Dat vroeg ik me eigenlijk ook al af. Wat moet ik aan doen in het ziekenhuis? Ik heb een lang shirt wat ik aan ga doen denk ik en ik kan me van de vorige keer herinneren dat ik geen ondergoed aan had. Tijdens de weeën dan he. Als je bevallen bent krijg je zo'n wit ziekenhuis broekje aan. Ik vind die dingen altijd heel fijn zitten. Misschien dat ik nog bij de hema even ga kijken voor een pyama voor erna.
Gisteren hebben we weer een groeiecho gehad. Ons kleine mannetje zit echt ver boven de groeicurve. Hij wordt nu geschat op 2300 gram. Over 4 weken weer een meting en aan de hand van die meting overleggen wat we gaan doen. De gynaecoloog zit er echt aan te denken om het dan toch in te gaan leiden. Pffffffffff ik moet er nog niet aan denken.
@Lietjuh Wat spannend! De vorige keer (met dertig weken) was de baby toch 1900 gram? Nu dus 2300. Die van mij was 1908 gram bij 30+1 en morgen 32+1 weer een echo. Ben benieuwd hoe groot en wat ze bij mij zeggen. Had geen zsdiabetes. Maar ik ga naar de vk en jij naar de gynaecoloog. Daar zit vast verschil tussen. @ondergoed en ziekenhuis Ik heb slagschepen bij de zeeman gekocht. Mady/Maddy merk. Zitten erg lekker omdat ze tot aan mn navel komen en ik nu alleen tegen katoen kan. Deze onderbroeken doe ik na de bevalling ook aan. Ook heb ik bij de bonprix een zwangerschapsnachtjapon besteld. Voor voor/na de bevalling. Ben namelijk (waarschijnlijk) niet een type die direct haar buik kwijt is. Daarnaast dacht ik erover een wijd mannen t-shirt te kopen voor de bevalling (takko ofzo). - hier vannacht steken in vagina. Indalingspijn/weeën blijken dat te zijn!? Ben benieuwd of de baby blijft liggen... Hier nog steeds rustig aan aan het doen ivm bloeding. Ik word er alleen onrustig van in mn hoofd. Idd. Maart! Het gaat snel! Ik ben alleen pas eind april uitgerekend. Dus hoop wel dat de baby minimaal tot eind maart wacht..
Ik ga denk ik vandaag even naar de zeeman om oma onderbroeken te kopen van maddy inderdaad. En dan koop ik daar ook meteen een nachtjapon om in te bevallen. Valt lekker over mijn kont heen en zit niet te strak om mijn lijf dan. Daarna kan hij zo hoppa weer weg.
@Lietjuh, spannend zeg. Je hebt in ieder geval over 4 weken duidelijkheid en de baby wordt goed in de gaten gehouden! Ik snap dat het erg spannend is, maar liever inleiden dan een baby die te groot is en er niet door past. Hier is gister mijn achternichtje geboren, met 9,5 pond Mijn nicht moest dus ook naar de ok voor een totaalruptuur. Ze hadden bij haar geen groeiecho's gedaan. Dan ben ik toch maar blij met mijn groeiecho's @Martim, bij mij is de baby gaan indalen met 29 weken, dus hij ligt al 4,5 week ingedaald en er zijn nog geen tekenen van een beginnende bevalling, dus ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor bevallen binnen een paar weken. De bloeding is wel vervelend. Wordt dat al minder? @kleding tijdens bevalling.. Ik heb een nachtjapon besteld bij de bonprix die aan de voorkant drukknoopjes heeft om mijn borsten te ontbloten. Dat leek me wel makkelijk als de baby geboren is, dat ie dan op mijn blote borst kan liggen en kan drinken. Na de geboorte gooi ik die nachtjapon ook gewoon weg. @sm, meiden die er niet over kunnen meepraten.. wees maar blij! Het is namelijk heel vermoeiend, zo'n sm. Wij kregen gisteravond een appje, dat ze toch maar besloten had om thuis te blijven want het was toch wel "heel bijzonder" om oma te worden.. Nou zo bijzonder vond ze het niet want dan had ze niet bedacht om op vakantie te gaan.. Ze had geappt in de familie app en daar reageerde het broertje van mijn man met verstandige keuze mam.. Hij heeft dus tegen haar moeten zeggen dat ze het niet kan maken, waarop ze eerst nog er tegen in ging, en daarna dan maar had besloten om toch te blijven. Ik heb nu heel erg de neiging om haar pas 3 dagen na de geboorte ofzo te bellen. Ik ben nog nooit zo kwaad geweest op iemand.
@ Freddel; haha ik herken je gevoel! Probeer het los te laten... en na de geboorte pas bellen wanneer jij daaraan toe bent @ Kleding; Bij de eerste had ik een big shirt aan (1 maat pyjama, gekocht bij terstal) en pas bij de laatste centimeters geen ondergoed. Bij de tweede had ik op een gegeven moment alleen maar een hempje en pas bij de laatste centimeters geen ondergoed. Nu zien we wel weer hoe het loopt... Heb in ieder geval weer twee big shirts gekocht. Moet alleen nog even opzoek naar een fijne jogging/bankhang broek voor na de bevalling. Wil uiterlijk volgende week mn ziekenhuistas klaar hebben staan. Dus de komende dagen de dingentjes maar vast verzamelen wat erin moet. Wie heeft er al een keus kunnen maken voor het eerste pakje voor de baby? @ Lietjuh, spannend hoor!! Ik ben ook al wat zenuwachtig voor de groeiecho van volgende week... Ik hoop dat het gewicht mee valt en we gewoon de zwangerschap mogen uitzitten.
@betsie dat is goed nieuws! Ze zeggen ook dat het verder geen invloed op de borstvoeding heeft. Maar toch denk ik wat als.... Ik ben met verlof!!! Werkte natuurlijk al een tijdje niet meer maar vandaag nog even officieel afscheid genomen en wat stond er een grote kraammand op me te wachten. Vanavond samen met mijn man uitpakken...
Ik lees zo bij hoor maar even een blij momentje delen. Net mn laatste werkdag gehad en nu lekker verlof!! Wel raar om weg te zijn nu, besef t ook nog niet helemaal. Ga echt optimaal chillen op de crechedagen de komende weken. Heb alvast een stapel boeken geleend bij de bieb en films gedownload. Net echo gehad en t vruchtwater is nog voldoende en de baby is wordt op 23-2400 gram geschat nu, ongeveer precies gemiddeld. M'n zoon was juist een reus, dus deze krijg ik er makkelijk uitgeperst gelukkig Meteen de rest vd afspraken vk ingepland. Blijkbaar blijft het nu om de 2 weken en nooit wekelijks. 4 jaar terug was t nog vanaf 36 wk elke week controle maar nu dus alleen elke 2 weken. Is dat bij jullie ook zo? Ze zeiden dat t overal zo was. Wel vaag want dan kunnen ze bijv plotselinge hoge bloeddruk minder makkelijk onderscheppen. Sorry voor dit egobericht, ik wilde t even met jullie delen en ik lees zo even in alle rust uitgebreid bij.
Lekker gevoel he Marianne verlof! Qua vk afspraken zit ik nu om de 2 weken maar ga ik vanaf een week of 36 wel elke week. Dat is wat ik begrepen heb
Marianne en draaikont, lekker hoor met verlof! Hier nog 1,5 week op wachten.. Geniet ervan. Freddel en Mom86, jeetje wat lijkt me dat lastig zulke schoonma's. Hier een lieve schoonma die niet om de hoek woont. Heb me ooit in het verleden geïrriteerd toen ze op mijn oudste paste, omdat ik toch anders dacht over bepaalde dingen. Maar mijn irritaties waren weg nadat ik hem op de opvang zette en zij gewoon weer oma was. Op de tweede wil zij weer graag oppassen en dat hebben wij niet gedaan. Hierdoor is onze band gewoon goed. Lietje, je baby is idd aan de grote kant. Wij hadden ook met 31.3 een groeiecho en toen was de baby 1600 gram en dat was gemiddeld begreep ik. Ik heb volgende week weer een groeiecho, ben benieuwd. Marianne, hier krijgen we vanaf week 36 elke week een afspraak bij de verloskundige. Dat is nog steeds zo.. Martim, rustig aan ivm de bloeding! Gelukkig gaat alles nu weer goed.. @ bevalling, hier heb ik zowel een Bigshirt als een pyamajurk met knoopjes. Ik heb nog niet alles klaar gelegd, maar wel het een en ander ingeslagen. Hier lekker aan het genieten van een weekje vrij..
Heerlijk dames geniet van jullie verlof! Ik moet nog een klein weekje werken. Volgende week woensdag is mijn laatste werkdag. Ben er ook wel echt aan toe. Ik heb gewoon weg geen zin meer😉 Gisteren is de kraamzorg geweest voor een intake. Alles was goed. En ik heb er een goed gevoel bij.
Heerlijk Marianne! Ik moet nog tot volgende week donderdag. Ik kan ook niet wachten Ik heb ook totaal geen zin meer Danielle. Gek he, dat je aan het eind zo gedemotiveerd bent. Misschien omdat je lichaam zich echt klaar wilt maken voor de bevalling ofzo. Ik moet nu om de 2 weken en vanaf 37 weken iedere week naaar de vk. Dat was standaard zei mijn vk. Ik heb gister een schoonmaakklusje aangepakt. Heb een lamp met een soort diamanten sliertjes die eraan hangen. Die heb ik er allemaal afgehaald en schoongemaakt. Wat een klus zeg Maar was wel nodig Heb gelijk een to do lijst gemaakt voor mn verlof. Allemaal dingen die nog even kunnen gebeuren voordat de baby komt
Verlof: oo heerlijk voor de meiden die al verlof hebben. Ik moet ook nog tot volgende week donderdag. Ben er ook echt aan toe hoor. To do lijstje: hier ook nog wel een aantal dingen die ik gedaan wil hebben voordat de kleine er is. Denk aan ramen zemen, voortuin vegen, badkamer uitsoppen en de wc beneden grondig schoonmaken (tegelwerk). Voor de kleine is alles zover klaar. Nog een paar dingentjes wassen, naamslinger van rompertjes maken en kan ik kan de proefdruk van de geboortekaartje en enveloppen halen. Dus de enveloppen kan ik ook alvast schrijven. Vluchtkoffer inpakken en met 37 weken klossen en po regelen. Ik heb komende dinsdag de groeiecho. Daarna zal ik wekelijks op controle gaan (bij ons standaard vanaf 36 weken).
Okay... hmmm dan moet ik ook nog heel wat regelen! Ik ben nog helemaal niet zo klaar met werken maar misschien komt dat omdat ik vorige week voorjaarsvakantie heb gehad en nog maar 31 weken ben... misschien maakt 1 of 2 weken wel super vele uit! Ik ga het wel merken.... Ik ga vandaag denk maar wel vast mijn ziekenhuistas inpakken. Is 1 ding igg klaar
Zooo, weer bijgelezen! Drukke weken achter de rug, dus moest wel 3 pagina's of zo lezen haha. Voor alle zwangeren die een tijdje hebben meegelezen en nu weer zelf wat posten: welcome back! @freddel: begrijp ik het nou goed dat je schoonmoeder uiteindelijk toch thuisblijft? Ik vind het echt oerstom dat ze eerst doet alsof ze jullie mening wil horen, om vervolgens als jullie 'nee' zeggen, daar toch vanaf te wijken! @beempie: hoe is het met jullie spruit? En met jezelf? 9mndbeurs: was leuk om er een keer geweest te zijn. Hebben natuurlijk niet veel meer nodig omdat we al behoorlijk veel gekregen hebben (rompers maat 50/56 hebben we maar liefst >25 stuks!!). Wel uiteindelijk gelukkig nog geslaagd voor lakensetjes voor wieg en ledikant. Moet zeggen dat ik de meeste dingen op de beurs toch nog behoorlijk prijzig vond even goed! En weinig zitruimte voor als je gewoon even wilde rusten zonder gelijk drinken/eten te moeten bestellen.. M'n -tevens zwangere- zus was ook mee. Zij had zich ingeschreven bij hetzelfde kraambureau als waar ik al aangemeld was en heeft met haar inschrijving een Joolz kinderwagen t.w.v. 999 euro gewonnen! Echt supercool voor haar! Gister even last minute vrij gevraagd voor vandaag, gelukkig kon het. Moest deze week weer van ma. t/m woe. werken en werk gewoon volle dagen. Dat gaat steeds moeizamer, zeker 3 volle dagen achter elkaar. Was maandag al niet topfit, gister had ik het na 1,5 uur werken eigenlijk al gehad.. dus zag 't niet zo zitten om dan vandaag ook nog te moeten werken. Gelukkig heb ik hierna nog maar 1 week waarin ik weer van ma. t/m woe. hoef te werken. Overige weken heb ik een andere verdeling. Gister trouwens ook na toiletgang op m'n werk een soort zurig gevoel richting 'onderen'. Was gelukkig weer over na de volgende toiletgang. Voelde een beetje als blaasontsteking, maar kan t niet zijn, want drink en plas gewoon ruim voldoende. Toch maar even gegoogled later, las ik dat het w.s. bandenpijn is. En tot mijn verbazing las ik ook dat het kindje dan met het hoofdje naar beneden ligt! Moet zeggen dat ik de kleine sinds een dag of 3 ook qua ligging steeds minder goed kan voelen. Eerst voelde ik overduidelijk waar het hoofd en de ribben lagen (nog steeds in stuit) en nu lijkt in ieder geval de rug nog rechts van m'n navel te liggen, maar verder voel ik het niet zo heel duidelijk meer... Morgen naar de VK. Heb wel dezelfde als die de vorige keer verkeerd gevoeld had (ik zei stuit, zij zei in goede positie, wat niet zo was dus..), en ben dus erg benieuwd of ze het deze keer goed kan voelen! Zie een KS ook echt niet zitten als het ff niet hoeft... De kleine aap beweegt wel gewoon goed gelukkig. Doordat de hoeveelheid kind/vruchtwater nu anders verdeelt is, voel ik het wel enorm hevig af en toe! Dames die al met verlof zijn: hopelijk kunnen jullie nog even genieten van de laatste weken ''rust''! Ben ik trouwens de enige hier die er voor heeft gekozen om tot 36 weken door te werken?
@Hummeltje, Ik heb ook regelmatig dat gevoel en bij mij ligt de baby volledig ingedaald zei de vk gister. Bij mij ligt de baby wel al de hele zwangerschap met het hoofd naar beneden. Ik had ook gekozen om te werken tot 36 weken, maar heb in overleg met mijn baas toch 35 weken gedaan omdat het niet meer gaat. Deze week en volgende week ook op woensdag thuis, dus dan hoef ik nog maar 2 dagen naar kantoor deze twee weken. Volgende week donderdag is mijn laatste dag Je hebt idd goed begrepen dat mijn sm nu toch thuis blijft. Ze heeft eerst gedaan alsof ze onze mening wilde horen, om vervolgens toch op vakantie te gaan, en nu te doen alsof ze het oma worden heel belangrijk vindt en daarom maar niet op vakantie gaat. Terwijl mijn schoonbroertje haar heeft moeten overhalen om thuis te blijven. Ze is inderdaad oerstom en met dit laatste scheinheilige bericht heeft ze me nog kwader dan ooit gemaakt. Ik ben van plan om haar iig tot de bevalling niet meer te zien of te spreken. Zodra de baby er is mag ze die uiteraard zien (blijft toch de moeder van mijn man helaas) maar ze moet niet verwachten dat ik mooi weer ga spelen en ze als eerste naar binnen mag en de baby mag vasthouden. Ze heeft in haar bericht waarin ze zei dat ze toch maar in NL blijft ook gezegd dat ze "dan wel komt kramen".. Nou heb ik even met mijn man overlegd dat dat dus uiteraard NIET gaat gebeuren. Het is helaas een stomme koe die moet acteren dat ze het leuk vindt om oma te worden.. Dat kan ze nooit meer terug nemen. *zet de gal spuw stand weer uit* Sorry voor mijn gezeur, maar het lucht af en toe heerlijk op om het zo op te schrijven!
Klinkt vreselijk dat acteergedoe van je schoonmoeder! En snap dat het heerlijk is om hier je frustraties van je af te schrijven. Is ook logisch hoor! Ik hoop maar dat de mijne na de bevalling nog net zo lief is als dat ze nu is Ingedaald zelfs bij jou, fijn! Hier nog niet denk ik eerlijk gezegd.. Wel heb ik het idee alsof de kleine zich eerder zal laten zien dan de uitgerekende datum. Geen idee waarom, voorgevoel zeg maar.. Hebben hier trouwens twee weken terug even gezeten om de laatste 'to do-taken' te verdelen! Zeker met al die babywas wegwerken (huishouden komt sowieso grotendeels op mijn schouders neer, omdat ik nou eenmaal niet fulltime werk..) kreeg ik soms het idee alsof ik de enige was die dingen aan t regelen is voor de kleine. Dus gewoon even een to do-lijstje opgesteld en hem laten kiezen wat hij wil doen en alle taken ook gelijk ingepland op de kalender, zodat we het niet kunnen vergeten! Manlief zou o.m. de klossen en steek regelen, nou had ie gister geneusd op internet en bleek dat we dat via ons kraamzorgbureau zelfs konden regelen EN vergoed krijgen! Hij heeft ook meteen een ruggesteun voor in bed en een douchestoel geregeld, de lieverd Nu nog ff een nieuwe proefdruk laten maken van het geboortekaartje. Waren m.n. met de uitlijning niet helemaal tevreden en we waren stomweg vergeten om het telefoonnummer van m'n man op het kaartje te zetten voor als de kraamvisite wil bellen om een afspraak te maken... *ahum*
Hier ook het gevoel dat ie eerder komt.. Vooral omdat ie al de hele tijd "goed" ligt en nu ook helemaal is ingedaald. Maar dat zegt natuurlijk niks.. Kan net zo goed 2 weken te laat komen Ik heb mijn man gewoon een lijst gegeven met wat ie moet doen Als ik zeg dat ie mag kiezen dan kiest ie een paar dingen die die op het laatste moment gaat doen. Nu heb ik gewoon een aantal dingen opgeschreven en een deadline erbij gezet. Hij was alleen wel heel enthousiast want het bed staat nu al een week op zelfgemaakte klossen Omdat wij een boxspring hebben met brede poten konden we helaas geen klossen huren. Wij hebben trouwens ook het telefoonnummer van manlief er niet op gezet. Wij hebben de huistelefoon en mijn mobiel erop gezet, want het heeft geen zin als ze mijn man gaan bellen om een afspraak te maken. De eerste week zal die dat toch vergeten op te schrijven of door te geven en daarna zit ie gewoon op zn werk dus dan kan ie al helemaal geen planning maken Zo'n rugsteun in bed en in bad lijkt me trouwens heerlijk! Vooral ook goed tegen maagzuur denk ik. Super lief van je man!