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben en nog wat leuke aanbiedingen kunnen scoren! Ik vind het wel jammer dat ik niet ga, maar ging het dit weekend gewoon echt niet redden. Misschien volgend jaar! Ik heb hier even een dingetje wat ik van me af wil schrijven.. Wij zaten gisteravond bij mijn ouders te eten toen we een appje van sm kregen.. Of ze om 8 uur langs kon komen. Nou dat kon dus niet want we zaten bij mijn ouders. Nog andere dagen voorgesteld maar dat kon allemaal niet. Of we dan maar na mijn ouders nog even langs haar konden rijden want ze wilde iets bespreken. Mijn relatie met sm is heel moeizaam door haar gedrag de afgelopen jaren richting mij. Dus ik had er al weinig zin in. Maar manlief zei dat we max een uurtje zouden blijven. Zo gezegd, zo gedaan. Na mijn ouders dus naar haar toe gereden. Ze praatte heel even over koetjes en kalfjes en begon toen over wat ze wilde bespreken. Haar baas ging in april 2,5 week op vakantie, en als hij op vakantie gaat is iedereen verplicht vrij. Ik dacht.. o god ze gaat vragen of ze 2,5 week bij ons in huis voor de baby mag zorgen Nou nee.. Ze had bedacht dat ze niet 2,5 week thuis wilde zitten dus wilde ze bespreken of wij het erg vonden als ze op vakantie zou gaan.. (daarom moesten we ook perse die avond komen, want tot 1 maart kon ze vroegboekkorting krijgen) Mijn mond viel uiteraard open.. of beter gezegd mijn onderkaak hing op de grond!!!! Ja, het risico zit erin dat ik dan oma wordt natuurlijk.. Ik zei "nou dat risico zit er niet in, dat wordt je sowieso! de vraag is alleen wanneer" "Ja het kan natuurlijk een week eerder komen, of 2 weken later dus ik dacht ik ga 15 april weg (dan ben ik uitgerekend) en dan ga ik maar 10 dagen.. Het is niet alsof ik 2 weken weg ben" Nou ik wist niet meer wat ik moest zeggen en keek naar mijn man. Die zat bijna te huilen op de bank maar dat zag ze gewoon niet! Mijn hart brak op dat moment.. Ze is gewoon geen moeder.. Dat je het uberhaupt kan verzinnen!! Dit is haar eerste kleinkind en het boeit dr geen f*ck.. Ik ben zoo kwaad en zo verdrietig voor mijn man! Hij heeft haar uiteindelijk gezegd dat ie het niet leuk zou vinden. Dat wij hardstikke trots en blij zijn als de baby er is en het aan iedereen willen laten zien, en dat hij dan tegen iedereen moet zeggen dat zijn moeder op vakantie is. Toen begon ze te lachen, ja die zit op de canarische eilanden. :x:x:x:x:x:x Nou toen zijn we naar huis gegaan. Thuis vroeg ik of hij erover wilde praten.. het enige wat hij zei is, ik zei dat ik het niet leuk vind, maar ze gaat toch. Nou toen brak mn hart helemaal. Het liefst was ik terug gegaan naar haar en had dr keihard op dr bek geslagen! Hoe kan je je zoon nou zoiets aandoen!! Stel ik me nou aan en zijn dit de hormonen, of zijn er meer mensen die dit belachelijk vinden?
Jeetje freddel wat een verhaal! Ik vind het eerlijk belachelijk en zou haar zeker nog even bellen of langsgaan. Ze wilde dit persee met jullie die dag bespreken of jullie het oke vinden en als jullie dan aangeven dat je het niet leuk vind dan moet ze daar ook naar luisteren vind ik. Zelf zou ik mezelf eroverheen zetten, en denken van dan niet. Maar dit is inderdaad wel heel sneu voor je man. Succes meis
Bah.. Erg is dat hè!? Bij mij zijn mijn ouders bijna net zo raar bezig. Ze worden ook voor het eerst opa en oma. Ze gaan ook op vakantie (vliegen). Niet op de uitgerekende datum (26-4) maar op 8 mei. De baby komt dus maximaal op 10 mei. 'Ja, maar dan ben je allang bevallen! Ik beviel ook altijd eerder dan de uitgerekende datum' Nou eerste kindjes komen vaak later. En ook al zou het op bijvoorbeeld 7 mei komen.. Je verwacht toch dat je de eerste week of weken op haar kunt rekenen. Denk dat ze er niet echt overna hebben gedacht. Maar bij jullie ook nog echt op de uitgerekende datum.. Dat is nog tig x zo erg! En ook nog echt bewust! Bah zeg! Je zou haar haast niet bellen als je bevallen bent. Als straf.. Of komt ze dan met het eerste vliegtuig terug?
Mutsz, helaas luistert ze niet. Uit het gesprek bleek dat ze eigenlijk al besloten had om te gaan! Nou ze komt echt niet terug als t geboren is Martim! Ze zei al dat als het in de vakantie geboren wordt dat het dan jammer is dat ze het de 1e dagen niet ziet. Echt bizar!! Van jouw ouders ook heel raar! Ik "hoop" dat het bij hen idd gewoon niet goed over nagedacht is. Zo bewust als bij sm is zo ontzettend kwetsend. Ze geeft eigenlijk aan dat ze de baby totaal niet boeiend vindt!
@freddel wat stom van je schoonmoeder zeg! Ze heeft duidelijk haar eigen plan getrokken en trekt zich niks van haar zoon aan. Wat sneu voor hem dat t m verdriet doet. Ik snap t ook totaal niet, je houdt toch als aanstaande opa en oma minimaal de hele maand vrij? En @martim het is ook lekker makkelijk om te zeggen dat iemand wel eerder bevalt. Idd zeker 1e kindjes komen vaak te laat en de in kraamweek is t fijn als je moeder er ook (af en toe) is. @lijstjes en rompers Ik kan niet meer zonder! En ik zag dat iemand 18(!) rompers heeft! Ik heb er een stuk of 5 denk ik. Ik ga er in maat 56 nog 2 bij halen denk ik, maar eerst even kijken welke maat de baby heeft. Mn zoon heeft maat 50 nooit gepast en was binnen paar weken in maat 62. Heb bergen kleertjes maat 56 liggen dus hoop dat deze nu wel meer gedragen worden. Toch kon ik t niet laten om wat dingen in 50/56 te kopen, en wil op dot moment eigenlijk alle schattige babykleertjes kopen, haha!
@ freddel wat een belachelijke actie van je schoonmoeder!! Ik zou ook met mn mond vol tanden zitten.. en het heel sneu voor mn man vinden. Ondanks dat ik me er groen en geel aan zou ergeren, zou ik me proberen er overheen te zetten. Zo'n oma zou ik dan zeer zeker op afstand houden. Als je vanaf begin geen interesse toont... dan ook in de toekomst zo min mogelijk. Hopelijk draait ze nog bij en/of zegt je man zelf iets tegen der (dat ze dit niet kan maken). Dit zijn geen leuke dingen.... en zijn zeker geen dingen waarmee je bezig wil zijn in de laatste weken van je zwangerschap, laat staan in je kraamweek. Hier was de nacht drama. Manlief ging telkens naar de oudste toen we hem hoorde via de babyfoon. Geregeld gespuugd om de zoveel uur. Ik kon al niet slapen omdat ik pijn aan mn bekken/liezen heb. Hopelijk gaan we komende nacht een betere nacht tegemoet. Hier besloten geen geboortebord te doen, maar een naamslinger van rompertjes. Kunnen we mooi zelf maken en wel lekker goedkoop. Van de jongens hebben we nog een geboortebord van Woezel en Pip in de schuur staan, maar die heeft zoveel vocht opgelopen dat die gewoon niet meer te gebruiken valt. En om nu weer een nieuwe te kopen of te huren... nee. Daarbij zijn ze ook niet echt goedkoop vind ik. Dus vandaag of anders volgende week even naar de zeeman om wat goedkope witte rompers te halen en watervaste stiften (bij een hobbywinkel)
@freddel & @martim, dat is echt niet leuk! Maar laat het inderdaad niet die eerste paar dagen verpesten! Sorry dat ik niet op iedereen reageer maar vergeet de helft weer. Bedankt igg! Dan ga ik nog een aantal rompertjes erbij halen van maat 56
Jeetje feddel dat is echt niet leuk maar laat het idd je kraamweek niet verpesten. Ik had tijdens zwangerschap van Stijn geen contact met me pa. Had hem sms gestuurd dat hij was geboren. Was ook vreemde situatie maar goed hij is uiteindelijk wel in de kraamweek nog langs geweest. Negenmaandenbeurs was leuk niet veel gekocht. Welke flessen gaan jullie gebruiken als je flessen wil gebruiken? Ik wil bv proberen maar bij Stijn ook niet gelukt. Heb er vannacht zelfs over gedroomd haha. Ik had bij Stijn difrax maar die lekken zo snel. Heb nu net dr Brown besteld met brede hals mocht de bv dan tich lukken heb je minder snel speen tepel verwarring schijnbaar. Ik had kortingscode van whekamp voor 10 euro en vandaag krijg je 7,50 korting op alles bij whekamp dus gelijk ff besteld met 17,50 korting das weer mooi meegenomen. Ben benieuwd of het wat is
Hier een fan van dr. Brown. Wij hadden ook eerst difrax bij beide jongens. Wat lekken die flessen zeg. De jongste had echt enorme last van krampjes, meer dan de oudste, en toen kwam ik bij dr. Brown terecht. Weg krampjes! Toevallig gisteren nieuwe dr. Brown flesjes besteld. Of ik met borstvoeding ga beginnen weet ik nog niet. Zo irritant dat ik hier over blijf twijfelen.. voordelen; -altijd bij je, hopelijk genoeg -op temperatuur -gezeur van andere of ze een flesje mogen geven heb je dan geen last van. nadelen; -kolven als je niet genoeg hebt of weer aan het werk gaat (als je het zo lang wil volhouden). -man en kids kunnen geen voedingen geven -aanschaf goede bh's en alle andere benodigde dingen -afzondere bij voeden (met andere mensen om me heen ga ik dat echt niet doen). - kans op borstontsteking of tepelkloven Ik ben er dus nog niet uit haha Hier is het echt een ziekenboeg... beide kids en nu ook mn man ziek. Ben alleen maar aan het schoonmaken en wassen... en zit er zelf een beetje doorheen (lichamelijk). Kan er wel om janken. Hopelijk blijft de kleine nog ff zitten want een bevalling zoals ik me nu voel trek ik echt niet 😆
Dag dames! Ik heb de hele tijd trouw meegelezen, maar reageren kwam er maar niet van (niet fijn op de telefoon en problemen met internet.. gedoe!). Wat vervelend van de perikelen met (schoon)ouders! @freddel heel begrijpelijk dat dat jullie erg raakt! Zeker voor je ouders zou je verwachten dat het toch wel een heel bijzonder moment is en ze daar rekening mee houden! En hopelijk gaat het met alle dames met lichamelijke klachten en krampen wat beter en is het nog even vol te houden! De laatste loodjes! Hier is de 'oh nee ik heb nog maar een paar weken!' hysterie toe geslagen. Ik weet niet of het nesteldrang is, zal vast haha, maar we zijn flink aan het huishouden. Alles opruimen, uitzoeken, wasjes draaien. En heel veel ingeslagen afgelopen weken. Nieuwe doeken voor na het badderen, waskussenhoezen etc, allemaal fijne praktische spullen. Ook een nieuwe kolf. Ik wil graag weer gaan borstvoeden en voor mijn werk heb ik straks een betere kolf nodig dan die ik al had (ivm intensiever gebruik dan bij mijn vorige baan). Ook voor de zekerheid maar alvast tepelhoedjes ingeslagen (had ik bij mijn zoon nodig en toen moest mijn man in het ziekenhuis midden in de nacht nog naar de nachtapotheek). Qua flessen gebruikten we bij mijn zoontje het flesje van de Medela, maar dan met de difrax speen erop (die passen op elkaar) op advies van de lactatiekundige toen. Mocht het nodig zijn, gaan we dat denk ik weer zo oplossen. Al hoop ik dat dit keer de bv gewoon direct lukt zonder al die poespas.. we zullen zien.. Komende week komt de nieuwe kinderwagen, de oude zet ik deze week te koop (iemand interesse? of in een keurige Medela Swing? ) En mijn hemel wat heeft dit kindje straks al veel kleertjes! Alleen al in maat 50/56 heeft hij al twee wasmanden vol! (ook van z'n grote broer hoor, maar toch). En verder.. kamertje is klaar, geboortekaartjes zijn geregeld, enveloppen zijn binnen om alvast te schrijven.. Op zich kunnen we al aardig wat afvinken.. Ik vind het wel heel spannend en merk dat ik veel bezig ben met hoe het allemaal zo rond de bevalling zal gaan. Ook dat ik nog niet helemaal zeker weet of het nou een natuurlijke bevalling of een geplande keizersnede gaat worden.. en wat als het spontaan begint en mijn zoontje moet ergens onder gebracht worden? Argh! Ook op werk heb ik het nog erg druk met van alles afronden en heb ik eigenlijk het gevoel dat zelfs 36 weken te vroeg is om met verlof te gaan haha maar ik kijk er wel naar uit hoor Vorige week weer controle gehad en alles was in orde. Alleen waren ze vergeten bij die afspraak een groeiecho in te plannen, dus kan ik ergens morgen middag gebeld worden om alsnog voor de echo langs te komen (gelukkig kan ik soms thuiswerken...). 7 maart telefonische intake met de kraamzorg en in week 36 heb ik de afspraak bij het ziekenhuis staan. Ik vind het opeens zo snel gaan!
Ohnee.... grrrr voor de 2e x mijn tekst kwijt! Meiden wat naar!! Hoe kunnen ze nou op vakantie gaan/willen... ik snap dat absoluut niet. Rompers hier 8 in maat 50 en 12 in 56. Verder maar 4 setjes geloof ik, waarvan maar 1 in maat 50 de rest is 62 dus ik ga nog een keer kijken hiervoor. 9 maanden beurs was leuk. Alles gekocht waar ik voor kwam. Ik heb alleen niks qua geweven draagdoeken gezien. Misschien voorbij gelopen. . Harde buiken, ook hier regelmatig aanwezig hoor. Gisteren leek het zelfs op lichte weeën. Het kwam en ging om de 4 minuten... Vandaag wat last van "onderkant" dus allicht waren het indaling weeën.. herkenbaar?! Oh ja en wat is een geboorte bord? Hier weer 100% borstvoeding en ga op tijd kolven. @mom, op zich kan je wel je kinderen of man laten voeden, als je zelf kolf. Maar niet vanaf het begin. Ook bij de sauna, bv elysium, is er een speciale ruimte om te kolven. Dus je kan wel heerlijk dagje weg ook al geef je borstvoeding 😜 Maar ik respecteer ieder zijn keuze hoor!!